TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- De DJ-equipment thread
Pages (12): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »

Posted by Real on Aug-26-2006 20:56:

Het lijkt me ook maar een indianenverhaal.

Posted by Push2005 on Aug-26-2006 22:21:

Ik ben er ook benieuwd naar als je met officiele gegevens kan afkomen

Het was van horen zeggen, en aangezien vele lasers gelijkaardig zijn kan dat dus goed kloppen

Posted by Tiger777 on Aug-27-2006 10:31:

quote:
Originally posted by Real
Het lijkt me ook maar een indianenverhaal.

Denk ik ook. Ik begrijp niet hoe een laser kan 'uitdoven'

Posted by DeSpErAtOs-X on Aug-28-2006 14:52:

heb naar 2 shops gebeld + de verhuurdienst ervan ... die lachen mij dus al uit

tijd om eens een mailtje richting pioneer zelf te sturen dus

(owja, wat die PS2-laser betreft, had net ne oude klasgenoot aangesproken, heeft zene ps2 voor z'n 16de gehad, dus nu ongeveer 5 jaar oud ... nog geen enkel probleem gehad ... speelt dagelijks )

Posted by Push2005 on Aug-28-2006 15:08:

quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
heb naar 2 shops gebeld + de verhuurdienst ervan ... die lachen mij dus al uit

tijd om eens een mailtje richting pioneer zelf te sturen dus

(owja, wat die PS2-laser betreft, had net ne oude klasgenoot aangesproken, heeft zene ps2 voor z'n 16de gehad, dus nu ongeveer 5 jaar oud ... nog geen enkel probleem gehad ... speelt dagelijks )

Hehe,
Kan zijn... Maar van pioneer zal je ook nooit de correcte info krijgen. Toen ik naar de winkel ging om te kiezen tussen een Pio 800 en een Numark CDX wezen ze me in beide gevallen op de laserduur... Het zal van persoon tot persoon afhangen. Als ze u uitlachen dan is da wellicht omdat ze er zelf geen duidelijk antwoord op weten vermoed ik

Wat die PS2 betreft heb je ongelijk want ik ken 3 goede vrienden die al elk aan hun tweede playstation zitten met dat probleem. Ikzelf heb een Nintendo Gamecube en die laser is nu ook zn laatste adem aant uiblazen. Kzou dus nie weten waarom da voor cd-spelers anders zou zijn

Posted by diddi on Aug-28-2006 15:23:

quote:
Originally posted by Push2005
Hehe,
Kan zijn... Maar van pioneer zal je ook nooit de correcte info krijgen. Toen ik naar de winkel ging om te kiezen tussen een Pio 800 en een Numark CDX wezen ze me in beide gevallen op de laserduur... Het zal van persoon tot persoon afhangen. Als ze u uitlachen dan is da wellicht omdat ze er zelf geen duidelijk antwoord op weten vermoed ik

Wat die PS2 betreft heb je ongelijk want ik ken 3 goede vrienden die al elk aan hun tweede playstation zitten met dat probleem. Ikzelf heb een Nintendo Gamecube en die laser is nu ook zn laatste adem aant uiblazen. Kzou dus nie weten waarom da voor cd-spelers anders zou zijn

van dat PS2 verhaal heb ik ook al eens iets gehoord, maar of het daadwerkelijk klopt?

Posted by Transfusion on Aug-28-2006 22:39:

Kheb de vraag gesteld ivm de levensduur van de laser aan Dr� van new-line.nl, kzal wel spoedig antwoord krijgen.

Zelf zit ik in een cdj 800 vs cdj 1000 dilemma. Ik kan maar niet kiezen. Moesten die lasers het lang trekken lijkt het me beter om ineens te gaan voor de cdj 1000.

achja, kiezen is verliezen

edit, vraag ook naar pioneer verstuurd.

