TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De Diploma/attesten thread :D
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by Dj LPG on Jan-18-2005 08:25:

Lolz ik zal er over zwijgen nada ik tees nog gezegd heb :P

Vervoeren blijkt niet zo echt een probleem te zijn en komt blijkbaar nog altijd voordeliger uit... Kzal even het voorbeeld geven van Honda waar ik zelf nog even gewerkt heb. Voor een bepaald model, worden de dashboards gemaakt in Japan, vervolgens per boot naar antwerpen gebracht om van daar naar Aalst te komen. Hier worden ze gespoten en worden alle stukken (zoals airbags en blablabla) erin gestoken en vervolgens gaat het hele zootje rechstreeks naar engeland, waar alles in elkaar wordt geflansd...
Ik ga natuurlijk niet zeggen dat er geen enkele fabriek meer gaat open zijn ofzo, twas een beetje vru gezegd, maar ik wil maar bedoelen dat er veel "gewoon" werk naar oostbloklanden enzo zal gaan en dat ze ons veel meer zullen nodig hebben voor werk dat echt goed moet gedaan worden... Maar daarvoor heb je vaak een diploma nodig dat iets hoger ligt dan secundair.

Dit gezegd zijnde zal ik dus vanaf nu hierover zwijgen tenzij iemand mij in de rede valt

Btw, dit is zeker geen aanval op mensen die niet verder studeren ofzo eh want ik heb even veel respect voor jullie als voor de mensen die het nog zien zitten om verder te studeren!

Posted by 1Million$shot on Jan-18-2005 11:56:

quote:
Originally posted by Kaidreas
^jongens das een begin van een voze discussie.
mellowhead ge hebt gelijk ma ook nie volledig vind ik.
kbedoel. met een universitair diploma zijt ge wel iets. begrijp me nie verkeerd ma da geldt ook nie voor alles. als ik soms zie wat voor mensen op unif hun broek hebben zitten verslijten.. en wat voor een idioten het uiteindelijk blijken te zijn. respect voor de mensen die studeren. echt waar ik kan het niet, en ik zal het ws nooit kunnen. Maar zeggen van den ene meer verdient omdat ie langer heeft gestudeerd. das dikke bullshit.
ik verdien meer met handenarbeid dan sommige die al 10 jaar achter een bureau zitten.
@ dj lpg. het is niet realistisch om te zeggen, dat ze alles gaan laten doen in de oostblok landen, omdat het goedkoper is.
btw.. ze moeten ook alles laten overkomen. en goedkoper gaat meestal gepaard met slechte kwaliteit.
voor 1 keuken waar ge zo al veel geld aan geeft gaat ge niet zomaar ff laten over vliegen van laat ons zeggen polen. terwijl het dan nog half zen gat is afgewerkt.
dus handenarbeid zal hier zeker niet snel verdwijnen en ze kunnen niet alles met de computer laten maken of zetten.

anyways. ik werk en ik studeer voort. waarom? om meer geld te verdienen??? neen ws verdien ik er nog minder mee.
gewoon om men dromen iets of wat te proberen te verwezelijken.
anyways. hiermee sluit ik een belachelijke eindeloze discussie af...
WAAROM? ik heb altijd het laatste woord

Me studies expeditie, heb al eens keukens uit polen ingevoerd in belgi� en verder verscheept naar Brazili�. Ik kan u verzekeren " TOP KWALITEIT " , ramen en deuren, juist hetzelfde !!! Die gasten werken daar even hard en even goed hoor, aan investeringen ook geen gebrek dus werken ze met de modernste machines, arbeid is daar gewoon pakken goedkoper.En geloof mij, er gaat nog veel productie naar het oostblok gaan hoor! Jammer voor ons belgskes maar 't is de harde realiteit.

Posted by Nyah on Jan-18-2005 15:45:

quote:
zeggen van den ene meer verdient omdat ie langer heeft gestudeerd. das dikke bullshit. ik verdien meer met handenarbeid dan sommige die al 10 jaar achter een bureau zitten.

Klopt volledig, bovendien ist soms zelfs 'nadelig' als je een te hoog diplom hebt; heb al vaak genoeg gehoord van andere afgestudeerden dat ze de job ni krijgen omdat ze te veel betaald moeten worden.
Nu kunt ge natuurlijk ook wel altijd zeggen dat ge tevreden zijt met minder, en de meesten zullen dat na een tijdje wel doen, ma als je pas 5 jaar gezwoegd hebt om dat diploma te bekomen en als je weet: dat en dat zijn de minimumlonen, probeer je natuurlijk eerst dat te krijgen.

Als arbeider in een volcontinu systeem werken bvb,daar kunt ge echt heel veel geld mee verdienen; zult ge als bediende op kantoor nooit krijgen (als je pas begint). En eer je aan dat loon ben (na x aantal jaren), is het loon van die arbeider ook al gestegen.

Een diploma betekent voor sommige jobs gewoon een ingangsticketje voor de sollicitatie, maar eenmaal je de job hebt moet ge uzelf toch bewijzen en gaan ze er zeker ni iedere dag rekening mee houden dat ge een 'hoog' diploma hebt, als t werk maar goed gedaan is.

Wat wel een verschil is, dacht ik toch, is de stijging van het loon over de jaren, normalerweis. Hoe hoger uw diploma, (en mits ge uw werk goed doet), hoe sneller uw loon zou stijgen.

Posted by Kaidreas on Jan-18-2005 22:05:

de stijging van de loon is niet alleen voor mensen met een hoger diploma hoor. het hangt volgens mij echt af van wat soort werk je doet. natuurlijk hoe langer je er zit.. hoe meer geld per uur je gaat krijgen.
alle kben weer aan het strijden. ma tmaakt eigenlijk niet veel uit. btw waarom werk doen dat je niet graag doet maar wel goed wordt betaald. op den duur gaat ge u daar niet goed bijvoelen.

@1millionshot en dj lpg.
jullie hebben het over massaproductie. ik over maatwerk. en dat is iets dat in de bouw niet snel zal verdwijnen. want dit is trouwens ook de sector in belgie waar ze nog altijd het meeste volk zoeken.
over massaproductie geef ik ulle gelijk. mja binnen 10 jaar iedereen interieur en huisjes van ikea??? hahaha te grappig voor woorden.
om een ramp te veroorzaken hebt ge hier geen tsunami nodig enkel een druppeltje water

Posted by Dj LPG on Jan-19-2005 09:50:

quote:
@1millionshot en dj lpg.
jullie hebben het over massaproductie. ik over maatwerk. en dat is iets dat in de bouw niet snel zal verdwijnen. want dit is trouwens ook de sector in belgie waar ze nog altijd het meeste volk zoeken.
over massaproductie geef ik ulle gelijk. mja binnen 10 jaar iedereen interieur en huisjes van ikea??? hahaha te grappig voor woorden.
om een ramp te veroorzaken hebt ge hier geen tsunami nodig enkel een druppeltje water

Lol welja da bedoel ik dus ook, de dingen waar het echt goed moet gedaan zijn, zullen nog altijd mensen doen die ervoor gestudeerd hebben (secundair of hoger). Het is echter niet zooo moeilijk om iemand aan te leren hoe je stenen op elkaar zet enzo eh Maar gelukkig wordt er genoeg toezicht gehouden Het zal nog lang duren eer ik het toevertrouw aan een pool om mijn huis te bouwen! Ik zou nie graag het plafond op menne kop krijgen als ik ne kader aan de muur hang

Pages (3): « 1 2 [3]