TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Film
Pages (19): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »

Posted by mjz on Jul-10-2004 11:12:

Love

dawn of the dead �r minst lika bra som orginalet tycker jag, precis s� h�r ska bra film va, satt mest och nj�t hela tiden... ocks� sk�nt att dom inte beh�ver f�rklara fenomenet, som dom tex gjorde med godzilla, verkar annars vara n�n regel i filmbranschen att aldrig l�mna n�nting till fantasin...

spiderman2 var en positiv �verraskning ocks�, genomg�ende bra historia, och ett par riktigt snygga scener, b�ttre �n ettan faktiskt...

Posted by jofawe on Jul-10-2004 11:18:

jag s�g Elf och Shrek 2 nyss

de �r j���vligt roliga =)

Posted by mjz on Jul-10-2004 12:10:

quote:
Originally posted by Virus
90-talsfilm om svenska kriminella ungdommar som �r en riktig klassiker: S�karna. Tror dock att den kan vara sv�r att hitta, framf�rallt p� dvd.

bor du i sk�pet eller?
har sett s�karna som svcd p� n�gra hubbar... borde ju vara hyfsat att kolla p� iaf...

n�r vi �nd� �r inne p� gamla svenska ungdomsfilmer finns ju ocks� nattbuss807, men den finns nog inte heller p� dvd tror jag...

Elf har jag faktiskt inte sett, f�r v�l ta och g�ra det, shrek2 �r rolig men inte alls lika bra som ettan som var helt underbar...

Posted by fede on Jul-10-2004 13:34:

Thumbs up

har n�n av er sett komedin 'White Chicks' ? den va rolig tycker jag sev�rd film... en annan sev�r film �r spielbergs nya ' The Terminal' med tom hanks i huvudrollen

Posted by Proximus on Jul-10-2004 13:45:

shrek 2 var riktigt bra.

sen tyckte jag om the girl next door riktigt mycket, cool film! sen att elisha cuthbert �r med g�r inte saken s�mre

Posted by dbl on Jul-10-2004 15:01:

s�g shrek 2 idag.. heeeeeel ball jueeeee

o spiderman 2 va ocks� hel grym

Posted by MiB on Jul-10-2004 15:35:

quote:
Originally posted by Gaby
1. LEON
2. Det stora bl�

De Niro filmer...

du tog orden ur min mun =)

stooora bilder en lika stor sitter breve .. den r�da p� Leon ox� =)

tror jag har alla luc besson filmer p� orginal dvd.. =) l�nga versionen p� det stora bl� ox�..

Posted by P4z! on Jul-10-2004 19:23:

Har precis best�llt lite filmer

Behind the Sun
D�da Poeters S�llskap (Special Edition)
The Mighty
Den Engelska Patienten
A Beautiful Mind (2 DVD Special Edition)
Uprising (2-DVD)
Samsara
Ariel
Little Buddha
Mannen Utan Minne
Gilbert Grape
Taxi Driver (ny utg�va)

Posted by Jre on Jul-10-2004 23:33:

B�sta vet i fan ...men senaste bra film jag s�g �r
nog Butterfly Effect

Trailer

/ Jre

Posted by Connector on Jul-11-2004 00:34:

Min favoritfilm, b�sta jag n�gonsin sett med Mr Clint Eastwood i spetsen! S�g nyssa att den har kommit ut p� dvd s� det �r ett givet k�p! =)

Posted by SteveTranz4ever on Aug-04-2004 21:48:

Tar upp �mnet skr�ck och zombies igen...

En film jag nyligen tankade hem � glodde p� g�pr i detta nu p� TV2

Evil Dead
En gammal goding fr�n 1981... dom flesta h�r p� forumet var inte ens f�dda d�...

"Tid: 2305 - 0030

Amerikansk skr�ckfilm fr�n 1981. Fem v�nner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. N�r de hittar ett kassettband som de spelar upp, sl�pps ondskan i skogen l�s. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. "

Posted by SWE_TRANCE on Aug-04-2004 22:18:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Evil Dead
En gammal goding fr�n 1981... dom flesta h�r p� forumet var inte ens f�dda d�...

Amerikansk skr�ckfilm fr�n 1981. Fem v�nner tillbringar en helg i en isolerad stuga i skogen. N�r de hittar ett kassettband som de spelar upp, sl�pps ondskan i skogen l�s. Bredbild. I rollerna: Bruce Campbell, Ellen Sandweiss, Betsy Baker. Regi: Sam Raimi. "

Visst, f�ddes samma �r...men sett den har man gjort
B�de ettan � tv�an, r�tt s� komisk skr�ck skulle jag vilja p�st�

Posted by jofawe on Aug-05-2004 15:26:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Evil Dead

tyv�rr f�ddes jag �ret efter .. Men jag s�g filmen ig�r �nd� =)

Posted by dbl on Aug-05-2004 17:00:

kollade litegrann p� den.. sen orkade jag inte mer.. va s� j�kla tr�tt

Posted by mjz on Aug-05-2004 18:49:

hehe, bruce campbell �ger ju, har man inte sett alla 3 evil dead filmerna ska man g�ra det bums, g�rna i str�ck...

sam raimi, som �ven gjort spiderman filmerna och en av mina favoriter, the gift, har regisserat och skrivit alla filmerna... inget j�vla fusk f�r att tj�na pengar p� namnet, dom d�pte inte ens trean till evil dead... ruggigt bra helt oseri�s action som inte �r ett dugg l�skigt...

en annan film jag g�rna rekommenderar �r chasing amy, det �r v�l i grund och botten en romantisk komedi, men den k�nns lite mer meningsfull �n n�n av dom man skulle se hugh grant i... den �r ocks� stundtals riktigt rolig, skriven av kevin smith s� jay and silent bob f�rekommer i filmen ungef�r som i dogma fast �nnu mer som bakgrundsfigurer... en liten inblick i hur komplicerat det �r att bli k�r i en lesbisk serietecknare, typ...

Posted by M1cro5lave on Aug-05-2004 21:29:

Leon �r klart den b�sta film som finns, blir aldrig tr�tt p� den, ryser varje g�ng jag ser den. Portman och Oldman �r f�r �vrigt tv� av mina top 3 sk�disar (Med Tom Hanks i spetsen) ^^
Att jag gillar Portman kanske har m�rkts, hehe

Sen �r The Recruit en storfavorit ocks�, helgrym thriller.. rekomenderas startkt. Har dock aldrig varit s� f�rtjust i skr�ckisar, dem har en tendens att inte imponera p� mig.

Posted by SWE_TRANCE on Aug-06-2004 10:11:

S�ger bara "The Ring", s� j�vla bra film!
Den ska man kolla p� och krypa ner under t�cket med en dam, d� blir man iaf kramad

Posted by AC. on Aug-06-2004 13:36:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Den ska man kolla p� och krypa ner under t�cket med en dam, d� blir man iaf kramad

vette fan om det d�r ass�... Hon satt p� helsp�nn och jag somnade

Posted by Laszlo on Aug-09-2004 18:46:

quote:
Originally posted by AC.
vette fan om det d�r ass�... Hon satt p� helsp�nn och jag somnade

hehe - h�ller med....jag har v�ldigt sv�rt f�r att bli skr�md av filmer nuf�rtiden - antar att jag blivit immun mot alla skr�ckisar...en som jag dock h�ll p� att skita i byxan till n�r jag s�g den f�r f�rsta g�ngen var "The Others"...riktigt bra rulle...

Posted by Amnezia on Aug-09-2004 21:59:

dagens skr�ckfilm e ju s� kassa..bara massa animerat shit....gamla skr�ckfilmer �ger ju...
haha spec evil dead filmerna �ger...finns massa godbitar i samma stil...b-skr�ck n�r den e som b�st

Posted by nils on Aug-10-2004 11:20:

h�ller med amnezia, gamla skr�ck har mer k�nsla och charm i sluttexterna �n vad nya har i hela filmen :P dock s� verkar SAW bli en n�gelunda intressant film (sidan �r iaf tokigt snygg)

n�gra filmer som jag kan se om och om igen �r:

Donnie Darko
Lost in Translation
Pulp Fiction
Saving Private Ryan
The Usual Suspects (De misst�nkta)
The Shawshank Redemption (Nyckel till frihet)
Robin Hood (den tecknade)
och alla Nakna Pistolen

Posted by SWE_TRANCE on Aug-13-2004 11:12:

Thumbs up �NTLIGEN!!!!!!!

Nu har den kommit, den som alla svenska filmentusiaster v�nta p� l�nge nog:

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds...kt.php?id=41115

Posted by Laszlo on Aug-13-2004 12:00:

quote:
Originally posted by nils
Donnie Darko

word

den absolut b�sta filmen jag sett, alla kategorier...

Posted by St_Andrew on Aug-13-2004 12:20:

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE

typ enda film jag blivit skraj f�r n�r jag sett

Posted by Johan (DJ Irish) on Aug-13-2004 12:30:

quote:
Originally posted by St_Andrew
typ enda film jag blivit skraj f�r n�r jag sett

Alien 1 skr�mde fullst�ndigt skiten ur mig n�r jag var en liten snorunge p� 80-talet

Pages (19): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »