TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Ramp in Azië
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »
| quote: |
| Originally posted by Fkwebeman Verschrikkelijke beelden, Phuket was ik niet echt van onder de indruk om heel eerlijk te zijn. De eerste grapjes zaten we hier al weer te maken. ( Zoals de Pedofiel in Thailand zei: gelukkig hebben we de foto's nog )Maar nu er wat meer beelden naar buiten komen en het dodental maar blijft stijgen.. Gisteren zat ik met mijn huisgenoot onder het eten ff journaal te kijken, maar ik kreeg echt niks meer door mijn keel. Op een online internet voetbalspel (Hattrick) hebben we met een groot aantal mensen een actie opgestart, dat we voor elke gescoorde goal 1 euro storten op 555, in alle andere landen doen ze ook mee, met hun actie nummers. Alleen al in NL doen 30.000 mensen aan het spelletje.. als maar een klein percentage meedoet, kunnen we een lekker bedrag bijeen sprokkelen. Staatslot koop ik wel, maar vuurwerk niet meer. |
links:
http://home.hetnet.nl/~spcs/whatisatsunami.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video1.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video2.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video3.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video4.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video5.mpeg
http://home.hetnet.nl/~spcs/video6.avi
http://home.hetnet.nl/~spcs/video7.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/video8.asf
http://home.hetnet.nl/~spcs/tsunami_thai_beach.wmv
http://home.hetnet.nl/~spcs/sri_lanka_resort.wmv
powerpoint presentatie met satellietfoto's
http://home.hetnet.nl/~spcs/satelli...e.after.pps.ppt
gehaald van fokforum
kijk vooral naar video nummer 7, dan kun je misschien begrijpen waarom er totaal geen amateurbeelden zijn van de komst van de Tsunami in Indonesië. (bijna alle amateurbeelden zijn van Thailand en Sri Lanka)
wat een watermassa
Wat een tieveslul is die Remkes zeg, egoistische kuthommel:
Onvrede over Thaise vakantie Remkes
DEN HAAG CDA,VVD,PvdA en SP snappen
niet dat minister Remkes de getroffen
Nederlanders in Thailand niet bezoekt.
Hij is sinds tweede kerstdag in het
land op vakantie.
Volgens zijn ministerie wil Remkes in
Thailand niet gestoord worden.Hij heeft
een huisje op een eiland dat 250 km van
het zwaar getroffen Phuket ligt.
Remkes voert in ons land de coördinatie
bij rampen.De partijen vinden dat hij
zich alleen al daarom had moeten laten
zien.De SP wil een spoeddebat en vindt
dat hij moet aftreden.Volgens de PvdA
moet premier Balkenende Remkes alsnog
opdragen het rampgebied te bezoeken.

Karen Mulder slachtoffer van ramp of hoax?
Is het een hoax of niet? Uit verschillende bronnen komen er geruchten dat Nederlands topmodel Karen Mulder sinds tweede kerstdag vermist wordt in Thailand. Op de Vermist in Thailand-site van de NOS stond dit weekend al te lezen: Ik ben op zoek naar de dochter van mijn vriendin Marijke. Haar naam is Karen Mulder, beroep fotomodel. Haar ouders zijn bang dat ze in Thailand was met de kerst. Karen, als je dit bericht leest, laat dan alsjeblieft via mij weten dat je nog in leven bent.
Dit bericht is inmiddels van de site gehaald, maar de vermeende vermissing is tot op heden ontkend noch bevestigd. Een aantal FOK!kers mailde naar RTL Boulevard en kreeg allemaal dezelfde e-mail terug.
Hartelijk dank voor de tip. Inmiddels is het bericht van de NOS-site verwijderd en dat heeft zo z’n redenen. Het schijnt hier inderdaad te gaan om dé Karen Mulder, maar haar ouders willen er eigenlijk geen ruchtbaarheid aan geven. Omdat jij het bericht al had gelezen, willen we het tegenover jou niet ontkennen, maar wij zullen in principe de wens van Karens ouders eerbiedigen en er vanavond althans geen ruchtbaarheid aan geven. Mochten andere media er echter mee komen, dan zullen wij waarschijnlijk niet achterblijven.
Met vriendelijke groet,
RTL Boulevard
| Originally posted by jp Karen Mulder slachtoffer van ramp of hoax? Is het een hoax of niet? Uit verschillende bronnen komen er geruchten dat Nederlands topmodel Karen Mulder sinds tweede kerstdag vermist wordt in Thailand. Op de Vermist in Thailand-site van de NOS stond dit weekend al te lezen: Ik ben op zoek naar de dochter van mijn vriendin Marijke. Haar naam is Karen Mulder, beroep fotomodel. Haar ouders zijn bang dat ze in Thailand was met de kerst. Karen, als je dit bericht leest, laat dan alsjeblieft via mij weten dat je nog in leven bent. Dit bericht is inmiddels van de site gehaald, maar de vermeende vermissing is tot op heden ontkend noch bevestigd. Een aantal FOK!kers mailde naar RTL Boulevard en kreeg allemaal dezelfde e-mail terug. Hartelijk dank voor de tip. Inmiddels is het bericht van de NOS-site verwijderd en dat heeft zo z’n redenen. Het schijnt hier inderdaad te gaan om dé Karen Mulder, maar haar ouders willen er eigenlijk geen ruchtbaarheid aan geven. Omdat jij het bericht al had gelezen, willen we het tegenover jou niet ontkennen, maar wij zullen in principe de wens van Karens ouders eerbiedigen en er vanavond althans geen ruchtbaarheid aan geven. Mochten andere media er echter mee komen, dan zullen wij waarschijnlijk niet achterblijven. Met vriendelijke groet, RTL Boulevard |
Fotomodel Petra Nemcova was er ook en heeft het overleefd. Kan eff geen link vinden, maar t stond ergens...
| Originally posted by jp Op TA zitten ook overigens genoeg personen met een 'foute' nickname, New Wave om maar een te noemen... |

Wat Karen Mulder betreft: mocht zij overleden zijn dan telt haar leven niet zwaarder dan dat van elke ander slachtoffer. Maar het geeft wel aan dat roem en geld ook maar relatief zijn.
| De Amerikaanse actrice Sandra Bullock heeft het Amerikaanse Rode Kruis een royale gift gedaan. Zij gaf de hulporganisatie een bedrag van één miljoen dollar (zo'n 748.000 euro). Dat geld is bestemd voor de hulp aan de tsunamislachtoffers in Azië. Volgens de hulporganisatie wordt het geld gebruikt voor hulpgoederen en financiële en technische hulp. Het is overigens niet de eerste keer dat Bullock een dergelijk bedrag overmaakt aan het Rode Kruis. In 2001 gaf ze na de terroristische aanslagen van 11 september eveneens een miljoen dollar. Het Rode Kruis noemt haar dan ook "een rolmodel voor persoonlijke vrijgevigheid". |
| Originally posted by Cosmic Fotomodel Petra Nemcova was er ook en heeft het overleefd. Kan eff geen link vinden, maar t stond ergens... |
| Taken from sportsillustrated.cnn.com Nemcova in hospital with injuries; boyfriend still missing NEW YORK (SI.com) -- Sports Illustrated swimsuit cover model Petra Nemcova was injured and her photographer boyfriend is missing after the pair were caught up in the Asian tsunami disaster. Nemcova told the New York Daily News that she survived the tsunami, which has killed at least 33,000 people, by clinging to a palm tree for eight hours, despite a broken pelvis and internal injuries. Rescuers in Phuket, Thailand, took her via stretcher to a local hospital. She was eventually airlifted to a hospital in Hat Yai, 150 miles southeast of Phuket. "I was so broken, I couldn't walk," Nemcova told the Daily News. "There were so many people with horrible injuries, with blood everywhere. It was like a war movie. "There might be pieces of bone stuck to my organs." Nemcova's publicist, Rob Shuter, told the New York Post that his client is "very lucky to be alive." Nemcova, who appeared on the 2003 SI swimsuit cover, and her boyfriend, British photographer Simon Atlee, had been vacationing in Phuket when the waves swept over them Sunday. "I can't find Simon," Nemcova told the Daily News. "It was horrible. I'm very lucky, but I can't find Simon." Atlee's agent, Eve Stoner, said British authorities had no information on Atlee's fate. "We are just very hopeful," Stoner said. "As time goes on we are getting quite frantic and stressed about it. Our thoughts are really