TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Scandinavian Music Convention 2007 ..::.. 1-2 Mars
Pages (3): « 1 2 [3]
Promotion promotion promotion �r A och O !
| quote: |
| Originally posted by SteveTranz4ever Promotion promotion promotion �r A och O ! |
Timingen var nog heller inte den helt b�sta. Detta �r ju en av de mest packade klubbhelgerna Sverige och Scandinavien sett - inte vilka namn som helst arrang�rerna har att sl�ss mot. V�th i K�penhamn drog det l�ngsta str�et f�r min del i alla fall. Jules �r kanske inte det mest attraktiva namnet f�r Stockholmare en torsdagkv�ll - Schultz har vi ju dessutom sett i Sverige ett femtiotal antal g�nger k�nns det som. Inget som f�r mig att lyfta p� �gonbrynen direkt. Kan det vara s� att Sverige �r m�ttat p� trance? Hursomhelst v�ldigt tr�kigt att det blev som det blev - vi f�r hoppas att det inte sl�r f�r h�rt p� scenen som �ntligen b�rjat r�ra p� sig. Kanske har vi alla tagit oss vatten �ver huvudet och trott att Sverige �r moget f�r s� pass h�g frekvens p� antalet fester under en och samma helg.
"Sverige m�ttat p� trance"... haha.. du skulle m� d� va? 
Varf�r skulle jag?
| Originally posted by MondayBar "Sverige m�ttat p� trance"... haha.. du skulle m� d� va? |
| Originally posted by Aendy Det tror inte jag heller, dock tror jag att vi b�rjar bli lite bortsk�mda... |

Ja det visar ju att det inte r�cker med vad som p� papper ser ut som en killer line-up. M�ste ha lite k�nsla f�r en massa annat ocks�. Tycker man borde ha haft mod att skjuta upp festen d� man ins�g att man skulle konkurera med en massa andra klubbevents... men det �r ju l�tt att va efterklok.
Men Extrawelt missar man ju bara inte (l�r v�l bli inf�r 5 pers igen som ig�r ocks�...)
dom har ju s�n j�vla d�lig framf�rh�llning s� det finns inte ord.. att k�ra lite reklamsnuttar p� mtv f�r 14�ringar r�cker ju knappast. Att ge ut spelschemat 2dagar innan �r ju ocks� ett sk�mt sen att man inte kan k�pa i d�rren l�r vara en viktig orsak till lite bes�kare. Ofta kan man ju k�nna sig tveksam och best�mma sig sent f�r att g� eller vilka som ska med p� festen, d� vill man ju ha alternativet att k�pa i d�rren �ven om det kostar en 50lapp extra.
Sen som alla andra sagt �r ju konkuransen denna vecka hyffsat h�rd.
Hur var det ig�r?
Att de inte k�rde eftersl�pp var helt klart en fet miss fr�n deras sida. Det funkar ju fan knappt p� st�llen utomlands och de st�llen det funkar p� s�ljer kontinuerligt ut allt p� f�rk�p.
N�ja. Ang�ende g�rdagen. Den var inte p� n�got s�tt storartad. Extrawelt k�rde tidvis inf�r den st�rsta publiken 'the gallery' hade under hela smc. Fantastiskt set! Utan tvekan smc:s h�jdpunkt. Responsen d�? hmm.. Inte alls n�got att s�ga hurra f�r egentligen. Dock den b�sta p� hela helgen tillsammans med den sista acten (Junior jack & Kid creme). Atmosf�riskt vann dock Extrawelt med h�stl�ngder.
S�, Sverige. Du gamla du fria? �ldern gav dig ingen erfarenhet eller? Och fri? P� vilket s�tt d�? Alkohol? Folk h�ller i sig m�ngder, och n�r det inte riktigt sl�pper loss f�r dem p� dansgolvet s� skyller de p� f�r lite alkohol och k�per mer, i hopp om b�ttre tider.
Och det som vanligt, i samma anda som pack som tycker det �r coolt med techno, f�rvandlar alkoholen �ven m�nga andra till samma liga. Sveriges klubbscen �r verkligen tidvis (observera; tidvis) helt unik i sitt slag. Otrevliga vibbar, k�ttmarknad, l�g klass samt en v�ldigt orespekterande och elak andra. N�got man s�llan st�ter p� utanf�r Sveriges gr�nser.
Sedan st�r jag mig privat p� att man �ker till en schysst fest i mjukisbyxor.
Men, s� h�r kan det se ut. Och vi �r de enda som kan g�ra det b�ttre. Jag st�r f�r mina v�rderingar och kommer ge allt oavsett n�r det kommer till dansgolvet (f�rutsatt bra musik d�). Det �r s�. Ingen annan kommer att starta ditt hum�r, din fest. Det �r du sj�lv skyldig till och, sn�lla, f�rlita dig inte p� alkoholen f�r den �r tyv�rr din v�rsta fiende 
Trevlig helg!
/Seb
Kloka ord.
| Originally posted by Laszlo Kloka ord. |
Smc. Jag anser dock att smc gjorde inte tillr�cklig bra reklam innan f�r att folk skulle ens f�tt chans kunna kommar fr�n andra delar utav landet ellerm hunnit planera at kunna komma. HAde b�rjat i december med reklam kampanjen s� hade det varit s� tomt tror jag iaf. F�r reklamen n�dde v�l sthlm enbart och lite malm�, vad jag har f�tt h�ra. La fleur var helt underbar med hennes kollega som nu mer g�r under namnet housewifes. Jag tyckte dock att det var kul att sm� snacka med schulz, parham, �zgur & co. Mest f�rv�nad blev �ver killen som skrek u suck till judge jules. Det var inte inte markus eller judge fel att det var s� lite folk p� dansgolvet. som tidigare n�mdes i forumet var att trance �r inte en s�ljande marknad i sverige �n. Endast f� g�nger som stora namn n�mns innan med bra tidsintervall som f�rvarning s� g�r det hem. Jag sj�lv tyckte att judge & markus spelade nog bra �nd�. Bara publiken fanns inte d�r bara. sthlm �r et techno/electro, house stad. D�remot s� finns trance support utspritt �ver hela landet h�r & d�r tror jag iaf. �tminstonen den bild jag har f�tt av trance inom sverige. Och trance �r p� v�g att utvecklars et steg l�ngre s� jag tycker s� mycket av det som n�mns att det �r trance l�ter inte som trance gjorde 2002 till exempel. Och det �r den biten jag nyfiken att se hur den utvecklas i framtiden och hur. F�r det kommer nog p�verkar arrang�rer som smc osv.
Dock m�ste smc g�tt i back p� grund att reklam kampanjen inte tillr�ckligt l�ng och t�ckte tillr�ckligt l�ngt ut i landet. Vet ej hur kv�ll 2 gick. �r n�gon annan som vet?
Over and out.
Har inte l�st hela tr�den men jag har f�rst�tt att SMC inte blev ett lika v�lbes�kt event som man hade hoppats p�.
�r det inte s� att DeeJay Promo har varit riktigt d�liga med att g�ra reklam f�r SMC mer eller mindre s� l�nge de har h�llit p�?
Har i alla fall f�tt det intrycket.
| Originally posted by Snowave Mest f�rv�nad blev �ver killen som skrek u suck till judge jules. |
| Originally posted by SteveTranz4ever Fan va pinsamt! Vad var det f�r en snubbe? |
| Originally posted by SteveTranz4ever Fan va pinsamt! Vad var det f�r en snubbe? |
| Originally posted by Snowave Jag sa till jules efter�t att han skulle bry sig f�r att han �r en bra dj. |
stenh�rt
Originally posted by Gate 42 stenh�rt |
Originally posted by Gate 42 stenh�rt |
| Originally posted by exaile Jag skulle t o m kunna hj�lpa till. Trots att jag �r baserad p� fred och k�rlek. Det finns som sagt undantag till allt. N�, men helt �rligt. Det om n�got �r f�rkastligt. Judge som annars spelar p� events d�r hans prestation verkligen uppskattas, l�r nog inte i f�rsta hand, med gl�dje, v�lja Sverige som f�rsta hand. Tyckte det k�ndes illa med responsen �ver lag men att dj:erna t o m f�r sk�lsord �r ju fan makabert. N�ja. Sk�nt att det �r lite mer peace h�r inne iallafall! /Sebbe |
Ja, det �r ju klart! Man blir ju lite patriotiskt revanschsugen