TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Crappiest vocalen
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »

Posted by Synthesia on Sep-05-2005 16:46:

quote:
Originally posted by Pumaz
Mja, ik word er soms kwaad van hoor, zeggen dat 50 Cent hip hop is is voor mij hetzelfde als zeggen dat Ian Van Dahl trance is voor jullie

Fugees hoor ik ook graag pooley, die franse rap ken ik niet.

En t'Hof Van Commerce uit eigen bodem vind ik af en toe wel eens plezant om te horen

Posted by Jasperovitsj on Sep-05-2005 17:15:

Kheb een jaar of 2 een documentaire gezien van Louis Theroux over de echte gangsta hip-hop cultuur ergens in Amerika. En die mogen dan wel underground zijn, muzikaal vond ik hetgene wat ik toen gehoord ook niet echt speciaal. Af en toe wel eens een leuke beat, maar voornamelijk ging het gewoon over zichzelf en hoe slecht ze het wel niet gehad hebben in hun jeugd en hoe hard het leven wel niet is maar hoe zij er toch bovenstaan en zich ni laten doen. Op zich best wel nobel, en het kan best zijn dat hun jeugd slecht was. Maar loop dan niet rond met een Rolex en 15 kilo goud rond uwe nek terwijl ge ligt te memmen over uw "love for the street". Met uwe f*cking rolex kunt ge letterlijk een hele straat onderhouden, dus doe ni zo hypocriet

En het hele gansta-image dat de media tegenwordig overspoelt vind ik ook om van te kotsen. En dan mag dat alleen de commerciele kant van r&b en hip hop zijn, de invloed is er niet minder om h�. Eerst verkondigen de rappers weeral datzelfde gelul over hun slechte jeugd en het feit dat de wereld hen zo slecht behandelt. En dat geeft hen blijkbaar het recht om een beetje oorlog te spelen en elkaar afknallen en provoceren zonder dat daar blijkbaar enige reden voor is. Bovendien is het blijkbaar nodig om overdreven compensatiegedrag te vertonen, in ze zin van overdreven gebruik van juwelen en geld en dure auto's en geweldig grote "cribs" waarvan ze dan in het gelijknamige MTV-programma grif toegeven dat ze in de helft van de kamers niet eens komen. Echt walgelijk hoe zo'n randdebiel als 50 Cent zit te verkondigen dat hij al zijn geld verdiend heeft, terwijl hij artistiek amper iets presteert. En dan die denigrerende houding tegenover vrouwen, nog het ergste van al. Mannen zijn alleen maar echt man als ze zo veel mogelijk vrouwen kunnen binnendoen in zo kort mogelijke tijd, en ze mogen er ook geen respect voor hebben. Vrouwen zijn gewoon een stel tieten en een lekkere kont dat naar believen gebruikt mag en zelfs moet worden. En dat tot daar toe. Maar in elke clip tegenwoordig draven er minstens 100 schaars geklede wijven (een betere term is er ni voor imo) op die zo hard mogelijk de camera proberen op te vrijen, en duidelijk laten blijken welke lichaamsdelen hun sterkste troef zijn. Hebben die grieten dan geen zelfrespect? En wat voor een beeld geven ze dan mee aan de jeugd, hun toekomstige dochters? Dat ze het spelleke van die rappers moeten meespelen, dat ze zich maar moeten laten doen, en erger zelfs, een beetje de wulpse en gewillige prooi gaan uithangen? En dan vraagt ge u af waarom er constant vrouwelijke r&b zangeressen en groepjes nummers maken over hoe slecht ze wel niet behandeld worden door de mannen, en wat voor klootzakken en opgeblazen niksnutten het allemaal zijn. HALLO, he zou dat nu komen!??
En neem nu Destiny's Child. Eerst nummers maken (bug-a-boo, bills bills bills,...) waarin ze de mannen eens goed zitten uit te maken en te verguizen, en dan 2 jaar later een nummer maken (soldier) waarin ze zitten te smachten naar mannen die ze eerst genadeloos dumpten. Hypocrite warning!!

En wat krijgt ge dan uiteindelijk? 16-jarige kereltjes die denken dat ze een "bad boy" zijn, die in de zomer toch rondlopen met winterjassen, die op iedereen willen slaan die "is vies" naar hen kijkt en denken dat ze zelf een gangsta zijn met een o zo hard leven. Of 14-jarige meisjes die zich om ter wulpst aankleden en dan over de Meir gaan paraderen en zich een "I was like... Oh my god, whateeeeeeeveeeeeer" attitude aanmeten, aanpappen met de bad boys en dan daarna komen klagen dat ze hen slecht behandelen...

Anyway, genoeg gezeverd, maar af en toe moet ik m'n ongenoegen wel is kwijt. Ik kan Synthesia in ieder geval zeker begrijpen dat hij de muziek niet echt een warm hart toedraagt
En don't get me wrong, ik haat de muziek zeker niet onvoorwaardelijk. Af en toe zitten er echt wel nummers tussen die ik ten zeerste kan pruimen. Maar de hele attitude errond, ik walg ervan

Posted by BZRK on Sep-05-2005 17:19:

Word J!

Posted by Jasperovitsj on Sep-05-2005 17:24:

Woord omhoog neger, westkant oude school! Vo' werkelijkheid

Posted by TOR on Sep-05-2005 17:26:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 17:28:

Gangsta is de enige stijl niet hoor

Ik zou zoveel goeie R&B en hip hop kunnen aanbevelen die niet 'bling' is hoor, echt waar

Posted by Jasperovitsj on Sep-05-2005 17:30:

Zoals ik al zei, ik had het ni over de muziek, alleen over de attitude En die attitude houdt me ook tegen om mij meer te verdiepen in die stijlen, hoewel er muzikaal soms echt wel zalige dingen tussen zitten. Maar die attitude sijpelt er gewoon steeds in door, dus no thanks dan voor mij...

Posted by Synthesia on Sep-05-2005 17:47:

Yep, word J

Zeer goed verwoord. Onvoorwaardelijk haat ik die muziek nu ook weer niet, 98% van de nummers die ik ervan ken wel.

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 17:49:

Echt jammer dat jullie enkel de slechte kanten van het urban-genre kennen dan, het is zoals rock-fans die EDM haten door de commerci�le hits

Posted by Jasperovitsj on Sep-05-2005 17:54:

Ik ken echt wel meer dan alleen de commerciele hits, en he veel ik ook luister, de meerderheid kan mij muzikaal gewoon totaal niet bekoren. Waarschijnlijk omdat r&b meer attitude-muziek is dan echt muzikale muziek, if you know what I mean? En ik kan mij echt totaal niet inleven in die attitude, dus dat maakt een echte beleving al bijna onmogelijk. Dus kvind de vergelijking een beetje te simplistisch.
Trouwens, op TMF en dergelijke wordt er zoooveeeeel r&b uitgezonden dat het niet blijft bij alleen maar commerciele crap denk ik. De echt zware underground zal er niet bijzitten, maar ik denk dat we daar toch een redelijk breed beeld krijgen van de huidige markt.

Trouwens, in hoeverre kan r&b nog "anders" zijn dan diegene die we horen? All�, kwil hier niet in dezelfde dommigheden vervallen die mensen maken als ze zeggen "alle elektronische muziek klinkt hetzelfde", maar de mate van muzikale variatie lijkt me toch redelijk beperkt?

Posted by Synthesia on Sep-05-2005 17:54:

Als we de underground wat meer zouden kennen misschien niet, maar hierover maken we ook geen statements he Maar toch wel alleszinds bijna alles in deze genres die je tegenwoordig op de radio hoort.

Posted by Eagle` on Sep-05-2005 18:00:

quote:

rofl

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 18:02:

quote:
in hoeverre kan r&b nog "anders" zijn dan diegene die we horen? All�, kwil hier niet in dezelfde dommigheden vervallen die mensen maken als ze zeggen "alle elektronische muziek klinkt hetzelfde", maar de mate van muzikale variatie lijkt me toch redelijk beperkt?

Als je iets tegen de muziek hebt (de samples en beats) ga je waarschijnlijk niks van urban-muziek goed vinden, maar de teksten kunnen heel anders zijn hoor, ik zoek ff de tekst van een bepaalde De La Soul-nummer en kom terug

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 18:06:

Een stukje uit "My writes" van De La Soul :

Yo, who hold guns and rock ice bigger than life;
got bitches throwin' they drawers on stage - that ain't me!
I raise kids, push whips, piss an MC

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 18:45:

Nog een goeie tekst:

The shit that you promote
Fighting, fucking,
Like you don't want to grow
You talking so much sex
But you not telling youths about AIDS
and not tellin them 'bout no consequence, no
Your talking like you a G
But you are killer killing your own
You're just a racist man's pussy
Tell me who wants to know
What? when? who? where?
Or how you do your hoe

Certainly not me
Certainly not me
'Cause baby personally
I like to be challenged mentally
I've heard it all before
Gangsta's pimps and whores
Quality is poor
A girl like me needs more

It takes more (it takes more)
To amuse a girl like me
So much more (so much more)
To confuse a girl like me
They've got you (they got you)
'Cause while you braggin' 'bout your badness your just
Avoiding, adding
To the real shit thats happenin' to us

Now who gives a damn
About the ice on your hands?
If its not too complex
Tell me how many Africans died
For the baguettes on your Rolex?
So what you pushing a nice car
Don't you know there's no such thing as superstars?
We leave this world alone
So who gives a fuck about the things you own?

Certainly not me
Certainly not me
'Cause baby personally
I like to be challenged mentally
Your bullshit's insignificant
And it don't help to pay my rent
Its pure negativity
That you impose on me

To amuse a girl like me
Avoiding, adding

3rd verse(RAP):
Now I can sit and chat shit bout dicks and sex,
but my business is my business,
i got self respect.
I could talk bout how my press could pimp mans dough,
get the keys to his ride, and his home.
but i looked it up and that would make me a hoe
Little sistahs, now i really gotta let ya know:
Real women aint sexin fo no mans dough,
real women work hard to make they own

Now, we can all chat bout Gats and blacks on blacks,
Enforce the hypes and all these stereotypes,
but youts' are watchin,
that aint wat im herre fo,
Show 'em to think higher and aspire to be more.

To amuse a girl like me
Avoiding, adding
To amuse a girl like me

Posted by Dark Apostle on Sep-05-2005 18:49:

quote:

Trouwens, in hoeverre kan r&b nog "anders" zijn dan diegene die we horen? All�, kwil hier niet in dezelfde dommigheden vervallen die mensen maken als ze zeggen "alle elektronische muziek klinkt hetzelfde", maar de mate van muzikale variatie lijkt me toch redelijk beperkt?

Missy Elliot, Destinys Child, Janet Jackson en R Kelly klinken toch allemaal anders?

Er word ook tegenwoordig ge-experimenteerd met gospel, soul en blues in hip hop terug te verwerken. Missy Elliot durft zelfs totaal incoherente melodi� te presenteren met een droge industrial kick.

Ik ben nu niet de pro-rnb/hip hop lobby aan het aanvoeren, maar ff droog zeggen dat MTV, Jim-TV en TMF het spectrum tonen waarin alles zit wat je van hip hop kunt verwachten is imo toch de bal mooi er naast slaan.
Wat voor electronische muziek moet doorgaan kom je ook ni in zen volledige spectrum tegen op die zender, zelfde voor metal/rock.

En Gangsta-culture vind ik zowat het laagste van het laagste dat hiphop al heeft voortgebracht, in de rand van steden zoals Denver lopen knulletjes van 14 effectief met wapen op zak omdat het "gangsta" is.

Maar hip hop heeft dan op zijn beurt breakcore, breakbeat, hardcore, trip hop en industrial vooruit geholpen, dus het kan toch niet allemaal kommer en kwel zijn

btw Missy Owned

Posted by Jasperovitsj on Sep-05-2005 18:52:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Missy Elliot, Destinys Child, Janet Jackson en R Kelly klinken toch allemaal anders?

Yeah, en die kent iedereen toch?
Mijn vraag was dus echt wel wat er daarbuiten nog is

En yes, Missy ownt, en meeste Timbaland en Neptunes producties ook, en de occasionele Dr Dre plaat ook wel

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 18:57:

quote:

Download eens Amerie - One thing, die track maakt gebruik van een big band-achtige percussie, echt wel zalig

Trance wordt trouwens gemaakt op een formule, R&B niet

Posted by Kaidreas on Sep-05-2005 19:00:

quote:
Leer eens het verschil tussen hip hop en R&B kthnx

hehehe, dat telt ook voor u dan jack... de echte r'nb heeft totaal niets te maken met al dat geneuk dat ge tegenwoordig hoort.
r'nb= ritme en blues=james brown enz.

anyways: bij mij moet het gewoon catchy zijn, en leuk gebracht, thof van commerce, gorillaz voor de rest kan het me allemaal weinig boeien

en nog iets.. I hate missy elliot

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 19:03:

quote:
Originally posted by Kaidreas
hehehe, dat telt ook voor u dan jack... de echte r'nb heeft totaal niets te maken met al dat geneuk dat ge tegenwoordig hoort.
r'nb= ritme en blues=james brown enz.

Yes I know that

Als iedereen het R&B noemt ga ik echt niet anders doen hoor

EDIT: James Brown is trouwens soul

Posted by Dark Apostle on Sep-05-2005 19:03:

quote:
Yeah, en die kent iedereen toch?

John Legend bvb is nu sterk aan het opkomen en benaderd het meer van de jazz en soul kant. Niet dat je een new orleans band moet verwachten (nu zeker ni....sorry, slechte ik neemt het over hier), maar je merkt duidelijk een meer klassieke (amerikaanse muziek gewijs) invloed.

Zelf heb ik een CD van Palindrome, een frans project met oa Manu Le Malin (Franse hardcore (frenchcore) producer) dat een mengeling is van rap fran�ais, rock en hardcore.

Posted by Kaidreas on Sep-05-2005 19:04:

quote:
Yes I know that

Als iedereen het R&B noemt ga ik echt niet anders doen hoor

EDIT: James Brown is trouwens soul

soul+blues
same crap, different name

Posted by Jakhira on Sep-05-2005 19:06:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
John Legend bvb is nu sterk aan het opkomen en benaderd het meer van de jazz en soul kant.

I love his new album

Posted by Dark Apostle on Sep-05-2005 19:08:

quote:
Originally posted by Kaidreas
soul+blues
same crap, different name

Legt soul niet meer de nadruk op de zang en blues niet meer op het rythme en gevoel van het geluid?

Posted by pooley on Sep-05-2005 19:18:

quote:
Echt jammer dat jullie enkel de slechte kanten van het urban-genre kennen dan, het is zoals rock-fans die EDM haten door de commerci�le hits

zijde weer den alwetende aant spelen ja?

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »