TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Posted by Push2005 on Jan-24-2006 22:04:

@ Shadowkid ... als je er tegenop ziet om in de jury te zitten zalk nog wel zien; maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat je het al kan horen... en als je het kan moet je alleszinds zwijgen tov anderen

@ Zetski ... webspace is opgelost; er wordt n ftp voorzien; mixes zullen ongeveer na 11/02 ingezonden kunnen worden

Posted by Tiger777 on Jan-24-2006 22:08:

quote:
Originally posted by Push2005
@ Zetski ... webspace is opgelost; er wordt n ftp voorzien; mixes zullen ongeveer na 11/02 ingezonden kunnen worden

zupah geil klasseuh

Posted by Shadowkid on Jan-24-2006 22:10:

quote:
@ Shadowkid ... als je er tegenop ziet om in de jury te zitten zalk nog wel zien; maar het is eigenlijk niet de bedoeling dat je het al kan horen... en als je het kan moet je alleszinds zwijgen tov anderen

Ik zou daar niet tegenop zien maar het zou imo niet fair zijn om mensen op aspecten van een mix te beoordelen waar ik weinig of niets van ken En ik kan wel wachten tot na de contest hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af

Posted by DJ Zetski on Jan-24-2006 22:14:

Hoe lang moet de mix ongeveer duren?

Posted by Tiger777 on Jan-24-2006 22:20:

quote:
Originally posted by Shadowkid
Ik zou daar niet tegenop zien maar het zou imo niet fair zijn om mensen op aspecten van een mix te beoordelen waar ik weinig of niets van ken En ik kan wel wachten tot na de contest hoor, maar ik vroeg het mij gewoon af

joenge, pakt da is ni zo serieus, en zettu derop

Ik geef u 1� als ge ni voor eigeel stemt

Posted by Push2005 on Jan-24-2006 22:23:

Hm; ja ... kweet nog nie precies; tgaat allemaal nogal rap precies

Wat zouden de anderen ervan denken ? Persoonlijk zou ik het toch houden op +/- een uurke... dus maximum een 65tal minuten; zodat ge toch ongeveer 10 tracks kunt mixen.
Het probleem is dan wel weer dat je moeilijk een set kan opbouwen en dat er miss afgerekend kan worden als je er direct invliegt

We zullen dan eens een reglement beginnen uitstippelen... Hier zijn al een paar richtlijnen:

- Het moet Live zijn (uiteraard geen voorgemixte cds gebruiken )
- Geen unreleased records voor diegenen die met cd's en mp3's werken; je krijgt geen tijdsvoorkeur

En leg vooral sportiviteit aan de dag; ga dus niet uitpluizen bij andere juryleden of ze toevallig je mix nie hebben

Dj's

Jasperovitsj
Push2005
Dj LPG
Blue Sky 99
Xilver
Real
Eagle�
Bl@ckout
Sh!fty
dj Zevan
Tiger777
Dj Zetski

...

Juryleden

djCresto
domineesje
Bertn
MikeVee
Synthesia
Bunz
Zehra
Aur�lie
Speentje
Shadowkid <-- Ja, ge gaat meedoen

...

Posted by Tiger777 on Jan-24-2006 22:30:

^^ ge hebt wel een punt met die 60 minuten dat te kort zou k�nnen zijn.. Als ge nu eens zou zeggen: Maximaan 2 uur.. Dan laat ge de keuze zonder op de juryleden hun leven beslag te leggen doordat ze naar mixen moeten luisteren...

Posted by Push2005 on Jan-24-2006 22:33:

Ja, allemaal gelijk voor mij

Laat anderen ook hun mening mar zeggen � ...

Posted by Jasperovitsj on Jan-24-2006 23:02:

Minimum 50 minuten en maximum 80 minuten?
Dan kan elke dj zelf beslissen hoe lang hij zijn set maakt en in welke mate hij wil opbouwen. Ik heb bijvoorbeeld zelf liever 80 minuten, want dan kan ik meer een verhaal vertellen dan op maximum 60 minuten. Enhoe langer de mix hoe meer kans op extra fouten, dus het is iets dat je voor jezelf moet afwegen.

En als we met een poulesysteem werken (en dat lijkt toch te gaan lukken qua aantal deelnemers �n jury) kan het zo geregeld worden dat de dj's die afvallen hun mixes beschikbaar stellen vanaf ze uitgeschakeld zijn. Zo ging het in de NLBETA contest, en ik vond dat best een goed systeem.

Voor de fijnere details van het systeem kan je gewoonest Phortje op het NL forum contacteren, of de thread daar gaan bovenhalen. Er staat veel bruikbare info in, dus misschien geen slecht idee om gewoon de hele thread is door te lezen

Posted by djcresto on Jan-24-2006 23:08:

78 min vind ik een goeie lengte, kan je een setje goed opbouwen en kan nog net op een cd

@ shadowkid, waarom zou je niet in de jury komen. Het oordeel van iemand die minder van mixen kent is net zo belangrijk. Want wij freaks denken allemaal dat we het beter weten

Posted by Shadowkid on Jan-24-2006 23:19:

quote:
Originally posted by djcresto
@ shadowkid, waarom zou je niet in de jury komen. Het oordeel van iemand die minder van mixen kent is net zo belangrijk. Want wij freaks denken allemaal dat we het beter weten

No prob dan Het zijn jullie die de scores zullen krijgen

Posted by Jasperovitsj on Jan-24-2006 23:23:

Als "niet-kenner" let je ook op andere dingen dan de "kenners", dus dat kan zeker een goeie extra invalshoek betekenen. Juryleden die zelf draaien zullen hun oordeel misschien wat laten beheersen door de meer technische aspecten van de mix, terwijl jij dan bijvoorbeeld meer zal afgaan op het pure gevoel en manier waarop de mix klinkt en overkomt.
Dus zeker jureren

Trouwens, zelfs als niet-kenner hoor je ook wel het verschil tussen een goede mix en een trainwreck hoor

Posted by djcresto on Jan-24-2006 23:40:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Als "niet-kenner" let je ook op andere dingen dan de "kenners", dus dat kan zeker een goeie extra invalshoek betekenen. Juryleden die zelf draaien zullen hun oordeel misschien wat laten beheersen door de meer technische aspecten van de mix, terwijl jij dan bijvoorbeeld meer zal afgaan op het pure gevoel en manier waarop de mix klinkt en overkomt.
Dus zeker jureren

Trouwens, zelfs als niet-kenner hoor je ook wel het verschil tussen een goede mix en een trainwreck hoor

kwou hetzelfde zeggen maar had geen zin om te typen

Posted by Sh!fty on Jan-24-2006 23:48:

quote:
Originally posted by Shadowkid
En als ik het enige niet-jurylid of enige niet-deelnemer ben (want zoals die lijst hier uitbreidt )

Ja maar ik ken haast niets van de technische kant, dus dat is niet zo'n goed idee

Jij hebt de oren van een gewone luisteraar, niet iemand die veel let op kleine foutjes en zo'n dingen, tis mss goed dat er ook zo iemand in de jury zit

Posted by Sh!fty on Jan-24-2006 23:49:

^ow, khad nie echt alles gelezen, twas hier al 5 keer gepost :P

Posted by domineesje on Jan-25-2006 06:02:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Minimum 50 minuten en maximum 80 minuten?
Dan kan elke dj zelf beslissen hoe lang hij zijn set maakt en in welke mate hij wil opbouwen. Ik heb bijvoorbeeld zelf liever 80 minuten, want dan kan ik meer een verhaal vertellen dan op maximum 60 minuten. Enhoe langer de mix hoe meer kans op extra fouten, dus het is iets dat je voor jezelf moet afwegen.

ik ga hier akkoord mee

Posted by Real on Jan-25-2006 09:13:

Trouwens Push,

als je de mixjes anoniem maakt, vergeet dan ook niet de ID3 tags te verwijderen.
Dat wordt wel eens vergeten.

+ Hoe ik het deed:
Elke mixje in een zipbestand stoppen met een paswoord erop, dan kunnen enkel de juryleden er aan.
Maar das misschien niet nodig hier?

Posted by Push2005 on Jan-25-2006 09:37:

Jawel dat lijkt me een goed idee.

Maar anders Shadow; voor mij is het gelijk of je jureert of niet; maar er gaat ��n algemene co�rdinator nodig zijn die de mixes en paswoorden via de ftp versluist naar de juryleden, omwille van het poulesysteem. Als je dat anders wilt doen, hoef je niet te jureren en kan je toch aan alle mixes... Zelf kan ik het nie doen, wan ik ga deelnemen

Als je toch wilt jureren zullen we iemand anders nodig hebben voor die taak.

En idd; tssn 50-79 minuten lijkt me een goed idee; zo kan er nog op cd gebrand worden voor diegenen die willen

Posted by Real on Jan-25-2006 09:54:

quote:
Maar anders Shadow; voor mij is het gelijk of je jureert of niet; maar er gaat ��n algemene co�rdinator nodig zijn die de mixes en paswoorden via de ftp versluist naar de juryleden, omwille van het poulesysteem. Als je dat anders wilt doen, hoef je niet te jureren en kan je toch aan alle mixes... Zelf kan ik het nie doen, wan ik ga deelnemen

Dat kunt ge zeker, luie knol.

In mijn contestje () deed ik zelf ook mee. En ik heb mezelf nergens bevoordeeld. Het enige voordeel is dat je weet welk mixje van jou is. Boehoe.

Posted by Shadowkid on Jan-25-2006 10:20:

quote:

Als je toch wilt jureren zullen we iemand anders nodig hebben voor die taak.

Niemand maakt er een probleem van dat ik de technische kant niet perfect kan beoordelen, dus dan ga ik toch voor jurylid

Posted by Antony on Jan-25-2006 11:10:

al iemand YDR hierover ge PM't ?

Posted by Push2005 on Jan-25-2006 11:14:

Kzal anders een lijst maken met mensen die NIET mogen meedoen

Toni_D2

Das alles

Posted by Vishnu on Jan-25-2006 11:54:

De geruchten gaan de ronde dat Estuera en Lolo hun mix al aan het maken zijn.

Posted by Bunz on Jan-25-2006 11:57:

ma ale, tzou toch bom zijn als we die professionals als jurylid kunne strikke ?

Posted by domineesje on Jan-25-2006 11:59:

quote:
Originally posted by Vishnu
De geruchten gaan de ronde dat Estuera en Lolo hun mix al aan het maken zijn.

zij hebben geen examens dan???

Pages (52): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »