TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Beste trancevrienden!
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »

Posted by Bertn on Sep-28-2006 08:37:

jei can goet sgreiven!

Posted by Real on Sep-28-2006 08:48:

Nee Bertn foei!

Posted by diddi on Sep-28-2006 09:14:

Nederlandse grammatica (link for dummies)

't kofschip of ook wel bekend als 't fokschaap

Gebruik de regel van 't kofschip om te weten of er te(n) of de(n) achter de stam komt: Zit de laatste letter van de stam in 't kofschip? (o en i doen niet mee). Ja? Dan komt er te(n) achter de stam. Nee? Dan komt er de(n) achter de stam.

Of gebruik de regel van van 't kofschip om te weten wat de laatste letter van het voltooid deelwoord is: Zit de laatste letter van de stam in 't kofschip? (o en i doen niet mee). Ja? Dan eindigt het voltooid deelwoord op een t. Nee? Dan eindigt het voltooid deelwoord op een d.

Posted by diddi on Sep-28-2006 09:18:

quote:
Originally posted by Bertn
dommekloot

Het is "domme kloot"

bijvoegelijk naamwoord (domme) vergezelt het zelfstandig naamwoord (kloot)

Posted by Xilver on Sep-28-2006 09:19:

quote:
Originally posted by diddi
bijvoegelijk

bijvoeglijk

Posted by diddi on Sep-28-2006 09:25:

quote:
Originally posted by Xilver
bijvoeglijk

Posted by djcresto on Sep-28-2006 10:06:

nen doop voor iedereen die beta wil worden! Laat de schachten maar komen

Een ganse dag luisteren naar milc inc, eddy wally, Jo vally, duitse hoempa muziek, k3, samson & gert, en afsluitend deelnemend aan dat programma op vrijdagavond op Tros. Vernedering tot en met!

Posted by Vishnu on Sep-28-2006 10:52:

quote:
Originally posted by djcresto
nen doop voor iedereen die beta wil worden! Laat de schachten maar komen

Een ganse dag luisteren naar milc inc, eddy wally, Jo vally, duitse hoempa muziek, k3, samson & gert, en afsluitend deelnemend aan dat programma op vrijdagavond op Tros. Vernedering tot en met!

Dat zou ik dus eerlijk waar met volle goesting willen ondergaan

Posted by Phortastic on Sep-28-2006 11:43:

quote:
Originally posted by Wildfir3
zoiets noemen we "sarcasme"... misschien kunt ge het eens opzoeken in ne woordenboek

Aaaaaaaaaaaaaaaaah, dat had ik echt niet door

Men punt was dat ik het helemaal niet zoveel beter vond toen je wel nog regelmatig postte. Misschien kan je dat ook eens in je woordenboek opzoeken want dat had je precies ook niet helemaal door

Posted by Djeebie on Sep-28-2006 12:34:

quote:
Originally posted by mrcanon
Alright!!!!!! Listen up folks! Mijne naam is de Joeri en ik wil dan ook aangesproken worden met de Joeri. Alrightt??! Ik zorg voor de veiligheid op dit forum. Ik heb handboeien en pepperspray bij! Als er iemand denkt hier nog tumult te maken ... dan haal ik die eruit en los dat op op mijn manier. Alrrrriiighht?! Zitten en posten!!

Ik ga hem gelijk weer even kijken. De Joeri is een held!

Posted by Transara on Sep-28-2006 13:02:

Allemachtig mensen, nu lees ik hier in deze thread toch echt wel weer steken onder water, terwijl deze thread er juist voor bedoeld is om dat een beetje uit te bannen.

Ik zeg altijd maar: "Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden".

En heb vooral wat meer respect voor elkaar en elkaars mening. Dat iemand jouw mening niet deelt betekent bij voorbaat niet dat de ander dan stom, dom of what ever is.

Dat is nu juist waar onze maatschappij door aan het verloederen is. Te weinig respect voor elkaars manier van leven.

Het werdt tijd dat dit onderwerp een keer aangeboord werd. Ik ben ook nog niet zolang lid, maar erger me wel kapot aan dat gekat naar elkaar!

Ik hoop dat iedereen hier over gaat nadenken en dat het BETA forum weer wat gemoedelijker en gezelliger wordt.

Groetjes Sarah

Posted by Dark Apostle on Sep-28-2006 15:23:

Ik ben ook al scheef gegaan, heb zelf een beteke in iemand zijne nek proberen te zitten, dus ben zelf vere van onschuldig.
Maar mijn mening ivm de sfeer hier de laatste tijd is al in andere threads verkondigd geweest.

En ivm ontgroenings-procedures, wij zijn nog mild, u geslachtsdelen en benen moeten op het einde nog steeds niet afgezet worden.

Posted by Devilex on Sep-28-2006 18:24:

Ivm die dt fouten...

Ik maak de laatste tijd ook enorm veel spellingsfouten, ik denk dat het vele gebruik van de PC er voor een groot deel tussen zit.

Heb trouwens overlaatst ook nog eens de regels van 't Kofschip moeten bovehalen. Dus mensen die dt fouten maken niet te snel aanvallen, komt volgens mij door de bastaard-taal die we o zo vaak gebruiken.

Posted by Transfusion on Sep-28-2006 18:32:

quote:
Originally posted by Devilex
Ivm die dt fouten...

Ik maak de laatste tijd ook enorm veel spellingsfouten, ik denk dat het vele gebruik van de PC er voor een groot deel tussen zit.

Heb trouwens overlaatst ook nog eens de regels van 't Kofschip moeten bovehalen. Dus mensen die dt fouten maken niet te snel aanvallen, komt volgens mij door de bastaard-taal die we o zo vaak gebruiken.

Je kan iemand die spellingsfouten maakt aanvallen of gewoon laten doen. Ik ben voor een ingrijpend beleid zodat iedereen op zijn fouten kan gewezen worden, dit mag echt niet op een agressieve manier gebeuren. Als we alle fouten aan onze neus laten passeren, dan verloederen we onze eigen taal. Door uw posts te dubbelchecken op taalfouten zal je op termijn minder fouten gaan maken. Het is volgens mij ook voor je eigen belang. Tegenwoordig wordt er amper nog genoteerd op papier, de computer als uitvlucht gebruiken is volgens mij fout.

Het vele gebruik is trouwens niet correct. Het is gebruik maken van.

Het is mijn mening maar ...

Posted by Taaladviseur on Sep-28-2006 19:06:

quote:
Originally posted by Transfusion
Tegenwoordig wordt er amper nog genoteerd op papier, de computer als uitvlucht gebruiken is volgens mij fout.

Daar ben ik het grotendeels mee eens, omdat het Nederlands minder onderhevig is aan de zogeheten internettaal dan bijvoorbeeld het Engels. De invloed van SMS is iets beduidender, omdat we daar een groter aantal afkortingen en codewoorden terugvinden. We kunnen in dat geval vaak niet meer spreken van volwaardige zinstructuren en daardoor verdwijnt het gevoel voor grammatica een stuk.

Dat gevoel kweek je enkel door het veelvuldig gebruik van de taal. Tijdschriften of kranten lezen is ook zeer nuttig op dat vlak. Of er met harde hand moet worden ingegrepen, is een netelige kwestie. Daarin verschillen de onderzoekers nogal van mening. In ieder geval vind ik het zelf ook vrij jammer dat er een steeds grotere afbrokkeling plaatsvindt. Uiteindelijk is de taal toch een essentieel element voor de typering van een volk.

Ik volg jullie gezelschap al een tijdje uit interesse. Nu het thema opgeworpen werd, dacht ik even een reactie te plaatsen. Hopelijk nemen jullie me dat niet kwalijk

Posted by domineesje on Sep-28-2006 19:09:

Iedereen volgt ons uit interesse

Posted by diddi on Sep-28-2006 19:10:

wij houden van ons turbo taaltje

Posted by Bertn on Sep-28-2006 19:11:

Ik neem het u anders wel kwalijk dat u, taaladviseur zijnde, vergeet om een punt achter uw laatste zin te zetten.

Posted by Bertn on Sep-28-2006 19:14:

quote:
Originally posted by Taaladviseur
We kunnen in dat geval vaak niet meer spreken van volwaardige zinstructuren en daardoor verdwijnt het gevoel voor grammatica een stuk.

Is het niet zinSstructuren ipv zinstructuren? Zo ja/nee: waarom wel/niet?

Posted by Taaladviseur on Sep-28-2006 19:22:

Mijn aanwezigheid is kennelijk niet onopgemerkt voorbijgegaan.

Het Groene Boekje laat wat bewegingsruimte op het vlak van de tussenletter s. Aangezien het tweede deel van de samenstelling "zinstructuur" met een sisklank begint, is een bijkomende s niet noodzakelijk, maar het wordt wel toegelaten.

Laten we gewoon de oorspronkelijke discussie voortzetten. Ik vreesde al voor een vragenregen van die aard.

Posted by Phortastic on Sep-28-2006 19:35:

quote:

Het Groene Boekje laat wat bewegingsruimte op het vlak van de tussenletter s. Aangezien het tweede deel van de samenstelling "zinstructuur" met een sisklank begint, is een bijkomende s niet noodzakelijk, maar het wordt wel toegelaten.

Laten we gewoon de oorspronkelijke discussie voortzetten. Ik vreesde al voor een vragenregen van die aard.

Hallo fake account nummer 5423636 ?

Of echt natuurlijk

Posted by Push2005 on Sep-28-2006 19:39:

Een wijs man zei ooit:

"Fake accounts zijn zoooooo 2005 "

Posted by Shadowkid on Sep-28-2006 19:41:

quote:

Dee al dei voeze toal van ou krijg ek verdoemme meer om te meer goesting veu dialect te typen.

Posted by Wildfir3 on Sep-28-2006 21:13:

quote:
Originally posted by Phortastic
Aaaaaaaaaaaaaaaaah, dat had ik echt niet door

Men punt was dat ik het helemaal niet zoveel beter vond toen je wel nog regelmatig postte. Misschien kan je dat ook eens in je woordenboek opzoeken want dat had je precies ook niet helemaal door

Vergelijk uw register date eens met de mijne, en ga dan eens opzoeken in welke periode ik het meest postte...

Nuja, doesn't matter, als je mijn posts niet leuk vond, is dat goed voor u. Ik zeg ook maar gewoon wat mijn mening is over de evolutie van dit forum... en daar is geen right of wrong. Vind het gewoon grappig hoe ge mij probeerde te "pakken" op iets waar niet te "pakken" valt, that's all...

Posted by Tiger777 on Sep-28-2006 21:31:

quote:
Originally posted by Push2005
Een wijs man zei ooit:

"Fake accounts zijn zoooooo 2005 "

En ze heeft nog gelijk ook, die wijze man.

Kijkt, da verzuurt nu eens de mensen zie, al dat kommageneuk over taal- en DT fouten. Ik word daar helemaal pissig van. Wij zijn intellectueel, want wij schrijven zonder fouten. jeezes, tis hier een internet forum, geen wetenschappelijk artiekel in een of ander chique boekske!

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »