TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Fred Baker weet hoe het moet!
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »

Posted by djcresto on Apr-17-2005 23:42:

*grouphug*

Opwijk is eigenlijk niet ver voor mij. Eens zien of ik het tussen mijn andere plannen op vrijdagavond kan passen.

Posted by Belgian Bonzai on Apr-18-2005 00:24:

Fred Baker weet hoe het moet! Sorry, Fred, deze hi-jack gaat nog even door

Erge dingen gelezen zeg; dat lolo er ziek van wordt geen draaigelegenheid te krijgen in Belgi�. Are we to blaim? Misschien; typ op de Engelse hoofdpagina 'Trance', klik op 'I'm feeling lucky' en je komt uit op TA, ok we worden gelezen; #lezers = #posters x 3, ca va? Dus je bent concertorganisator, je komt uit op het forum. Vermits je fuif organiseert in Belgi� kom je uiteindelijk op 'Liveset reviews'. En we zijn vertrokken:

Nu-NRG
Jon O'Bir 2x
DJ Ti�sto
Guy Ornadel
Marcus Schulz 2x
Umek
Armin Van Buuren
DJ Rush
Paul Oakenfold 2x
Cosmic Gate
James Cosgrove
M.I.K.E.
Niklas Harding
Paul Van Dyk
Ferry Corsten 2x
DJ Tomcraft
Pulser
Johan Gielen
Yoji Biomehanika 2x
Hennes & Cold
Yves Deruyter
Matt Darey
T-Quest
Perry O�Neil
Outback
Way Out West
Marcel Woods
Luna

... dan gaan we het lamleggen, zitten ondertussen op de 4e pagina. We gaan nog even naar de 3 laatste pagina's

Elof
Judge Jules
Signum
Jan Johnston
M.I.K.E.
beetje M.I.K.E.-bashing
Gabriel & Dresden
Misja Helsloot
Ferry Corsten
Dito
Adam White

...

Nu,
Reviewen we te weinig livesets van Airwave? We beluisteren te weinig livesets van Airwave! Waarom?
Niet opgenomen? Te ver om naartoe te gaan? Niet goed genoeg? Geen tijd? Geen Airwave op Sensation? Liever 10 Airwave producties beluisteren dan zijn liveset?
Dus ik even naar de website, nota bene www.DJairwave.com. News: 6th September 2004. Ok, effen doorgaan en bij 'Studio', als allerlaatste foto... Ah ja, maar bij news had ik daar ook iets gelezen, oproep tot stemmen op djmag.com; even checken, Top 100, ctrl-F 'airw', niks; top 250 idem. Waarop gaan we ons dus baseren als we iets organiseren, we gaan luisteren naar ETN. Of, tijdseconomischer, even zoeken op TA: posts met Airwave in de titel uit het forum 'tracklistings' (echt, mixing skills, who cares van zodra het een beetje op iets trekt. TRACK SELECTION: mui importante). 8 resultaten, we distilleren:

Airwave - Live in the Mix (N-Joy)-01-15-Cable-2005

01. Unit Response - Teleport
02. Automode - The Battle For Saturnus
03. Noval Vs. Soldout - Maybe Tomorrow
04. Lolo - Why
05. Aiwave - Ladyblue (Live Mix)
06. Fire & Ice - Let There Be Light
07. Yves DeRuyter - Born Slippy
08. Nova - Afrikamamma
09. Menthol - My Name Is Techno
10. Kompressor - Black Onyx (Green Martian Remix)

Airwave - Tranceplant 001 08-04-2005 on ETN.fm

Hour 1
01. Bjorn Small - Are You Serious?
02. Winkee - Whisper (Simon Templar Mix)
03. Nathan Profitt - Luna (Christopher Lobsinger Remix)
04. Sarah McLachlan - Fallen (Gabriel & Dresden Andti Gravity Mix)
05. Sublunar - Inbreak
06. Workafiction - Reflected
07. Probspot - Foreplay
08. Deep Dish - Say Hello
09. Antidote - Velocity
10. Armandi - Philtre
11. Nova - Afrikamamma

Hour 2
01. B4 - Before and After
02. Nathan Profitt - Liquified
03. Lustral - Solace (Chocolate Uncle Mix)
04. Quadran - Don't You Know (Antidote's Quadridote Remix)
05. D-View - The Portal
06. Soldout - Maybe Tomorrow (Nova Remix)
07. Bjorn Small - In A State Of ...
08. Antidote - Cybernetic Desire
09. Sublunar - Sanctuary (Antidote's Tech Mix)
10. ID
11. Tilt - Twelve (Max Graham Remix)

We herinneren ons een ASOT exemplaar met guest mix van Airwave, dus even zoeken.

21:00 - 22:00 Airwave Non-Stop In The Mix, 1-4-2004
1. Airwave - Lady Blue (Antidote Remix)
2. Pascal Obispo - Fan (Airwave Remix)
3. Airwave plus The Pedestrian - Seattle Calling
4. Airwave - Boredom
5. Cloud 69 - 70 Weeks
6. The Green Martian - Ladies & gentlemen
7. Yamakasi - In My Mind
8. Menthol - My Name Is Techno

Jaja, wat maken we ervan? Welke muziekstijl moeten we hierop zetten, kwestie van een evenwichtige muziekavond te kunnen boeken.
"Bonzai Music & Banshee Worx present Tranceplant every 2nd Friday on the progressive channel."
Nnnnnja. Is dit echt zijn ding? Gewoon efkes bellen naar den Airwave zelf zeker?

Dus wat doen we *losse ideetjes*

Luisteren naar ETN en reviewen.
Minstens 1 zo'n party-picture op de website waarop overdreven veel volk staat, da's voor zoveel redenen goed (en cool). En tijdig de website (laten) updaten.
Mix-cd uitbrengen of aanbieden via download.
of, controversieel, bij de volgende singel: DJ Airwave - When Things Go Right... (Original Mix)

Posted by Lolo on Apr-18-2005 06:07:

en wat moet ik daarvan denken? Enfin jouw argumenten zijn wel goed in ieder geval.

1. De website gaat totaal vernieuwd worden, ondertussen heb ik op mijn bonzaimusic forum gepost, maar die werdt 2 weken geleden gehacked, dus ja... is het teveel vragen om www.bonzaimusic.com te tikken op jouw keyboard ondertussen?

2. Het is toch duidelijk dak trance en prog speel! En ja, ik speel vanalles tijdens een set. Moet men mij in EEN vakje steken? Goed! Jij zou da dus inventief noemen, misschien. Ik weet niet, ik heb graag 20 stijlen tegelijk in een mix.

3. Pak mijn sets van vorig jaar niet meer als referentie, stijlen zijn veranderd en ik heb de mijne ook eventjes aangepast. Ook moet ik toegeven dat die sets veen minder balans hadden dan die van nu. En da komt van die depressieve tijden na de falling. Ter info, ik ben met bijna 20 kilo afgevallen sinds de falling en dat blijft dalen, juist ter info, zodat je kunt zien hoe erg die depressie was.

4. enfin ja, jij hebt gelijk, ik had tot een paar weken geleden weinig organisatie qua dj'ing, omdat ik er toch mee wou stoppen, eerlijk gezegd. Nu gaan er VEEL dingen veranderen, jij zal wel zien hoe we da gaan doen.

Dus hier zijn mijn ideekes:

1. Ik zal zelf alle tracklists van alle sets posten, het is kweenni hoe simpel nu!
2. Dan de website: aanpassing van foto's en design, en ook een blog ipv een news update om de 6 maanden
3. Meer info over de gigs op mijn eigen website, jij hebt gelijk.

En voor de rest ben ik ermee bezig.

Voila

Bedankt voor zo'n harde maar deftige reactie, die verdient evenveel respect.

Posted by pooley on Apr-18-2005 21:55:

^^^

respect dude
1 pint voor u op een event dak u tegenkom :x

Posted by Zillion on Apr-18-2005 22:39:

Respect Lolo en Fred Baker. K'vind dat je gelijk hebt dat we onszelf te weinig promoten, in van alles - zelfs de chocola en het bier mag meer gepromoot worden vind ik

T'is spijtig om te zien dat er zo velen in de Belgische muziekindustrie niet genoeg worden geapprecieerd en hun naam en kwaliteiten gepromoot in zowel binnen als buitenland..zelfs veel gewone resident dj's of groepen zoals Praga Khan en zo.

Als ik in Engeland woonde heb ik geprobeert om zo veel mogelijk Belgische namen te mentioneren aan vrienden en clubbers(kan niet op het juiste woord denken) en prijzend te spreken over de Belgische clubscene (overdrijvend natuurlijk) in m'n vriendenkring en k'vind dat iedereen meer positiefs, zeker in quantiteit, zou mogen schrijven op forums en aan mensen die ze niet kennen.

Btw..die track die op de achtergrond van Fred Baker zen site speelt..welke is dat? Confirmation? Heb die onlangs ergens gehoord maar weet niet meer waar, Sensation misschien en vind hem super! Of misschien was het een gelijkaardige track...kent iemand een recente track dat er op lijkt?

Oh en waar kan ik die Fred Baker platen kopen...k'vind niet direkt info op zijn site of op Armada..

Merci

Z

Posted by Estuera on Apr-20-2005 00:04:

^

Fred Baker platen vind je in elke betere vinylzaak ( die zijn er gelukkig ook nog in Belgi� ) of je kan ze bestellen op sites als 4djsonly.com, dancegrooves.com en dergelijke...

Ik wilde ook nog ff een opmerking maken over de belgische ziekte: het is idd belachelijk dat we van een van de grootse trance naties zo in het slop zijn geraakt. Om een trance feest in Belgi� te vinden moet je echt heel goed zoeken en dan is het nog maar te zien of het ook echt trance is wat je gaat horen. (Ik ken een feest dat 'way of trance' heet waar dus een hardstyle dj in de line up staat bijvoorbeeld )

Eigenlijk word het eens hoog tijd dat alle overgebleven belgische trance krachten wat gingen samenwerken ipv langs elkaar af te gaan.Je gaat me echt niet wijsmaken dat die hollanders zo veel getalendeerder zijn dan ons. Ze hebben gewoon een grote bek en zoals altijd krijgen de mensen met het grootste lawaai ook de meeste aandacht.

En ga maar eens na dankzij wie dj's als bv tiesto naar de top zijn geklommen. Zijn magik cd's stonden op het einde van de serie (met magik 6 als hoogtepunt) gewoon vol met belgische knallers. (3 x laurent en 1 x mike als ik het goed heb). En nog steeds beinvloeden belgische producers zijn draaistijl. Ga maar eens tellen hoe vaak hij mojado (ook half belgisch), fred baker, filterheadz, estuera ( )en dergelijke draait...

Dus vanaf nu kunnen we beter allemaal loud and proud uitroepen : "belgian trance rules!" en je zal zien dat het vanzelf waar word

Posted by Jasperovitsj on Apr-20-2005 00:09:

Tjah, waar Belgi� vroeger voorop liep en niet bang was van innovatie en nieuwe dingen zijn we nu gewoon op muziek- en uitgaansgebied een land van duffe meelopers geworden...

Posted by Estuera on Apr-20-2005 00:17:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Tjah, waar Belgi� vroeger voorop liep en niet bang was van innovatie en nieuwe dingen zijn we nu gewoon op muziek- en uitgaansgebied een land van duffe meelopers geworden...

Tijd om daar maar eens iets aan te doen. Wat zouden de gedachten zijn over bv (hypothetisch) een intuition feest in Belgi�? ( voor de niet ingewijden : een heftig trance feest in een goede club met zowel grote als aankomende namen)

Posted by Jasperovitsj on Apr-20-2005 00:20:

Ik spreek nu voor mezelf, maar ik denk dat het volledige BETA-front daar achter zou staan!
Dan moeten we het tenminste niet altijd in Nederland gaan zoeken wanneer we goeie trance willen horen...

