TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Mondiale politiek en geschiedenis
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by ZZandirt on Mar-16-2006 15:25:

vraagje voor de slimmerikken onder ons...

en 200 jaar daarna?

Posted by Muppy on Mar-16-2006 15:26:

waarna?

Posted by ZZandirt on Mar-16-2006 15:26:

quote:
Originally posted by Muppy
Trouwens een interessant boek om te lezen is: 'Utrecht aan Zee'

Gaat er over hoe de wereld ingedeeld gaat worden als de natuur eens flink zn best gaat doen op de aarde.

cyclisch denken: eeuwen geleden woonden we ook al op terpen. (hou zou het toch komen dat we toen geen afval-probleem hadden...?

Posted by magrec on Mar-16-2006 15:27:

Ik lees weer dingen waar ik wel graag meer van wil weten...

Geologen die van mening zijn dat de economie van Japan binnen 45 jaar is ingestort?? Ik wist niet dat geologen zich daar mee bezig houden.
De Japanse economie heeft in de jaren 90 al een flinke dip gekend.
Of komt het door de aardbevingen en tyfoons dat de japanse economie helemaal zal instorten?

China is op dit moment al een economische grootmacht en dat zal zo nog wel even blijven. Alleen al voor dit jaar wordt weer een groei voorspeld van 8%

Posted by Muppy on Mar-16-2006 15:38:

quote:
Originally posted by magrec

Geologen die van mening zijn dat de economie van Japan binnen 45 jaar is ingestort?? Ik wist niet dat geologen zich daar mee bezig houden.
Of komt het door de aardbevingen en tyfoons dat de japanse economie helemaal zal instorten?

China is op dit moment al een economische grootmacht en dat zal zo nog wel even blijven. Alleen al voor dit jaar wordt weer een groei voorspeld van 8%

Ken jij de economische crisis van 1929 in amerika? Dat zal bij japan ook gaan gebeuren...Kijk als je geld hebt, koop je een tv. Daarna koop je een tweede tv voor op de slaapkamer, daarna ��n voor elk kind dat je hebt en tenslotte nog ��n voor in de schuur. Daarna heb je geen plekken meer waar je nog een tv nodig hebt en dus koop je ze niet meer...(tenzij ze kapot gaan en er een nieuw model is)

Als de fabrieken ondertussen in hetzelfde tempo door blijven gaan met produceren en ontwikkelen dan is op een gegeven moment de markt verzadigd en kan je niet verder ontwikkelen. Dit gaat je economie uiteindelijk de kop kosten....

Posted by magrec on Mar-16-2006 15:55:

quote:
Originally posted by Muppy
Ken jij de economische crisis van 1929 in amerika? Dat zal bij japan ook gaan gebeuren...Kijk als je geld hebt, koop je een tv. Daarna koop je een tweede tv voor op de slaapkamer, daarna ��n voor elk kind dat je hebt en tenslotte nog ��n voor in de schuur. Daarna heb je geen plekken meer waar je nog een tv nodig hebt en dus koop je ze niet meer...(tenzij ze kapot gaan en er een nieuw model is)

Als de fabrieken ondertussen in hetzelfde tempo door blijven gaan met produceren en ontwikkelen dan is op een gegeven moment de markt verzadigd en kan je niet verder ontwikkelen. Dit gaat je economie uiteindelijk de kop kosten....

Ja die crisis ken ik, ik ga mij alleen niet wagen aan uitspraken over hoe een economie zich zal gaan gedragen. Er zij zoveel variabelen die daar invloed op hebben.

E�n ding wat zeker is is dat een economie conjunctuur gevoelig is. Er zal altijd een recessie komen na een flinke groei van de economie. Hoe erg die recessie is en hoe lang die duurt hangt af van de maatregelen die een regering/nationale bank neemt en het hangt van andere landen af wat die doen etc.

Posted by ZZandirt on Mar-16-2006 16:22:

quote:

japan ligt op een kritieke breuklijn, magrec. dat gaat niet lang meer goed. en aangezien japan niet zo groot is als (bv.) rusland of canada, kunnen ze niet "Verplaatsen"...

als japan geen fatsoenlijk stukje land meer kan bezetten, dan houdt het vanzelfsprekend voor de economie ook op.

deductie.... geologen zeggen A, en dus geldt automatisch B (en C en D etc.)

Posted by magrec on Mar-16-2006 17:26:

quote:
Originally posted by ZZandirt
japan ligt op een kritieke breuklijn, magrec. dat gaat niet lang meer goed. en aangezien japan niet zo groot is als (bv.) rusland of canada, kunnen ze niet "Verplaatsen"...

als japan geen fatsoenlijk stukje land meer kan bezetten, dan houdt het vanzelfsprekend voor de economie ook op.

deductie.... geologen zeggen A, en dus geldt automatisch B (en C en D etc.)

Ok maar dat kan met elk land gebeuren natuurgeweld/(burger)oorlogen etc en de economie zal er niet beter van worden.

Die voorspelling van een extreem zware aardbeving is er maar ondanks die voorspelling doet de japanse economie het niet slecht (ook niet super ofzo) Dus zolang die voorspelling niet uit komt zal japan gewoon "last" blijven houden van de cyclische hoog en laag conjunctuur.

Ik kijk vooral naar de economische variabelen die de economie van een land kunnen verbeteren of verslechteren.Heeft een beetje met mijn opleiding te maken. Hoewel het punt van olie wel een belangrijk geologisch probleem zal worden in heel de wereld en erg dom dat veel landen/bedrijven daar geen rekening mee houden .

Nog ff over die crisis van 1929 in Amerika ,(ik moest de bus halen kon het niet afmaken)

De wereld is zo veranderd sindsdien dat zoiets eigenlijk niet meer kan voorkomen. Verzadiging van producten vind idd plaats en op het gebied is nu sprake van vervanginsvraag maar er worden zoveel nieuwe dingen bedacht en geproduceerd. Bedrijven zitten niet stil en blijven nieuwe producten ontwikkelen om ons als consument maar te laten consumeren....en die japanners die geilen helemaal op de nieuwste gadgets/producten die blijven wel consumeren, totdat zij ook minder geld hebben te besteden en dan komt japan mogelijk in een tijdelijke laag conjunctuur maar verwacht geen crisis zoals in 1929.

Posted by ZZandirt on Mar-16-2006 17:37:

quote:
De wereld is zo veranderd sindsdien dat zoiets eigenlijk niet meer kan voorkomen. Verzadiging van producten vind idd plaats en op het gebied is nu sprake van vervanginsvraag maar er worden zoveel nieuwe dingen bedacht en geproduceerd. Bedrijven zitten niet stil en blijven nieuwe producten ontwikkelen om ons als consument maar te laten consumeren....en die japanners die geilen helemaal op de nieuwste gadgets/producten die blijven wel consumeren, totdat zij ook minder geld hebben te besteden en dan komt japan mogelijk in een tijdelijke laag conjunctuur maar verwacht geen crisis zoals in 1929.

ik noem (op microeconomisch niveau) een beertender en een senseo...

niet alleen moet je zo'n ding aanschaffen voor de prijs van een vietnamees jaarsalaris, erger nog is de prijs van de padjes die je automatisch in de strot geduwd worden (sara lee / phillips bedankt!!)

en zowel het bier als de koffie is er niet beter op geworden....

Posted by magrec on Mar-16-2006 17:46:

quote:
Originally posted by ZZandirt
ik noem (op microeconomisch niveau) een beertender en een senseo...

niet alleen moet je zo'n ding aanschaffen voor de prijs van een vietnamees jaarsalaris, erger nog is de prijs van de padjes die je automatisch in de strot geduwd worden (sara lee / phillips bedankt!!)

en zowel het bier als de koffie is er niet beter op geworden....

en toch heeft bijna iedereen zo'n ding in de keuken staan...god do i love marketing hahaha naja niet alleen marketing...want je kunt het niet maken om in je nieuwe woning in die nieuwe vinex wijk geen senseo te hebben want anders komen de buren echt niet op visite

Posted by ZZandirt on Mar-16-2006 18:52:

quote:
en toch heeft bijna iedereen zo'n ding in de keuken staan...god do i love marketing hahaha naja niet alleen marketing...want je kunt het niet maken om in je nieuwe woning in die nieuwe vinex wijk geen senseo te hebben want anders komen de buren echt niet op visite

ik stel beide zo lang mogelijk uit... ik laat me niet sturen door een stelletje marketingnerds.. gewoon uit principe niet...wil best 1500 euro betalen voor een espresso-machine, hoor dat is niet het punt....

en ook nog eens milieu onvriendelijk. niet alleen dat apparaat, maar ook het hele productieproces van die fukking petjes. elk petje een filterje, per 20(?) verpakt, in een plasticje met een papiertje eromheen in een doos. weet je wat dat kost (en dan heb ik het nog niet over milieu-belasting en verspilling vna resources als papier en energie.) moeten wij het op deze planeet nog 200 jaar uithouden??? dan eerst diei senseo (en andere over the top dingen) eruit!!!

(ik zou bijn agroenlinks gaan stemmen.... gheheh)

(en ik ga daar NIET voor betalen )

Posted by jp on Mar-16-2006 18:53:

Ik lust geen koffie. Probleem opgelost. Een Perfect Draft lijkt me dan wel weer kewl

Posted by Djeebie on Mar-17-2006 11:37:

Senseo is vies en Beertenders sucken bigtime. Wat een non-apparaten allebei.

Posted by jp on Mar-17-2006 17:11:

Tijd voor een Vodka-tender. Lekker instellen op 50% jus en 50% Absolut

Pages (3): « 1 2 [3]