TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- doelgerichte discriminatie van de Trance-scene
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by Dark Apostle on Jul-06-2005 15:26:

quote:
Originally posted by kutvolkots
Nee, voor gothics.

Oh my goth, iemand gebruikt een verboden TA-woord

Posted by kutvolkots on Jul-06-2005 15:28:

Straf me, de gemiddelde opvattingen van een tranceaddict zijn overigens wel een mildere vorm van die van een gothic hoor.

En die van gothics zijn een mildere form van die van een autist.

En die van de gemiddelde autist is een mildere vorm van dat van mij.

Gothics staan dus dichter bij mij dan tranceaddicts en dus zijn ze beter.

Trouwens, underground gothic muziek en trance.. precies hetzelfde op de vocalen na.

Posted by Dark Apostle on Jul-06-2005 15:42:

quote:

Trouwens, underground gothic muziek en trance.. precies hetzelfde op de vocalen na.

Je verwijst duidelijk naar we men noemt Futurepop en ik vind het globaal gezien verschrikkelijk, vooral door die vocals (bv Ronan Harris van VNV Nation), EBM begint nu ook terug wat te tappen van het Futurepop-vaatje, na de tour op te gaan van industrial, en brengt dan synth-melodi�n met distorted vocals (bvb: Amduscia, Psyclon Nine, etc)

en ja ik ga om met autist...goths, ik erger me wel meer en meer aan hun snobisme "je kan geen goth worden, je bent er als een geboren"...waarop ze prompt Within Temptation opzetten.

Over WT gesproken, wanneer gaat Ti�sto eens iets van hun remixen?

Posted by kutvolkots on Jul-06-2005 16:38:

Ja, het is van hetzelfde commerciele niveau ja op zich. Moet kunnen.

Een gothic zal niet snel naar WT luisteren trouwens, al helemaal niet snel naar Gothic Metal, Meer naar die industriele gothic en zo en dingen als nu rave en darkwave.

Maar het klopt overigens wel wat ze zeggen hoor. Je kan je wel kleden als gothic en zo maar dan hang je de typerende naar eigen zeggen relativerende levensovertuiging nog niet aan. Als je veel van die mensen die graag gothic willen worden zou zeggen wat het echt in houd en dat het niet draait om duisterheid en satan aanbidden en wicca en al die bull zullen ze ook niet snel meer willen.

Posted by kutvolkots on Jul-06-2005 16:39:

Waarom is de belgenlandse� vlag in relief en de Nederlandse niet?

Posted by Dark Apostle on Jul-06-2005 17:02:

quote:
Ja, het is van hetzelfde commerciele niveau ja op zich. Moet kunnen.

Een gothic zal niet snel naar WT luisteren trouwens, al helemaal niet snel naar Gothic Metal, Meer naar die industriele gothic en zo en dingen als nu rave en darkwave.

Maar het klopt overigens wel wat ze zeggen hoor. Je kan je wel kleden als gothic en zo maar dan hang je de typerende naar eigen zeggen relativerende levensovertuiging nog niet aan. Als je veel van die mensen die graag gothic willen worden zou zeggen wat het echt in houd en dat het niet draait om duisterheid en satan aanbidden en wicca en al die bull zullen ze ook niet snel meer willen.

Weet ik

Maar degeen die dat luidop proclameren zijn net degeen die in het stereotiep clich� vallen (gewoonlijk die steeds in baljurk rondhotsen) enfin toch hier in Antwerpen en omstreken, Antwerpse goth-scene is zoizo redelijk snobby.
Het is me trouwens opgevallen dat de gothic-scene nog al eens durft te verschillen van streek tot streek. Hier in Antwerpen is vooral electronica populair, maar aan de kanten van Geel boert Medieval dan weer heel goed.

Posted by Dark Apostle on Jul-06-2005 17:03:

quote:
Waarom is de belgenlandse� vlag in relief en de Nederlandse niet?

Kweeni, Nederland is zoizo vlak

Posted by kutvolkots on Jul-06-2005 17:21:

Ja, je hebt inderdaad heel veel mensjes van mijn leeftijd die denken dat ze duister en zwart moeten zijn om gothic te zijn, en corpsepaint en zo, maar dat is meer blackmetal en kvlt dan gothic. En dat zwarte, dat valt ook mee, donkerpaars is meer een gothic kleur dan zwart.

Ik word ook ziek van mensen die zich 666-gothic-girl of zo op forums noemen. Gothics hebben niets met 666 en het is nog altijd 616, keertje fout vertaald.

Gewoon, dat soort mensen laten andere mensen denken dat gothics draait om het aanbidden van het kwaad en het offeren van mensen. Waardoor er weer meer van dat soort nepgothjes komen en zo blijft het door gaan.

Handig toch dat Nederland plat is? Dan stoot je je teen niet als de dijken eenmaal doorbreken.

Posted by Dark Apostle on Jul-06-2005 19:02:

quote:

Handig toch dat Nederland plat is? Dan stoot je je teen niet als de dijken eenmaal doorbreken.

pas op, het hoogste punt van Nederland lag toch een stukje boven de zeespiegel

btw merci voor info ivm "616", kwam nog te spraken op Graspop, we konden alleen niet op het nummer komen.

btw ken jij de uitdrukkingen "kvlt" en "vorstgebeten"?

Posted by kutvolkots on Jul-06-2005 20:21:

kvlt wel, dat spreek je uit als cult, zo noemen blackmetallers zich en tegenwoordig ook andere mensen die zich heel erg underground vinden.

Ik vind het wel grappig, ik heb ook een custom T-shirt laten drukken met de tekst er op "AVTIST�"

Wat vorstgebeten is weet ik totaal niet, ik ben ook vrij nieuw in de black metal scene.

Posted by Kaidreas on Jul-06-2005 20:32:

kvlt... dus underground... en das voor alle genres???
hehehehehe kvlt-prog

Posted by kutvolkots on Jul-06-2005 20:44:

Zo had ik het nog nooit bekeken..

Nee maar kvlt slaat zeg maar op de cult waarin je leeft, wat friends/justintimberlake/vondutch is voorbreezersletjes is de kvlt voor blackmetallers zeg maar hun kvltuur.

Of misschien staat het wel voorkutvolkots

Posted by Dark Apostle on Jul-07-2005 14:36:

quote:
Wat vorstgebeten is weet ik totaal niet, ik ben ook vrij nieuw in de black metal scene.

Er is blijkbaar een black metal groep (weet nimeer de welke) die het niet kan laten om het woord Frostbitten te gebruiken, vandaar dat er ondertussen de term "vorstgebeten" is ontwikkeld in onze streken. Kon zijn dat het u ook ter oren was gekomen.

Posted by kutvolkots on Jul-07-2005 15:48:

Nee, helaesch. In den Nederlanden kennen wij die luxe niet.

Posted by websley on Sep-11-2005 22:56:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Je verwijst duidelijk naar we men noemt Futurepop en ik vind het globaal gezien verschrikkelijk, vooral door die vocals (bv Ronan Harris van VNV Nation), EBM begint nu ook terug wat te tappen van het Futurepop-vaatje, na de tour op te gaan van industrial, en brengt dan synth-melodi�n met distorted vocals (bvb: Amduscia, Psyclon Nine, etc)

en ja ik ga om met autist...goths, ik erger me wel meer en meer aan hun snobisme "je kan geen goth worden, je bent er als een geboren"...waarop ze prompt Within Temptation opzetten.

Over WT gesproken, wanneer gaat Ti�sto eens iets van hun remixen?

Ach, je moet nie zo zwaar praten over die scene. Ik heb toevallig een VNV-concert bijgewoond en heb er erg van kunnen genieten. Tenslotte is het publiek daar lang niet zo ingenomen als wat jij nu zegt. Je hebt een grote mengeling van de epic-trance met echte die-hard gothics publiek. Neem Ronan die (bijna letterlijk) de spot drijft met zogenaamde "verfijnde" industrial-bewegingen en je hebt daarbovenop een leuke avond.

Mischien is die trend wel heel goed, want zo krijgen we MEER Trance-volk indirect in de goa-scene (want die anthem-hippies zullen toch nooit toegeven aan techno-industrial)

Posted by Dark Apostle on Sep-12-2005 18:10:

quote:
Originally posted by websley
Ach, je moet nie zo zwaar praten over die scene. Ik heb toevallig een VNV-concert bijgewoond en heb er erg van kunnen genieten.

Gij se godverdomde vorte frituurpopper (btw heb ik u daar al eens niet eerder van beticht? ^^). BTW de Industrial scene drijft ook de spot met Ronan (VNV) en Stephan Groth (Apoptygma Bezerk of A Popped Zit Gone Bezerk zoals Bryan Erickson van VAC het omschrijft )

Maar om eerlijk te zijn maakt het voor mij niet meer zoveel uit, het is gewoon leuk om elkaar op een vriendschappelijke manier op de kast te jagen (frituurpopper, trancenicht, vorte steepleganger, vampire lucht-boxer, etc).
Hetgeen mijn nu stoort aan die hele scene is het feit dat 16 jarige die in hun "laten we onze ouders de kast opjagen"-fase zitten mij bekijken als een stuk vuil op fuifen omdat ik niet �bergothic ben. Ik kan er ook niet aan doen dat ik er ni op kick om me als hermafrodiet te verkleden. Ik besef nu wel dat een deel van die idioten zullen verdwijnen na de puberteit en de rest zal milderen, maar nu het zo in is geworden op "goth" te zijn, is de sfeer op zo'n fuiven/feestjes zwaar verziekt, maar daar heb ik rest een kleurijke post over gezet in het off-topic gedeelte

Posted by websley on Sep-12-2005 23:54:

quote:
Gij se godverdomde vorte frituurpopper (btw heb ik u daar al eens niet eerder van beticht? ^^).

Je moest eens weten, als ik een maat van mij tegen kom lallen we algauw het hoofdthema van "Beloved" van VNV Nation.
De rede dak u niet eerder had herkend is vanwege da gij uw avatar had vervangen

Posted by Antony on Sep-13-2005 11:06:

quote:
het feit dat 16 jarige die in hun "laten we onze ouders de kast opjagen"-fase zitten

Nu zijn we der...

ken zo'n paar meisjes waar ik vroeger mee optrok, maar dan kwamen er probleempjes thuis... enkele maanden later kwam ik ze nog eens tegen. Zwart haar, zwarte nagels, combats, overal kettingen en bandjes met ijzeren pieken op etc.

spijtige zaak.

Maar we zijn wel serieus afgedwaald
Als ik neen zeg wanneer mensen me meevragen naar Werchter krijg ik dingen te horen als: "ochja, mister Techno me zijnen Tiesto-mp3 speler ga alleen maar naar sensation enzo zeker..."

Hoe leg je die mensen uit wat Trance is? kan ze moeilijk een hele ASOT laten beluisteren... Het enige dat zij kennen is 'Techno en Lethal Industry van Tiesto'

Posted by Dark Apostle on Sep-13-2005 14:31:

quote:
Originally posted by Antony
Nu zijn we der...

ken zo'n paar meisjes waar ik vroeger mee optrok, maar dan kwamen er probleempjes thuis... enkele maanden later kwam ik ze nog eens tegen. Zwart haar, zwarte nagels, combats, overal kettingen en bandjes met ijzeren pieken op etc.

spijtige zaak.

Mja is dan ook nog steeds zeer effectief om ouders te saren, meesten mensen hebben er redelijk wat vooroordelen over en die kinderen doen ni liever dan ze te bevestigen

Maar soms kan een chick in latex/ pvc of een corset met jurk zo verdomd sexy zijn...kan me dan ff echt niet schelen dat haar kont op VNV shaked

quote:
Originally posted by Antony

Maar we zijn wel serieus afgedwaald
Als ik neen zeg wanneer mensen me meevragen naar Werchter krijg ik dingen te horen als: "ochja, mister Techno me zijnen Tiesto-mp3 speler ga alleen maar naar sensation enzo zeker..."

Hoe leg je die mensen uit wat Trance is? kan ze moeilijk een hele ASOT laten beluisteren... Het enige dat zij kennen is 'Techno en Lethal Industry van Tiesto'

Gewoon niet aan beginnen, echt waar ni. Je hebt twee soorten mensen, zij die naar muziek luisteren en zij die het consumeren. Zij die er naar luisteren ongeacht welke stijl zal je makkelijk kunnen duidelijk maken wat het verschil is, bij degeen die het consumeren ligt het anders, die geven er echt niet om of dat jij het trance, black-metal of hoempapa noemt, want oftewel vinden ze het deuntje leuk oftewel ni.

En de gemiddelde Werchter-ganger is echt een muziek-consument, sommige gaan hier wel denken "hoe wete gij dat nu", maar meeste mensen die ken gaan naar Werchter omdat het goed zal zijn (beetje zoals de meeste mensen die naar White Sensation gingen omdat naart schijnt goed ging zijn en dan klagen dat er geen RnB wordt gedraaid). Over Werchter gesproken; mij ontgaat nog steeds het Rock Werchter gehalte hierin, maar tzal wel aan mij liggen.

Posted by Antony on Sep-13-2005 14:36:

quote:
(beetje zoals de meeste mensen die naar White Sensation gingen omdat naart schijnt goed ging zijn en dan klagen dat er geen RnB wordt gedraaid)

giere, die benk nog ni tegengekomen

Posted by websley on Sep-13-2005 15:04:

Hebben jullie wel het laatste album geluisterd?

"Matter And Form"

SAMPLES:

Chrome
Endless Skies
Entropy
Homeward
Interceptor
Perpetual

Ach kom op jonges, het meeste klinkt niet eens zo slecht!!

Posted by Dark Apostle on Sep-13-2005 15:27:

quote:

SAMPLES:

Chrome

VNV Nation - Chrome (Bollexed Remix by [S.I.T.D.] is leuker imo

Posted by websley on Sep-13-2005 15:32:

Is da dan OOK frituurpop?

Posted by Dark Apostle on Sep-13-2005 15:59:

quote:
Is da dan OOK frituurpop?

[S.I.T.D.], ken jij dat niet?

Zijn eerste hit was Snuff Machinery, het is een project dat een beetje futurepop is en een beetje ebm en vooral stevig leunt op strings, vooral in zijn remixes, bijna altijd "string" mixes bij manier van spreken.

Pages (3): « 1 2 [3]