TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance på MTV
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »

Posted by SteveTranz4ever on Dec-30-2003 18:42:

As the rush comes på MTV nu/nyss... he he ... har aldrig sett den förr

Posted by St_Andrew on Dec-30-2003 18:59:

Coooooooooooolt

bra video?

Posted by montana on Dec-30-2003 19:07:

ja såg den också, den är ok, men jag ladda ner den för ett tag sen, den är typ som vilken annan trance video (alltså massa dans), den är ok, plus at jes (hon som sjunger) ser sjysst ut.

Posted by SteveTranz4ever on Dec-30-2003 19:20:

quote:
Originally posted by montana
ja såg den också, den är ok, men jag ladda ner den för ett tag sen, den är typ som vilken annan trance video (alltså massa dans), den är ok, plus at jes (hon som sjunger) ser sjysst ut.
Jag missade det mesta ur den så du får hemskt gärna uppa den på min FTP

Posted by montana on Dec-31-2003 10:00:

sure thing boss, jag lägger upp den i min mapp, jag lägger upp nåra andra videor också

Posted by St_Andrew on Dec-31-2003 13:31:

har nu sett den (tack montana) o jo den var rätt kass, dom borde ju ha tagit lite klipps ifrån alla feta fester den spelats på istället omg vad fett det hade vart =)

Posted by jofawe on Jan-01-2004 13:16:

Jag tycker mtv får in riktiga fullträffar ibland.. Som tillexempel Partyzone.
Fast Partyzone var bättre innan, då de mixade videorna.. Kommer ihåg att de hade nån cool mix på Apollo 440 - Stop the run eller vad fan den heter... och sen en brud som sjunger från Soulsearcher - cant get enough

Iallafall.. ZTV Klub är bra.. Det är ju Tony Zulias eller vadfan han heter som väljer där

Posted by swe_Trancer on Jan-01-2004 15:08:

blä jag tycker trance videos suger pung efter att sett motorcycle as the rush comes lät det så "cheesy"
House videos brukar va rätt bra

Posted by Versace on Jan-05-2004 15:06:

TMF sände ganska mycket trance förut, speciellt på fredag- o lördagkvällarna...

Sände från diverse stora trancefester i holland...

hur ligger det till med de nu för tiden?

Posted by ScuL on Jan-05-2004 15:46:

quote:
Originally posted by Versace
TMF sände ganska mycket trance förut, speciellt på fredag- o lördagkvällarna...

Sände från diverse stora trancefester i holland...

hur ligger det till med de nu för tiden?

inte så särskilt mycket.
de enda reportager de sänder är från Sensation, Mysteryland och en lite report från the Loveparade.
men angåenda singlar/clips.. ibland spelar de PvD, Tiësto och Motorcycle... Men för övrigt inte så mycket. Bara de vanliga Hitlist-låtar och R&B osv..

när man har en digitalmottageren och en parabol som är riktad till Astra 19.2Ö är det inte inte så svårt att få in TMF förresten
man behöver bara en lämpligt CAM-kort lr en mottagaren som kör linux som en DM7000-S (375€) (den har jag) .. Viva och Viva2 kan man få in gratis fÖrresten.

Posted by jofawe on Jan-06-2004 14:16:

quote:
Originally posted by ScuL

man behöver bara en lämpligt CAM-kort lr en mottagaren som kör linux som en DM7000-S (375€) (den har jag) .. Viva och Viva2 kan man få in gratis fÖrresten.

Lite offtopic, men vadå nördigt, att ha linux på satelitmottagaren =)

Men, var det inte TMF som bruden i 2 Unlimited startade?

Posted by dj_hysterix on Jan-11-2004 00:30:

coolt, såg tiesto - traffic och junkie xl - nåt me police

Posted by CJ InterCity on Jan-18-2004 05:13:

quote:
Originally posted by dj_hysterix
junkie xl - nåt me police

blä

Posted by reveal on Feb-21-2004 15:35:

Ferry Corsten - Rock Your Body Rock var just på MTV Är väl iofs inte så förtjust i den låten, men det var skoj att se Skorstenen på TV

Posted by GyLLe on Feb-22-2004 13:31:

Såg:

LMC Vs U2 - Take Me To The Clouds Above

På Up North, inte som en låt på listan men som en låt som låg bra till på englands listan tror jag...

Posted by montana on Mar-02-2004 21:12:

såg 2 nya videos på mtv idag
armin & justine - burned with desire
hmm, om ni tyckte att motorcycle - atrc videon var dålig så har ni inte sett denna, massa live bilder från godskitchen med typ en skit ful kille och tjej som dansar över. väldigt illa

agnelli & nelson pres. ultra - holding onto nothing
najs video, är type en liten miniskräckis, utan att detär så skrämmande

Posted by hustler on Mar-03-2004 07:36:

Den versionen de spelade på Burned WIth Desire pajade verkligen hela låten, tråkig jävla Radio Edit.

Posted by SWE_TRANCE on Mar-03-2004 09:05:

Behold, my arse.

Såg Ferry Corsten - Rock Your Body igår på nån "Dance Chart".
Kollar typ aldrig på "ÄMMMTIIVII" ändå..kör nästan bara R&B å sånt..

Posted by montana on Mar-03-2004 13:32:

quote:
Originally posted by hustler
Den versionen de spelade på Burned WIth Desire pajade verkligen hela låten, tråkig jävla Radio Edit.

ummh, du vet, man kan inte köra en 7min-lång video (ja vet att micheal jackson's videor är långa, men dom visar inte dom hela tiden)

och att det är standard med radio editen i videon

Posted by jofawe on Apr-06-2004 19:18:

Jag såg nyss AvB feat Justine S - Burned with Desire [risning star remix] på Mtv!

Posted by hustler on Apr-06-2004 22:30:

quote:
ummh, du vet, man kan inte köra en 7min-lång video (ja vet att micheal jackson's videor är långa, men dom visar inte dom hela tiden)

Helt IQ-befriad är jag inte. Även om du verkar tro det.

Självklart kan de inte köra en video som är 7 minuter lång men faktumet kvarstår, låten blir förstörd.

Posted by Smeagol on Apr-07-2004 09:34:

quote:

Kanns som om det ar sa....
Men jag inte lata bli att undra varfor. Vad ar det som gor typ 3 minuter (eller vad det nu ar) till den perfekta latlangden for dem?

Eller har jag bara missat nat helt uppenbart? Nastan sakert ar det pengar i forlangningen iaf.

Posted by montana on Apr-07-2004 15:10:

kanalerna (mtv,ztv,viva....) "har satt standarden", plus, det kostar mer att göra en längre video.

Posted by jofawe on Apr-07-2004 16:40:

finns det inte nått som heter video edit.
det är i michael jackssons edits ungefär lika med allt mellan 5 minuter och 6 timmar.

Däremot vanliga artister, så blir det ju men sissådär 3-4 minuter.
Aaaaith?

Posted by reveal on Apr-07-2004 17:32:

quote:
Originally posted by jofawe
finns det inte nått som heter video edit.

Klart att det gör, det är faktiskt inte alltid som video-versionen låter likadant som radio-versionen

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »