TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Aanslagen in Londen
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by AirPole on Jul-07-2005 17:58:

Ik snap je betoog wel. Ik ben het ook wel eens met je dat de aanslagen deels oorzaak zijn van een apathie voor het Westen, maar ik denk niet dat het zo simpel is als jij stelt. Ik vind jouw voorbeeld een beetje verkeerd. De mensen die aanslagen plegen hebben wel een iets zwaarder motief dan dat ze een bepaalde discotheek niet in komen. Als dat het wel is, dan is het incasseringsvermogen en het tolerantievermogen van die lui wel erg laag.

En inderdaad. OPROTTEN MET TERRORISME.

maar wat voor de een een terrorist is, is voor de ander een vrijheidsstrijder

Posted by SnuggLe on Jul-07-2005 18:25:

quote:
Originally posted by AirPole
Ik snap je betoog wel. Ik ben het ook wel eens met je dat de aanslagen deels oorzaak zijn van een apathie voor het Westen, maar ik denk niet dat het zo simpel is als jij stelt. Ik vind jouw voorbeeld een beetje verkeerd. De mensen die aanslagen plegen hebben wel een iets zwaarder motief dan dat ze een bepaalde discotheek niet in komen. Als dat het wel is, dan is het incasseringsvermogen en het tolerantievermogen van die lui wel erg laag.

Natuurlijk heb je daarin ook heel gelijk, maar ik bekeek het even op micro-niveau. Op dat soort preventieve dingen moet je wel beginnen. En terecht, want Verdonk heeft dit ook als belangrijk punt opgenomen overigens in haar beleid wat radicalisering tegen moet gaan. Ik bedoel maar... Ik riep dit al tijden.

Posted by kutvolkots on Jul-07-2005 18:33:

Ik vind Bush eerder een terrorist dan Bin Laden, ik zie hem eerder als verzetsheld, ook alwel hij zich verzet tegen onze cultuur.

Posted by basvh on Jul-07-2005 19:35:

Wat ik daarnet op tv zag is dat veelal jonge moslims in europa worden geronseld voor dit soort terrorisme. Waarom: omdat ze niks te verliezen hebben en aan de onderkant van de maatschappij leven.

In dat licht heeft snuggle een goed punt als hij zegt van binnenlaten in een discotheek. Ze zouden daardoor misschien wel meer connectie kunnen krijgen met onze westerse cultuur.

Aan de andere kant waarom worden die gasten vaak niet binnengelaten in de disco? Juist, omdat het 9 van de 10 keer knokken wordt. En met wat voor mensen hebben we te maken dat ze maar met bommen gaan strooien omdat ze zich niet thuis voelen in de westerse cultuur.

Posted by Roger on Jul-07-2005 20:58:

Ik ben het helemaal met bram eens! Je moet die mensen juist een helpende hand geven in plaats van ze te verstoten, want daar wek je alleen maar kwaad bloed bij.. Ik ben ook een groot voorstander van ontwikkelingshulp. Ik denk dat als de verhoudingen wat minder groot zijn dat alle terroristen minder reden hebben om kwaad te zijn. Helaas werkt helpen alleen op langer termijn. En het verstoten lijkt juist te helpen op korter termijn, dat is een fout die mensen vaak maken denk ik.

Hoe minder moeilijk mensen het hebben, hoe minder ze hun godsdienst nodig hebben (kijk maar naar de westerse landen). Als er minder godsdienst is worden vrouwen minder onderdrukt en hebben meer kans op goed onderwijs, waardoor zij meer te zeggen krijgen. Ik denk dat vrouwen voor een evenwicht kunnen zorgen in de arabische landen omdat deze over het algemeen veel pacifistischer zijn ingesteld

Posted by New Wave on Jul-07-2005 21:25:

Ejjhuh, het is nu wel een beetje laat om ze nu extra te matsen. In het kader van pure zwakheid: "ik laat ze nu maar binnen want als ik het niet doe dan gaan ze willicht lopen kutten" Amehoela. Dat ze in discotheken niet worden toegelaten was 10 jaar geleden ook al het geval..gewoon simpelweg omdat ze zitten te kutten. Ik heb 5 jaar lang in een discotheek gewerkt (van 1997 tot 2002) en ik weet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat. Want elke week was het weer zo ver en je kan je klok er op gelijk zetten. De houding van die gasten zegt genoeg. Het had 10 jaar geleden ook niets met dat terrorisme te maken, alleen maar dat ze zich niet kunnen gedragen. Ze hebben zat tijd gehad om zich te kunnen mengen in onze cultuur maar dat hebben ze vertikt. het is enkel maar erger geworden. Van mij mogen ze allemala vertrekken. hoppa, weg, basta!

Posted by Creamfields23 on Jul-07-2005 21:25:

Dudes dat fundalisme (LOL!) [edit](fundamentalisme)[edit] en mensen de discotheek binnen laten zijn totaal verschillende dingen. Een echte fundamentalist wil niet eens een discotheek binnen. De enige keer dat hij een discotheek binnen zal gaan is dan ook om deze op te blazen.

Wij kunnen hier niets aan doen en volgens mij helemaal niemand niet.

Posted by Roger on Jul-07-2005 21:28:

fundamentalisten hebben zijn niks meer als ze geen achterban hebben van ontevreden bevolking, ja oke gekken zul je blijven houden maar dit is toch meer een teken van ontevredenheid

Posted by Roger on Jul-07-2005 21:29:

quote:
Originally posted by New Wave
Ejjhuh, het is nu wel een beetje laat om ze nu extra te matsen. In het kader van pure zwakheid: "ik laat ze nu maar binnen want als ik het niet doe dan gaan ze willicht lopen kutten" Amehoela. Dat ze in discotheken niet worden toegelaten was 10 jaar geleden ook al het geval..gewoon simpelweg omdat ze zitten te kutten. Ik heb 5 jaar lang in een discotheek gewerkt (van 1997 tot 2002) en ik weet precies hoe het allemaal in zijn werk gaat. Want elke week was het weer zo ver en je kan je klok er op gelijk zetten. De houding van die gasten zegt genoeg. Het had 10 jaar geleden ook niets met dat terrorisme te maken, alleen maar dat ze zich niet kunnen gedragen. Ze hebben zat tijd gehad om zich te kunnen mengen in onze cultuur maar dat hebben ze vertikt. het is enkel maar erger geworden. Van mij mogen ze allemala vertrekken. hoppa, weg, basta!

wat is volgens jou dan het doel wat deze mensen met hun aanslagen proberen te berijken?

Posted by AirPole on Jul-07-2005 21:34:

quote:
Originally posted by Roger
wat is volgens jou dan het doel wat deze mensen met hun aanslagen proberen te berijken?

Let jij wel op? Het doel van de aanslag van vandaag en tevens die van 11 maart 2005 in Madrid is puur het afstraffen geweest van de landen die Amerika hebben gesteund in de oorlog tegen Irak. Landen die dus troepen hebben gestuurd naar Irak. Denemarken en Italie zijn vandaag de volgende namen geweest die genoemd werden als doel van volgende aanslagen, als zij hun troepen niet terugtrekken. Maar ze moeten daar imo niet aan toe geven, omdat we dan de terroristen hun zin geven.

Posted by Roger on Jul-07-2005 21:38:

maar dat is op zo'n kort termijn.. er moet echt wel meer zijn wat tot deze haat heeft aangezet

Posted by Creamfields23 on Jul-07-2005 21:38:

quote:
Let jij wel op? Het doel van de aanslag van vandaag en tevens die van 11 maart 2005 in Madrid is puur het afstraffen geweest van de landen die Amerika hebben gesteund in de oorlog tegen Irak.

Je vergeet Turkije

Posted by AirPole on Jul-07-2005 21:48:

ECHT bewonderenswaardig trouwens om te zien hoe de Britse bevolking zich herpakt heeft vandaag. Dikke vette knipoog. Dat hadden de terroristen niet verwacht denk ik, en ik vind eigenlijk dat een land ook zo zou moeten reageren. Ook wonderbaarlijk dat er gelukkig 'maar' 38 doden zijn gevallen, als je ziet dat er dagelijks 3 miljoen mensen getransporteerd worden door de ondergrondse metro.

Posted by New Wave on Jul-07-2005 21:53:

quote:
Originally posted by Roger

Wat AirPole inderdaad zegt. De landen die zich in de 'heilige' oorlog tegen de moslims hebben gekeerd worden nu het doelwit van terrorisme. Ze willen wraak nemen op de landen die hebben meegewerkt aan de vernietiging van hun idealen. Daar vallen Amerika, Spanje, Engeland en ook Nederland onder. Dus je hoeft niet verbaast te kijken als er hier ook iets ontploft. Dat hele discotheek ideetje heeft er helemaal niets mee te maken. Het kwaad is namelijk al geschiet. Ook al waren de moslims hier in nederland zo poes lief en in Afghanistan niet dan kon je hetzelfde verwachten.

Posted by Opti on Jul-08-2005 11:32:

quote:
Originally posted by New Wave
Rotterdam en Amsterdam hebben als 1 van de weinig in Europa ook een metrosysteem.

Klopt niet helemaal...
Parijs
Lyon
Barcelona
Rome
Milaan
Berlijn
Brussel
Glasgow

zijn er maar enkele. Vrijwel elke grote Europese stad heeft een metronetwerk liggen.

Posted by Massive84 on Jul-08-2005 13:01:

quote:
Originally posted by kutvolkots
Ik vind Bush eerder een terrorist dan Bin Laden, ik zie hem eerder als verzetsheld, ook alwel hij zich verzet tegen onze cultuur.

ben ik met je eens met het Bush gedeelte, vind Bin laden niet minder erg of zo.

Alleen iemand heeft dit als signature

If they attack they call it war, but if they get attacked they call it terrorism.

Hier ligt de hypocrisie.

Als je iemand aanvalt , verwacht iets terug teminste .. maar jah sommige mensen willen het niet begrijpen.

Toch betreur ik wat er in Londen gebeurd is. Ik kan me herineren dat de meerderheid van de politiek en bevolking tegen de oorlog was en is en ze werden nog kwader nadat ze gehoord hebben dat Amerika gelogen heeft. Ik bedoel dit moet toch ook mee tellen? Misschien is dat ook gebeurd en daarom bleef dit een klein schalig aanslag, maar misschien was het gewoon lucky..als je het zo wilt zien.

Posted by AirPole on Jul-08-2005 23:33:

Godverdomme wat vind ik die burgemeester van London een mooie kerel. Die toespraak gezien van hem vandaag in Nova??

Ik zal het proberen een beetje te reconstrueren:

'To the terrorists I want to say, whether they are already gone or still hiding here: Watch as we bury our dead people and how me mourn our wives and children, but also know that new people will settle here and will also call themselves Londoners.'

Zoiets was het. Wat een ubervette gast.

Ja, terrorisme boeit me enorm inderdaad. Laat me nooit los.

Posted by moogwai on Jul-10-2005 16:01:

quote:
ECHT bewonderenswaardig trouwens om te zien hoe de Britse bevolking zich herpakt heeft vandaag. Dikke vette knipoog. Dat hadden de terroristen niet verwacht denk ik, en ik vind eigenlijk dat een land ook zo zou moeten reageren. Ook wonderbaarlijk dat er gelukkig 'maar' 38 doden zijn gevallen, als je ziet dat er dagelijks 3 miljoen mensen getransporteerd worden door de ondergrondse metro.

Is ook de enigste goede manier. Jammer dat hier de Telegraaf bijvoorbeeld weer met van die angstartikelen moet komen. Deze werken ook lekker mee met het angstkweken, wat de terroristen juist willen.

Aanslagen van zo'n zieke geesten zijn gewoon niet te voorkomen. En het openbaar vervoer is verreweg het makkelijkste doelwit, want het is
daar gewoon niet te voorkomen. Een belangrijk gebouw, voetbalstadion is al een stuk lastiger dan wel niet onmogelijk.

quote:
Originally posted by SnuggLe
ze iets pakken, pakken ze een plek waar veel mensen zijn of belangrijke gebouwen. Hoeft niet perse een metro te zijn, in Den Haag hebben ze genoeg trams die je ook op kan blazen. Verrek, die rijden onder VROM door

En hoeveel procent van de mensen in de trams/bussen/metro's van de grote steden zijn zelf moslim (was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht)... Maar goed, daar zullen ze ook wel geen rekening mee houden...

Posted by Djeebie on Jul-10-2005 17:08:

quote:
Originally posted by moogwai
En hoeveel procent van de mensen in de trams/bussen/metro's van de grote steden zijn zelf moslim (was eigenlijk het eerste waar ik aan dacht)... Maar goed, daar zullen ze ook wel geen rekening mee houden...

Nee natuurlijk niet, dat is bedrijfsrisico h�. Ach we zullen wel zien. Grote kans dat ze een groot centraal station pakken. Metro's zijn niet heel veel eer aan te behalen in Nederland. Er rijden er simpelweg veel te weinig en in Amsterdam nog een groot gedeelte boven de grond ook

Posted by MaGiK54 on Jul-10-2005 21:56:

Dit nieuws in de auto moeten horen richting Berlijn.....beetje onduidelijk allemaal toen, maar naar maten het later werd hoe duidelijker alles werd.....

In Berlijn zijn ze nu ook alert....op de metro info-borden werd gevraagd om alert te zijn en altijd iemand van het personeel te waarschuwen als je iets verdachts ziet liggen...

Posted by AirPole on Jul-12-2005 16:00:

De verdachten van de aanslagen zijn opgepakt.

Pages (3): « 1 2 [3]