TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- De Europese grondwet
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »
ik had gehoord dat alle landen ook op sommige punten hun veto recht verliezen en dat er op een meerderheid gestemd kan worden. Heeft iemand dit ook gelezen of gehoord? ik heb nog niet echt tijd gehad om het na te zoeken vanwege examens.
maar als dat zo is dan krijgt nederland nog minder te zeggen en wordt er helemaal over ons heen gewalst.
verder vind ik dat we nog maar even moeten wachten met heel die grondwet en eenwording. wachten tot heel het oostblok politiek en economisch aangesterkt is. Vooral politiek want daarmee is het in veel van die landen echt een puinhoop! Denk ook niet dat rusland erg op een europa blok staat te wachten dus laten we het oostblok maar als een bufferzone gebruiken...
wat ik wel vaag vind is dat het kabinet er weer miljoenen euros er door heen scheurt (campagnes etc.) door mensen over te halen. En terwijl de partijen die nee zeggen juist niks krijgen. Hoezo democratie
Heb niet alles doorgelezen, maar heb het idee dat er nu al met nederland gespeeld wordt. 180 euro betalen we per hoofd!, terwijl die grotere landen veel minder betalen. Logisch dat zij voor zijn. Nu heeft dit niet te maken met de grondwet, maar geeft wel aan hoe de verhoudingen zijn.
Ben benieuwd wat de Fransen gaan stemmen vandaag........
| quote: |
| Originally posted by MaGiK54 Ben benieuwd wat de Fransen gaan stemmen vandaag........ |
Ik hoop eigenlijk, als nee-stemmer, dat Frankrijk de hete kastanjes uit het vuur haalt en een Non naar Brussel stuurt. Samen met Nederland een Nee sturen kan misschien, net als Denemarken ooit, wel wat positieve veranderingen bewerkstelligen waardoor we wel een Ja geven, we moeten wel vooruit met Europa!
Drie Franse exit-polls van 18:00 uur geven aan dat 'Non' tegen de Europese Grondwet gewonnen heeft. De percentages schommelen tussen de 50,5 en 53%.
De uitslagen werden bekend gemaakt in het NOS Journaal van 20:00 uur. In Frankrijk zelf moeten die nog geheim blijven, omdat in Parijs en Lyon tot 22:00 uur gestemd kan worden. In de rest van het land zijn de stembureaus om 20:00 uur dicht gegaan.
Om 20.00 uur had 66% van de Franse kiezers zijn stem uitgebracht. Als de stembureaus in Parijs en Lyon straks ook gesloten zijn, zal naar verwachting zo'n 75% van de stemgerechtigden naar de stembus zijn gegaan.
inderdaad, de eerste exitpolls komen ongeveer om 22.00
K ben benieuwd, het zal wel non worden
Non... 55% ongeveer...
| Originally posted by sndh Non... 55% ongeveer... |
| Originally posted by Massive84 \o/ Rot op met die onzin wet. Geef lekker 1 persoon de macht over 1 heel continent, nee dat is slim |
| Originally posted by TranceZoner Zo zit het natuurlijk ook weer niet vriend. |
| Originally posted by Massive84 ja en de euro zou niks duurder maken toch? |
| Originally posted by SnuggLe Goh, weer iemand die niet weet waar hij over stemt. |
, vertel ons dan maar eens waar het over gaat..
| Originally posted by DJ_Siesta en jij gaat mij vertellen dat jij die hele grondwet hebt gelezen , vertel ons dan maar eens waar het over gaat..of geloof je soms de politici |
1) als je niet eens weet waar die over gaat, waarom stem je dan kwakkeloos ja?
2) Sjongejonge, je mag die politici toch wel niet vertrouwen? Ze komen gewoon zo ongeloofwaardig over, ze kunnen amper een goed voordeel noemen. En alles wordt beter, jaja waar kennen we dat van.... Er isgewoon geen vertrouwen, thats the point. Want er zijn weinig mensen die nee zeggen en weten waarom ze nee zeggen, en er zijn amper mensen die ja zeggen en weten waarom ze ja zeggen.
Jou beeld zal me een worst wezen trouwens
| Originally posted by DJ_Siesta 1) als je niet eens weet waar die over gaat, waarom stem je dan kwakkeloos ja? 2) Sjongejonge, je mag die politici toch wel niet vertrouwen? Ze komen gewoon zo ongeloofwaardig over, ze kunnen amper een goed voordeel noemen. En alles wordt beter, jaja waar kennen we dat van.... Er isgewoon geen vertrouwen, thats the point. Want er zijn weinig mensen die nee zeggen en weten waarom ze nee zeggen, en er zijn amper mensen die ja zeggen en weten waarom ze ja zeggen. Jou beeld zal me een worst wezen trouwens |
Ik ben het wel met Snuggle eens...het gaat alleen om de Grondwet en ga dan niet andere dingen erbij halen. En ik vind in de 1e plaats dat dit referendum niet eens ingesteld had moeten worden, het is te complex. Had het bijv. over de Euro of over de uitbreiding gedaan.
Of zoals in Duitsland laat het parlement beslissen.
En ik denk dat niemand hier precies weet hoe die Grondwet in elkaar steekt...Ik ga dan ook niet stemmen.
Gaat lekker zo, Frankrijk nee, Nederland wellicht wel nee, dat komt de europese eenheid ten goede. wat een puinhoop eigenlijk 
| Originally posted by Cosmic Ik ben het wel met Snuggle eens...het gaat alleen om de Grondwet en ga dan niet andere dingen erbij halen. . |
| Originally posted by ahp2002 Gaat lekker zo, Frankrijk nee, Nederland wellicht wel nee, dat komt de europese eenheid ten goede. wat een puinhoop eigenlijk |
Gewoon emigreren 
| Originally posted by Freezel Gewoon emigreren |
Echt kut dus dat Frankrijk nee heeft gestemd. En ziet er ook helemaal naar uit dat Nederland ook nee gaat stemmen.
Nederland begint onderhand net zo chauvinistisch te worden als de Fransen...
| Originally posted by Cosmic Ik ben het wel met Snuggle eens...het gaat alleen om de Grondwet en ga dan niet andere dingen erbij halen. En ik vind in de 1e plaats dat dit referendum niet eens ingesteld had moeten worden, het is te complex. Had het bijv. over de Euro of over de uitbreiding gedaan. Of zoals in Duitsland laat het parlement beslissen. |
| Originally posted by moogwai Echt kut dus dat Frankrijk nee heeft gestemd. En ziet er ook helemaal naar uit dat Nederland ook nee gaat stemmen. Nederland begint onderhand net zo chauvinistisch te worden als de Fransen...Precies, een referendum is leuk, maar zeker niet voor dit onderwerp. Ik heb echt sterk de indruk dat men nee stemt omdat men het niet eens is met het huidige kabinet/euro/turkije, etc Alle politieke partij-en zijn voor (behalve die relschoppartijen uiteraard die alleen maar zieltjes willen winnen), had het parlement maar besloten inderdaad... |
.