TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Sverige vs. Finland - Vilka vinner hockeyfinalen på söndag ???
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by Vizay on Feb-27-2006 01:04:

quote:
Originally posted by RebeL9
Henrik Lundqvist ska fan ha bragdmedaljen. Vilken insats den sista perioden. Tack vare hans benparad så tog man guldet!
Att han är en reko kille utanför isen gör inte saken sämre.

HENKE FTW!!!!

snarare tack vare hans stötparad som vi tar det, hans sista räddning där med kanten av stöten är fanimej världsklass, har aldrig sett något liknande i ett sådant läge.

Så jävla skönt att vi har guldet igen, dom var väl värda det.

Dessutom angående slovakienmatchen. Jag var väl inte så förtjust i hur dom skötte det men jag fick höra ett rätt bra argument. När en skidåkare lägger sig i rygg på någon istället för att dra själv så klagar ingen när man utnyttjar motståndet för att själv få en bättre slutpossition.
Det var ju faktiskt precis vad sverige gjorde, vi tog rygg på slovakien och lät dom ta oss till en lättare start i slutspelet.

Men i ärlighetens namn tror jag vi hade krossat vilket lag vi än mött så bra somsvenskarna började lira i slutspelet

Posted by SteveTranz4ever on Feb-27-2006 07:46:

Får se om man ska in till Sthlm idag då och fira nånstans...

Sist det begav sig var efter VM-guldet '98 på Sergelstorg... Fy fan vilket drag de va... Trodde inte ens jag var i Sverige !
Det uppskattades till 70'000 pers. som stod å hejade på... Har allt på VHS hemma än

[edit] Medborgarplatsen blir det visst vid 17. SVT direksänder !!!
http://aftonbladet.se/vss/sport/sto...,784689,00.html

Posted by Aendy on Feb-27-2006 08:37:

quote:
Originally posted by Vizay
Dessutom angående slovakienmatchen. Jag var väl inte så förtjust i hur dom skötte det men jag fick höra ett rätt bra argument. När en skidåkare lägger sig i rygg på någon istället för att dra själv så klagar ingen när man utnyttjar motståndet för att själv få en bättre slutpossition.
Det var ju faktiskt precis vad sverige gjorde, vi tog rygg på slovakien och lät dom ta oss till en lättare start i slutspelet.

Och Stefan Holm står över låga höjder och Lance Armstrong ligger på rulle hela etapper MEN det ingår i det taktiska spelet i de individuella idrotterna, det ingår i Fair play i de idrotterna. I lagidrotter med seriespel/gruppspel ingår det än så länge inte i fair play att lägga sig en match för det påverkar inte bara ett lag. Sätt er in i situationen att (den är bara hypotetisk) England-Paraguay möts i sista gruppspelsmatchen i VM. England är redan klara att gå vidare och det hänger på att Sverige vinner sin match och att Paraguay inte vinner mot England. England har spelat sin bästa fotboll någonsin och är totalt överlägnsa alla i gruppen men har räknat ut att om de vinner gruppen får de möta Brasilien och blir de tvåa så har de skrällaget Australien i slutspelets första match. Därför lägger sig England, Sverige vinner sin match till ingen nytta för Paraguay får 5-0 mot England. Vet inte om just detta scenario funkar i praktiken med poäng med mera men jag tror ni fattar poängen.

Posted by Vizay on Feb-27-2006 09:07:

Aendy: jag håller med om att det itne är Fair-Play att lägga sig oavsett sport men det drabbar precis lika många oavsett sport. (okej lite olika kanske beroende på sportens storlek men rent principiellt sett).

Jag säger bara att det kanske är dags att vänja sig vid att man får se sånt betéende även i de stora lagsporterna, taktiskt spelande över längre tid än en match.

Posted by SWE_TRANCE on Feb-27-2006 10:11:

Jag tror inte att Sverige gjorde en "läggmatch".
Alla som någon gång, på ett eller annat sätt har spelat en seriös turnering i någon lagidrott vet att så fort man är klara för avancemang så kan det komma såna här matcher.

Det handlar inte om läggmatch och att man vill förlora, däremot blir det lätt så att spelet speglar verkligheten. Speciellt om en förlust skulle ge ett lättare motstånd.
VARFÖR köra på 100% om du redan är klar för avancemang?
VARFÖR riskera skador som kan äventyra resterande spel?
För att "gynna" ANDRA lag? Det där köper inte jag iaf...
Det sliter ändå på kroppen att hålla igång med såhär många matcher under 8 dagar.
Och att dra in "fair play" kring detta fattar jag inte, är man beroende av andra lags resultat så har man väl inte spelat tillräckligt bra??

Detta är bara min personliga åsikt om detta och jag tror att vi kan diskutera ämnet fram och tillbaka i oändlighet

I vilket fall som helst så är jag jävligt nöjd och stolt över Sveriges insats, Fair Play or not!

Posted by zoric on Feb-27-2006 15:28:

Hemkomsten sänds i SVT-2 16:50.

Posted by ScuL on Feb-27-2006 15:30:

ha.. också på SVT Europa.. bra

Posted by zoric on Feb-27-2006 16:09:

Intervjua någon från SWE-TA då

Haha, Peter Jihde är skön

EDIT: Kass underhållning på scen

Posted by fastmp3 on Feb-27-2006 16:19:

HEJA SVERIGE

Posted by RebeL9 on Feb-27-2006 16:20:

bästa kommentaren i hela OS var Staffan Lindeborgs i matchen mot Tjeckien. Jag tror det var när Sverige gjorde 5-1 målet. "Det här är propaganda!!"
så jag garvade :DDDDDDD

Posted by zoric on Feb-27-2006 16:39:

Haha

Sa Bengt-Åke just "k-nulla"?!

Posted by ScuL on Feb-27-2006 16:44:

quote:
Originally posted by zoric
Haha

Sa Bengt-Åke just "k-nulla"?!

det verkade så

jag måste säga att hela grejen är mycket imponerande

Posted by SteveTranz4ever on Feb-27-2006 17:10:

Han sa "kn... kullrig...." han skulle väll säga knökig med stapplade lite.

Gillar inte Kristin Caspersen så henne kunde dom skippat... hellre då killen som sjöng innan, han drog ju igång publiken as skönt !
Annars verkade det va grymt drag dock måste jag säga att när vi tog VM-guld '98 så var de FAN så mycket mer drag och folk på Sergels Torg... lite varmare då också !

Dom kunde slängt ut alla kändisar (utom Marie Serneholt min lilla sockerpulla) från scenen.

Posted by ScuL on Feb-27-2006 17:36:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Gillar inte Kristin Caspersen så henne kunde dom skippat...

hon lät lite gnällig sådär när hon presenterade killarna

Posted by jofawe on Feb-27-2006 19:30:

Pages (3): « 1 2 [3]