TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- alleen wonen
Pages (11): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Posted by X-Tune on Jun-19-2005 11:37:

quote:
Originally posted by Lady_LizzY
Jup, maar dat valt al bij al nog mee.
't Zijn meer de extalegale voordelen die ik moet afstaan,
dus qua nettoloon bijgeven voel ik dat niet zo hard...

maaltijdcheques

Posted by X-Tune on Jun-19-2005 11:38:

quote:
Originally posted by Zehra
Als ik werk en nog thuis woon vind ik dat ook niet meer dan normaal! Nu niet dat ik heel m'n loon ga afgeven, maar een vierde is zeker niet te veel als er elke dag eten klaar staat en elke week de was en de strijk gedaan is...

EDIT: Dit was Jasper speaking

Vroeger, in mijn ouders tijd, was het zelfs normaal als je gans je loon moest afgeven.

Posted by djcresto on Jun-19-2005 11:46:

ik geef 250 euro af in de maand, kvind dat meer dan genoeg

Posted by The_G0dfather on Jun-19-2005 11:53:

'k vraag me ook af wat er zal gebeuren als ik afstudeer,
totaal geen goesting om nog thuis te wonen
nuja, tis nog minimaal 2 jaar

Posted by Kaidreas on Jun-19-2005 12:11:

Jep ik geef ook geld af, zo'n 200 euro. valt nog beregoed mee.

@nagib: ja, je hebt wel een beetje gelijk, ma da hangt er toch volledig vanaf hoeveel luxe je wilt hebben. als ge iets zoekt van 500 euro is dat wel logisch dat ge niet veel kunt sparen. maar er zijn zeker en vast app. die te betalen zijn, en waar ge nog bij kunt sparen.

Posted by Xilver on Jun-19-2005 18:08:

Joenges joenges, ge doet nu allemaal precies of het onmogelijk is Ik betaal 350 euro per maand huur, en mijn appartement is echt niet klein of in een marginale kutbuurt gelegen, integendeel, ik woon in Wilrijk, rustig gelegen en toch vlakbij de A12 voor op mijn werk te geraken. Deze maand ook de rekening gehad voor mijn waterverbruik. 60 euro voor 3 maanden is toch ook niet overdreven. Elektriciteit heb ik nog niet gehad. Het zijn de kosten daarbovenop die het in feite duur maken. De kleine uitgaven die eigenlijk toch serieus doortellen als ge ze optelt (damn ik klink gelijk m'n moeder).

De helft van uw loon uitgeven voor huur te betalen, moet ge echt niet doen. Over het algemeen zeggen ze 1/4 tot 1/3 van uw loon, en dat ge dan nog goed kunt leven.

Toen ik nog thuis woonde, moest ik 150 euro afgeven thuis, echt niet teveel, en mijn ouders hebben me het dan ook nog niet alle maanden laten betalen (dank u mama en papa (k)). Een vierde van uw loon afgeven thuis vind ik persoonlijk wat veel, maar kheb het dan wel overdreven goed gehad thuis toen ik werkte.

Posted by Nagib on Jun-19-2005 22:18:

quote:
Originally posted by Kaidreas
@nagib: ja, je hebt wel een beetje gelijk, ma da hangt er toch volledig vanaf hoeveel luxe je wilt hebben. als ge iets zoekt van 500 euro is dat wel logisch dat ge niet veel kunt sparen. maar er zijn zeker en vast app. die te betalen zijn, en waar ge nog bij kunt sparen.

Da's wel waar, maar veel hangt ook van in welke regio je woont. Hoe dichter je bij een stad woont of in een "deftige" suburban gemeente, hoe duurder het meestal wordt, in de veronderstelling dat ge nog iets deftigs en veilig wenst te vinden...

Posted by X-Tune on Jun-20-2005 06:24:

quote:
Originally posted by Xilver
Joenges joenges, ge doet nu allemaal precies of het onmogelijk is Ik betaal 350 euro per maand huur,

Ohla, sommigen betalen al bijna 350� voor een kot.

Posted by djcresto on Jun-20-2005 06:57:

quote:
Originally posted by X-Tune
Ohla, sommigen betalen al bijna 350� voor een kot.

sommigen wonen dan ook op een zeer luxueus kot

Posted by Kaidreas on Jun-20-2005 21:05:

quote:
Originally posted by Nagib
Da's wel waar, maar veel hangt ook van in welke regio je woont. Hoe dichter je bij een stad woont of in een "deftige" suburban gemeente, hoe duurder het meestal wordt, in de veronderstelling dat ge nog iets deftigs en veilig wenst te vinden...

ja??? ik denk juist omgekeerd, in de kempen vind je niet makkelijk een app. voor 300 euro hoor, het loopt hier aardig snel op.

Posted by Nyah on Jun-20-2005 23:16:

quote:
ja??? ik denk juist omgekeerd, in de kempen vind je niet makkelijk een app. voor 300 euro hoor, het loopt hier aardig snel op.

300 euro voor n appartement is idd wel wa weinig... Normaal betaalt ge voor n appartement met 1 of 2 slaapkamers en een badkamer toch wel tegen de 500,600 euro (en dan zijn meestal de kosten van water, stroom, enz er niet bij inbegrepen...) Vaak is het ook een kwestie van gewoon lang genoeg zoeken: als je dringend iets zoekt, moet je soms tevreden zijn met tgeen er dan beschikbaar is. Maar ik weet bvb een kennis van mij, die ging ook samenwonen met zijn vriendin, maar t had allemaal zo'n haast niet. Hij is veel appartementen gaan bezoeken en nu huurt ie dus een appartement (met 3 verdiepingen) met een enorm grote keuken, grote woonkamer, 4 (slaap)kamers en een grote badkamer voor 600 euro in de maand. Ge moet soms ook wat chance hebben natuurlijk.

Posted by X-Tune on Jun-21-2005 15:58:

Misschien woon je in een studio en niet in een appartement, Xilver?

Posted by Kaidreas on Jun-21-2005 17:20:

quote:
Originally posted by Nyah
300 euro voor n appartement is idd wel wa weinig... Normaal betaalt ge voor n appartement met 1 of 2 slaapkamers en een badkamer toch wel tegen de 500,600 euro (en dan zijn meestal de kosten van water, stroom, enz er niet bij inbegrepen...) Vaak is het ook een kwestie van gewoon lang genoeg zoeken: als je dringend iets zoekt, moet je soms tevreden zijn met tgeen er dan beschikbaar is. Maar ik weet bvb een kennis van mij, die ging ook samenwonen met zijn vriendin, maar t had allemaal zo'n haast niet. Hij is veel appartementen gaan bezoeken en nu huurt ie dus een appartement (met 3 verdiepingen) met een enorm grote keuken, grote woonkamer, 4 (slaap)kamers en een grote badkamer voor 600 euro in de maand. Ge moet soms ook wat chance hebben natuurlijk.

mja lifestyle of the rich and the famous zekerst.
een vriend van me woont in berchem 350euro, en dat app. is even groot, als het niet groter is als dat van tom.
dus zo weinig is het niet. in iedergeval 500 euro de maand geef ik er niet aan. no way. kunt ge beter bouwen. IMO

Posted by Xilver on Jun-21-2005 17:22:

quote:
kunt ge beter bouwen. IMO

Is eigenlijk wel. Een lening afbetalen is soms nog gemakkelijker.

Posted by X-Tune on Jun-21-2005 17:26:

lol, bouwen.

Weet je wel hoeveel een bouwplaats kost? En ga je zelf veel doen of moet je alles laten doen.

300� is te weinig. Post eens wat foto's, want volgens mij woon je in een krot.

Posted by Kaidreas on Jun-21-2005 17:32:

ik woon bij men ouders. en neen die kerel woont zeker en vast niet in een krot.ik kan alleen zeggen wat ik er van denk, en wat ik allemaal tehoren krijg. (ik heb er ook al naar uitgekeken) ik vind zeker en vast dat 400-500 euro teveel is als ge alleen zijt, met 2 is het zeker te doen,
btw hoeveel kost het als ge een lening afbetaald? dat zal toch ook wel makkelijk op 600-700 aankomen. praktisch evenveel. kunt ge dan niet beter bouwen? dan is het tegelijk nog van u eigen.

btw: lees bouwen/verbouwen (renoveren) en ja ik zou veel zelf doen, en vriendenhulp (die zullen ook wel eens gaan bouwen hoor)

again IMO

Posted by djcresto on Jun-21-2005 22:17:

Bouwen wordt toch steeds moeilijker en moeilijker. Zeker als je weet wat de grond kost. Het appartement wat ik op het oog heb kost 430 euro/maand. Is wel een vrij recent gebouw en is gelegen 50m van het station, naast 6 danscaf�'s, een frituur en een pitabar. Het stadscentrum is ook maar 300 meter weg. Ondertussen is wel mijn interesse om alleen te gaan wonen weer wat gezakt. De goesting is de ene dag al wat minder dan de andere. Maar momenteel hou ik toch ook nog van het luxeleventje dat ik hier thuis heb.

Posted by pooley on Jun-21-2005 22:26:

^^

gert die eetgelegenheden zijn te verleidelijk, kzou het niet pakken

Posted by X-Tune on Jun-22-2005 07:05:

quote:
Originally posted by pooley
^^

gert die eetgelegenheden zijn te verleidelijk, kzou het niet pakken

en ik zou niet graag wonen langs 6 danscaf�'s

Posted by Zehra on Jun-10-2006 21:30:

alleen wonen...

Ik dus binnenkort ook