with Petra and Simon's family at the moment." In addition to her SI cover and fashion spreads, the Czech-born Nemcova, 25, has appeared in magazines such as Marie Claire and Vogue, and also has modeled for Victoria's Secret. Atlee, 33, is a well-known fashion photographer who recently shot the pictures for Nemcova's 2005 calendar. Nemcova told the Daily News that a huge wave pulled her and Atlee from the bungalow they were staying in at Phuket. "It was so powerful I couldn't get up. I couldn't get out of it," Nemcova told the Daily News from her hospital bed in Thailand. "People and kids were screaming all over the place, 'Help, help.' And after a few minutes, you didn't hear the kids anymore." Fashion designer Jamison Ernest told the Post that Nemcova and Atlee had been dating for two years. Ernest spent 15 hours trying trying to locate Nemcova before finally reaching her. "She sounded beat-up," Ernest told the newspaper. "She was in terrible pain and obviously very distressed. "She said she doesn't know what happened to Simon. She started crying when she mentioned his name." Family and friends have been calling hospitals in Thailand in hopes of finding information about Atlee. "I have spoken to his sister in England and his family is just frantic," Ernest told the Post. "They have heard nothing and they are going out of their minds with worry. "Simon is a lovely guy, and we are just hoping and praying for the best." The Associated Press contributed to this report. |
Het lijkt wel een strijd te worden om wie het meest geeft, maar gelukkig profiteren er een hoop mensen van. Autocoureur Michael Schumacher heeft maar liefst tien miljoen dollar (7,42 miljoen euro) geschonken ten behoeve van de slachtoffers van de zeebeving in Azië. Onlangs werd al bekend dat hij en zijn broer Ralf hadden gedoneerd, maar er was niet bekendgemaakt hoe hoog dit bedrag was.
Willi Weber, manager van de zevenvoudig wereldkampioen Formule 1, meldde het vandaag alsnog. Tijdens een benefietuizending op televisie van de ZDF verklapte hij het bedrag dat de Duitser heeft geschonken. Wat zijn broer heeft gegeven is vooralsnog onbekend, maar dit zal hoogstwaarschijnlijk ook geen laag bedrag zijn. De Schumachers staan sowieso al bekend om hun grote inzet voor goede doelen
Eerst het gezeik met Remkes en nu dit weer, de overheid is slaat echt een modderfiguur bij deze ramp
Vrije dagen voor 555 worden belast
door Joost Ruempol en Roelien Wierstra
DEN HAAG - De fiscus heeft laten weten gewoon loonbelasting te heffen over vrije dagen die werkgevers willen doneren aan Giro 555 van de gezamenlijke hulporganisaties.
Bovendien riskeren bedrijven die de bijdragen van hun werknemers verdubbelen ook aangeslagen te worden door de Belastingdienst, waardoor ongeveer de helft van de gift in de staatskas verdwijnt. Zowel LPF en VVD als werkgeversorganisatie VNO-NCW en belastingadviseurs PriceWaterhouseCoopers (PWC) zijn zeer verontwaardigd over de handelwijze van de Belastingdienst.
In de ogen van de fiscus kan het echter niet anders. Om een vrije dag te kunnen doneren aan 555, moet deze omgezet worden in loon, zodat er loonbelasting over geheven moet worden. "Het is geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen", aldus een zegsman van staatssecretaris Joop Wijn (Financiën).
De Belastingdienst heeft wel laten weten dat over schenkingen aan de hulpactie het hele jaar 2005 geen schenkingsrecht zal worden geheven. LPF-Kamerlid Max Hermans is niet te spreken over de reactie van de Belastingdienst. Hermans wil dat staatssecretaris Wijn een uitzondering maakt voor de hulpactie voor de slachtoffers in Azië. "Het kabinet kan hiervoor de wet wijzigen", aldus de LPF'er, "want nood breekt wet."
zijn al die acties niet eens een beetje ge-overhyped?? Allemaal leuk en aardig maar ik krijg meer het idee, dat sommige mensen het meer doen om hun imago dan dat ze echt geven om de mensen in het rampgebied.
Want bijvoorbeeld over Darfur hoor je heeleemaal niks meer, terwijl dit ook zeker wel nodig was.
maar desalniettemin, hoe meer hoe beter natuurlijk
| Originally posted by DJ_Siesta zijn al die acties niet eens een beetje ge-overhyped?? Allemaal leuk en aardig maar ik krijg meer het idee, dat sommige mensen het meer doen om hun imago dan dat ze echt geven om de mensen in het rampgebied. Want bijvoorbeeld over Darfur hoor je heeleemaal niks meer, terwijl dit ook zeker wel nodig was. maar desalniettemin, hoe meer hoe beter natuurlijk |
| Originally posted by BaRTeZ Er moet veel geld heen, maar ik zou blij zijn als het na vanavond over is. Dan alleen nog maar Zeebeving nieuws in Netwerk, Nova en het Journaal ipv bij Jeroen Post op TMF. |

Wat jullie vergeten is dat er nog lang niet genoeg geld is om dat hele land op te bouwen. Dus niet lopen kankeren dat ze het misschien voor publiciteit doen..maar geef zelf dan ook maar 7 miljoen euro....Valt me tegen dat niet nog meer van die rijke stinkerds zoveel gegeven hebben! Kijk maar eens naar al die filmsterren! Laat die de knip maar eens open doen! Misschien is er wel veel actie voor 555 maar dat is nogdig ook! Hele vissersdorpen moeten worden opgebouwd. Huizen, boten, meubels, straten, verlichting, electra enzenzenz. Het is niet alleen maar rijst en water naar die mensne brengen.
Het vervelende is alleen dat Indonesie ontiegelijk corrupt is en we niet precies weten of dat geld wel goed gespendeerd wordt. Als mensne er achter komen of er geld wordt weggesluist dan komt er een ontiegelijk wereldrel.
wat kan ik me ook ergeren aan mensen die tijdens 3 minuten stilte toch doorkleppen in de winkel (werk daar) en het zelfs nog aandurven om je dan iets te vragen

| Blauwe polsbandjes voor steun aan Sri Lanka UTRECHT - Na het gele polsbandje tegen kanker, het oranje bandje voor respect en het rode tegen geweld is er nu ook een blauwe in de maak met de opdruk 'Ik steun Sri Lanka'. Het sieraad kan voor minimaal 2 euro gekocht worden op de Vakantiebeurs, van 12 tot en met 16 januari in de Jaarbeurs in Utrecht. |
| Originally posted by Bailey Zucht. Heb nu officieel een Giro 555 overdosis. Begint echt bizarre vormen aan te nemen. Kan je kont niet keren of je loopt al tegen een collectebus op. |
| Originally posted by New Wave Wat jullie vergeten is dat er nog lang niet genoeg geld is om dat hele land op te bouwen. Dus niet lopen kankeren dat ze het misschien voor publiciteit doen..maar geef zelf dan ook maar 7 miljoen euro....Valt me tegen dat niet nog meer van die rijke stinkerds zoveel gegeven hebben! Kijk maar eens naar al die filmsterren! Laat die de knip maar eens open doen! Misschien is er wel veel actie voor 555 maar dat is nogdig ook! Hele vissersdorpen moeten worden opgebouwd. Huizen, boten, meubels, straten, verlichting, electra enzenzenz. Het is niet alleen maar rijst en water naar die mensne brengen. Het vervelende is alleen dat Indonesie ontiegelijk corrupt is en we niet precies weten of dat geld wel goed gespendeerd wordt. Als mensne er achter komen of er geld wordt weggesluist dan komt er een ontiegelijk wereldrel. |
| So what als er van al die miljarden er een paar verdwijnt. Stel er wordt 30 miljard opgehaald en er verdwijnen er tien. Dat betekent nog altijd dat er 20 miljard bij de juiste personen terechtkomt." |
| Originally posted by eXos Wat loop je nou te zeiken man. Over 2 wkn hoor je er nix meer over, maar die mensen daar zitten dan nog wel met die teringzooi opgescheept. |
| Originally posted by eXos Wat loop je nou te zeiken man. Over 2 wkn hoor je er nix meer over, maar die mensen daar zitten dan nog wel met die teringzooi opgescheept. |
| Originally posted by Jappio eens, maar denk dat de acties nu uit een moreel zelfbelang worden doorgedrukt en ik word er eerlijk gezegd ook een beetje moe van. Laat mensen dan ook geven voor gebieden waar ze dat geld veel meer nodig hebben en laat dit dan geen eenmalige actie zijn. Als elk land zo'n bedrag elk jaar reserveert wordt de 3e wereld structureel geholpen in plaats van dat nu een beperkt gebied enorme bedragen krijgt. Dan vind ik bijvoorbeeld zo'n actie van australie die 500 miljoen dollar investeerd over 5 jaar in Sumatra een stuk beter. Als elk westers land zo een gedeelte van de 3e wereld zou adopteren zou dit naar mijn mening een stuk effectiever zijn dan wat er nu gebeurd. Natuurlijk goed om te zien dat dit allemaal zo aan ons hart gaat, maar ik denk dat de meeste giften zwaar politiek beladen zijn en dat dit dus vooral uit eigen belang gebeurd. |
112 miljoen!!!
geweldig