TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Carat Reunion (25-12-07)
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »
Posted by Config on Dec-27-2006 23:06:
ah.. ik wist ni da je bij het binnenkomen ook al geld moest geven?
Bij buitengaan ok.. maar bij binnenkomen?
Veel geld geef ik die buitensmijters ook ni meer.. Maar kgeef altijd wel IETS.. tis een gewoonte.
Posted by Den Backer on Dec-27-2006 23:13:
| quote: |
Originally posted by Config
Veel geld geef ik die buitensmijters ook ni meer.. Maar kgeef altijd wel IETS.. tis een gewoonte. |
Bij mij ook...
Posted by FenixStyle on Dec-27-2006 23:25:
Originally posted by Den Backer
Bij mij ook... |
Bij mij krijgen ze 50 cent, maar meer zal ik zelden geven...
Posted by Den Backer on Dec-27-2006 23:29:
Originally posted by FenixStyle
Bij mij krijgen ze 50 cent, maar meer zal ik zelden geven... |
Bij mij valt het te zien hoeveel enkelgeld ik nog heb. Maar altijd max �2.50 toch ook zene. Kan ook evengoed 20 cent zijn.. Dat is ook al gebeurd!
Posted by pooley on Dec-28-2006 00:07:
Originally posted by Progrez
Blijkbaar moet Kevin Jee boven ook een briljante set hebben neergezet.
Kan iemand dit bevestigen? Tracklist? |
It was, hij heeft nog tot 9.45 zitten doorspelen met licht aan, het volk wou niet weg.
Dan maar stilgelegd en tvlok begon naar beneden te vertrekken, waar het weer lekker gevuld was.
Tracklist, om zijn tracks te kennen moet g eecht wel goed zijn.
Niet te trancy, lekker diep. Denk paar depeche mode remixes zoals hij ze graag heeft.
Posted by BZRK on Dec-28-2006 00:17:
Originally posted by Den Backer
Maar altijd max �2.50 toch ook zene. |
Da vind ik wel extreem veel geld om zomaar te geven voor niets eigenlijk. Van mij krijgen ze altijd 50 cent en ik vind dat al veel geld.
Posted by FCB_Fanatic on Dec-28-2006 00:51:
Originally posted by BZRK
Da vind ik wel extreem veel geld om zomaar te geven voor niets eigenlijk. Van mij krijgen ze altijd 50 cent en ik vind dat al veel geld. |
+1
als ik al iets geef, want dat doe ik dus nog niet eens altijd
Posted by Dj Mike Foston on Dec-28-2006 10:20:
Van verschillende kanten gehoord dat ik ��n van de vetste feestjes van het jaar heb gemist...
Anderzijds zat ik wel rustig te bakken in Tenerife... :-)
Maar heeft er iemand weet van opgenomen livesets ?
Mercikes
Posted by Bertn on Dec-28-2006 10:26:
Portiers die gn geld vragen zijn illegaal bezig. Als je geld geeft aan een portier maak je dus een inbreuk op de wet. Niet doen dus
Posted by Bunz on Dec-28-2006 10:53:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ik weet niet of het wettelijk is, maar je doet het gewoon uit fatsoen. Je geeft op restaurant toch ook fooi? |
ge zou verbaasd zijn hoeveel mensen onder de 30 jaar der rondlopen die fooi geven aan obers. Namelijk geen (de enige mense die fooi geve zijn mense die zelf in de horeca werken/hebben gewerkt).
M��r: het is nie omda ze geen fooi geve da ge er onvriendelijk tegen moet doen. De portiers aan de discotheken kijken kwaad als ge niks geeft bij het buitegaan. Ik geef meestal wel iets (en dan spreek ik niet van 10cent) ma zelfs dan kan er geen vriendelijk knikske vanaf ofzo.
Posted by Bertn on Dec-28-2006 11:00:
Het is ook niet verplicht om iemand een goede dag te wensen. Ik ben blijkbaar anders opgevoed dan de meesten hier. |
Maar de wet VERBIEDT ook niet dat je iemand een goeie dag mag wensen. Het is daarentegen wel VERBODEN om geld te geven aan portiers.
Snappie?
Posted by TOR on Dec-28-2006 11:14:
Originally posted by Bertn
Het is daarentegen wel VERBODEN om geld te geven aan portiers.
|
Wat is het idee achter die wet?
En kun je ff een referentie posten for the record? 
Zelf geef ik enkel fooien voor het gemak, d.w.z. als het totaal op restaurant bijvoorbeeld 23,65 EUR bedraagt, geef ik 25 EUR en laat ik de overige 1,35 EUR voor wat ze zijn omdat de ober tijdens een coup de feu geen minutenlang tussen zijn kleingeld zou moeten grabbelen.
Bij het buitengaan van een discotheek ben je vaak zelf nog bezig met het verzamelen en ordenen van persoonlijke dingen (jas, discman, autosleutels, enz.) dat ik geen zin meer heb om in al dat geharrewar nog mijn portefeuille te zoeken om de bewaker een aalmoes toe te stoppen. Ik noem het een aalmoes, want eigenlijk is het niets anders dan dat.
Posted by C.E.U.N.E.N on Dec-28-2006 11:16:
Kan iemand die wet hier eens neerschrijven? Ik mag toch doen met mijn geld wat ik wil? Als ik dat geef aan portiers of bedelaars, dat maakt toch niets uit. Het is MIJN geld. Ze mogen misschien wettelijk niets vragen.
Er zijn er hier blijkbaar toch met klasse! Aan de anderen: koop u een pintje/pilletje/lijntje/... minder, en geef die portiers ook iets. Het is ondergewaardeerd beroep, en je mist ze pas als ze er niet meer zijn.
Posted by FredNova on Dec-28-2006 11:19:
Je mag portiers zeker iets geven, maar ze mogen er niet expliciet om vragen.
Posted by Devilex on Dec-28-2006 11:19:
Ik geef die ook altijd wat kleingeld, hangt wel af van de locatie natuurlijk.
Posted by DJ Sid on Dec-28-2006 11:38:
Ik geef portiers bijna nooit iets, al moet ik er wel bijvertellen dat een portier van de Versuz toch h��l vriendelijk was tegen mij, toen ik buiten nog even iets in mijn auto moest gaan leggen. Hij begeleidde mij netjes terug naar binnen
Chapeau voor die man.
Posted by djcresto on Dec-28-2006 11:38:
hoeveel vrouwen zouden er trouwens geld geven aan een portier?
Posted by Zehra on Dec-28-2006 11:41:
kgeef nooit iets
Posted by TOR on Dec-28-2006 12:01:
Er zijn er hier blijkbaar toch met klasse! Aan de anderen: koop u een pintje/pilletje/lijntje/... minder, en geef die portiers ook iets. Het is ondergewaardeerd beroep, en je mist ze pas als ze er niet meer zijn. |
Is die onderwaardering niet het resultaat van het geven van fooien ipv omgekeerd? Een fooi duidt in mijn ogen immers op een vorm van neerkijken ipv waardering.
Posted by C.E.U.N.E.N on Dec-28-2006 12:16:
Originally posted by djcresto
hoeveel vrouwen zouden er trouwens geld geven aan een portier? |
Geen geld, maar wel meestal een kus op de wang.
Posted by DJ Sid on Dec-28-2006 12:18:
Originally posted by TOR
Is die onderwaardering niet het resultaat van het geven van fooien ipv omgekeerd? Een fooi duidt in mijn ogen immers op een vorm van neerkijken ipv waardering. |
Dat vind ik een zeer rare stelling.
Ik denk dat je een fooi geeft als blijk van appreciatie van het werk dat iemand voor je levert.
Als je vindt dat die portiers je geen dienst bewijzen, dan geef je hen niets natuurlijk.
De vraag is of de portiers je een dienst bewijzen, want als je geen ruzie zoekt (volgens mij komt een ruzie meestal toch door jezelf als je er in betrokken bent) in een bepaalde discotheek, denk ik ook niet dat je ze nodig hebt.
Posted by C.E.U.N.E.N on Dec-28-2006 12:23:
Originally posted by DJ Sid
De vraag is of de portiers je een dienst bewijzen, want als je geen ruzie zoekt (volgens mij komt een ruzie meestal toch door jezelf als je er in betrokken bent) in een bepaalde discotheek, denk ik ook niet dat je ze nodig hebt. |
Ze halen de ruziezoekers weg of ze houden ze, nog beter, al bij de ingang tegen, dus dan heb JIJ er geen last meer van. Onrechtstreeks bewijzen ze je een dienst.
Posted by TOR on Dec-28-2006 12:36:
Originally posted by DJ Sid
Als je vindt dat die portiers je geen dienst bewijzen, dan geef je hen niets natuurlijk. |
Voor de diensten die ze leveren worden ze sowieso al betaald. Door het geven van een fooi geef je echter de indruk dat het loon te laag ligt en dat je wat wil bijspringen. Dat betekent hoe dan ook een relatie van superioriteit.
In de horeca merk je dat trouwens ook vaak: "Die mensen hebben het al moeilijk genoeg, we zullen hen wat drinkgeld geven zodat die ook es iets leuks kunnen doen."
Een dankwoord is in mijn ogen nog steeds het meest krachtige gebaar.
Posted by Push2005 on Dec-28-2006 12:37:
Ze halen de ruziezoekers weg of ze houden ze, nog beter, al bij de ingang tegen, dus dan heb JIJ er geen last meer van. Onrechtstreeks bewijzen ze je een dienst. |
Right
Portiers laten iedereen binnen als je ze maar genoeg geld toestopt. En meestal zijn het zelf blaaskaken of racisten die bij het minste maar al te graag een klop op iemand anders geven.
Ze zijn natuurlijk wel nodig; maar ze worden al betaald dus vind ik het schandalig dat je ze nog eens extra zou moeten betalen.
Begin anders maar de mensen die het vuilnis ophalen aan je deur ook telkens ze passeren een fooi te geven. Die bewijzen tenminste een v��l grotere dienst dan die speknekken.
Jij betaalt hoogstwaarschijnlijk wel graag je belastingen uit respect voor de staat
Posted by C.E.U.N.E.N on Dec-28-2006 12:43:
Originally posted by TOR
Voor de diensten die ze leveren worden ze sowieso al betaald. Door het geven van een fooi geef je echter de indruk dat het loon te laag ligt en dat je wat wil bijspringen. Dat betekent hoe dan ook een relatie van superioriteit.
In de horeca merk je dat trouwens ook vaak: "Die mensen hebben het al moeilijk genoeg, we zullen hen wat drinkgeld geven zodat die ook es iets leuks kunnen doen."
|
Dus JIJ beschouwt een fooi als een vernedering voor het opdienend personeel? Praat aub eens met iemand die in de horeca werkt. Ze ontvangen maar al te graag wat fooi.
Jij hebt het volgens mij over dikkenekken, maar ik heb het over mensen die fooi geven, en dat zijn niet altijd dikkenekken.
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »