TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- samenwonen
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by djcresto on Feb-01-2006 17:51:

quote:
Originally posted by Toni_D2
Omdat er in de Limburg geen werk is.

Vind dat "het werk" nooit de belangrijkste drijfveer mag zijn voor het verhuizen eigenlijk.

Ik heb af en toe wel eens zin om alleen/samen te gaan wonen. Heb het er met mijn vriendin ook al verschillende keren over gehad en hoogstwaarschijnlijk zal het er in 2007 wel van komen. Waarschijnlijk gaan we dan een appartement kopen, hoewel ik op zich niets tegen huren heb. De locatie van onze woonst daar zal nog veel over gediscussieerd wonen want zij woont een half uur van bij mij. Ik werk in Antwerpen en zij in Brussel.

Posted by Antony on Feb-01-2006 19:12:

Re: Re: Re: samenwonen

quote:
blijkbaar: http://www.tranceaddict.com/forums/...threadid=272792

maar toen was ik er nog niet

vroeger was alles beter

Posted by New Wave on Feb-01-2006 20:54:

quote:
Originally posted by djcresto
Vind dat "het werk" nooit de belangrijkste drijfveer mag zijn voor het verhuizen eigenlijk.

Ik heb af en toe wel eens zin om alleen/samen te gaan wonen. Heb het er met mijn vriendin ook al verschillende keren over gehad en hoogstwaarschijnlijk zal het er in 2007 wel van komen. Waarschijnlijk gaan we dan een appartement kopen, hoewel ik op zich niets tegen huren heb. De locatie van onze woonst daar zal nog veel over gediscussieerd wonen want zij woont een half uur van bij mij. Ik werk in Antwerpen en zij in Brussel.

Soms wil je een baan zo graag dat je die afstand moet overbruggen. In mijn vakgebied kan je alleen terrecht in Hilversum.
Als ik in Breda zou wonen zou ik een probleem hebben. verhuizen is dan de enige oplossing. Ik kan in die omgeving geen werk vinden. Er moet toch brood op de plank verschijnen.

Posted by Tiger777 on Feb-01-2006 21:34:

Ik zou eigenlijk toch wel veel rekening houden met het werk bij het kiezen van uuw woonplaats zenne. Als Ge alle dagen 's morgens en 's avonds een uur in de file moet staan, bijgevolg een uur vroeger moet opstaan om uzelf te enerveren in den auto aanschuivend essence voor niks te verstoken... Toch oek vrij klooteg vind ik

Posted by Nabistai on Feb-01-2006 21:43:

quote:
Originally posted by Tiger777
Ik zou eigenlijk toch wel veel rekening houden met het werk bij het kiezen van uuw woonplaats zenne. Als Ge alle dagen 's morgens en 's avonds een uur in de file moet staan, bijgevolg een uur vroeger moet opstaan om uzelf te enerveren in den auto aanschuivend essence voor niks te verstoken... Toch oek vrij klooteg vind ik

+1

Er is niks zo zalig om 5 minuutjes te rijden (of nog beter: stappen) en al op uw werk zijn

Posted by Lady_LizzY on Feb-02-2006 08:55:

quote:
Omdat er in de Limburg geen werk is.

Hier is w�l werk, maar je wordt een stuk minder betaald
Ben trouwens gister op sollicitatie in Vilvoorde geweest en wat ik daar kreeg aangeboden (als ik zou mogen beginnen) is �cht wel schoon.
Alleen twijfel ik nog of ik het wel zou doen en of ik dan thuis zou blijven wonen of meer richting Leuven zou gaan wonen.
Ik woon hier echt graag en 't zou toch pijn doen.
Maar langs de andere kant: schoon loon, fijn werk, bedrijfsauto met tankkaart voor binnen- en buitenland, GSM, ... klinkt ook erg aanlokkelijk.

Posted by Lady_LizzY on Feb-02-2006 08:56:

Re: Re: Re: Re: samenwonen

quote:
Originally posted by Antony
vroeger was alles beter

ROFL

Posted by Push2005 on Feb-02-2006 09:58:

Re: Re: Re: Re: samenwonen

quote:
Originally posted by Antony
vroeger was alles beter

Hahaaa, idd

Posted by diddi on Feb-03-2006 12:03:

quote:
Originally posted by djcresto

Mechelen h�... Wij hebben ook gekozen om tussen Brx en A'pen te gaan wonen.

quote:
Hier is w�l werk, maar je wordt een stuk minder betaald

Hmz... moeilijk om te geloven. Werk zal er mss minder zijn, maar slechter betaald

Posted by Lady_LizzY on Feb-03-2006 13:28:

quote:
Originally posted by diddi
Hmz... moeilijk om te geloven. Werk zal er mss minder zijn, maar slechter betaald

Euh, kom dan hier maar eens werken.
Als ik dezelfde functie doe bij een ander bedrijf, gelegen in Antwerpen of Brussel, ligt m'n loon een stuk hoger. Daarbovenop krijgen ze nog een bedrijfsauto en toestanden wat ik nu niet heb.
Het is gewoon zo, heb genoeg collega's die het gedaan hebben.
Maar uit ellende voor de dagelijkse files hebben ze hun geld omgeruild voor een kwalitatief beter leven.
Life is all about priorities

Posted by Toni_D2 on Feb-03-2006 16:35:

quote:
Originally posted by Lady_LizzY
Euh, kom dan hier maar eens werken.
Als ik dezelfde functie doe bij een ander bedrijf, gelegen in Antwerpen of Brussel, ligt m'n loon een stuk hoger. Daarbovenop krijgen ze nog een bedrijfsauto en toestanden wat ik nu niet heb.
Het is gewoon zo, heb genoeg collega's die het gedaan hebben.
Maar uit ellende voor de dagelijkse files hebben ze hun geld omgeruild voor een kwalitatief beter leven.
Life is all about priorities

Ik kan het ook moeilijk geloven. De lonen verschillen natuurlijk van bedrijf tot bedrijf, maar niet per provincie. Het is ook moeilijk om dat te vergelijken.
Maar ze moeten jou in elk geval ook meer geven, anders wil je de job toch niet. Als ze vragen hoeveel je momenteel verdient, moet je altijd ook meer zeggen. Voor een beetje meer, zou ik het niet doen. Als je geen auto krijgt, zeker niet, want dat rijd je het verschil sowieso op aan brandstof. En als je daar moet gaan wonen, dan werk je bijna voor niets.

Posted by djcresto on Feb-03-2006 17:36:

quote:
Ik kan het ook moeilijk geloven. De lonen verschillen natuurlijk van bedrijf tot bedrijf, maar niet per provincie. Het is ook moeilijk om dat te vergelijken.
Maar ze moeten jou in elk geval ook meer geven, anders wil je de job toch niet. Als ze vragen hoeveel je momenteel verdient, moet je altijd ook meer zeggen. Voor een beetje meer, zou ik het niet doen. Als je geen auto krijgt, zeker niet, want dat rijd je het verschil sowieso op aan brandstof. En als je daar moet gaan wonen, dan werk je bijna voor niets.

als je in een grote stad werkt verdien je normaal wel meer dan op den boeren buiten hoor. En dat verklaart al veel

Posted by Kaidreas on Feb-03-2006 18:18:

^ik volg den toni toch ze.
hoe kan dat nu allemaal verschillen, meer krijgen oke, maar minder??? dat is toch allemaal bepaald enz. als ik naar de vakbond stap en vraag, hoeveel ik ten minsten moet krijgen voor een bepaalde job. hangt er natuurlijk af of je geschoold bent of niet. alle dat is toch zo in de bouw en ik kan me goed voorstellen dat, dat ook zo is voor andere job. het hangt er ook vanaf hoe je bent ingeschreven. bediende/arbeider/hout en bouw, enz.
ik zit eigenlijk in de bouw (alle "bouw" heel ruim bezien natuurlijk) maar toch ben ik ingeschreven bij hout en stoffering. dit heeft zen voordelen maar ook zen nadelen.

Posted by djcresto on Feb-03-2006 21:05:

quote:
Originally posted by Kaidreas
hoe kan dat nu allemaal verschillen, meer krijgen oke, maar minder??? dat is toch allemaal bepaald enz. als ik naar de vakbond stap en vraag, hoeveel ik ten minsten moet krijgen voor een bepaalde job. hangt er natuurlijk af of je geschoold bent of niet. alle dat is toch zo in de bouw en ik kan me goed voorstellen dat, dat ook zo is voor andere job. het hangt er ook vanaf hoe je bent ingeschreven. bediende/arbeider/hout en bouw, enz.
ik zit eigenlijk in de bouw (alle "bouw" heel ruim bezien natuurlijk) maar toch ben ik ingeschreven bij hout en stoffering. dit heeft zen voordelen maar ook zen nadelen.

als je in een grote stad werkt wordt er vanuitgegaan dat je verder van je werkt woont en langer onderweg bent. Daarom kan dat in sommige sectoren wel wat schelen.

Posted by Lady_LizzY on Feb-05-2006 16:27:

quote:
Originally posted by Kaidreas

Aangezien ik nog in een relatief jong bedrijf werk, wordt alles nog zo'n beetje opgezet. Er zijn barema's (die ingaan normaal dit jaar, met terugwerkende kracht tot januari 2005), maar alle bazen zeggen dat het bullshit is omdat ze tot het absolute minimum zijn gegaan voor iedereen.
En toch zou het voor mij positief zijn, ge moet ni vragen
Ik werk er graag, ben snel thuis, maar toch... Misschien moet ik me wat afbeulen een jaartje of 2 - 3.

Posted by Nyah on Feb-05-2006 17:13:

quote:

Mijn ervaring is ook dat het loon verschilt van provincie tot provincie; maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat er in die provincies (in mijn geval: Antwerpen-Brussel in vergelijking met Limburg) meer interessante job-aanbiedingen waren/zijn.
quote:

Een bedrijfswagen is fijn als je lang onderweg bent, idd. Heel veel kostenbesparing: bruto komt dat neer op +/- 500/600� extra.
En toch moet je voor jezelf de overweging maken wat je belangrijker vindt; een bedrijfswagen en veel onderweg met de dagelijkse files inbegrepen. Of gewoon dicht bij je werk gaan wonen. Ik heb voor dat 2e gekozen en tis een luxe. Een collega van mij (ook van Limburg) kwam de eerste maanden altijd van Limburg werken: iedere dag 1u - 1,5u heen en dan 's avonds ook nog eens terug. In t begin is dat geen probleem, ma na een tijdje kan dat toch afmattend worden...

Pages (3): « 1 2 [3]