TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- RoomService Tråden
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »

Posted by mr_fisken on Feb-04-2006 17:25:

Då har målningen äntligen påbörjats.
Måste säga att det är bra mycket mer jobb än jag väntat mig men det är rätt kul ändå

Blev en modiferad bild på shakira

Hoppas jag blir klar i morgon

Posted by jofawe on Feb-04-2006 22:14:

fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag

Idag har jag fått min blandare och avloppet å allt sånt som har med vattnet att göra installerat .. superbra!

Å den är såååååååå snygg.. alltså.. att man har så bra smak, man överträffar ju sig själv gång på gång

Posted by mr_fisken on Feb-05-2006 20:08:

quote:
Originally posted by jofawe
fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag

Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.

Posted by jofawe on Feb-05-2006 20:49:

quote:
Originally posted by mr_fisken
Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.

<>

Helnice!
Fast.. det ser inte ut som Shakira..

Posted by Laszlo on Feb-22-2006 20:34:

Behöver lite tips och inspiration

vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).

För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1

Posted by jofawe on Feb-22-2006 21:14:

quote:
Originally posted by Laszlo

vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).

För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1

varför inte göra den som ett vardagsrum med gamla soffor å sånt? (typ som vänner cafét fast lite mer "klubb"
Det tror jag skulle vara rätt ballt =)

Posted by Aendy on Feb-22-2006 21:20:

Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.

Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration!

Posted by reveal on Feb-22-2006 21:27:

quote:
Originally posted by Aendy
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens.

[TA-läge]pics or stfu [/TA-läge]

Posted by jofawe on Feb-22-2006 21:31:

quote:
Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.

Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration!

pics or stfu!

å om ni undrar hur det går med min renovering så står det för tillfället still.
har gjort slut på alla pengar.. ehrm.

Men, det kommer in mer snart å då ska det börjas på igen!

Posted by Aendy on Feb-22-2006 21:49:

quote:
Originally posted by reveal
[TA-läge]pics or stfu [/TA-läge]

Projektet är bara i planerings- och förberedelsestadiet. Ska sätta igång under sportlovet (med risk för att bli klar lagom till jullovet, kan ha tagit mig vatten över huvudet)

BTW: Fisken, vad använde du för att skissa upp bilden, tavelkrita eller blyerts eller vad?

Posted by mr_fisken on Feb-23-2006 20:26:

quote:
Projektet är bara i planerings- och förberedelsestadiet. Ska sätta igång under sportlovet (med risk för att bli klar lagom till jullovet, kan ha tagit mig vatten över huvudet)

BTW: Fisken, vad använde du för att skissa upp bilden, tavelkrita eller blyerts eller vad?

Blyerts funkar jättebra.
Ett tips är att om du har lite av väggfärgen så kan det vara bra att använda till finputsning efteråt.
sen så tar jag verkligen inte illa upp ifall jag gav dig inspiration du får om du mot förmodan skulle vilja kopiera bilden om det är så

Posted by Pjox on Feb-25-2006 11:49:

quote:

Vill ni fortsätta att ha skrikiga färger eller vill ni ha färger som går bättre ihopp?
Det första jag tänkte på (när jag kollade bilderna) var att det kanske skulle bli snyggare om ni hade färger som passar bättre ihopp med varandra än t.ex svart och orange på samma vägg. Visst dom är rätt snygga ihopp men det blir en sån jävla kontrast. Men det kanske är det ni vill ha? Det bästa är väl om ni kommer fram till vad ni vill ha fär sorts frger och sen kollar i en färgaffär efter prover.

Posted by Laszlo on Feb-25-2006 12:33:

quote:
Originally posted by Pjox
Vill ni fortsätta att ha skrikiga färger eller vill ni ha färger som går bättre ihopp?
Det första jag tänkte på (när jag kollade bilderna) var att det kanske skulle bli snyggare om ni hade färger som passar bättre ihopp med varandra än t.ex svart och orange på samma vägg. Visst dom är rätt snygga ihopp men det blir en sån jävla kontrast. Men det kanske är det ni vill ha? Det bästa är väl om ni kommer fram till vad ni vill ha fär sorts frger och sen kollar i en färgaffär efter prover.

Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...

Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela.

Posted by Pjox on Feb-26-2006 00:15:

quote:
Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...

Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela.

Jag är välldigt förtjust i becha (hur det nu stavas) och bruna toner på väggar. Det är snyggt, går att kombinera med olika toner, lagom diskret men ändå lite färg. Jag tycker även att det är ricktigt snyggt med typ en randig fondvägg. Typ ljus bas och mörkbruna och vinröda ränder eller linkande.
Det kanske skulle funka att ha det mörkare i baren och ljusare i rästen av lokalen?
Jag tycker det låter som om det skulle bli snyggt med typ becht, brunt och och sen lila på dansgolvet.
Det låter väldigt häftigt att ha mörklila och bara skvätta runt med typ vitt. Usch va jag skulle villja måla om något. Det är så kul med inredning och färger
Tyvärr är mitt rum lite för litet och lite för bra för att göras om

Posted by mr_fisken on Feb-26-2006 10:57:

quote:
Originally posted by Pjox
Jag är välldigt förtjust i becha (hur det nu stavas) och bruna toner på väggar. Det är snyggt, går att kombinera med olika toner, lagom diskret men ändå lite färg. Jag tycker även att det är ricktigt snyggt med typ en randig fondvägg. Typ ljus bas och mörkbruna och vinröda ränder eller linkande.
Det kanske skulle funka att ha det mörkare i baren och ljusare i rästen av lokalen?
Jag tycker det låter som om det skulle bli snyggt med typ becht, brunt och och sen lila på dansgolvet.
Det låter väldigt häftigt att ha mörklila och bara skvätta runt med typ vitt. Usch va jag skulle villja måla om något. Det är så kul med inredning och färger
Tyvärr är mitt rum lite för litet och lite för bra för att göras om

Menar du beige?
Annars kan du ju ta nån caffe-latte nyans dom är rätt fina och även moderna tror jag

Posted by Aendy on Feb-26-2006 21:08:

Projektet en bit på vägen:

Posted by jofawe on Feb-26-2006 21:42:

ser bra ut Aendy .. men.. vad är det för nått?

Posted by Aendy on Feb-26-2006 21:50:

quote:
vad är det för nått?

It´s for me to know and you to find out...

Posted by Pjox on Feb-26-2006 22:37:

quote:
Originally posted by mr_fisken
Menar du beige?
Annars kan du ju ta nån caffe-latte nyans dom är rätt fina och även moderna tror jag

anledningen till att jag skrev (eller försökte ) beige är just för att kaffe latte kanske inte är just nyansen dom skulle ha, äggskal kanske skulle hunda bättre. Eller sand
Jag älskar namnen på alla dessa färger

om det fortfarande är innne vet jag inte ricktigt men det har ju varit välldigt inne i alla fall

Posted by Laszlo on Feb-26-2006 22:45:

quote:
ser bra ut Aendy .. men.. vad är det för nått?

Trodde första att det var Newcastle-spelare, men sedan kom jag på att Aendy ju är innebandytränare eller något. Tittade närmare på bilden och kan tycka mig skymta en klubba någonstans, så jag sätter en knippe bananer på att det är ett par innebandyspelare som är avbildade

Posted by Christian Ö. on Feb-26-2006 23:33:

Nu på sportlovet ska jag försöka få i ordning på mitt rum med lite nya bord till datorn och dj grejjerna, ska nog måla om rummet också och allmänt fräscha upp det. Postar bilder sen när jag är klar

Posted by mr_fisken on Feb-27-2006 16:51:

hehe man ser ju lite blyerts högst upp också, undrar vad det kan vara för jag ser då ingen innebandyklubba

I veckan blir det förhoppningvis införskaffa dj-bordet eller skåpet som det snarar här. Hoppas det blir bekvämt att spela på bara

Posted by jofawe on Feb-27-2006 18:55:

Aendy:
Abstrakt konst är också snyggt

Såhär blev mosaiken i köket, satte den idag.

Posted by Aendy on Feb-27-2006 19:30:

quote:

Såhär blev mosaiken i köket, satte den idag.

Nice, gillar mörka, upplysta kök. Bombat med spottar, riktigt läckert!

Posted by mr_fisken on Feb-27-2006 19:34:

mm håller med, verkligen assnyggt. Är det klart nu eller? får man se bilder på hela köket?

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »