TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- MP3 spelare?
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by reveal on Jul-20-2005 05:52:

quote:
Originally posted by cviper
Vad �r f�r plugg till h�rlurarna p� den mobilen?

En av de sakerna jag st�r mig mest p� min mobil (som anv�nds flitigt som mp3 spelare, som �r en motorola 'tegelsten' a920) �r att uttaget till h�rlurarna �r helt st�rt (typ 2.5 mm stereo plugg, fast det som borde vara h�gerkanalen anv�nds som mic och den egentliga h�gerkanalen �r en liten "fl�rp" p� utsidan av pluggen).

Och det finns ingen konverter/etc att k�pa som passar

Till W800i kan man k�ra vilka "vanliga" h�rlurar som helst, det medf�ljer n�mligen en liten grej som jag tror heter HPM-70 som �r just en s�n d�r konverter du pratar om.

Posted by Hauken on Jul-20-2005 09:37:

ElGiganten brukar vara v�ldigt schyssta med returer. Smidiga och bra att ha att g�ra med! OnOff �r en annan historia dock...

Hoppas du blir n�jd med din iPod! Och k�p nya h�rlurar f�r guds skull

H10'an �r ju bara marginellt st�rre �n iPod och huserar mkt mer funktioner. Men designen �r inte lika minimalistisk och "ren" som iPod och det �r ju verkligen en av iPod's stora f�rdelar.

Posted by zoric on Jul-20-2005 11:34:

quote:
Originally posted by Hauken
ElGiganten brukar vara v�ldigt schyssta med returer. Smidiga och bra att ha att g�ra med! OnOff �r en annan historia dock...

Hoppas du blir n�jd med din iPod! Och k�p nya h�rlurar f�r guds skull

H10'an �r ju bara marginellt st�rre �n iPod och huserar mkt mer funktioner. Men designen �r inte lika minimalistisk och "ren" som iPod och det �r ju verkligen en av iPod's stora f�rdelar.

Ok. Inatt valde jag att �ppna sj�lva f�rpackningen med MP3-spelaren, Allt var inte ens d�r, Jag saknar en sp�nningsadapter, S� nu m�ste jag tillbaka till El-Giganten och snacka med de igen

Posted by Gate 42 on Jul-20-2005 13:33:

^ Det var ju d�rf�r du fick ett presentkort p� 100 sp�nn. S� att du kan k�pa dig en adapter

Posted by Hauken on Jul-20-2005 15:05:

Inga kedjor bryter upp och kollar sina f�rpackningar i f�rv�g utan f�r dom direkt fr�n Creative och litar p� det S� det �r Creatives fel och inte giganten

Posted by zoric on Jul-20-2005 16:54:

quote:
Originally posted by Gate 42
^ Det var ju d�rf�r du fick ett presentkort p� 100 sp�nn. S� att du kan k�pa dig en adapter

quote:
Originally posted by Hauken
Inga kedjor bryter upp och kollar sina f�rpackningar i f�rv�g utan f�r dom direkt fr�n Creative och litar p� det S� det �r Creatives fel och inte giganten

Jag fick en ny adapter + 100:- presentkort till. Nu har jag allts� 200:- sammanlagt och har bes�kt de tv� g�nger. Tackar El-Giganten

Posted by Jre on Jul-20-2005 18:58:

Tja!

Jag har en s�dan h�r.Xuke

Den �r jag grymt n�jd med..

/ Jre

Posted by zoric on Jul-20-2005 20:01:

quote:
Originally posted by Jre
Tja!

Jag har en s�dan h�r.Xuke

Den �r jag grymt n�jd med..

/ Jre

Coolt, �r den vattent�t?

Posted by Jre on Jul-21-2005 07:56:

quote:
Originally posted by zoric
Coolt, �r den vattent�t?

N�. S� tuff �r den inte

/ Jre

Posted by zoric on Jul-21-2005 10:31:

quote:
Originally posted by Jre
N�. S� tuff �r den inte

/ Jre

Nej, Trodde v�l inte p� det sj�lv

Posted by Christian �. on Jul-26-2005 18:07:

vafan! vad �r iPod f�r skit? Min lilla mini har fryst sig 2ggr nu och jag har bara haft den i 5 dagar, f�rsta g�ngen den h�ngde sig s� hade jag anv�nt poden i max 3 timmar.. �r det fel p� min pod eller �r alla s�? S� j�vla irriterande f�r det h�nder j�mt n�r batteriet �r fulladdat och d� m�ste den st� p� tills batteriet tar slut... *ARRGHHH*

Posted by mjz on Jul-26-2005 18:12:

�r ingen ipodexpert men dom skulle nog inte ha gott rykte om alla gjorde s�, f� den utbytt

s�lde min zen och k�pte en s�n h�r, fick drygt 2000 �ver och lite smidigare att jogga med

Posted by Christian �. on Jul-26-2005 19:09:

Det l�ste sig, fick reseta den.. ska updatera mjukvaran och se om det hj�lper

Posted by K-PAXian on Jul-27-2005 07:55:

*hoppar in*
Sj�lv anv�nder jag en Creative Zen MX Xtra med 60gb utrymme. Helt underbart att kunna ha med sig hela musikarkivet var som helst, och dessutom ha det som backup utifall att n�got skulle h�nda.
Kan verka lite klumpig med sin storlek, men jag jobbar ju inte eller s�, s� den �r perfekt f�r mig.

Posted by Hauken on Jul-27-2005 15:58:

Apple brukar vara r�tt bra att ha att g�ra med n�r det g�ller byten s� det ska nog vara lugnt hursom, lite jobbigt bara.

F�tt in tv� nya spelare fr�n koreanska i-Bead idag (Dom som tillverkar Jens Of Swedens spelare).. deras tv� senaste. Kommer komma riktigt heta flash spelare till h�sten fr�n dom vill jag lova!

Posted by hustler on Jul-27-2005 20:08:

Min f�rsta iPod tappade jag i marken p� flygplatsen i Bangkok, n�r jag kom hem fick jag en ny efter tv� dagar.

P� den andra s� var det fabriksfel p� displayen, fick en ny efter 3 dagar.

Min tredje, som jag har nu, fungerar klockrent.

Apple �r grymt serviceminded f�retag som tar hand om sina kunder.

Posted by izaaac on Jul-28-2005 13:24:

Jag k�r med audio X5 (20gigarn). Tycker den fungerar kanon!
Helt perfekt att glo en family guy p� jobbet i mellan �t och betydligt b�ttre ljud i den �n ipod.

Posted by SkooB_E on Jul-28-2005 19:31:

�r p� g�ng och ska k�pa ny mp3 spelare, sticker p� semester den 12:e augusti s� de m�ste bli innan dess. Har blivit grymt nyfyken p� Iriver H10, med 1 GB flash minne. �r det n�gon som vet n�r den sl�pps och hur mycket den kommer att kosta?

Annars s� verkar Sonys 20 giggare intressant men jag har h�rt att mp3 spelare med h�rddisk ska vara extremt k�nsliga mot st�tar och skakningar. N�gon som har erfarenhet av detta?

Posted by Hauken on Jul-28-2005 21:41:

Skrivhuvudet p� h�rdisken kan skada disken iaf du tappar den...

Tror det sitter en sensor p� sony's dock som g�r att skrivhuvudet dyker undan iaf den faller snabbt eller ngt s�nt. Dom �r k�nsligare �n flash spelare men jag tror inte det �r ngt du beh�ver vara allt f�r r�dd f�r dock...

T�nk p� att du m�ste orka med SonicStage n�r du k�per sony spelare!

Prelimin�rt f�r H10 med 1gb flash �r "n�gon g�ng i augusti". Lita inte p� det f�r mkt! Dock hamnar den troligen i samma prisklass som h10 5gb s� varf�r..? S������ j�vla mkt mindre �r den inte.

Posted by SkooB_E on Jul-30-2005 13:30:

Anledningen till att jag helst vill ha en mp3 med flashminne har inget med storleken p� sj�lva spelaren att g�ra utan batteritiden. Min Iriver som jag har nu har en batteritid p� mellan 25 och 30 timmar s� jag vill helst inte byta ner mej.

D�remot undrar jag en sak g�llande Sony's spelare. M�ste man anv�nda deras egna program f�r att flytta �ver filer? Kan man inte anv�nda vanli drag-and-drop i utforskaren f�r att flytta �ver mp3r?

Posted by Hauken on Jul-30-2005 13:41:

precis. Inge drag n' drop!

Det ska finnas ngt plugin / hotfix som ska kunna f� det att funka �nd� men oficiellt �r det endast SonicStage (Det programmet �r verkligen HEMSKT att anv�nda! iTunes �r 238238ggr b�ttre... och iTunes �r inte ens bra :S).

Ang. batteritid... l�t dig inte luras f�r mkt av Sony's angivelser..dom skriver ut det baserat p� att man k�r mp3 i 42kbps eller ngt s�nt och kommer d�rf�r upp i 50 timmar eller s�.

Posted by Cham on Aug-02-2005 16:22:

quote:
Originally posted by izaaac
Jag k�r med audio X5 (20gigarn). Tycker den fungerar kanon!
Helt perfekt att glo en family guy p� jobbet i mellan �t och betydligt b�ttre ljud i den �n ipod.

det d�r med ljudet h�ller jag inte med om, de har samma utefekkt s� de handlar enbart om vilka h�rlurar man har, dock har x5 ingen ljudsp�rr som alla ipods har som s�ls i europa.. s� volymen kan du ju sj�lvklart ha h�gre med x5an, men d� pajjar man ju h�rlsen ocks� :/

Pages (3): « 1 2 [3]