TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- VinterOS Turin - 2006
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »
| quote: |
| Originally posted by St_Andrew Icke att f�rgl�mma att vi kom till finalen i curling med idag! S� minst ett silver till |

Fan vad g�tt! 
Jupp, riktigt j�vla sk�nt
H�ll p� att d�da dom n�r dom spela super duper safe i �ttonde omg�ngen d�r och inte la upp en gard utan ist�llet sk�t p� den p� kanten dock!!
M�ste ox� skryta med att Eva Lund jobbar p� samma jobb som min morsa 

hon som �r reserv i curlinglaget �r s�t. synd att hon inte fick spela n�got 

Peter Narup FTW 
Mycket bra f�rsta period av Sverige. De spelade ganska bra och �ven om de sl�ppte in ett ganska l�tt m�l s� kom de tillbaka och fortsatte att k�mpa f�r att senare ta ledningen.
Riktigt fin styrning av Axelsson p� Lidstr�ms pass/skott.
oj oj oj fyfan vilken match det �r, fortfarande nerv�s att svenskarna ska falla ihop helt men samtidigt lirar dom b�ttre �n p� mycket l�nge 
Sverige som alltid i alla m�lsporter �r s� k�nda f�r att spela m�lsn�lt, inte idag inte 
och br�derna j�nsons m�l, fyfan va vackert 
F�rsta 8 minuterna av den f�rsta perioden var extremt bra och Sverige spelade fantastiskt. Man g�r 3 m�l och helt pl�tsligt har man g�tt fr�n 2-1 till 5-1.
Sedan f�r vi en utvisning och tjeckerna f�r en chans att komma tillbaka i matchen n�got. Sedan dubblas antalet spelare i utvisningsb�set och vipps det �r 5-2. Sedan g�r tjeckerna �ven 5-3 och helt pl�tsligt b�rjar man tveka litegrann..
N�r Tj�rnqvist senare f�r 2+2 blir man �nnu mer os�ker och tror att Tjeckien kommer att g�ra ytterligare ett m�l och en reducering. Det blev inte fallet, utan vi lyckades klara oss ut ur den situationen efter mycket bra box-play.
Ist�llet g�r vi 6-3 genom Daniel Alfredsson efter en fantastisk framspelning av Per-Johan Axelsson. Det �r d�r vi �r nu.
Extremt bra f�rsta period och bara det faktum att det har blivit 9 m�l p� 2 perioder indikerar p� en mycket intressant och underh�llande match.
Nu �ver till den 3e perioden.
7 - 3, vad ska man s�ga. K�nns riktigt sp�nnande inf�r finalen, hoppas verkligen vi f�r finland i finalen 
Idag spelade Sverige extremt bra och var absolut v�rda segern utan tvekan. Vi var hetare �n Tjeckerna och spelade mycket bra matchen igenom �ven om vi hade lite problem efter v�r m�l-period p� 8 minuter i den 2a perioden.
Nyckeln till segern �r nog n�r vi lyckades klara upp Tjeckiens 5 mot 4 Powerplay som de spelade i 4 minuter. Fr�n det s� b�rjade vi trycka p� och till slut lyckades vi g�ra ett m�l innan den 2a perioden var �ver.
Den 3e och sista perioden var ganska avsp�nd om man tar och j�mf�r med de tv� tidigare.
Idag spelade samtliga bra, �ven om grovarbetarna f�r lite extra ber�m, men �ven v�ra st�rsta stj�rnor var riktigt bra ikv�ll. Det �r s� g�tt n�r de visar v�gen!
Jag h�ller personligen p� Ryssland mot Finland samtidigt som det skulle vara kul att f� Finland i finalen.
Nu f�r vi hoppas p� en fortsatt fin forts�ttning.
grymt idag - lite tr�kig match dock eftersom det aldrig blev sp�nnande, mer �n d� Tjeckien fick 4 min PP precis efter att de gjort 2 snabba m�l...ser fram emot finland - ryssland. Har ju Koivu och Kovalev fr�n Montreal i vardera lag, s� jag vet inte riktigt vilka jag ska h�lla tummarna f�r. Ryssarna spelar dock mycket roligare ishockey s� vi f�r hoppas p� att de g�r till final. � andra sidan hade det varit skoj med att sp�a skiten ur v�ra grannar i finalen 
Shit ass�!! 
Grymmt laddad inf�r finalen p� s�ndag, men tror tyv�rr inte vi kan ta ryssland!
sverige vs. finland, oj oj oj ryser bara jag t�nker p� matchen. vilken kamp det kommer bli!
kommer sitta s� fetb�nkad framf�r teven det kan ni hajja! min absoluta dr�mfinal! 
Shit, helt sjukt va mycket jag ser fram emot detta! 
Var fan helt s�ker p� att Ryssland skulle ta det innan! 
Finland kommer bli det st�rsta motst�ndet hittills.
De har v�l typ inte f�rlorat en match i OS s� h�r l�ngt.
Och deras m�lis h�ll nollan mot Ryssland. D� �r man bra 
| Originally posted by RebeL9 Och deras m�lis h�ll nollan mot Ryssland. D� �r man bra |
| Originally posted by RebeL9 Finland kommer bli det st�rsta motst�ndet hittills. De har v�l typ inte f�rlorat en match i OS s� h�r l�ngt. Och deras m�lis h�ll nollan mot Ryssland. D� �r man bra |
Kan inte bli b�ttre. Blir sv�rt att h�lla p� Sverige i finalen, n�r en kille som har v�rldens st�rsta hockeyhj�rta spelar i det andra laget. 
Koivu �r en av NHL:s mest underskattade spelare. Det �r f� som verkligen inser hur stor han �r.
Fyfan. Finland �r grymt bra och de spelar s� disciplinerat. Tyckte tex. att Saku gjorde helt r�tt n�r han blev neds�nkt av Kasparaitis, Han tittade bara p� Darius och Darius fick g� ut och s�tta sig i utvisningsb�set, 2+2. Ingen ov�ntad avslutning f�r honom skulle jag vilja p�st� 
Finland kommer definitivt bli den b�sta motst�ndaren hitills i OS. Det kommer att bli riktigt sv�rt och jag skulle sj�lv h�lla de som favoriter. Jag menar, de har sl�ptt in 5 m�l eller n�got i turneringen och g�r n�stan flest fram�t, grymt bra �r de.
Men samtidigt hoppas jag p� att vi kan vinna �ver finnarna! Skulle vara s� j�vla g�tt 
| Originally posted by zoric Tyckte tex. att Saku gjorde helt r�tt n�r han blev neds�nkt av Kasparaitis, Han tittade bara p� Darius och Darius fick g� ut och s�tta sig i utvisningsb�set, 2+2. |
| Originally posted by Laszlo Det f�rv�nade till och med mig. Jag har sett och framf�rallt lyssnat p� ett or�kneligt antal Canadiens-matcher, och �r det n�got Koivu har sv�rt med s� �r det sitt temperament och det faktum att han ofta tar on�diga utvisningar. Idag visade han stort hj�rta och bevis p� vilken stor ledare han faktiskt �r. Jag blev uppriktigt sagt r�rd n�r han bara reste p� sig och �kte d�rifr�n...s� j�vla starkt. |
Finlands k�ttmur kommer bli toksv�r att br�cka men jag tror �nd� svenskarna har vad som kr�vs f�r att lyckas.
Offensivt sett s� spelar dom ganska likartat s� det b�ddar ju f�r en riktigt sp�nnande match 
Jaha, d� blev det ett guld till
Anna Carin Olofsson i skidskyttets masstart 
Helt sjukt! B�rjar ju fundera p� om Sverige uppfunnit n�ge superpiller 
Det k�nns som om vi tar ett guld per dag 
| Originally posted by zoric Det k�nns som om vi tar ett guld per dag |