TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTA's en boeken lezen...
Pages (3): « 1 2 [3]
| quote: |
| Originally posted by Rhand @Jasperovitsj: Nog niet veel fantasy gelezen? |
| Originally posted by Jasperovitsj Eigenlijk wel |
| Originally posted by Rhand Ik heb nergens gezegd dat ik er niet van hou om gedetailleerde beschrijvingen te lezen. In tegenstelling, ik hou er zelfs van. Maar dan moet je het wel boeiend beschrijven, en dat doet Tolkien voor mij niet. Wat doet het er toe of hij nieuwe talen enzo uitvindt? Voor het boek te waarderen is dat voor mij geen enkele waardemeter... "Oh nee, die gast heeft zelf een taal uitgevonden. Ma mensen toch, das dan wel ne goeie schrijver ze!" Zo denk ik dus helaas niet. Wat niet afneemt dat daardoor mijn respect voor de man bijneemt. Maar de schrijver is niet het verhaal ![]() Elk computerspel met elfen in is gepikt van Tolkien? Jij denkt dat Tolkien de elfen heeft uitgevonden? Goed bezig ![]() Lees eens wat folklore/mythe verhalen, en je zal zelfs op het idee komen dat onze Tolkien z�lf ook een klein diefje was... En tuurlijk hebben andere schrijvers hun inspiratie gezocht in Tolkiens verhalen. Een winnende boodschap schrijf je niet zomaar af h�... |
Literatuur is de popmuziek onder de leesbaarheid, de Ti�sto, de 50 cent, de Evanescence, de Intwine, de Pim Fortuyn...
Zolang iets maar op een bepaalde manier geschreven is kan het literatuur worden het verhaal zelf is totaal niet van belang.
In 200 bladzijden 'triviaaliteratuur' kan veel meer gebeuren dan in 200 bladzijden literatuur aangezien een van de voorwaarden voor literatuur is dat het uitgebreid is beschreven.
| Originally posted by Kaidreas neen, ik zei dat van die schriften en talen, om zijn genialiteit te bewijzen, zou inderdaad dom zijn moest je daarom een boek lezen neen inderdaad tolkien heeft de elfen niet uitgevonden. maar ge kunt er gewoon niet onderuit dat die wel op dat werk zijn gebaseerd. zoals verschillende sub-rassen, ie: orks, zwarte-orks. elves, high elves, dark elves, wood elves.. and carry on. en folklore verteld veel over draken, elfen, fee�n, dwergen maar orks (aardmannen wel), hobbits enz. hij heeft een geheel ander verhaal gecreeerd. en vandaaruit is de mega hype onstaan. de hippies begonnen aan lotr terwijl ze genoten van hun wiet (om hun trip te hebben over dwergen enz. met hun t-shirt van Gandalf for president. zonder hem was het allemaal niet opgeblazen geweest en gehyped |
Gisteren De Da Vinci Code eindelijk gelezen, en ik snap de hype wel. 
Degelijke thriller, mooi opgebouwd en heel spannend en toch vlot geschreven. Ook zeer interessante onderwerpen waar veel mee te doen was voor een schrijver. Af en toe stelde ik me toch vragen bij bepaalde passages, en soms neemt Brown een loopje met de realiteit. Maar al bij al een degelijk boek, goeie mix van thriller, actie en mystiek! 
| Originally posted by Jasperovitsj Gisteren De Da Vinci Code eindelijk gelezen, en ik snap de hype wel. ![]() Degelijke thriller, mooi opgebouwd en heel spannend en toch vlot geschreven. Ook zeer interessante onderwerpen waar veel mee te doen was voor een schrijver. Af en toe stelde ik me toch vragen bij bepaalde passages, en soms neemt Brown een loopje met de realiteit. Maar al bij al een degelijk boek, goeie mix van thriller, actie en mystiek! |
Net de nieuwe Harry Potter uit... En ja hoor, het was weer een pareltje 
bij the Da Vinci code had ik op den duur toch het gevoel van: all�, weer het zoveelste raadsel oplossen, weeral eens ontsnappen...
maar voor de rest zeer goed boek.
Ik ben atm aan een reisverhaal bezig van Martin Buckley, 'een korrel zand', waarin hij over de hele wereld de woestijnen doorkruist. zeer boeiend!