TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälp mej hoppas!!
Pages (3): « 1 2 [3]
| quote: |
| Originally posted by SWE_TRANCE På tal om konspirationer m.m. Här är ganska så intressant läsning |

Detta är 2 vänner till en kille på jobbet
http://www.expressen.se/index.jsp?a=223641
| Originally posted by SteveTranz4ever Detta är 2 vänner till en kille på jobbet http://www.expressen.se/index.jsp?a=223641 |
Är det någon som fortfarande saknar någon? 
En bild som visar lite av katastrofens omfattning...
VARNING FÖR ATT BILDEN ÄR GROV
http://img130.exs.cx/img130/5306/ruumiita4ft4gp.jpg

| Originally posted by SWE_TRANCE På tal om konspirationer m.m. Här är ganska så intressant läsning |
, när de i själva verket inte vet ett skit
| Originally posted by n0bben bullshit folk som inte kan diskutera, hänvisar alla sina källor till internetsidor och som dessutom avslutar varje mening med !!!!!!!! är ju bara patetiska |

| avskyr människor som tror de vet saker för att de kan hänvisa till källor på internet, ett media är känt för sin trovärdighet |
| Originally posted by St_Andrew så länge man håller sig till flera källor så finns det inget trovärdigare än internet... |
| Originally posted by n0bben bullshit folk som inte kan diskutera, hänvisar alla sina källor till internetsidor och som dessutom avslutar varje mening med 3 utropstecken är ju bara patetiska avskyr människor som tror de vet saker för att de kan hänvisa till källor på internet, ett media som är känt för sin trovärdighet , när de i själva verket inte vet ett skit |
| Originally posted by n0bben det där är nog en sanning med modifikation. |
vad jag menar är att man måste nog undersöka saken närmre, ha kunskap i ämnet, innan man ger sig in o debatterar med argument/fakta tagna från länkar som kan vara skrivna av vilken reporter eller journalist som helst
folk babblar ju på som om de jobbat på väderinstitut i 35 år och har doktorsexamen i det mesta, när de i själva verket inte vet ett piss
och källkritiken är ju i det närmaste obefintlig.
Ni som knackar in HAARP på google och tror att ni ska få upp topphemliga dokument. Kom igen, växer håret inåt!?!? |

Sådär, nu har jag också donerat ett par hundralappar...
Jag känner med alla dom som har förlorat någon anhörig.
Jag känner mig även som ett fett as som inte har haft råd att donera, p.g.a. försenad lön.
Den här katastrofen är nog den värsta i vår tid. Och tyvärr befarar jag att vi kanske kommer att få se mer av sånt här. (Instabilt klimat, växthuseffekt, utsläpp m.m.)
Hoppas att så många som möjligt har fått höra av sina anhöriga, eller iaf, fått veta hur läget ligger till med dom.
Personligen känner eller vet jag ingen i min bekantskapskrets som har råkat ut för förödelsen, men jag förstår hur otroligt hemskt det är att förlora någon som står en nära.
Till dom som inte klarat sig R.I.P.
| Originally posted by DjAviander Den här katastrofen är nog den värsta i vår tid. Och tyvärr befarar jag att vi kanske kommer att få se mer av sånt här. (Instabilt klimat, växthuseffekt, utsläpp m.m.) |
Lite ang. labeln Trunami... press release.
http://trance.nu/v3/news_show.php?i...1a0419c68e42d8d
| Originally posted by St_Andrew just for the record: Klimatförändringar påverkar INTE jordbävningar.... |
någon mer än mig som var i thailand när det hände?
| Originally posted by lacksesepsotygh någon mer än mig som var i thailand när det hände? |
Nu har listan över saknade gjorts offentlig, den går att läsa bland annat >här<.
Hoppet tynade sakta bort men säkert bort ju mer tiden gick. En vecka gick en månad gick. Då var hoppet borta med vinden. Nu efter tre månader fick vi beskedet vi väntat på så länge... Ove var identifierad.
Han kom hem efter tre månader. Var och mötte honom för en vecka sen i en jätte fin cermoni. Allt var jätte fint och värdigt. Men saknaden går inte att beskriva. Det är en sak när en gammal person går bort, är ju en del av livet. Men nu när en man med knappt 50 år fyllda försvinner ur ens liv blir saknaden ännu värre. Begravning väntar innm kort.
Förstår inte en sak bara i nästan två månader har vi gått och väntat på att vi skulle få beskedet, nu när vi fått det blir sorgen bara större... Varför??? Vi har längst inne länge vetat vad beskedet skulle vara negativt. Så varför bli ledsen när vi fick bekedet vi så länge har väntat på, känns som det skulle vara en lättnad. Men då kom tårarna mer än dom kommit innan. Men det är väl så vi människor fungerar?
Ville bara att ni skulle veta hur avslutningen blev för mej och mina nära och kära i denna katastof.
Du ommer alltid leva i mitt hjärta.
R.I.P Ove Österlund
Jag kan bara beklaga sorgen. Visst är det så att ni behöver få veta säkert, även om ni "vetat" ett längre tag. Det är oerhört svårt att komma över en nära väns död. Man kommer nog aldrig riktigt över det, men det blir lättare med tiden när man accepterat vad som hänt.
Min pappa dog när han var bara 54 år. Han hade varit sjuk länge och vi visste att det inte var lång tid kvar, ändå blev vi så överrumplade av beskedet. Det har gått 4 år nu sedan detta och det har blivit lättare, efterssom jag har accepterat det. Men det finns fortfarande svåra stunder.
Försök att minnas alla goda stunder ni haft tillsammans och ta vara på dem. Tänd ett ljus när det är svårt, och framförallt gråt ut, det är viktigt.
Kram
/Anders
Lessen att höra 
Antar att på sikt blir det bättre när du fått beskedet iaf 
Det är alltid bättre att veta säkert än att undra för evigt.
Beklagar sorgen
Beklagar sorgen 
jag beklagar också sorgen