Of de Belgische clubscene er zal achter staan, dat blijft nog maar de vraag

Posted by Estuera on Apr-20-2005 00:26:

quote:
Ik spreek nu voor mezelf, maar ik denk dat het volledige BETA-front daar achter zou staan!
Dan moeten we het tenminste niet altijd in Nederland gaan zoeken wanneer we goeie trance willen horen...

Ik zette die vraag neer omdat ik het er toevallig al eens losjes over heb gehad met Menno na het vorige event in den haag...
Mischien is het wel iets waar we over na moeten beginnen denken dan
Belgi� heeft weer trance nodig

Ik zie trouwens wel dingen als black hole nights in Belgische clubs dus ik denk dat zeker wel mogelijk zou zijn om iets dergelijks te organiseren in een club hier. Als ze zien dat het daarna vol zit dan staan ze er vanzelf achter.

Posted by Jasperovitsj on Apr-20-2005 00:38:

quote:
Originally posted by Estuera

Belgi� heeft weer trance nodig

Belgi� heeft weer �chte trance nodig

Niet dat zinloos gebeuk van een YDR, Cor Fijneman, Ton TB en consoorten (wat in Belgi� blijkbaar synoniem begint te worden voor "trance"), die platte overhypte commerci�le brol (Traffic, Adagio) of de zoveelste retro-party met w��ral dezelfde nummers "omdat er niks boven de tijd van toen gaat"

*walgt van een clubscene waar goeie DJ's met goeie concepten ontslagen of afgevoerd worden om vervangen te worden door platte commerci�le of R&B concepten of het zoveelste wannabe-groovekot*

Posted by Estuera on Apr-20-2005 00:43:

quote:
Belgi� heeft weer �chte trance nodig

Niet dat zinloos gebeuk van een YDR, Cor Fijneman, Ton TB en consoorten (wat in Belgi� blijkbaar synoniem begint te worden voor "trance"), die platte overhypte commerci�le brol (Traffic, Adagio) of de zoveelste retro-party met w��ral dezelfde nummers "omdat er niks boven de tijd van toen gaat"

Daar geef ik je groot gelijk hoor. Ik had idd �chte trance moete zetten ( alhoewel het begrip 'trance' natuurlijk vrij ruim kan geinterpreteerd worden. Voor mij persoonlijk gaat dat van melodische progressive house tot techno met trance elementjes en alles daartussen in)

Posted by Jasperovitsj on Apr-20-2005 00:47:

Trouwens, er zouden hier in Belgi� is dringend contacten gelegd moeten worden met de UK!!!
Het stikt daar van de steengoeie trance-DJ's:

Scott Bond
Matt Hardwick
Ben Lost
Lange
Matt Darey
The Thrillseekers
Jon O'Bir
Gareth Emery
Above & Beyond
Pulser
...

Maar Matt Darey stond hier vorige maand ocharme voor de eerste keer in zijn lange carri�re in een Belgische club.

Ik wil nu niet zeggen dat we onze Belgische DJ's moeten verwaarlozen of achterstellen, maar de UK DJ's zijn tenminste een alternatief voor de eeuwige Cor Fijneman, Armin, Marco V en Illusion-residents. We krijgen hier altijd dezelfde sound te horen, die kerels zouden ook eens een frisse wind kunnen laten waaien en ons Belgenlandje is met wat andere soorten trance laten kennismaken!
Kijk naar Godskitchen of Gatecrasher, daar gaan iedere keer tienduizenden clubbers uit de bol. Heeft er dan echt geen enkele Belgische organisator het verstand en de ballen om die kerels naar hier te halen en te proberen het succes hier over te doen?

Maar ja, het is en blijft Belgi�...
M.I.K.E. wordt in de UK met open armen ontvangen, maar hier wordt hij na een half uur gewoon achter de DJ-booth weggejaagd door de eigenaars omdat hij niet commercieel genoeg draait.

Posted by Phortastic on Apr-20-2005 01:22:

volledig akkoord met die laatste paar posts hier... tis idd echt jammer zoals het nu is. en het zal vrees ik ni zo evident zijn om daar ff veranderingen in te brengen nu het uitgaanspubliek al zo volgepompt is met cheese en commerciele brolmuziek. Nuja ik ga ook naar reflex bijna elke week en daar is de muziek ook niet je dat maar ik ga omdat ik op stap wil int weekend en voor sociale contacten te onderhouden enzo. maar voor de muziek doe ik het ook niet hoor...

Posted by djcresto on Apr-20-2005 06:17:

quote:

+1

Posted by djcresto on Apr-20-2005 06:23:

oja als line up:

fractal structure
estuera
airwave
mike
fred baker

zou wel nice zijn

Posted by Lolo on Apr-20-2005 06:46:

ja waarom niet?

Ik ben aan't checken voor zelf parties te organiseren, maar ik moet toegeven dat geld even ontbreekt. Zeker voor hetgeen dak wil doen, internationale guests enz...

Maar ik weet helemaal wie en waar, het is alleen een kwestie van geld!!!

Hopelijk komt er iets al in october/november!!!

L.

Posted by Jasperovitsj on Apr-20-2005 07:54:

quote:
Originally posted by djcresto
oja als line up:

fractal structure
estuera
airwave
mike
fred baker

zou wel nice zijn

+ DJ Fire

Mensen die op Second Sun waren zullen wel weten waarom

Posted by Lolo on Apr-20-2005 07:57:

dj fire, uiteraard!!

L.

Posted by Jakhira on Apr-20-2005 07:58:

quote:
+ DJ Fire

Zelfs ik vond het toen goed

Posted by TOR on Apr-20-2005 08:47:

quote:
+ DJ Fire

amai ja, die draaide supervet toen

en een Intuition-feest voor Belgi�... klinkt heerlijk. jullie laatste feest in Nederland was volledig mijn ding qua line-up.. en ik denk van nog veel andere mensen hier ook.
probleem is idd wat Jasper zegt.. probeer maar eens een nieuw concept te lanceren in Belgi�. niet evident!
maar... in Antwerpen moet dat misschien wel te doen zijn, denk ik. dan kun je nog rekenen op een hoop Nederlanders van net over de grens.

Posted by Xilver on Apr-20-2005 09:01:

quote:
Maar Matt Darey stond hier vorige maand ocharme voor de eerste keer in zijn lange carri�re in een Belgische club.

Sjah, ik was erbij in Illusion, en hij stond ocharme te draaien voor 10 man. De rest stond stil langs de kant. Ron Van Der Beuken daarna draaide iets harder, en er stond wat meer volk te dansen, maar ook niet vet veel. Daarna nam een of andere Illusion-kakdj het over, legde een platte boenkplaat op, en tvolk ging uit z'n dak

Ik word er ook ziek van, da eeuwige platte jumpgedoe dat ze dan trance durven noemen, for Gods sakes.

Posted by Gladius on Apr-20-2005 09:32:

quote:
Originally posted by Xilver
Sjah, ik was erbij in Illusion, en hij stond ocharme te draaien voor 10 man.

gadver man, da's echt om te schreeuwen. zone goeie dj pertang.
vond je hem goed tom?

btw, goede posts jasper, groot gelijk!

Posted by Xilver on Apr-20-2005 09:49:

Ik vond 'm echt super, paar echt zalige tracks gehoord. En de paar man die stonden te dansen, gingen ook wel volledig uit hun dak.

Posted by Push2005 on Apr-20-2005 11:52:

Ik wil nog even een postje doen over Fred Baker tussendoor ( daar ging deze topic toch int begin over h� ).

Fred is echt een fantastische producer en een voorbeeld van goede trance.

Ik bezocht zonet zijn website, weet er iemand wat die introtrack is die hij daar gebruikt ? http://www.fredbaker.be/index1.htm

'K ben benieuwd

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »