TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Antwerp was burning
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »

Posted by The_G0dfather on Jan-16-2006 22:08:

quote:
Originally posted by Push2005
Tja; en Ti�sto z'n clipjes h�... Just Be enzo wordt vreselijk jeanetterig gevonden

Ik kwam eens een kerel tegen die trance hartsgrondig haattee zonder er echt mee in contact geweest te zijn; gewoon door de reclame van sensation op TV door die stem "Indulge into the extravagance of white" enzo... tkomt belachelijk over

tjah, je kan moeilijk trance lessen beginnen geven aan de massa, ik vind het prima zoals het is, want als het te populair zou worden zou't ook weer wa zyn, ik vind al die stomme MTV negers ook belachelijk overkomen dus daarin ist gelijk

Posted by Vishnu on Jan-16-2006 22:09:

quote:
Originally posted by Bertn
technopeople vinden de synthklanken van trance crappy, en vinden dat het ritme niet genoeg uitgewerkt is, en ook teveel breaks.

alle jumpers en co vinden het gewoon te soft

Dat zijn gewoon redenen om het niet goed te vinden, of op zn minst om het minder goed te vinden dan hun favoriete genre, maar nog niet om het te gaan haten.

Posted by Antony on Jan-17-2006 12:20:

quote:
Originally posted by The_G0dfather
ik vind het prima zoals het is

dus voor u liever geen volle trance-clubs in belgie... liever nog ne complex of the oh derbij

Posted by dj Elof on Jan-17-2006 19:37:

/kuch, verslik, voelt 'm efkes onwel worden

Hallo? Trance heeft wel sinds 1995 tot 2000 bijna alle clubs in Belgi� volgespeeld. Na deze opmars is het steil bergaf gegaan omdat alles de naam trance kreeg. Sommige dj's noemden zich trance dj's terwijl ze geen enkele trance plaat oplegden. D�t, en de oh zo negatieve media, heeft ervoor gezorgd dat trance een zeeeeeer slechte naam kreeg: "trance, da's muziek voor bollenpakkers en perverselingskes die op Zundays elkaar plat vogelen op Control en Universal Nation".

Sorry, maar dat moest er toch efkes uit hoor!

En terug on-topic: er zal geen nieuwe AIB komen. ID&T Belgi� heeft z'n richting gekozen en ik kan ze geen ongelijk geven. Sensation is een hype, AIB was, in vergelijking met Sensation, een kleine outdoor party. De kosten waren te hoog om dit vol te houden. Als het u een troost kan zijn, ook de eigenaars van AIB kijken er met fierheid, trots en nostalgie op terug dat ze erin geslaagd zijn om deze events op te starten.

Posted by Vishnu on Jan-17-2006 19:42:

Ik vraag me af wat ID&T zou gedaan hebben als ze er niet geslaagd zouden zijn om AIB op te kopen (lees: weg te kopen). Misschien ook Sensation en Tomorrowland ingevoerd, maar dan was ik toch wel benieuwd naar de bezoekersverhoudingen..

Posted by dj Elof on Jan-17-2006 19:54:

Vishnu, het was een logisch gevolg. De mensen achter AIB hadden bewezen dat ze goeie feestjes konden organiseren. Na gesprekken met ID&T NL kozen ze om samen te werken. Ondertussen zijn er al extra parties bijgekomen zoals Tomorrowland. Ik denk niet dat het qua events erop achteruit gegaan is, integendeel... er is meer aanbod!

Los van dit onderwerp: waarom toch altijd zo negatief over alles. Dat er geen nieuwe trance liefhebbers bijkomen, ik begin dat te begrijpen. Stel je voor dat je als jonge knaap een plaatje van Tiesto gehoord hebt (jaja Traffic) en je komt hier op T.A. Wat doe je als nieuwe member? Je zegt hoe goed je wel dat plaatje vindt. Resultaat: bashing! Iedereen vliegt erop om te zeggen dat zo'n plaatje zeker geen trance is en dat tiesto suckt enzovoorts. Awel, moest ik in de plaats van die persoon zijn, ik zou nogal rap weg zijn hier. Zelfde met events. Als ik het topic van AIB lees, dan is Sensation het slechtste wat er bestaat voor trance. Terwijl dat (op dit ogenblik) het grootste event is in Belgi� waar nog �chte trance wordt gedraaid. Los van het idee of het nu om de show, de dj's of het wit-gekleed-gedeelte gaat.

Als we willen dat trance terug een positief imago krijgt, dan moeten we bij ONSZELF beginnen. In de eerste instantie op een positieve manier praten. Kritiek geven kan en mag, maar je kan ��n keer zeggen dat je iets beter of anders vond, maar geen tien keer.

Of heb ik ongelijk?

Posted by Synthesia on Jan-17-2006 20:10:

quote:
Originally posted by dj Elof
Los van dit onderwerp: waarom toch altijd zo negatief over alles. Dat er geen nieuwe trance liefhebbers bijkomen, ik begin dat te begrijpen. Stel je voor dat je als jonge knaap een plaatje van Tiesto gehoord hebt (jaja Traffic) en je komt hier op T.A. Wat doe je als nieuwe member? Je zegt hoe goed je wel dat plaatje vindt. Resultaat: bashing! Iedereen vliegt erop om te zeggen dat zo'n plaatje zeker geen trance is en dat tiesto suckt enzovoorts. Awel, moest ik in de plaats van die persoon zijn, ik zou nogal rap weg zijn hier. Zelfde met events. Als ik het topic van AIB lees, dan is Sensation het slechtste wat er bestaat voor trance. Terwijl dat (op dit ogenblik) het grootste event is in Belgi� waar nog �chte trance wordt gedraaid. Los van het idee of het nu om de show, de dj's of het wit-gekleed-gedeelte gaat.

Als we willen dat trance terug een positief imago krijgt, dan moeten we bij ONSZELF beginnen. In de eerste instantie op een positieve manier praten. Kritiek geven kan en mag, maar je kan ��n keer zeggen dat je iets beter of anders vond, maar geen tien keer.

Of heb ik ongelijk?

100% gelijk, dat zeg ik ook altijd. Trance is zeker niet dood maar der moet weer wat meer optimisch tegen over gekeken worden.

K'vond Sensation ook zeer tranzy van de jaar, zowel de Belgische als de Hollandse versie, 2004 was eerder house-gericht (alleen PvD speelde wat trance toen). En 18 Years Illusion mogen we ook niet vergeten, uitverkocht sportpaleis ook al waren de meeste daar voor Tiesto...toch, Tiesto = trance

Posted by Phortastic on Jan-17-2006 20:57:

quote:
wat doe je als nieuwe member? Je zegt hoe goed je wel dat plaatje vindt. Resultaat: bashing! Iedereen vliegt erop om te zeggen dat zo'n plaatje zeker geen trance is en dat tiesto suckt enzovoorts. Awel, moest ik in de plaats van die persoon zijn, ik zou nogal rap weg zijn hier.

sinds wanneer maakt het wat uit wat andere over uw muzieksmaak denken? Als ge na even wat bashing hier op TA al zou wegblijven staat ge serieus slecht in uw schoenen IMO.

Posted by dj Elof on Jan-17-2006 21:09:

Niet iedereen heeft een sterk karakter of kan tegen bashing. En inderdaad, je kan alles als positief of negatief zien. Moest T.A. overspoeld worden door niet-trance-ingewijden het zou ook niet goed zijn. Maar ik vind de algemene teneur op forums (jaja, ook op D4M) zo vreselijk negatief.

Je mag niet vergeten dat ooit ook jij en ik onze eerste stappen zetten in trance. En dat we het maar leren appreci�ren hebben door eerst de commerci�lere nummers te horen (toen bestond internet nog niet *lol*) en zo dieper en dieper te graven in muziekgenres.

Ik wil gewoon maar zeggen: laat ons zelf eerst aan een positief imago werken en duidelijk maken dat trance niet dood is. De slogan die ooit veel furore maakte was: trance, love and unite. Misschien moet 'm eens vanonder het stof gehaald worden.

Damn, ik klink hier als een wereldverbeteraar... 't zal al die prozac zijn ;-)

Posted by Synthesia on Jan-17-2006 21:37:

quote:
Damn, ik klink hier als een wereldverbeteraar... 't zal al die prozac zijn ;-)

Posted by Antony on Jan-18-2006 10:05:

quote:
trance, love and unite.

ik geef je ook 100% gelijk in die laatste posts... en gelukkig da er internet is inderdaad, anders had ik n�g ni in to trance geweest. dan zou ik nu nog men tiesto in concert dvd als enige trance in huis hebben

edit: die quote is men nieuwe nikname

Posted by Dark Apostle on Jan-19-2006 16:07:

quote:

Of heb ik ongelijk?

Je hebt gelijk en ongelijk.

Sensation deed voor trance absoluut niets, toch niet de Belgische editie. Zoals ik al zei, meeste mensen spraken van White Sensation (ja zelfs reklame kunnen ze niet lezen) en hadden al vele hun tickets besteld zonder dat ze wisten wie er kwam draaien of wat er gedraait ging worden. Daar bovenop werd er in de media meer de nadruk gelegd op het wit en de "show".

En dat op TA tegenwoordig de leek vakkundig met de grond wordt gelijkgemaakt is waar, langs de andere kant zijn meeste mensen hier het kotsbeu dat half Belgi� onder Trance nog steeds Ti�sto, Silver en Milk Inc. verstaat. Dus als er dan een ongelukkige ziel zich aanmelt met "hoi ik hou van trance, want ik vond Ti�sto - Traffic da bomb", dan kan dat wel eens in het verkeerde keelgat schieten.

En het feit dat Trance (en vele andere EDM genres) als specifiek genre amper wordt vernoemt is omdat de media en trendsetters om een of andere reden kosten wat kost House en Electro Clash/ Electro Nouveau/ Nu-Electro/ Electro House/... moeten naar voor schuiven als DE stijl.
Techno blijft nog recht tussen al die hype omdat Belgi� daar al stevige roots in heeft en Jump is er nog omdat het verkoopt. Ahja en DnB en Breakcore boeren goed omdat het zogezegd intelectueel is.

PS: (Ik heb het al veel gezegd, maar)Jumpers die trance te soft vinden, moeten hun meulle houden, want imo is Jump een van de meest softe en plate genres binnen de hardere stijlen.

Posted by Antony on Jan-19-2006 16:16:

quote:
Originally posted by Dark Apostle
En dat op TA tegenwoordig de leek vakkundig met de grond wordt gelijkgemaakt is waar, langs de andere kant zijn meeste mensen hier het kotsbeu dat half Belgi� onder Trance nog steeds Ti�sto, Silver en Milk Inc. verstaat. Dus als er dan een ongelukkige ziel zich aanmelt met "hoi ik hou van trance, want ik vond Ti�sto - Traffic da bomb", dan kan dat wel eens in het verkeerde keelgat schieten.

daar kan ik in volgen. maar dat is ook het enige wat je tegenkomt als 'leek'. in plaats van te beginnen bashen op iemand die met traffic afkomt kan je die beter even de weg wijzen naar "�chte trance" 9 kansen op 10 word die er stapelzot van en begint hij zelf ook dingen over een traffic in te zien...

quote:
PS: (Ik heb het al veel gezegd, maar)Jumpers die trance te soft vinden, moeten hun meulle houden, want imo is Jump een van de meest softe en plate genres binnen de hardere stijlen.

zeker waar, ben eens op een club-X feesje verzeild geraakt... man man, voorlopig nog ni harder meegemaakt

Posted by Push2005 on Jan-19-2006 16:24:

quote:
Originally posted by Antony
daar kan ik in volgen. maar dat is ook het enige wat je tegenkomt als 'leek'. in plaats van te beginnen bashen op iemand die met traffic afkomt kan je die beter even de weg wijzen naar "�chte trance" 9 kansen op 10 word die er stapelzot van en begint hij zelf ook dingen over een traffic in te zien...

Het omgekeerde is ook dikwijls waar hoor... Traffic heeft ergens wel iets jump-achtigs en het is niet omdat men traffic goed vind dat je daardoor de meeste gewone trance ook gaat goed vinden.

Wat me ook te binnen schoot is dat jumperkes die trance appreci�ren eigenlijk ook jumpgroepen bedoelen... Je herinnert je wel van die marginale toestanden als Trancescape en Tranceball... da heeft in de verste verten niets met trance te maken; das pure jump.

Enja; de mentaliteit is wel nogal verzuurd... durf eens in de main discussion een thread starten en je wordt met de grond gelijk gemaakt; zelf als je het goed bedoeld. Best dat de subfora nog zo niet zijn.
Misschien is het eens tijd dat die moderators in de main wat pleiten voor verdraagzaamheid en een paar users die regelmatige anderen uitkakken eens bannen; want daar wordt niet meer gediscussieerd; daar gaat het gewoon om te ruzi�n.

Posted by Synthesia on Jan-19-2006 16:41:

quote:
Je hebt gelijk en ongelijk.

Als Tiesto geen trance meer is dan weet ik het ook niet meer ze Ma nee k'begrijp wat ge bedoelt..

Wat betreft Sensation vind toch dat dat evenement een beetje voor trance gedaan heeft, okee niet veel maar alleszinds meer dan de vorige editie van Sensation in Amsterdam (2004), velen (waarschijnlijk de meesten) gaan voor de show maar t'is ook nog voor een stuk de muziek dat telt, anders hadden ze der gewoon andere dj's op gezet he. Qua muziek was de 2005 editie in Belgie veel geslaagder dan de Hollandse 2004 imo.

Posted by Sh!fty on Jan-19-2006 17:01:

quote:
"hoi ik hou van trance, want ik vond Ti�sto - Traffic da bomb"

Die plaat is ook afgezaagd,...

en nee ik heb het nie over Traffic
Ik heb het over het bashen van Traffic

Just STFU

Tiesto - Traffic & Dj Jurgen - Better off alone, De armani & ghost producties waren de platen waarvoor het voor MIJ mee begon

Wat mij irriteerd is " Hoi ik hou van trance, want ik ben pass�e Traffic, maar anderszijds vindt ik Bart Claessen - Playmo the bomb"

zucht ik krijg er het schijt van...
Is het je smaak niet in trance, stop dan met pijpen en zet iet anders op
maar stfu about traffic

Posted by Phortastic on Jan-19-2006 17:26:

Aanvalleeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Posted by Nabistai on Jan-19-2006 17:34:

quote:
Originally posted by Push2005
Misschien is het eens tijd dat die moderators in de main wat pleiten voor verdraagzaamheid en een paar users die regelmatige anderen uitkakken eens bannen; want daar wordt niet meer gediscussieerd; daar gaat het gewoon om te ruzi�n.

Is het hier dan zoveel anders? Niemand respecteert andermans mening hier. Ik ben al lang gestopt met proberen te discussieren, het is gewoon onmogelijk omdat iedereen zich alwetend waant.

Posted by Dark Apostle on Jan-19-2006 17:54:

quote:
Originally posted by Sh!fty

zucht ik krijg er het schijt van...
Is het je smaak niet in trance, stop dan met pijpen en zet iet anders op
maar stfu about traffic

ah! niet alleen anti-trafficers bashen ook de pro's
En ik heb alle recht om Traffic af te brekken, net zoals jij alle recht hebt om u in u gat gebeten te voelen.

En ik heb geen wordt gerept of Armani of Ghost. Als alle Jump-sets waren zoals die van Ghost, dan zou ik het omhelzen als een grote fluffy snoezige knuffelbeer, maar meeste Jump heeft een enorm Potten en Pannen gehalte of zijn smeuige rip-offs van bekende popnummers.

Posted by Sh!fty on Jan-19-2006 18:17:

quote:
En ik heb geen wordt gerept of Armani of Ghost.

En ik heb geen woord gerept over het bashen van Armani & Ghost.

Ik vindt het alleen zielig dat ge zo'ne zever moet verkopen, percies of GIJ bepaalt wa trance is en wa nie
Ge vergeet percies da dervoor nie veel over trance gesproken werd, voor Traffic had ik bv nog nooit van trance gehoord, misschien al wel beluisterd maar zonder te weten dat het trance was. Tiesto's succes heeft volgens mij veel bijgedragen aan de opkomst van Trance en opkomst van dj's.

Ma gelijk ge zegt, het is uw recht om kleinzielig te denken

Posted by Dark Apostle on Jan-19-2006 18:21:

quote:
Originally posted by Sh!fty
Ma gelijk ge zegt, het is uw recht om kleinzielig te denken

Ik dank u vriendelijk

PS: in plaats van u paard te beklimmen had je het beter in de context geplaatst, en gelezen dat het eigenlijk tristig is dat vele (oa ikzelf) geirriteerd reageren als iemand met "hoi ik hou van trance, want ti�sto is da bomb", maar dat het komt omdat de media dan ook die context opdringt aan mensen die het helemaal niet willen, maar goed ik ga me douchen.

PPS: veranderd niets aan het feit dat ik Traffic een van de zwakste producties van Ti�sto vind en nu ga ik me echt douchen.

Posted by Phortastic on Jan-19-2006 18:26:

Sh!fty u are missing the point. Volledig zelfs. Maar goed ga me niet verder moeien

Posted by Bertn on Jan-19-2006 19:29:

nog iets over sensation tov AIB: volgens mij deed aib meer voor trance dan sensation. op aib stonden namelijk veel technoliefhebbers ook te luisteren naar de set van armin, terwijl ze aan het wachten waren op Richie Hawtin die daarna moest spelen. zo hoorden al die technomanne ook eens wat tranceplaten. dat doet imo meer voor trance dan een event als sensation waar alle technopeople zowiezo al van wegblijven.

en @discussie hierboven: mensen moeten eens leren dat bepaalde punten in een discussie niet serieus moeten genomen worden het is een forum he, dat dient om te discussi�ren.

Posted by Sh!fty on Jan-19-2006 20:45:

quote:
Originally posted by Phortastic
Sh!fty u are missing the point. Volledig zelfs. Maar goed ga me niet verder moeien

ik mis de point helemaal nie, ik snap alleen niet waarom dat moet gebeure door Traffic door het slijk te sturen?(ik zag hier btw nog niemand op het forum dat zichzelf een trancefan noemt omdat hij Milk of Traffic goed vindt)

Posted by Phortastic on Jan-19-2006 21:07:

kan zijn da ge da ni snapt maar daarom moeten alle anderen hun bakkes daar nog ni over houden he
daar gaat het om. als iemand traffic aanhaalt als voorbeeld van n00btrance is dat zijn goed recht he. Vrijheid van meningsuiting noemen ze dat.

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »