TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De "school herbegint" frustraties thread
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »
| quote: |
| Originally posted by Gladius wtf is dat man, leg eens uit!? |
| Het ligt in de bedoeling basistechnieken m.b.t. computer games aan te leren en probleemstellingen in het domein zelfstandig te kunnen benaderen. Dit past in het meer algemene kader om in een bepaald domein een gegeven probleem te kunnen analyseren, er een algoritmische oplossing voor te vinden, en dit algoritme in een werkende implementatie te kunnen omzetten. In deze cursus komen een aantal capita selecta uit de computer games technologie aan bod, als daar zijn: Multi-resolutie representaties en �level of detail� Real-time vizualisatie o Grafische hardware: GPU�s en spelconsoles o algoritmen Netwerkaspecten (van belang in multi-player games) o Collaboratie/interactie o netwerkarchitecturen game programmeertechnieken (een aantal hoofdstukken uit de �Game Programming Gems�) In dit opleidingsonderdeel wordt ook een vakgebonden miniproject aangeboden. De studieduur van het project bedraagt 25% van de totale studieduur van het opleidingsonderdeel. |

| Originally posted by Nyah wat? hebt ge maar twee uur les?? welk jaar zit ge eigenlijk, ook 5e? |

^lijkt me wel kei kewl. is maar ik ben er nog niet goed uit?
is het nu meer het animeren van de game zelf, of meer problems oplossen? want algoritme was da nie wiskunde... man tis al zo lang geleden.
oh mn lesserooster staat ook online
maandag:
09u-12u Ondernemingsstrategie & ethiek
dinsdag:
11u30-12u30 Duits
14u - 16u Ondernemingsstrategie & ethiek
16u - 18u Creativiteit
woensdag:
16u - 18u Cultuur & toerisme-management
donderdag:
11u - 12u Engels voor managers
13u - 16u Industri�le technieken en materialen
vrijdag:
VRIJ
me is content
| Originally posted by Zehra 11u30-12u30 Duits |
Mijn rooster is ook wel leuk, alleen wel afzien voor een nachtmens zoals mij:
Maandag
: 08u30 - 10u30 : Informatica
: 10u30 - 12u30 : Statistiek II
Dinsdag
: 10u30 - 12u30 : Micro-economie
Woensdag
: 09u30 - 12u30 : EMC (ethiek, maatschappij en christendom)
: 16u00 - 18u00 : Cultuur- en mediatheorie
Donderdag
: 08u30 - 10u30 : Theorie en analyse van de audiovisuele communicatie
: 10u30 - 12u30 : Sociale en politieke filosofie
Vrijdag
: 14u00 - 18u00 : Sociaal-wetenschappelijk onderzoek II
| Originally posted by Kaidreas is het nu meer het animeren van de game zelf, of meer problems oplossen? want algoritme was da nie wiskunde... man tis al zo lang geleden. |
| Originally posted by Jasperovitsj christendom |
Originally posted by TOR |
NOOIT meer frans!!!! <- durf ik nie te typen. wil volgend jaar ima doen, da zal wel frans hebben wss grrr
| Originally posted by Jasperovitsj ... Vrijdag : 14u00 - 18u00 : Sociaal-wetenschappelijk onderzoek II |
pijnlijk nie... auwch
| Originally posted by TOR i repeat: |
| Originally posted by TOR i repeat: |
Duits
ga ik ondanks dat volmondig akkoord. Brr, ik heb nog nachtmerries van mijn laatste mondeling examen duits...
| Originally posted by Jasperovitsj Dacht ik ook eerst, maar dan zag ik de vakbeschrijving: Ethiek, maatschappij en christendom Doelstellingen Dit vak wil de studenten vertrouwd maken met de belangrijkste strekkingen in de hedendaagse algemene ethiek. Tevens wil het aanzetten tot persoonlijk reflectie over welkbepaalde probleemgebieden van de bijzondere (toegepaste) ethiek. Inhoud De colleges bieden een exploratie van de ethiek als domein en filosofische discipline, met speciale aandacht voor de grote ethische uitdagingen van onze moderne cultuur en samenleving. In een eerste deel wordt het `domein' van de hedendaagse ethiek sociohistorisch en cultuurfilosofisch geevalueerd. Centraal staat daarbij de vraag naar de mogelijkheid en grenzen van de ethische oordeelsvorming in het licht van het hedendaagse pluralisme en moreel relativisme, maar ook van de verwetenschappelijking van het wereldbeeld (biologisme en scientisme). Vervolgens wordt de blijvende betekenis van de ethiek (als filosofische discipline en `praxis') voor onze hedendaagse cultuur en samenleving via enkele concrete voorbeelden in kaart gebracht. In dit perspectief worden de belangrijkste strekkingen in de hedendaagse ethiek besproken, met aandacht voor hun historische, culturele en/of religieuze achtergrond: moreel egoisme en utilitarisme, kantianisme, contractualisme, rechtenethiek en deugdenethiek. Tenslotte wordt gepoogd een concrete analyse te ontwikkelen van een aantal problematieken die actueel in de toegepaste ethiek aandacht genieten, zoals daar zijn: het multiculturalisme en de `politiek van de erkenning', het euthanasiedebat, de uitdagingen van de biotechnologie, de globalisering en economische ongelijkheid. |
wegens dat ik vanaf dit jaar bijna enkel nog keuzevakken heb, weet ik mijn lessenrooster nog niet...
...eens kijken welke vakken er zoal in de namiddagen gedoceerd worden
| Originally posted by CygnusX Als het zo'n beetje vergelijkbaar is met mijn vroegere vakken, dan leren we bij dit vak dingen zoals : - Hoe een 3d-wereld renderen om het tegelijkertijd realistisch en snel genoeg te laten werken. Veraf=lager detail of gebruik maken van dingen die het menselijk oog toch niet zien, bijvoorbeeld. - Stel dat ge aan't gamen zijt en ge schiet er eentje dood en 10ms later schiet hij u dood. Ge hebt alle 2 een ping van 50ms, dus toen hij u doodschoot was hijzelf nog niet dood. Daar zitten soms serieus ingewikkelde algoritmen achter die niet veel met wiskunde te maken hebben. De enige wiskunde die er regelmatig aan te pas komt bij multimedia is werken in 3D met vectoren, normalen, hoeken, cos, sin, ... Dat is het beeld wat ik nu heb van dat vak, maar ik heb er al vaker compleet langs gezeten |
| Originally posted by Kaidreas miljaar benny, das uber kewl opleiding. had ik zoiets maar eerder begonnen... alle het komt nog, (hoop ik) |
| Originally posted by Zehra oh mn lesserooster staat ook online |

vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad
mah nu ist wa over 
| Originally posted by Zehra vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad |
| Originally posted by Jasperovitsj Wacht tot je het gewoon bent, dan wil je niet meer terug naar huis! |
| Originally posted by Zehra vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad |
(ma dinsdag is't wel openings feestje van hermes, dus woensdag uitslape
)
| Originally posted by DeSpErAtOs-X btw zehra, vrijdag vrij ... komt anders es af e , ik em ook vrij ... men dj equip staat en werkt inmiddels so ... altijd welkom |
deal!
| Originally posted by Zehra vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad mah nu ist wa over |
ma zehra toch, ik wil u ook wel gezelschap houden hoor
van 3.5u...
AAN Zehra
maandag:
09u-12u Ondernemingsstrategie & ethiek: Dit zal waarschijnlijk ethiek zijn. Zijn maar een 2-tal verplichte lessen meen ik. Ge moet hiervoor een werkje maken en dan hebt ge nog een gesprek daarover. Op basis daarvan (en aanwezigheid in de verplichte lessen) krijgt ge uw punt (geen examen dus). In feite hebt ge dus na een aantal weken ook op maandag vrij
dinsdag:
11u30-12u30 Duits: naar het schijnt is duits vrij easy, dus zou normaal geen problemen mogen geven. Ikzelf heb spaans gekozen en dat heb ik mij altijd erg beklaagd.
14u - 16u Ondernemingsstrategie & ethiek: ondernemingsstrategie zal dit zijn. Verschillende proffen geven dit vak, waaronder onze goeie vriend lefebvre. Schriftelijk examen (2 delen), 1 deel wordt door lefebvre opgesteld het andere door martens (denk ik , kweet nie meer wie andere prof is).
16u - 18u Creativiteit: nutteloos vak. 1 uu gemeenschappelijk waarin desaeyere zijne uitleg doet en het tweede deel is in groepjes waarbij ge de theorie moet toepassen op een gemeenschappelijk probleem. Hierover moet een rapport worden geschreven en moet worden ingediend. Zelf moet ge ook een gemeenschappelijk probleem kiezen en een rapport over uitschrijven. Op basis hiervan zult ge uw punten krijgen (weer geen examen dus)
woensdag:
16u - 18u Cultuur & toerisme-management: easy heb ik gehoord, en hoogstwaarschijnlijk open boek
donderdag:
11u - 12u Engels voor managers: best altijd naar les gaan, renders let daar wel op. examen is enkel op het einde van het jaar
13u - 16u Industri�le technieken en materialen: een puur blokvak en verdomme saai. Zijn ook maar een 8-tal lessen van + 2 lessen presentaties want hiervoor moet ge ook een werkje inleveren. Mondeling examen en het werkje bepalen het punt
vrijdag:
VRIJ
| Originally posted by FCB_Fanatic AAN Zehra ... veeeeeel info die ik kan gebruiken |
thanks! we zien u ook op de meeting zeker eh
wij hebben blijkbaar een vak "vergaderen". lol, dat wordt leuk