TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- you guys know this one...?
Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »
Min kusin skulle g�ra en parodi p� det h�r, f�r se om han lyckas 
SN�LLA N�GON, SKJUT DEN D�R J�VLA FJANTEN !!!!!!!!
Basshunter �r arg f�r att Holl�ndare har snott hans l�t

DIE WILL YOU!!!!!!!!

| quote: |
| Originally posted by zoric Basshunter �r arg f�r att Holl�ndare har snott hans l�t ![]() DIE WILL YOU!!!!!!!! |
| Originally posted by benni vad menar du? n�gon m�ste �tminstone �gga hans hus ffs... dvs om dom inte redan gjort det |
| Originally posted by zoric Han har haft krism�te med skivbolaget |
det �r tydlingen n�n som har gjort en holl�ndsk "cover" p� l�ten och basshunter har inte g�tt med p� det eller n�t, �rligt talat, vem bryr sig, l�t han bli bestulen p� all royalties och hela k�ret ocks�
J�vla fjant 
Pet Shop Boys s�ger 'hej'.
[[ LINK REMOVED ]]
edit: den holl�ndska versionen h�r 
Vilka j�vla b�nder 
hahaha jisses
Jag saknar ord!
n�v�l, n�v�l. �r det inte basshunter s� �r det BB jessica som horar runt efter uppm�rksamhet och tycker synd om sig sj�lv. vi (�tminstone m�nga!) svenskar �r inte helt hundra!
boten anna blir faktiskt spelat p� radio h�r i Holland nuf�rtiden
(skojar inte, och det �r till och med den svenska versionen!)
| Originally posted by Pykenike http://video.feber.se/2006/05/anna_r_en_bot.html O.M.G. you swedes make cool music.... |
| Originally posted by P4z! edit: den holl�ndska versionen h�r |
| "Boten Anna" stulen - 2006-07-24 Jonas "Basshunter" Altberg rasar mot den holl�ndska grupp som har stulit hans hit "Boten Anna". - Det �r som att bli spottad rakt i ansiktet, s�ger han. I dag har hans skivbolag Warner music ett krism�te. Basshunters "Boten Anna" �r sommarens hit. Men gl�djen �ver framg�ngen har nu f�rbytts mot ilska. En holl�ndsk grupp har stulit l�ten och gjort en kopia d�r endast texten �r annorlunda. "M�r kasst" Nu sprids den holl�ndska versionen "Ik heb een boot" ("Jag har en b�t") snabbt och hotar att f�rst�ra Altbergs m�jligheter att lyckas utomlands. - Jag vet varken ut eller in och m�r j�vligt kasst av det h�r, s�ger Jonas Altberg, 21. - Jag vet att jag som musiker aldrig skulle sjunka s� l�gt och spotta n�gon i ansiktet som de har gjort mot mig. Altberg h�rde l�ten och s�g musikvideon i f�rra veckan. "F�r inte g� till s� h�r" Hans f�rsta reaktion var att skratta. Sedan kom best�rtningen. - S� h�r f�r det ju inte g� till, s�ger han. I dag har Altbergs skivbolag Warner music ett krism�te om vilka �tg�rder de ska vidta mot l�ten och videon som nu sprids �ver n�tet. - Bollen �r hos dem nu. |
"jag har en b�t"
om han k�nner sig s� spottat i ansiktet hoppas jag att alla andra l�nder g�r samma sak 
| - Jag vet att jag som musiker aldrig skulle sjunka s� l�gt och spotta n�gon i ansiktet som de har gjort mot mig. Altberg h�rde l�ten och s�g musikvideon i f�rra veckan. |
Jag hoppas han har sett att alla ocks� g�r narr av honom p� n�tet och faktiskt inser vilket j�vla f�n han �r - men det �r han v�l f�r bl�st f�r att inse.
| Originally posted by Laszlo Jag hoppas han har sett att alla ocks� g�r narr av honom p� n�tet och faktiskt inser vilket j�vla f�n han �r - men det �r han v�l f�r bl�st f�r att inse. |
) Tror iaf basshunter kommer vara bortglomd ganska snart, hoppas det iaf.
han kommer nog f�rs�ka leva p� sin succ� med Boten Anna ganska l�nge tyv�rr, f�r se om han lyckas
det tragiska �r att det som f�ljer nu �r massa kopior p� boten anna i annan tappning fr�n hans sida med samma sorgliga stuk 
| Hallandsposten � En av mina nya s�nger heter �Strand Tyl�sand� |

| "Boten Anna" sl�pps i USA Jonas "Basshunter" Altberg inf�r utlandssatsningen: Jag �r lycklig Nu ska Basshunter l�ra hela v�rlden att sjunga p� svenska. Inom kort sl�pps "Boten Anna" i Tyskland, Frankrike och USA. -Jag �r den lyckligaste svensken som n�gonsin existerat, s�ger Jonas Altberg. Mars, 2006. Efter en kv�ll p� krogen s�tter sig Jonas Altberg som vanligt vid datorn i f�r�ldrahemmet i Halmstad. "Lite salongsberusad", som han sj�lv uttrycker det, dyker pl�tsligt en melodi upp i huvudet. Sex timmar senare �r "Boten Anna" klar. -P� morgonen la jag ut den p� min hemsida och gick och la mig. Samma kv�ll hade den laddats ned 30000 g�nger och webhotellet som min server l�g p� kraschade. Det var helt galet. "Allt har pangat p�" I dag �r den sommarens ohotade sommarpl�ga i Sverige, Norge och Danmark. -Allt har bara pangat p�. F�r inte l�nge sen satt jag hemma och fr�gade mamma om jag fick l�na 40 kronor till cigaretter, s�ger Jonas "Basshunter" Altberg. "Boten Anna" sprider sig nu som en l�peld �ver internet. Sl�pps i Tyskland Och det kommer mer. I dag kan Aftonbladet avsl�ja att "Boten Anna" inom kort sl�pps p� flera tunga v�rldsmarknader. Holland, Tyskland, Frankrike och USA ska er�vras. -Det internationella intresset �r stort. Den sl�pps s� snart som m�jligt. F�r USA v�ntar vi p� en mer detaljerad marknadsplan, men d�r kommer vi att jobba online inledningsvis, s�ger Mattias Wachtmeister p� skivbolaget Warner. Turn� i USA Fram�t h�sten kan det bli aktuellt med en promotionturn� i USA. I Norge och Danmark toppar "Boten Anna" redan listorna, och i Holland �r den veckans hitvarning p� landets tv� st�rsta radiostationer. -Jag kan inte komma p� n�r det h�nt att en l�t p� svenska slagit utomlands, s�ger Mattias Wachtmeister. Sj�lv har Jonas Altberg sv�rt att fatta vad han egentligen st�llt till med. "Lyckligaste" Den 21-�rige hall�nningen �r r�tt n�jd med livet just nu. -L�t mig s�ga s� h�r: Jag �r l�tt den lyckligaste svensken som n�gonsin existerat och som n�gonsin kommer att existera. Och om du f�r USA att sjunga p� svenska nu? -D� bjuder jag p� glassb�tar. Som heter Anna, s�ger Jonas Altberg och skrattar. |

| "Allt har pangat p�" |

| Hallandsposten � En av mina nya s�nger heter �Strand Tyl�sand� |
Den �r #1 p� Slam FM most wanted i NL
P� Radio538 *stor dance/pop kanal som NRJ* finns det en omr�stning d�r lyssnare kan v�lja "bra" eller "d�lig" om en l�t. ungef�r 120.000 lyssnare r�stade bra med 87.7% blev den en ny #1 i Holl�ndska tip-chartsen
har just h�rt den p� radio igen (orginalen dvs) s� den funkar utm�rkt i Holland trots att ingen f�rst�r vad som sjungas
Det finns verkligen bra musik d�r ute, som f�rs�ker f�rmedla budskap och har en tanke, som hamnar i skymundan f�r s�n h�r j�vla skitmusik. Eller s� �r det bara jag som har missf�rst�tt hur det fungerar h�r i v�rlden och v�grar inse det 
Aja, om de bara visste om hur skamligt det �r att spela den h�r l�ten 
Helt sjuka siffror 
| Originally posted by >>FK Det finns verkligen bra musik d�r ute, som f�rs�ker f�rmedla budskap och har en tanke, som hamnar i skymundan f�r s�n h�r j�vla skitmusik. Eller s� �r det bara jag som har missf�rst�tt hur det fungerar h�r i v�rlden och v�grar inse det |
kan l�gga till att l�ten �r veckans "dancesmash" p� Radio538 (antar att det finns n�gra som kommer ih�g att det brukade vara Radio538 som sponsrade och s�ndade Trance Energy i f�rflutnet
)