TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »
dawn of the dead �r minst lika bra som orginalet tycker jag, precis s� h�r ska bra film va, satt mest och nj�t hela tiden... ocks� sk�nt att dom inte beh�ver f�rklara fenomenet, som dom tex gjorde med godzilla, verkar annars vara n�n regel i filmbranschen att aldrig l�mna n�nting till fantasin... 
spiderman2 var en positiv �verraskning ocks�, genomg�ende bra historia, och ett par riktigt snygga scener, b�ttre �n ettan faktiskt... 
jag s�g Elf och Shrek 2 nyss 
de �r j���vligt roliga =)
| quote: |
| Originally posted by Virus 90-talsfilm om svenska kriminella ungdommar som �r en riktig klassiker: S�karna. Tror dock att den kan vara sv�r att hitta, framf�rallt p� dvd. |

har n�n av er sett komedin 'White Chicks' ? den va rolig tycker jag
sev�rd film... en annan sev�r film �r spielbergs nya ' The Terminal' med tom hanks i huvudrollen 
shrek 2 var riktigt bra.
sen tyckte jag om the girl next door riktigt mycket, cool film! sen att elisha cuthbert �r med g�r inte saken s�mre 
s�g shrek 2 idag.. heeeeeel ball jueeeee 
o spiderman 2 va ocks� hel grym 
| Originally posted by Gaby 1. LEON 2. Det stora bl� De Niro filmer... |
en lika stor sitter breve .. den r�da p� Leon ox� =)
Har precis best�llt lite filmer 
Behind the Sun
D�da Poeters S�llskap (Special Edition)
The Mighty
Den Engelska Patienten
A Beautiful Mind (2 DVD Special Edition)
Uprising (2-DVD)
Samsara
Ariel
Little Buddha
Mannen Utan Minne
Gilbert Grape
Taxi Driver (ny utg�va)
B�sta vet i fan ...men senaste bra film jag s�g �r
nog Butterfly Effect
Trailer
/ Jre

Min favoritfilm, b�sta jag n�gonsin sett med Mr Clint Eastwood i spetsen! S�g nyssa att den har kommit ut p� dvd s� det �r ett givet k�p! =)
Tar upp �mnet skr�ck och zombies igen...
En film jag nyligen tankade hem � glodde p� g�pr i detta nu p� TV2
Evil Dead
En gammal goding fr�n 1981... dom flesta h�r p� forumet var inte ens f�dda d�...
"Tid: 2305 - 0030
Amerikansk skr�ckfilm fr�n 1981. Fem v�nner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. N�r de hittar ett kassettband som de spelar upp, sl�pps ondskan i skogen l�s. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. "
| Originally posted by SteveTranz4ever Tar upp �mnet skr�ck och zombies igen... En film jag nyligen tankade hem � glodde p� g�pr i detta nu p� TV2 Evil Dead En gammal goding fr�n 1981... dom flesta h�r p� forumet var inte ens f�dda d�... "Tid: 2305 - 0030 Amerikansk skr�ckfilm fr�n 1981. Fem v�nner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. N�r de hittar ett kassettband som de spelar upp, sl�pps ondskan i skogen l�s. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. " |

| Originally posted by SteveTranz4ever Tar upp �mnet skr�ck och zombies igen... En film jag nyligen tankade hem � glodde p� g�pr i detta nu p� TV2 Evil Dead En gammal goding fr�n 1981... dom flesta h�r p� forumet var inte ens f�dda d�... "Tid: 2305 - 0030 Amerikansk skr�ckfilm fr�n 1981. Fem v�nner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. N�r de hittar ett kassettband som de spelar upp, sl�pps ondskan i skogen l�s. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. " |
kollade litegrann p� den.. sen orkade jag inte mer.. va s� j�kla tr�tt
hehe, bruce campbell �ger ju, har man inte sett alla 3 evil dead filmerna ska man g�ra det bums, g�rna i str�ck...
sam raimi, som �ven gjort spiderman filmerna och en av mina favoriter, the gift, har regisserat och skrivit alla filmerna... inget j�vla fusk f�r att tj�na pengar p� namnet, dom d�pte inte ens trean till evil dead... ruggigt bra helt oseri�s action som inte �r ett dugg l�skigt... 
en annan film jag g�rna rekommenderar �r chasing amy, det �r v�l i grund och botten en romantisk komedi, men den k�nns lite mer meningsfull �n n�n av dom man skulle se hugh grant i... den �r ocks� stundtals riktigt rolig, skriven av kevin smith s� jay and silent bob f�rekommer i filmen ungef�r som i dogma fast �nnu mer som bakgrundsfigurer... en liten inblick i hur komplicerat det �r att bli k�r i en lesbisk serietecknare, typ... 
Leon �r klart den b�sta film som finns, blir aldrig tr�tt p� den, ryser varje g�ng jag ser den. Portman och Oldman �r f�r �vrigt tv� av mina top 3 sk�disar (Med Tom Hanks i spetsen) ^^
Att jag gillar Portman kanske har m�rkts, hehe 
Sen �r The Recruit en storfavorit ocks�, helgrym thriller.. rekomenderas startkt. Har dock aldrig varit s� f�rtjust i skr�ckisar, dem har en tendens att inte imponera p� mig.
S�ger bara "The Ring", s� j�vla bra film!
Den ska man kolla p� och krypa ner under t�cket med en dam, d� blir man iaf kramad 
| Originally posted by SWE_TRANCE S�ger bara "The Ring", s� j�vla bra film! Den ska man kolla p� och krypa ner under t�cket med en dam, d� blir man iaf kramad |
| Originally posted by AC. vette fan om det d�r ass�... Hon satt p� helsp�nn och jag somnade |
dagens skr�ckfilm e ju s� kassa..bara massa animerat shit....gamla skr�ckfilmer �ger ju...
haha spec evil dead filmerna �ger
...finns massa godbitar i samma stil...b-skr�ck n�r den e som b�st

h�ller med amnezia, gamla skr�ck har mer k�nsla och charm i sluttexterna �n vad nya har i hela filmen :P dock s� verkar SAW bli en n�gelunda intressant film (sidan �r iaf tokigt snygg)
n�gra filmer som jag kan se om och om igen �r:
Donnie Darko
Lost in Translation
Pulp Fiction
Saving Private Ryan
The Usual Suspects (De misst�nkta)
The Shawshank Redemption (Nyckel till frihet)
Robin Hood (den tecknade)
och alla Nakna Pistolen
�NTLIGEN!!!!!!!
Nu har den kommit, den som alla svenska filmentusiaster v�nta p� l�nge nog:
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds...kt.php?id=41115
| Originally posted by nils Donnie Darko |
| Originally posted by SWE_TRANCE S�ger bara "The Ring", s� j�vla bra film! Den ska man kolla p� och krypa ner under t�cket med en dam, d� blir man iaf kramad |
| Originally posted by St_Andrew typ enda film jag blivit skraj f�r n�r jag sett |