Posted by Push2005 on Aug-29-2006 07:56:

Ik heb de vraag gesteld in de "Dj Booth" van dit forum. Daar zal je vlugger en eerlijkere antwoorden krijgen dan van gelijk welk pioneer-related forum ook

Hou anders even dit in de gaten: Klik

Er zijn al interessante gegevens naar voor gekomen. 1000 uur is duidelijk te weinig; en het zal idd ergens rond de 5000 uur liggen.
Alleen moeten ze het verschil nog ophelderen tussen lasers van CDJ's en lasers van Consoles (die duidelijk kunnen uitsterven)

Posted by Tiger777 on Aug-29-2006 10:34:

quote:
Originally posted by Push2005
Er zijn al interessante gegevens naar voor gekomen. 1000 uur is duidelijk te weinig; en het zal idd ergens rond de 5000 uur liggen.
Alleen moeten ze het verschil nog ophelderen tussen lasers van CDJ's en lasers van Consoles (die duidelijk kunnen uitsterven)

Volgens mij(eh) zijn die verschillen er niet in techniek, enkel in de kwaliteit kunnen er verschillen zitten natuurlijk eh. Pioneer gaat echt wel geen lage-kwaliteits lasers steken in hun topproducten eh... De vgl met een LED klopt volgens mij wel.

Posted by Transfusion on Aug-29-2006 10:42:

Niets over gehoord (klinkt zelfs als een broodje aap). Heb je een bronvermelding van deze informatie?

Met vriendelijke groet,

Andr� Huisman

Voila, en als andr� er niets van afweet dan is het wsl broodje aap

Posted by djcresto on Aug-29-2006 10:57:

en lasers van andere cd spelers dan? Ik heb men ene cd speler al 14 jaar.. en die werkt toch nog

Posted by Push2005 on Aug-29-2006 11:01:

quote:
Originally posted by djcresto
en lasers van andere cd spelers dan? Ik heb men ene cd speler al 14 jaar.. en die werkt toch nog

Ja, kan goed gebeuren... Wij hebben ook zo��n thuis.

Maar het moet echt om intensief gebruik gaan. Gamers spelen gemakkelijk in vakanties 10u per dag; en bij hen gebeurt het alleszinds (uitdoven). Aangezien er ook laser-diodes in consoles zitten, net zoals in CDJ's; zou ik graag weten waar het verschil in zit.

Natuurlijk zal je thuis geen 10u per dag een CDJ intensief gebruiken; maar uitendelijk kan elke laser aan kracht verliezen dacht ik: en zo'n 5000 uur kan kloppen.

edit: maar het feit dat er nergens iets over te lezen valt moet blijkbaar toch aangeven dat het geen problemen vormt, hehe... Hoogst merkwaardig

Posted by DeSpErAtOs-X on Aug-29-2006 12:15:

wel, die ene kerel in die topic verwijst naar een hoogwaardige led van 100 000 uren ...
fine for me (al is't maar de helft, dan zit ik al aan een lifetime-buy) dusja

we zijn het er gelukkig al over eens dat die 1000-1500 uren belachelijk weinig was

En transfusion: als je echt -de- standaard wilt, ga dan maar voor de 1000 ... (als je niet voor mp3 bent kan je de mk2 kopen voor een 750-800 euro per stuk als ge iemand vind die ze verkoopt)

ik ben gewoon weg van die hot cue's ... cd erin en floep ge staat al op uwe cue point ...

Posted by diddi on Aug-29-2006 13:37:

quote:
ik ben gewoon weg van die hot cue's ... cd erin en floep ge staat al op uwe cue point ...

Hang het nog wa uit!

*diddi doet een slabbeke aan en kan verder kwijlen*

Posted by dj Elof on Aug-29-2006 16:29:

quote:
[i][b]ik ben gewoon weg van die hot cue's ... cd erin en floep ge staat al op uwe cue point ...

Aaaah.. nog enen die de wonderen van de techniek zo goed vindt! Ik ben die memory card toestanden aan het bestuderen. Loopjes, cue's enzovoorts... er zijn echt wel magnifieke dingen te doen met die toestellen!

Ik heb eens een MP3 CD gemaakt en geprobeerd, de responstijd is duidelijk veel lager dan een 'gebrande' CD met de liedjes volledig. Dju, anders kon ik met twee CD'tjes gaan draaien (grapje h� gasten).

Posted by diddi on Aug-30-2006 10:12:

Demo'kes van pioneer:

click

Op Youtube:

click

en ge zult er nog veel vinden!

Posted by Tiger777 on Aug-30-2006 10:18:

quote:
Originally posted by diddi
Op Youtube:

click

Wow, das wel h��l straf, met die vissen en da water

(ok, sorry voor mijn dwaasheid )

Posted by DeSpErAtOs-X on Aug-30-2006 11:13:

quote:
Originally posted by dj Elof
Aaaah.. nog enen die de wonderen van de techniek zo goed vindt! Ik ben die memory card toestanden aan het bestuderen. Loopjes, cue's enzovoorts... er zijn echt wel magnifieke dingen te doen met die toestellen!

Ik heb eens een MP3 CD gemaakt en geprobeerd, de responstijd is duidelijk veel lager dan een 'gebrande' CD met de liedjes volledig. Dju, anders kon ik met twee CD'tjes gaan draaien (grapje h� gasten).

bwoa, ik ben niet voor ALLE wonderen te vinden ... mixen wil ik nog steeds zelf doen h� ... da is net men hobby

enige wa'k nog wil zien is dat ik de loops en cuepoints op een 2de SD-kaartje kan opslaan ... anders moet ik al die punten opnieuw maken in een 2de speler ... (mits ge nie altijd dezelfde cd in dezelfde speler stopt he) ... dusja, moe'k nog es zien te kopiere een van de volgende

wat die mp3's betreft ... ze zijn mss wel wat trager, maar het gaat toch nog steeds snel (sneller als nen dubbele jb speler alleszins )

Posted by Real on Aug-30-2006 14:06:

Even een totaal andere vraag:
weet er iemand of er GOEDKOPE mp3-spelertjes zijn met een line-in? Het zou dus gebruikt worden om dj-setjes op te nemen.
Al die USB-stick mp3 spelers hebben allemaal wel een dictafoon optie, maar line-in...

Ik wil al zeker niet boven de 50 euro gaan, 'k heb het zelfs niet echt nodig.

Posted by diddi on Aug-30-2006 14:39:

Creative Zen V (2GB, white)
Cowon iAudio 6 (4GB)
Samsung YEPP YP-T7Z (1GB)
Cowon iAudio X5 (20GB)
Samsung YEPP YH-820MC
Creative Zen Nano Plus (1GB, Black)

quote:

muuwhahaha!

Click!

Posted by Real on Aug-30-2006 14:47:

Die Zen Nano Plus lijkt me idd de goedkoopste oplossing, maar da's feitelijk wat te duur.

Posted by FredNova on Aug-30-2006 14:47:

quote:
Even een totaal andere vraag:
weet er iemand of er GOEDKOPE mp3-spelertjes zijn met een line-in? Het zou dus gebruikt worden om dj-setjes op te nemen.
Al die USB-stick mp3 spelers hebben allemaal wel een dictafoon optie, maar line-in...

ik heb zo een sitecom mp 330 (4GB), eind 2004 zo een 150 euro aan betaald (mediamarkt)...
maar hij stopt telkens met opnemen na 36 a 37 minuten en tis niet de batterij/opties ofzo
(ben op zoek naar nieuwe firmware maar natuurlijk niks te vinden... grrrrrrrrr)

Posted by dj Elof on Aug-30-2006 16:56:

Philips HDD 100, de eerste en nog steeds de beste die ooit gemaakt is om op te nemen! Heb 'm al drie of vier jaar en nog steeds kan ik 20 Gb opnemen in maximum 192 kbps. Sets van 2 uur, 4 uur of 8 uur, dat spelleken bougeert 'm niet.

Het enige: het is niet krasvast Het heeft een zwarte kleur en spiegel. Als CSI vingerafdrukken wil komen nemen bij mij thuis, wel dan moeten ze dat toestelleken maar pakken

/EDIT: 't enige negatieve, heb er ooit 499 EUR voor betaald, maar nog altijd zijn geld meer dan waard!

Posted by Tiger777 on Aug-30-2006 20:45:

quote:
enige wa'k nog wil zien is dat ik de loops en cuepoints op een 2de SD-kaartje kan opslaan ... anders moet ik al die punten opnieuw maken in een 2de speler ... (mits ge nie altijd dezelfde cd in dezelfde speler stopt he) ... dusja, moe'k nog es zien te kopiere een van de volgende

Kunt ge die niet met nen data-kabel overzetten...?

Posted by Eagle` on Aug-30-2006 21:19:

quote:
Originally posted by dj Elof

Ze gaan mij graag zien komen met mijn flight cases zonder vinyl, maar met CDJ's erin!

en u sdkaartje

Pages (12): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »