TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Trance/Prog Reviews - September/Oktober 2005
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by Jasperovitsj on Oct-13-2005 20:17:

quote:
Originally posted by CygnusX
Hawk - Need For Cognition (Original Mix/Planisphere Remix)
De Original Mix is een rustige progressive trancer, � la Markus Schulz. De Planisphere Remix bevat de typische dreamy Planisphere-sound. Twee topnummers, zeker als je Markus Schulz en/of Planisphere kan appreci�ren.
Original : 7/10
Planisphere : 7/10

Waaaah, de Planisphere remix is weer een bom!!!!

Posted by CygnusX on Oct-13-2005 21:16:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Doet mij qua sounds en melodie enorm aan een oudere tranceplaat denken, maar ik zou begot niet meer weten welke

Ik heb dat ook al zitten denken, maar volgens mij is dat omdat het zo'n erg melodische plaat is, zoals ze er vroeger veel maakten. Tis in ieder geval niet gepikt volgens mij. Misschien klinkt de melodie u bekend in de oren, omdat het origineel de theme van Mellomania 2004 was.

Posted by Gladius on Oct-13-2005 21:32:

tx benny.
solid globe - black wood heb ik een set gehoord gisteren. WOW! zalige plaat, eindelijk weer 'ns een ECHTE goeie na northpole!

Posted by CygnusX on Oct-13-2005 23:44:

quote:
Originally posted by Gladius
solid globe - black wood heb ik een set gehoord gisteren. WOW! zalige plaat, eindelijk weer 'ns een ECHTE goeie na northpole!

Daar verschillen we dan toch wel van mening.
Voor mij is de volgorde van voorkeur :
Sahara > Yin > North Pole > Found > Lost Cities > Black Wood > Crystal Water

Don't get me wrong, Black Wood & Crystal Water zijn 2 sterke nummers, maar de andere Solid Globes waren nog beter imo.

Posted by Bertn on Oct-13-2005 23:59:

die lost cities vond ik anders ook niet al te bijzonder...

Posted by Jasperovitsj on Oct-14-2005 06:48:

En South Pole vond ik dan nog pakken beter dan North Pole
Maar ik kan me nog herinneren dat ik in m'n trance.nu dagen daar ook alleen met dat standpunt stond

Posted by Kaidreas on Oct-14-2005 17:25:

^ik volg anders johan wel, north pole was de top!
ferry @illusion at the beach

Posted by Push2005 on Oct-26-2005 20:49:

2 nieuwe platen uit de Bonzai stal:

DJ Fire - Summermorning / Himalaya [Bonzai]

A1: DJ Fire - Summermorning (Original Mix)

Vrij rustig plaatje met een heel aanstekelijk melodietje. Echt genieten bij deze plaat. Ik denk dat hij bij veel BETA's hier wel in de smaak zal vallen. Het was uitkijken naar de nieuwe DJ Fire en hij heeft z'n best zeker gedaan
8.5/10

B1: DJ Fire - Himalaya (Original Mix)

Deze track bevat meer progressive elementen. Deze plaat klinkt ook darker en voor mij ook wat saaier. Persoonlijk spreekt deze track me weinig aan; maar 'k zou deze track aanraden aan Jasper e.a. progliefhebbers... 'k denk dat jullie het w�l goed zouden vinden.
6.5/10

Primer - Morgana / Skywalker [Bonzai]

A1: Primer - Morgana (Original Mix)

Heerlijke plaat. Primer is gewoon geweldig. Deze plaat ontleent wel h��l veel elementen aan de Kamaya Painters - Far From Over moet ik zeggen. Toch blijft het genieten, door de tranzy riffs.
8/10

B1: Primer - Skywalker (Original Mix)

Deze plaat bevat meer bass en is ietsje upliftender dan morgana. De plaat is op zich niet slecht; maar de opbouw is veelbelovend en de break stelt dan wel een beetje teleur. In zijn geheel een gewone standaard tranceplaat.
7/10

Posted by Jasperovitsj on Oct-26-2005 21:01:

quote:
Originally posted by Push2005
2 nieuwe platen uit de Bonzai stal:

DJ Fire - Summermorning / Himalaya [Bonzai]

A1: DJ Fire - Summermorning (Original Mix)

Vrij rustig plaatje met een heel aanstekelijk melodietje. Echt genieten bij deze plaat. Ik denk dat hij bij veel BETA's hier wel in de smaak zal vallen. Het was uitkijken naar de nieuwe DJ Fire en hij heeft z'n best zeker gedaan
8.5/10

B1: DJ Fire - Himalaya (Original Mix)

Deze track bevat meer progressive elementen. Deze plaat klinkt ook darker en voor mij ook wat saaier. Persoonlijk spreekt deze track me weinig aan; maar 'k zou deze track aanraden aan Jasper e.a. progliefhebbers... 'k denk dat jullie het w�l goed zouden vinden.
6.5/10

Kvind ze allebei even goed eigenlijk.
Summermorning heeft idd een zalige melodie, maar ik vind Himalaya als nummer op zich veel sterker. Die iets rauwere en donkerdere sounds moeten echt vuurwerk geven op de dansvloer!

Check trouwens ook Medieval, dies nog veel sterker dan de andere 2!!
*herinnert zich DJ Fire @ Second Sun *

Posted by Push2005 on Oct-26-2005 21:04:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
..., maar ik vind Himalaya als nummer op zich veel sterker. Die iets rauwere en donkerdere sounds moeten echt vuurwerk geven op de dansvloer!

'K denk dat dat het grote verschil is in onze smaken
Die Himalaya zou me weinig doen op de dansvloer denk ik... kan er ook nie aan doen da'k da saaier vind h�

Pages (3): « 1 2 [3]