TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Eftersnack Springbreak Cruise!!!
Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »
F�rresten s� �r ju polisens uttalande om att "Vi s�g att det fanns m�nga tidigare straffade p� g�stlistorna och ville d�rf�r sl� till" ett praktexempel p� hur totalt extremt inneffektiv den "rehablitering" vi har i Sverige �r.
Inte ens polisen sj�lva tror p� den!
@ Kvicket; Det d�r �r ett i teorin helt rimligt resonemang men det saknar totalt verklighetsf�rankring. N�mn ett samh�lle fritt fr�n droger? Har sagt det f�rr och s�ger det igen; Knarkare finns �verallt, p� alla fester och till all musik.
Hade polisen handskats med pundarna p� ett b�ttre s�tt, genom bra kontroll t ex ist�llet f�r att g�ra falska uttalanden som totalt saknar bevis ang. att mer �n h�lften av bes�karna var drogp�verkade s� hade man gripit knarkare, l�tit dom som sk�ter sig ha kvar sitt och vi hade kunnat se fram imot n�sta kryssning. �ven polisen borde ju g�ra det, eftersom det kommer s� mycket knakare; Perfekt! Dom beh�ver inte ens leta efter dom, bara st� d�r i terminalen s� kommer knarkarna till dom.
| quote: |
| Originally posted by Hauken F�rresten s� �r ju polisens uttalande om att "Vi s�g att det fanns m�nga tidigare straffade p� g�stlistorna och ville d�rf�r sl� till" ett praktexempel p� hur totalt extremt inneffektiv den "rehablitering" vi har i Sverige �r. Inte ens polisen sj�lva tror p� den! @ Kvicket; Det d�r �r ett i teorin helt rimligt resonemang men det saknar totalt verklighetsf�rankring. N�mn ett samh�lle fritt fr�n droger? Har sagt det f�rr och s�ger det igen; Knarkare finns �verallt, p� alla fester och till all musik. |
Detta var ett helvete. Fan ta dessa f� som sabbar alla andra
Pisk ska dem ha.
jag kan ju s�ga att jag hade min tshirt "i do trance, not drugs" p� mig under hela fredagskv�llen...
| Originally posted by jofawe jag kan ju s�ga att jag hade min tshirt "i do trance, not drugs" p� mig under hela fredagskv�llen... |

exakt steve ...
Hoppas nu att den kommit med p� "polisens" filmer ..
Edit:
Skriv under h�r:
http://www.namninsamling.com/Jofawe
H�ller med om vad Hauken sa om polisens syn p� g�stlistan och k�nner mig �ven kr�nk att blivit kollad p� mot polisens register bara f�r jag �kte med en kryss.
Men min �sikt p� det hela �r som f�ljer...
Det �r knappast f�rsta g�ngen detta h�nder. Vi har sett detta h�nda f�rut, vi har varit med f�rut, vi �r vana. Docklands, M�nchenbryggeriet osv ja ni vet ju sj�lva vad jag pratar om. Det h�r �r inget nytt som aldrig h�nt f�rut. Och jag tror absolut det kommer h�nda igen.
Men kom igen nu! Det kommer inte ta slut p� fester bara f�r det h�r. Det h�r var Mondaybars sjunde kryss. Men nu �r det dags f�r n�got nytt. Jag betvivlar inte det minsta killar bakom Monday bar f�rm�ga att komma p� n�got nytt koncept f�r deras fester, g�r du? Nej det tror jag inte heller att ni g�r. F�r jag vet att m�nga av er har varit mer bra mycket l�ngre och sett mer �n vad jag hunnit g�ra av Monday bars mer �n 10 �rs erfarenhet i klubb-scenen. Det h�r helt enkelt vad som kallas evolution i den vanliga v�rlden. Ist�llet f�r att sitta bitter sitter jag nu och v�ntar med sp�nning p� vad som kommer h�r n�st!
tycker det �r ytterst sorgligt att media ens lyssnar p� polisen och sv�ljer det dom s�ger med hull och h�r.
saxat fr�n DN
M�nga som var med ombord har h�rt av sig till DN och h�vdat att polisens uppgift att h�lften av de 2.000 passagerarna varit narkotikap�verkade �r kraftigt �verdriven. Enligt flera av g�sterna handlar det om ett f�tal som f�rst�rt festen f�r andra. Men Manne J�nsson vidh�ller sina uppgifter. - Det har varit narkotikapoliser p� b�ten som �r vana jobba i dessa milj�er, och som regelm�ssigt g�r bed�mningar av drogtecken och symptom. Deras uppfattning �r att ungef�r h�lften av festdeltagarna varit p�verkade eller delaktiga i narkotikahantering. Det �r ingen exakt siffra utan en uppskattning som jag anser �r ganska v�lgrundad, s�ger Manne J�nsson. |

K�nns rent utav f�rj�vligt att detta h�nder. Kan inte f�rst� att Sveriges myndigheter �r s� emot just EDM. Det �r ett under att Monday Bar f�r finnas kvar eftersom de verkar g�ra allt f�r att krossa s�nder kulturen. Det h�r nu med Silja �r bara ytterligare ett bevis p� det.
Sedan b�rjar de gn�lla �ver att det ordnas fester utan tillst�nd. Ja men va fan, det �r ju "enda chansen" att ordna n�got h�r nu f�r tiden. F�rs�ker man f� ett tillst�nd s� blir det r�nekat p� en g�ng. Knarkst�mplen sitter rakt i pannan och lyser starkt r�tt n�r man b�rjar prata om trance, house eller techno.
Fucked up.. Really fucked up..
Jag tog l�nken och lade ut den p� lite andra platser nu och uppmanade folk att skriva p�. 
Kloka ord Vizay....
OFF TOPIC
| Originally posted by Vizay �r man s� j�vla egotrippad s� man v�ljer det ruset man f�r p� bekostnad av hela EDM-kulturen s� f�rtj�nar man inte att f� m�jligheten att t�nka och handla sj�lv helt enkelt. |
hehehe s� l�ngt t�nkte jag faktiskt inte, fyndigt 
Saxat ur MondayBars senaste nyhetsbrev
Hej Turbulens var ordet.. ja, vad ska vi s�ga? Fr�n fullst�ndig eufori n�r b�ten lade till i l�rdags kv�ll efter en enast�ende fest till nattsvarta rubriker om knarkparty och att Silja Line inte vill ha med Monday Bar att g�ra l�ngre. Inget av detta st�mmer med verkligheten. Visst, vi kan konstatera att nollvisionen inte h�ller, dvs att det �r om�jligt att h�lla knarket fr�n offentliga milj�er. Varf�r skulle vi vara f�rskonade fr�n det n�r det finns �verallt, speciellt d� dessa fester blivit s� extremt popul�ra. Ett uttalande att "s�kert h�lften" av v�ra g�ster varit p�verkade p� kryssningen undslapp n�gon hos polisen, ett grundl�st p�st�ende man sedan inte haft vett att backa ifr�n. En journalist ringer sedan upp Silja Line och f�r reda p� att b�ten har 2000 b�ddplatser (fakta: det var 1600 g�ster p� kryssningen vilket b�r framg� av de passagerarlistor polisen f�tt ut i f�rv�g av Silja, resten �r f�r personal, lastbilschauff�rer mm). D� blir helt pl�tsligt "s�kert h�lften" 1000 personer och s� var det i g�ng. TUSEN KNARKARE P� REJVFEST P� FINLANDSF�RJA ser betydligt b�ttre ut som rubrik, betydligt smaskigare �n "33 st misst�nkta intagna efter klubbkryssning men bara 1 h�ktad". Det �r ingen id� att vi fr�n Monday Bar st�r och k�ftar emot myndighetspersoner eller journalister som redan best�mt sig p� teve, vi talar ju i egen sak och riskerar att framst� som drogliberala, n�got som vi absolut inte �r. Ett �r dock s�kert: 1000 personer har INTE knarkat p� Monday Bar Spring Break Cruise, inte ens en br�kdel. Hur liten klick som egentligen var drogp�verkade kan vi sj�lvfallet aldrig f� reda p�. Oavsett antalet s� �r det m�nniskor som klart och tydligt brutit mot Monday Bar och Silja Lines tydliga ordningsregler och som vi tar avst�nd ifr�n. Vi har i m�nga �r m�lmedvetet jobbat f�r att danskulturen ska kunna fortleva, vilket �r en om�jlighet om droger till�ts florera fritt. Sj�lvklart har varken Monday Bar eller Silja Line med denna hantering att g�ra, n�got som man faktiskt f�r intryck utav n�r man l�st de senaste tv� dagarnas snaskjournalistik. Det som verkligen uppr�r i denna soppa �r alla oskyldiga som nu utpekats som knarkare. Om varannan g�st skulle ha varit p�verkad av n�got mer olagligt �n alkohol s� inneb�r det ju att i princip alla v�ra g�ster kommit i kontakt med narkotika p� ena eller andra s�ttet. Om inte jag sj�lv gjort n�got s� har minst en av mina kamrater varit p�t�nda. Hur m�nga arbetskamrater, f�r�ldrar, kompisar mm har nu helt oriktigt f�tt f�r sig att deras n�ra och k�ra �r knarkare? Detta tillsammans med att Monday Bar och Silja Line nu har schavotterat i Nordens alla stora tidningar i samband med rubriker som "knarkparty", "narkotikaresa" mm g�r att det finns v�ldigt, v�ldigt m�nga som �r uppr�rda och kommer att kr�va pappren p� bordet vad som egentligt �r sant. Vi skulle sedan vilja ber�tta att vi idag haft ett m�te med Silja Line. Monday Bar �r inte p� n�got s�tt "utsl�ngda", inte heller tar man avst�nd fr�n tidigare kryssningar. Tv�rtom, man �r m�kta stola �ver hur bra det har varit och hur otroligt trevliga och sk�tsamma g�sterna till 99,9% �r. Att man valt att st�lla in n�sta kryssning �r dock kanske inte s� konstigt pga av det mediedrev som uppkommit. Vi har fortfarande mycket goda kontakter med Silja Line och hoppas att vi f�r chansen att g�ra en ny kryssning vad det lider. Monday Bar har sj�lvklart ingenting emot att polis och tull kontrollerar v�ra g�ster, tv�rtom, vi v�lkomnar det, men att man till�ter sig ett uttalande som totalt saknar vederh�ftig grund �r b�de kr�nkande och oansvarigt. Massvis av oskyldiga m�nniskor har blivit utpekade som kriminella narkomaner, ett v�rldsber�mt festkoncept f�rst�rt samt att varum�rkena Monday Bar och Silja Line orsakats irreparabla skador. Stockholm 1 mars 2005 Monday Bar ps Bara n�sta kryssning 28-29 april �r inst�lld. Annars kommer vi att k�ra p� som vanligt. Mer info, bl a om festen p� sk�rtorsdag, kommer i n�sta nyhetsbrev |
fan va goda nyheter..
trots man e besviken p� att corsten kryssen e inst�lld och allt som skrivits i media s� k�nns det ljust igen....f�r hoppas p� en ny kryss i sommar lr n�tt ist�llet..det viktiga e att dom fortf lever
som sagt tidigare....kontrollera oss s� mkt ni bara vill, bara vi f�r �ka b�t fler ggr
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6
�ntligen
bra att DN tar tag i det hela och faktiskt v�gar skriva ur v�rat perspektiv ocks� s� att s�ga, iaf en liten b�ttring av media.
�r det den listan du satt ig�ng jofawe som dom snackar om eller finns det ytterligare en?
| Originally posted by Vizay bra att DN tar tag i det hela och faktiskt v�gar skriva ur v�rat perspektiv ocks� s� att s�ga, iaf en liten b�ttring av media. �r det den listan du satt ig�ng jofawe som dom snackar om eller finns det ytterligare en? |
Fan - redan 300 underskrifter, det rullar p� .. 
ja.. det �r b�ttre �n jag trodde faktist.
kul att den blivit uppm�rksammad med.
K�nns lite b�ttre...
Men det d�r som DN skrev var inte l�ngst upp och med feta bokst�ver och st�r heller inte i alla andra tidningar. P� nyheterna �r det inte heller . Polisens kupp har lyckats fint.
MEN, dom har INTE satt stopp f�r kryssningarna!!
Bra att DN tar tag i det i alla fall, dom �r faktiskt dom enda som varit �tminstonde lite objektiva genom detta; i f�rsta artikeln hade dom ju trots allt lite citat fr�n mbars forum.
Allt �r b�ttre �n inget, och jag inst�mmer till fullo i vad Monday Bar skriver.
Jag njuter av artikeln.
Svenska snutarna �r ett sk�mt egentligen. Om de vill stoppa knarkningen s� ska de v�l ingripa N�R DET SKER och inte efter�t n�r det �r "f�r sent".
En kompis var i England och klubbade och d�r blev han undanr�jd av vakter n�r de s�g hur han b�rjade blicka ihop en snus. De visste inte att det var det, men tog �nd� honom �t sidan och kontrollerade vad det var han stoppade i munnen.
Vad tycker ni? Det �r v�l �nd� b�ttre att ingripa p� en g�ng �n att g�ra som de gjort nu, generalisera?
| Originally posted by K-PAXian Jag njuter av artikeln. Svenska snutarna �r ett sk�mt egentligen. Om de vill stoppa knarkningen s� ska de v�l ingripa N�R DET SKER och inte efter�t n�r det �r "f�r sent". En kompis var i England och klubbade och d�r blev han undanr�jd av vakter n�r de s�g hur han b�rjade blicka ihop en snus. De visste inte att det var det, men tog �nd� honom �t sidan och kontrollerade vad det var han stoppade i munnen. Vad tycker ni? Det �r v�l �nd� b�ttre att ingripa p� en g�ng �n att g�ra som de gjort nu, generalisera? |
| Originally posted by K-PAXian Jag njuter av artikeln. Svenska snutarna �r ett sk�mt egentligen. Om de vill stoppa knarkningen s� ska de v�l ingripa N�R DET SKER och inte efter�t n�r det �r "f�r sent". En kompis var i England och klubbade och d�r blev han undanr�jd av vakter n�r de s�g hur han b�rjade blicka ihop en snus. De visste inte att det var det, men tog �nd� honom �t sidan och kontrollerade vad det var han stoppade i munnen. Vad tycker ni? Det �r v�l �nd� b�ttre att ingripa p� en g�ng �n att g�ra som de gjort nu, generalisera? |

MINA K�RA V�NNER!!!!
som det redan framg�r fors�tter kryssningarna o jag njuter av att vissa m�nniskor f�r sig en k�nga rakt upp i nyllet.
Jag �r inte den personen som tycker att h�mnden �r ljuv eller att man ska vara g�ra uppror o s� men Den H�R g�ngen Gick det f�rl�ngt o all min kritik till media �r FULLST�NDINGT befogat.
Mitt f�rtroende f�r svensk media �r under 50% ....
TILLSAMMANS �r vi starka o jag lovar vi ska visa sverige att vi tycker om musiken o tar helt avst�nd ifr�n droger
Det �r dags att visa samh�llet eng�ng f�r alla
KEEP IT UP THE GOOD WORK