TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Lokale verkiezingen
Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »
| quote: |
| Originally posted by Shadowkid Lol, hier in Ternat is VB dan weer tegen het algemeen invoeren van zone 30's en verkeersdrempels, volgens hun folderke. Anyway, hier maakt het toch weinig uit waarop ge stemt met alle afspraakjes enzo. Bovendien haalt de lijst van de burgemeester het hier toch normaal gezien. |
| Originally posted by Config Groen! afficheert nu ook niet zoveel.. |
| Originally posted by Config hier in Beernem eigenlijk nog zo goed als nix gezien van het Vlaams Belang.. Groen! afficheert nu ook niet zoveel.. dat heeft volgens mij toch nog altijd dikke invloed op de stemming .. anyway, volgens mij haalt de CD&V het dit jaar terug en daar heb ik totaal geen probleem mee, ik ben content met de toestand gelijk ie nu is.. de BRON (Blauw en Rood) zal het wellicht niet halen volgens mij, de vorige keer kwamen ze ook samen op maar toen was er tegen CD&V niets te beginnen.. |

| Originally posted by Nabistai Het valt mij op dat bij politieke discussies steeds maar weer wordt gefocussed op 1 ding: het VB afbreken. Positieve dingen of programmapunten van andere partijen komen quasi nooit aan bod. |
Hier in Bocholt komt Vlaams Belang nu ook voor de eerste keer op, maar kheb der eigenlijk niet zo heel veel van gemerkt. Deze week wel een folderke in de bus gehad van het VB en kheb het vlug ff doorgenomen. Stonden een aantal nationale programmapunten op had ik de indruk, maar verder niet veel gezien over wat ze eigenlijk in Bocholt van zins zijn.
Ik stem er in ieder geval niet op, ik stem op de Nieuwe Unie, eigenlijk een lijst van de VLD maar ze komen dus niet onder die naam op. Normaal zouden ze zoals de vorige keer weer een meerderheid moeten halen, maar vorige keer zijn toch CD&V en SP.a samen gegaan. Kben benieuwd of de NU het deze keer wel haalt, naar't schijnt zou het deze keer moeten lukken
| Originally posted by Push2005 District Beernem: Uitslag verkiezingen 2000 CVP 49,6 % 13 zetels Bron 34,1% 8 zetels Agalev 10,3% 2 zetels Vlaams Blok 6,1% 0 zetels Grappig om te zien hoe sterk CD&V in Westvlaanderen is; nuja ik heb er geen problemen mee... Ook in Brugge doen ze dat goed ![]() Ondertussen hebben CD&V / NVA al eenveel stemmen als VB op het forum |
cijfers zeggen altijd meer
| Originally posted by Real Politiek interesseert me niks. |
hehe.
ik ken iemand die gaat stemmen op de kerel met de belachelijkste naam
| Originally posted by Bertn hehe. ik ken iemand die gaat stemmen op de kerel met de belachelijkste naam |
dat ging hij in het kieshokje wel uitzoeken
Kabouter Plop voert actie vanuit een circus
za 16/09/06 - In Affligem organiseerde het kartel CD&V/N-VA/Plus gisteren voor de eerste keer haar "Circus Affligem". In deelgemeente Essene stelde zij haar campagne voor, waarin satire en humor centraal staan. Walter De Donder, alias Kabouter Plop, is een van de kandidaten.
CD&V/N-VA/Plus wil komaf maken met de heerschappij van de VLD, die al dertig jaar aan het roer staat in Affligem. Het kartel voert geen lastercampagne, maar wil via satire en humor de kiezer verleiden.
Daarom stelt zij in de drie deelgemeenten van Affligem haar programma voor in een circus.
Op de tweede plaats van de kartellijst staat een man die alvast geen last heeft van plankenkoorts: Walter De Donder, beter bekend als de burgemeester uit Samson & Gert of als Kabouter Plop.
"Wij willen op een grappige manier de politiek benaderen en zo zwaarder wegen op de politiek in Affligem", zegt Walter De Donder.
Ik gon voor DEN burgemeester stemmen zie!
kgeloof der eigenlijk nie veel van dat die 8 man die zeggen voor't VB te stemmen, dat morgen ook echt gaat doen. Da's om hier een riot in die thread te starten 
| Originally posted by Nabistai Inderdaad, er staan zo'n kleppers op de lijst dat de LVB het gewoon vlekkeloos gaat halen |
| Originally posted by FCB_Fanatic kgeloof der eigenlijk nie veel van dat die 8 man die zeggen voor't VB te stemmen, dat morgen ook echt gaat doen. Da's om hier een riot in die thread te starten |
| Originally posted by RadiantB Bijna iedereen stemt toch op een kennis, familie van een kennis of een kennis van familie |
| Originally posted by Vishnu Als ik al de folderkes erop na lees, komen alle vage beloftes telkens terug: investeren in de jeugd, in de sport, in de seniorenwerking, kortom: in alles. |
Pff speciaal vroeg uit bed en dalek van Antwerpen naar Maasmechelen om te gaan stemmen...
^^^
Ik ga me ni mengen in heel deze opgewonden politieke discussies; want daar komt alleen maar caf�praat van.
Ik wil gewoon 2 voorvallen toevoegen waar ik toch eens hartelijk om heb moeten lachen de voorbije week.
Ik zit door de week in Antwerpen en int weekend (om de 2 weken gemiddeld) ga ik naar Maasmechelen. Ik vind het dan wel leuk om door mijn post te gaan (alst ni te veel rekeningen zijn tenminste
). Voorbije weekend had ik h��l erg veel post. Allemaal politieke reclame; waarbij ze echt de moeite genomen hebben om je persoonlijk te benaderen. Er zat zelfs een brief bij van een vroegere juffrouw van mij van opt lagere waarbij ze geprobeerd heeft om opt gevoel te spelen: blabla.. je zat zoveel jaren geleden bij mij in de klas... blabla... je stemt toch zeker voor iemand die je kent
... Dit in het achterhoofd houdend, vraag ik me af waarom dat mens me dan nooit eens gegroet heeft als ik haar toevallig op straat of in de winkel tegen kwam. Ik ben er zeker van dat ze buiten aan die stemlokalen gaat staan om handjes uit te delen enz. Wat n schijnheiligheid...
Een ander voorval gaat over het postwerk dat Tom en ik hier in Antwerpen in de bus krijgen gegooid. Zoals iedereen waarschijnlijk - hopen politieke reclame. Alleen: alle drukwerk van VB kwam er gescheurd en verfrommeld binnen
. Hoe ironisch is het niet. Mensen die tegen VB zijn pleiten voor vrijheid van meningsuiting enzo, maar dan vinden sommige mensen het precies toch nodig om de aangeboden informatie te beperken en invloed/druk op je uit te oefenen en een oordeel te vellen over welke politieke partij nu wel goed of slecht is. Maar dat heeft niets met vrijheid te maken, zeker?
Ik gaan es bollekes gaan kleuren, hup oranje

| Originally posted by Push2005 Ik gaan es bollekes gaan kleuren, hup oranje |
Ik ben welgeteld een kwartier weggeweest, weinig volk 
kzal ook maar es bijna vertrekken, kschat da ik ook maar een kwartierke weg ben. Druk is het hier meestal nie en kmoet maar twee bollekes kleuren, veel werk is da nie 
Net terug
al bij al geen 10 minuten weggeweest
, aan et andere bureau wast wel schuiven geblazen
maar ik kon direct gaan stemmen 
Plezante vaststelling (voor mij toch): het VB komt niet eens op in Beernem
Voor provincie gewoon een partijstem gegeven, daar ken ik toch niemand van in feite.
Ben nog geen 5 minuten in da lokaal binnen geweest, voor de gemeente gestemd op iemand die we kennen en voor de provincie een partijstem.
Ben eens benieuwd voor de resultaten in Aalst & Antwerpen straks.
| Originally posted by Nyah Een ander voorval gaat over het postwerk dat Tom en ik hier in Antwerpen in de bus krijgen gegooid. Zoals iedereen waarschijnlijk - hopen politieke reclame. Alleen: alle drukwerk van VB kwam er gescheurd en verfrommeld binnen . Hoe ironisch is het niet. Mensen die tegen VB zijn pleiten voor vrijheid van meningsuiting enzo, maar dan vinden sommige mensen het precies toch nodig om de aangeboden informatie te beperken en invloed/druk op je uit te oefenen en een oordeel te vellen over welke politieke partij nu wel goed of slecht is. Maar dat heeft niets met vrijheid te maken, zeker? |

ging ongelooflijk snel..
Ik had eigenlijk bena de kans gehad om 2X te gaan stemmen:
Ik ging binnen, 1 minuut later uit het kotteke, haal men oproepingsbriefke weer op, maar der stond gene stempel op:
Ik terug na da meke:
"ah, gij zijt nog ni gaan stemmen, ge moet daar aanschuive"
Enfin, ik heb ze dan toch overtuigd da ik wel al gestemd had.