TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- NLBE TA mix contest 2005 --->definitieve topic
Pages (20): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »
Ik heb nog totaal geen idee wat voor set ik wil insturen

| quote: |
| Originally posted by TranceFool Ik heb nog totaal geen idee wat voor set ik wil insturen |
net terug van paar daagjes barca maar ik ben erbij als DJ!
| Originally posted by moogwai Bitrate is ook niet belangrijk, het verschil hoor je nagenoeg niet. |
| Originally posted by Belgian Bonzai Do not want to open the floodgates , maar geef mij maar een eerder uplifting groep1. ik ken daar meer van 2. ik geniet daar meer van |
Mij lijkt het ook een beetje logisch dat een trance mix, of ie nu uplifting of progressive is, toch altijd een streepje voor heeft op een ander genre. Uiteindelijk blijft dit tranceaddict.com
| Originally posted by djcresto Mij lijkt het ook een beetje logisch dat een trance mix, of ie nu uplifting of progressive is, toch altijd een streepje voor heeft op een ander genre. Uiteindelijk blijft dit tranceaddict.com |
| Originally posted by djcresto Mij lijkt het ook een beetje logisch dat een trance mix, of ie nu uplifting of progressive is, toch altijd een streepje voor heeft op een ander genre. Uiteindelijk blijft dit tranceaddict.com |
| Originally posted by DJ D-Man Ja, maar waar ga je dan als jurylid de grens leggen? Wat voor de ��n progressive trance is, is voor de ander misschien al super vage progressive. Hetzelfde heb je met techno en techtrance. Het ligt allemaal zo dicht bij elkaar (en het loopt vaak zelfs door elkaar), dat je moeilijk een setje kunt defineren als "trance" of niet. Wat jammer toch dat iedereen altijd maar weer in deze hokjes blijft denken... |
De regels waarop men dient te beoordelen zijn al besproken, moet ze nog allemaal op een rijtje zetten en heb daar nog geen zin in gehad 
Beoordelen op Dj kwaliteiten en niet op de soort muziek.
Natuurlijk is het zo, daar kunnen we niet omheen, dat iedereen beinvloed wordt door de muziek. Een tranceliefhebber zal de opbouw van een trance set beter kunnen beoordelen dan een diepe prog set.
LET OP: beter KUNNEN beoordelen in de zin van kennis hebben van de muziek. Of dat hij de opbouw dan ook goed vind is iets heel anders. Het kan dan dus zowel een voor- of nadeel te zijn.
Dat een trance set bij voorbaat een streepje voor heeft mag dus niet zo zijn. Laat dat duidelijk zijn. Gelukkig zijn er tenminste 2 en waarschijnlijk 3 juryleden per poule.
De discussie van indelen op muziek genre brengt me wel op een idee.
Dj's worden willekeurig in een poule geplaats. De juryleden daarentegen kunnen we wel verdelen. Als er meerdere juryleden zijn die zwaar aan de prog zitten, zouden deze beter niet dezelfde poule kunnen beoordelen. Zet daar dan juist een trancert bij.
Wellicht krijg je dan een evenwichtigere beoordeling.
Zijn jullie het hier mee eens?
Op zich leuk idee, maar.....we hebben diepe progressive, progtrance, uplifting trance en misschien wel mensen die techno, club of house/groove draaien.
Als het als jury zijnde niet helemaal je muziek is moet je het misschien gewoon wat vaker horen. Daarnaast krijg daar in latere rondes natuurlijk problemen mee. De mensen die alleen prog hebben beoordeeld vinden vast de prog set beter in de final en dege die trance hebben beoordeeld vinden vast de tranceset beter. Ik vind gewoon dat de jury moet beoordelen wat ze voor zich krijgen, we zijn toch inmiddels toch niet zo kortzichtig dat we alleen maar 1 muziekstijl luisteren? Als dat zo is kan ik beter uit de contest stappen en ga ik zelf wel jureren...
| Originally posted by TranceFool Op zich leuk idee, maar.....we hebben diepe progressive, progtrance, uplifting trance en misschien wel mensen die techno, club of house/groove draaien. Als het als jury zijnde niet helemaal je muziek is moet je het misschien gewoon wat vaker horen. Daarnaast krijg daar in latere rondes natuurlijk problemen mee. De mensen die alleen prog hebben beoordeeld vinden vast de prog set beter in de final en dege die trance hebben beoordeeld vinden vast de tranceset beter. Ik vind gewoon dat de jury moet beoordelen wat ze voor zich krijgen, we zijn toch inmiddels toch niet zo kortzichtig dat we alleen maar 1 muziekstijl luisteren? Als dat zo is kan ik beter uit de contest stappen en ga ik zelf wel jureren... |
Zit ook weet wat in.
Voorlopig laten we het gewoon zoals het was. Willekeurig. Mensen moeten objectief beoordelen.
Huidige lijst met al dan niet bevestigde namen:
Bevestigde Dj's: (22) Bailey Cosmic Ding Chavez DJ D-Man DJ Siesta DJ Spare djdavid eieregooie Glaniskanis Jasperovitsj (BE) Little Theseus Lynxx mahwang MennoB Raoel Real (BE) sndh subtrance tijs08 TranceFool Wilkman Xilver (BE) NIET besvestigde Dj's: (2) ahp2002 ElSandro Afgevallen Dj's (1) Chicane Besvestigde juryleden: (12) @win Asperge Belgian Bonzai Dj Cresto Djeebie Fkwebeman moogwai Muppy nwopper Roger SnuggLe Visje NIET besvestigde juryleden: (4) basvh Bouma Bros Creamfields23 Kaidreas |
| Originally posted by TranceFool Naja wat een bullshit, ik denk dat jij dan beter uit de jury kan stappen, want hier hebben we natuurlijk niks aan Daarnaast is het niet mogelijk om uit te kiezen welke sets je wilt beoordelen, de sets worden genummerd en willekeurig ingedeeld, dan zou er eerst iemand moeten luisteren of het uplifting trance is zodat jij die kan jureren, dat gaat natuurlijk nergens over. |
Maar hoe je het ook draait of keert, smaak zal altijd een rol spelen. Maar de jury is groot genoeg en er zijn genoeg mensen met verschillende smaken, meningen en opinies zodat het zeker een eerlijke contest wordt en uiteindelijk de beste zal winnen.
| Originally posted by raoel Voor zover ik weet is er geen Theseus hier op het board en alleen Little Theseus. Dus dan Theseus eigenlijk Little Theseus. Volgen jullie het nog? |
Na sorry, maar vind het een beetje raar dat er in de contest ook gewoon gemixt mag worden met Ableton enzo, das toch veel makkelijker!!
| Originally posted by Esrem Na sorry, maar vind het een beetje raar dat er in de contest ook gewoon gemixt mag worden met Ableton enzo, das toch veel makkelijker!! |
Ik geloof Glanis bijna nooit... 
lol 
dat gesprek hebben we al gehad natuurlijk
probeer het ook maar is
| Originally posted by Glaniskanis lol ![]() dat gesprek hebben we al gehad natuurlijk probeer het ook maar is |
gebruik nauwelijks de muis en keyboard bij Ableton maar dat zal jij als niet-dj natuurlijk niet snappen 
| Originally posted by Glaniskanis gebruik nauwelijks de muis en keyboard bij Ableton maar dat zal jij als niet-dj natuurlijk niet snappen |
2 x Technics SL-1210M5G Digital Pitch
1 x Gemini PS-626i Platinum
Hier moet het ook wel mee lukken. Worden er eens echte platen op gelegd ipv al die smerige minimal techno 
De vraag is alleen of ik daadwerkelijk met een (oldschool) hardcore setje mee ga doen 

+

lekker goedkoop ben ik klaar he 
Doe wat je niet laten kan