TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- RoomService Tråden
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »
Då har målningen äntligen påbörjats.
Måste säga att det är bra mycket mer jobb än jag väntat mig men det är rätt kul ändå
Blev en modiferad bild på shakira
Hoppas jag blir klar i morgon 
fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag 
Idag har jag fått min blandare och avloppet å allt sånt som har med vattnet att göra installerat .. superbra!
Å den är såååååååå snygg.. alltså.. att man har så bra smak, man överträffar ju sig själv gång på gång 
| quote: |
| Originally posted by jofawe fisken: vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag ![]() |
| Originally posted by mr_fisken Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun. < |
Behöver lite tips och inspiration
vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).
För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1
| Originally posted by Laszlo Behöver lite tips och inspiration vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli). För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1 |
Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration!
| Originally posted by Aendy Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. |
[/TA-läge]
| Originally posted by Aendy Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen. Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration! |
| Originally posted by reveal [TA-läge]pics or stfu [/TA-läge] |
| Originally posted by Aendy Projektet är bara i planerings- och förberedelsestadiet. Ska sätta igång under sportlovet (med risk för att bli klar lagom till jullovet, kan ha tagit mig vatten över huvudet) BTW: Fisken, vad använde du för att skissa upp bilden, tavelkrita eller blyerts eller vad? |
| Originally posted by Laszlo Behöver lite tips och inspiration vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli). För er som undrar hur stället ser ut finns en massa gallerier här: http://pudas.se/pages.php?view=39&cat=1 |
| Originally posted by Pjox Vill ni fortsätta att ha skrikiga färger eller vill ni ha färger som går bättre ihopp? Det första jag tänkte på (när jag kollade bilderna) var att det kanske skulle bli snyggare om ni hade färger som passar bättre ihopp med varandra än t.ex svart och orange på samma vägg. Visst dom är rätt snygga ihopp men det blir en sån jävla kontrast. Men det kanske är det ni vill ha? Det bästa är väl om ni kommer fram till vad ni vill ha fär sorts frger och sen kollar i en färgaffär efter prover. |
Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...
| Originally posted by Laszlo Jag vill personligen inte ha skrikiga färger, och det tror jag hela styrelsen är ganska överrens om. Just nu ser det förjävligt ut. Vi var inne på ett gäng färgaffärer och hämtade lite prover häromveckan - tyvärr har den styrelsemedlemmen som har starkast vilja och är envisast av oss alla den som har absolut sämst sinne för estetik, färg och form. Personligen blev jag riktigt förjust i kaffebrunt. Det skulle jag vilha ha på väggarna, förutom i barerna, där jag vill ha någno ljusare färg så att barerna lyfts fram lite. FRågan är om det inte blir för mörkt i puben då. På dansgolvet skulle jag vilja ha någon väldigt mörk lila, och där skulle jag även kunna tänka mig att det vore häftigt att gå lös med en pensel och bara stänka ner den lila väggen med vit färg. Det tror jag hade varit coolt. Vad gäller resten av väggarna skulle jag gärna vilja ha lite mönster, linjer eller dyl, i en eller två färger som passar ihop med kaffebrunt, eller vilken färg vi nu bestular om att måla i...Vi har bläddrat igenom ett oräkneligt antal inredningstidningar, men så gott som allt är heminredning, och det mesta i väldigt modern tappning. Vi vill gärna bevara den där lite "sunkiga" pubkänslan, men ändå ha en fräsch och ren touch på det hela. |
| Originally posted by Pjox Jag är välldigt förtjust i becha (hur det nu stavas) och bruna toner på väggar. Det är snyggt, går att kombinera med olika toner, lagom diskret men ändå lite färg. Jag tycker även att det är ricktigt snyggt med typ en randig fondvägg. Typ ljus bas och mörkbruna och vinröda ränder eller linkande. Det kanske skulle funka att ha det mörkare i baren och ljusare i rästen av lokalen? Jag tycker det låter som om det skulle bli snyggt med typ becht, brunt och och sen lila på dansgolvet. Det låter väldigt häftigt att ha mörklila och bara skvätta runt med typ vitt. Usch va jag skulle villja måla om något. Det är så kul med inredning och färger Tyvärr är mitt rum lite för litet och lite för bra för att göras om |
Projektet en bit på vägen:

ser bra ut Aendy .. men.. vad är det för nått? 
| Originally posted by jofawe vad är det för nått? |
| Originally posted by mr_fisken Menar du beige? Annars kan du ju ta nån caffe-latte nyans dom är rätt fina och även moderna tror jag |
) beige är just för att kaffe latte kanske inte är just nyansen dom skulle ha, äggskal kanske skulle hunda bättre. Eller sand

| Originally posted by jofawe ser bra ut Aendy .. men.. vad är det för nått? |
Nu på sportlovet ska jag försöka få i ordning på mitt rum med lite nya bord till datorn och dj grejjerna, ska nog måla om rummet också och allmänt fräscha upp det. Postar bilder sen när jag är klar
hehe man ser ju lite blyerts högst upp också, undrar vad det kan vara för jag ser då ingen innebandyklubba
I veckan blir det förhoppningvis införskaffa dj-bordet eller skåpet som det snarar här. Hoppas det blir bekvämt att spela på bara
Aendy:
Abstrakt konst är också snyggt 
Såhär blev mosaiken i köket, satte den idag.

| Originally posted by jofawe Såhär blev mosaiken i köket, satte den idag. |
mm håller med, verkligen assnyggt. Är det klart nu eller? får man se bilder på hela köket?