TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Monday Bar Spring Break Cruise 2007 ..::.. 9 mars
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »

Posted by jofawe on Jan-25-2007 21:27:

kvicket:

nu menade jag ju inte hardstyle specifikt, utan mer h�rdare musik, som du kanske m�rkte n�r du l�ste vidare..
det jag tycker �r tr�kigt �r att folk tar s� illa vid sig om n�gon klagar.. f�r man inte klaga?

Jag menar inte att folk ska sluta lyssna p� det som de vill, det vore ju rent idiotiskt att ens f�rs�ka?
Det jag menar �r att vi som INTE uppskattar den h�rdare skolan kanske vill h�ra n�got annat, lite mesigare, n�ng�ng.

och som jag skrev, jag kommer ju st� d�r och vifta �nd�, trots att det �r h�rd musik, f�r �r det kryssning s� �r det kryssning.

Posted by Kvicket on Jan-25-2007 21:44:

"Jag f�rst�r inte denna j�kla hysteri p� alla j�vla hardstyle djs... De borde d�pa om kryssningarna till bitchbar cruises.."

"Jag saknar k�rleken p� kryssarna.. kan det vara den smutsiga hardstylen som g�r det? Kanske �r det att jag utvecklats musikm�ssigt i fel riktning?
Det �r bara lite v�l mycket.. h�rt.. nuf�rtiden."

"�sch, jag vet inte, kanske bara �r gn�llig.
Men det har k�nts som om de senaste kryssnarna bara varit hs folket som f�tt sitt, inte det Ni sj�lva vill ha.."

Blir l�tt missf�rst�nd om du skriver "hardstyle djs" eller "smutsiga hardstylen" eller "hs folket" och inte menar det.
Sj�lvfallet f�r man klaga men klagande med 0 substans �r v�ldigt meningsl�st.

Vi som vill ha h�rdare f�r ett golv och ni andra ett, �r v�l helt lysande egentligen?
Dessutom �r det ju faktiskt bara 2 djs d�r uppe som man kan s�ga egentligen spelar n�got som �r h�rt om vi nu s�ger att h�rt �r "hard som i hardtrance, hardhouse, hardstyle, hardcore" och det �r han som lirade p� ny�r och sedan Tatanka.

Posted by SteveTranz4ever on Jan-25-2007 21:57:

Vill bara uppm�rksamma er p� en liten men ack s� viktig detalj!

B�TEN AVG�R
19:15

NY TID ALLTS�.... INTE 20:15

Posted by Laszlo on Jan-26-2007 09:54:

quote:
Originally posted by jofawe
F�r visst �r det skumt att det �r som b�st drag p� ett dansgolv n�r en �ldre, melodisk d�nga spelas, �n n�r en sprillans ny blippelliblopptoppboomboom ch00000n spelas?

Vad �r det f�r fel p� blippeliplopptjopptott? Senast jag h�rde det p� en kryssning var dock n�r �zze o dottan spelade...�r det inte dags att boka de igen? *hint*

Posted by FredAcler on Jan-26-2007 10:29:

"blippeliplopptjopptott" �r alltid trevligt Vem vet vad man kan leta fram i cd-v�skan
Vill ha kryssning NU!!

Posted by jofawe on Jan-26-2007 13:51:

Jag orkar inte...

Posted by SteveTranz4ever on Jan-26-2007 15:22:

quote:
Jag orkar inte...

+1

Posted by RebeL9 on Jan-29-2007 23:04:

Morg och Bakke �r nog de enda jag hade velat se p� den linan. Har sett Blank & Jones f�rrut. De kan inte ens DJa. Nej jag skojar inte. De tabbar varenda �verg�ng. Sjukt att ni bara g�r p� popularitet och inget annat. Att en DJ �tminstone ska kunna skapa ett bra flyt i sina sets och g�ra det en DJ �r �mnad att g�ra �r v�l inte f�r mycket beg�rt eller?

Posted by MondayBar on Jan-30-2007 13:32:

Rebel9:

Det �r uppenbart att detta inte �r en lineup som passar dig. Det �r om�jligt f�r oss att tillfredsst�lla alla smaker och �sikter varje kryssning, s� spara du dina pengar till en annan g�ng ist�llet, vi kommer att ha fullt �nd�.

Att vi bara skulle g� efter popularitet n�r vi bokar djs �r fel, men skulle vi inte ta h�nsyn till det alls hade det inte blivit n�gra kryssningar �ver huvud taget.

Blank & Jones �r en av de f�, riktigt stora namn som aldrig spelat p� hos �nnu och sj�lva har vi aldrig h�rt dem, men det m�ste finnas n�n anledning till att de �r s� h�gt rankade samt att s� m�nga har �nskat att vi bokar dem.

H�r �r en artikel om B&J fr�n svenska siten tranceland.org:

http://www.tranceland.org/profile.php?id=79&PHPSESSID=3faf809de03dc01f7fcf4c701b78959f

Mvh,
Staffan, Monday Bar

Posted by PoiZoN on Jan-30-2007 13:40:

Kryssningarna kommer alltid vara speciella, spelar ingen roll vilka som spelar. Finns alltid n�ra djs man verkligen vill h�ra, och sen s� f�r man bli �verraskad o se om man hittar n�got annat d�r man gillar Annars s� �r st�mningen p� b�ten helt underbar, bara det g�r det v�rt att �ka p� b�ten!

Posted by RebeL9 on Jan-30-2007 14:53:

quote:
Originally posted by MondayBar
Rebel9:

Det �r uppenbart att detta inte �r en lineup som passar dig. Det �r om�jligt f�r oss att tillfredsst�lla alla smaker och �sikter varje kryssning, s� spara du dina pengar till en annan g�ng ist�llet, vi kommer att ha fullt �nd�.

Att vi bara skulle g� efter popularitet n�r vi bokar djs �r fel, men skulle vi inte ta h�nsyn till det alls hade det inte blivit n�gra kryssningar �ver huvud taget.

Blank & Jones �r en av de f�, riktigt stora namn som aldrig spelat p� hos �nnu och sj�lva har vi aldrig h�rt dem, men det m�ste finnas n�n anledning till att de �r s� h�gt rankade samt att s� m�nga har �nskat att vi bokar dem.

H�r �r en artikel om B&J fr�n svenska siten tranceland.org:

http://www.tranceland.org/profile.p...fcf4c701b78959f

Mvh,
Staffan, Monday Bar

ja men de �r k�nda fr�mst f�r sina produktioner och knappast f�r sina spelningar.
tycker att uppl�gget p� kryssningarna borde vara att fixa in n�gra stora namn inom olika stilar.

Posted by MondayBar on Jan-30-2007 15:19:

quote:
Originally posted by RebeL9
ja men de �r k�nda fr�mst f�r sina produktioner och knappast f�r sina spelningar.
tycker att uppl�gget p� kryssningarna borde vara att fixa in n�gra stora namn inom olika stilar.

Ok, du gillar inte B&J, fine. Alltid �r det n�gon som inte gillar de djs vi bokar. De spelar 2 1/2 timme utan kryssingens 23, dessutom d� det andra golvet har �ppet.

Tanken �r alltid att boka stora namn inom olika genrer, men alla genrer kan inte representeras varje g�ng. Skulle vilja h�ra vad du f�r �sikter om resten av linan eftersom du p�st�r att du har koll p� allihop. G�rna var och en. �r de lika ruttna ocks�?

Blank & Jones
Marcel Woods
Bart Claessen aka Barthezz
Gareth Emery
Barry Connell
Tatanka
Morg
Bakke
Fredrik Grass
Trust
Jacid
Steve
Fatmenize
Fred Acler
Johnny Boy

Posted by RebeL9 on Jan-30-2007 15:26:

quote:
Ok, du gillar inte B&J, fine. Alltid �r det n�gon som inte gillar de djs vi bokar. De spelar 2 1/2 timme utan kryssingens 23, dessutom d� det andra golvet har �ppet.

Tanken �r alltid att boka stora namn inom olika genrer, men alla genrer kan inte representeras varje g�ng. Skulle vilja h�ra vad du f�r �sikter om resten av linan d� f�rutom Morg&Bakke. G�rna var och en. �r de lika usla ocks�?

Nej det kan jag inte p�st�. Jag har iofs inte h�rt alla men jag vet vad de spelar f�r musik ungef�r. Det �r iofs inte j�ttestora namn p� denna kryssningen s� det �r lite f�rv�nande att man inte drog till med lite andra namn. varf�r inte utnyttja n�gra av de svenska trance eller house dj:sen?

Posted by MondayBar on Jan-30-2007 15:29:

quote:
Nej det kan jag inte p�st�. Jag har iofs inte h�rt alla men jag vet vad de spelar f�r musik ungef�r. Det �r iofs inte j�ttestora namn p� denna kryssningen s� det �r lite f�rv�nande att man inte drog till med lite andra namn. varf�r inte utnyttja n�gra av de svenska trance eller house dj:sen?

Blank & Jones - inte stora?
Marcel Woods - inte stor?
Gareth Emery - inte stor?
Tatanka - inte stor?

eh...

Ingen house, tyv�rr = tomma dansgolv.

Dessa svenska djs spelar p� kryssningen. Vad �r problemet, duger inte de?

Morg
Bakke
Fredrik Grass
Trust
Jacid
Steve
Fatmenize
Fred Acler
Johnny Boy

Posted by NooN on Jan-30-2007 15:41:

"No further questions, your honor"

�r det n�n som har en hyttplats ledig �t en ensam stackare fr�n skogen f�rresten?

Posted by trancedanne on Jan-30-2007 15:46:

Detta har inget med kryssningen att g�ra men eftersom "mondaybar" �r h�r och spanar s� har jag en request att ni bokar aly & fila till n�gon av de kommande festerna. De �r p� uppg�ng ordentligt nu, deras l�tar spelas flitligt p� asot och deras radio show p� etn f�r mer uppm�rksamhet �n n�gonsin. Mer info h�r:

http://www.alyandfila.com/

Posted by RebeL9 on Jan-30-2007 16:19:

quote:
Blank & Jones - inte stora?
Marcel Woods - inte stor?
Gareth Emery - inte stor?
Tatanka - inte stor?

Blank & Jones �r bara k�nda f�r sina produktioner och som jag sa tidigare inte f�r sina DJsets. Trots att vi �r inne p� �r 2007 verkar fortfarande m�nga bed�ma DJs utifr�n vad de producerar.
Gareth Emery �r knappast en av de riktigt stora fr�n UK?

aprop� de svenskar du r�knade upp. Missar du inte att Sverige har fler mycket st�rre DJ-akter �n de du r�knade upp? Var �r internationellt stora akter som Son Kite/Minilogue? Ticon? Vibrasphere? Gen6?
Och �r det praxis att inte ha med techno p� kryssningen nu f�r tiden?

Posted by SteveTranz4ever on Jan-30-2007 16:33:

�terigen

B�TEN AVG�R
19:15

Mailades lite med Gareth Emery ig�r... och han sa bla.
Can't wait for the Monday Bar boat cruise!!!!

Kontentan �r iaf: Oavsett lina blir det alltid fullsatt b�t, 100% party, 100% kul!

Hur vet jag detta?

13 kryssningar �r respekt!

Posted by MondayBar on Jan-30-2007 16:38:

quote:
Blank & Jones �r bara k�nda f�r sina produktioner och som jag sa tidigare inte f�r sina DJsets. Trots att vi �r inne p� �r 2007 verkar fortfarande m�nga bed�ma DJs utifr�n vad de producerar.
Gareth Emery �r knappast en av de riktigt stora fr�n UK?

aprop� de svenskar du r�knade upp. Missar du inte att Sverige har fler mycket st�rre DJ-akter �n de du r�knade upp? Var �r internationellt stora akter som Son Kite/Minilogue? Ticon? Vibrasphere? Gen6?
Och �r det praxis att inte ha med techno p� kryssningen nu f�r tiden?

B&J representeras av en av v�rldens st�rsta dj-agenturer, Most Wanted Management, http://www.mostwanteduk.com/mostwanted/index.html , och presenteras h�gst p� deras lista av djs som bl a Yoji Biomehanika, John "OO" Fleming, Scot Project m fl. De �r rankade (om man g�r efter det) som nr 17 resp nr 31 i v�rlden p� DJ Mag och The DJ Lists listor �ver v�rldens mest popul�ra djs. Jag har sv�rt att t�nka mig att de skulle hamnat d�r om de inte kunde mixa ihop tv� l�tar som du p�st�r. De allra flesta av de dagens toppnamn har faktiskt b�rjat som producenter, inte djs. Sen kan man ju alltid diskutera hur pass bra de �r som djs.

Ang�ende Gareth Emery s� �r han ordentligt stor just nu (nr 34 p� DJ Mag), kanske inte st�rst, men vem har p�st�tt det?

Visst, vi bokar g�rna n�gra av de artister du n�mner, men inte just p� denna kryssning. Listan p� svenska djs har inget att g�ra med vilka som �r mest popul�ra (vilket du nu helt pl�tsligt verkar tycka vara viktigt...), utan de vi k�nde f�r att boka just denna g�ng.

F � finns det ingen "praxis" att boka n�gon stil p� kryssningen. Vi bokar mest trance-djs f�r att det funkar b�st. N�r det g�ller techno, s� har m�nga av de "gamla" g�tt �ver till minimal nuf�rtiden vilket b�de jag och Johnny tycker �r boring.

Kom med lite konstruktiv kritik ist�llet f�r att dissa djs du aldrig har h�rt.

/Staffan

Posted by jofawe on Jan-30-2007 17:42:

Rebel9 �r bara sur f�r att han inte f�tt tag i en biljett.. han �r alltid neggig.

Posted by RebeL9 on Jan-30-2007 18:42:

quote:
Rebel9 �r bara sur f�r att han inte f�tt tag i en biljett.. han �r alltid neggig.

varf�r skulle jag vara sur �ver det? har polare i stockholm som fr�gat mig om biljett sedan dag ett.

Posted by RebeL9 on Jan-30-2007 18:47:

quote:

F � finns det ingen "praxis" att boka n�gon stil p� kryssningen. Vi bokar mest trance-djs f�r att det funkar b�st. N�r det g�ller techno, s� har m�nga av de "gamla" g�tt �ver till minimal nuf�rtiden vilket b�de jag och Johnny tycker �r boring.

Kom med lite konstruktiv kritik ist�llet f�r att dissa djs du aldrig har h�rt.

/Staffan

ok det var bara det jag ville h�ra. det �r eran egen smak som avg�r vad som bokas. Och ni verkar inte vara s� uppdaterade p� vilka heta techno djs det finns d�r ute som fortfarande k�r sk�n �sig techno.
och ironiskt ocks� att ni bokar DJs utifr�n DJ Mag listan. Om du �nd� ska h�nvisa till DJ mag-listan finns det v�l andra DJs som ligger mycket h�gre upp p� listan �n de du n�mnde?
Jag trodde det var allm�nt vedertaget att klubbarrang�rer inte utgick fr�n den listan. Att den bara �r en popularitetst�vling och s�ger inget som helst om hur bra en DJ �r. R�knar med att DJ Sammy �r med p� n�sta kryssning eftersom han ocks� placerade sig p� listan.

men visst. jag avvaktar till n�sta kryssning och ser om du verkligen bokar n�gra av de svenska namnen jag r�knade upp.

Posted by MondayBar on Jan-30-2007 19:02:

Rebel 9:
Jag har f�rs�kt vara s� tydlig som m�jligt, men du verkar mest argumentera f�r sakens skull och f�rvr�nger det jag skriver f�r att passa dina egna argument (har t ex aldrig skrivit att vi bokar djs efter DJ Mags lista, d�remot �r det en bra referens p� vad som faktiskt �r popul�rt).

�k p� kryssningen, eller strunta i det, oss g�r det detsamma. Det finns tillr�ckligt med folk som tycker det �r kul och bidrar med bra tips p� djs mm s� att vi kan forts�tta ett bra tag fram�ver.

/Staffan, Monday Bar

Posted by Vizay on Jan-31-2007 09:25:

Rebel: vill bara inflika en liten sak, i dag �r det inte m�nga DJ's som fr�mst �r k�nda och popul�ra pga. sina DJ-sets utan det �r oftast produktionerna som avg�r. Vare sig det �r r�tt eller fel att det ska vara s� �r det den verklighet vi lever i och hur vackert det �n m� vara att f�rs�ka �ndra p� det s� tror jag tyv�rr inte du kommer lyckas s� varf�r sl�sa energi p� att f�rs�ka och bli negativ och bitter p� kuppen?

nog om det nu, n�r MB �nd� postar h�r s� kan jag ju h�ra lite. Hur gick tanken kring futurelounge? �r det ett koncept ni skippar tillf�lligt eller f�r en l�ngre tid fram�ver?
Tycker ni ska ta vara p� det p� n�got s�tt iaf eftersom det ger oss som inte har ett namn �nnu en liten chans att f� sjysta spelningar iaf, betyer v�ldigt mycket f�r svenen som helhet eftersom det av och till dyker upp grymma talanger

Posted by PoiZoN on Jan-31-2007 13:41:

Tur att man hann fixa biljetter fr�n CUM i tid d� :

MondayBar: Hur m�nga biljetter har ni s�lt nu, har ni n�gon koll p� det?

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »