TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BeTa party v5
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »

Posted by Real on Apr-09-2007 19:42:

quote:
Originally posted by Push2005
Dat zou ik toch afraden hoor; die dingen zijn duur genoeg en als er iets mee zou gebeuren sta je daar onverzekerd... Het is niet dat die huurprijs overdreven hoog ligt

Jij moet 't weten natuurlijk

Inderdaad. Het wordt ten zeerste geapprecieerd natuurlijk, maar ik zou zelf mijn materiaal NOOIT uitlenen om te gebruiken op een fuif. Er is altijd een zeker risico, en vergeet de wet van Murphy niet.

Posted by Transfusion on Apr-09-2007 19:54:

Als er geen onbekende mee aant prutsen is dan zou er in principe niets mogen gebeuren. Als ge daar normaal mee draait komt dat wel goed. Maar laat mijn optie mss als een 2de keuze...

Posted by djcresto on Apr-10-2007 07:24:

Een party organiseren is leuk. Maar er komt toch allemaal wat meer bij kijken. Omdat we met een boel mensen zitten uit heel Vlaanderen is het moeilijk om iets degelijk op poten te zetten. Velen hebben ook zeer goeie idee�n maar nemen zelf ook niet het initiatief om iets concreet op poten te zetten. Dit is geen vorm van kritiek hoor, alleen een vaststelling.

Een party in de rector is vrij eenvoudig realiseerbaar. De zaal is goedkoop. Je hebt geen werk aan de toog. Je hebt 10% op de drank en je kosten blijven beperkt. Vorige keer waren dit de huur van de cd spelers en een aantal kilometervergoedingen van dj's. Omdat we gratis inkom vragen houden we daar nauwelijks iets aan over maar das ook niet de bedoeling. Persoonlijk vind ik de Rector goeie locatie. Het ligt in het centrum van een grote stad, de grootte is perfect en als het geluid gemaakt is lijkt me dit ook vrij goed.

Echt gaan voor een grotere editie lijkt me niet zo eenvoudig. Dit gaat meer kosten, vraagt meer tijd. Bovendien zie ik niet in welke dj's meer volk kunnen lokken dan de dj's die we vorige keren al hadden op onze affiches. Kijk naar de trance avonden in Illusion, vol zit het daar zeker niet vermoed ik. Hierbij komen nog een aantal zaken van verantwoordelijkheden en verzekering. Omdat we geen vereniging zijn komt de eventuele last op de nek van degene die de contracten tekent. Je kan hiervoor allemaal verzekeringen afsluiten maar goedkoop zal het niet zijn.

Een feest met voetbal ervoor, een bbq en home dj's zou ik zeer leuk vinden. De sporthal van Oudegem staat nog altijd recht en de uitbaters zijn nog steeds dezelfde

De beste optie zou ik vinden om een party te doen in een zaal qua kostprijs en omvang gelijkwaardig aan de Rector (niet 't crayeken in aalst ) Die dan nog gelegen is in een stad vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.

Posted by Xilver on Apr-10-2007 08:32:

We doen nen Beta Summer Jam met BBQ! Met DJ FRANK!

Posted by TOR on Apr-10-2007 09:32:

quote:
Originally posted by djcresto
De beste optie zou ik vinden om een party te doen in een zaal qua kostprijs en omvang gelijkwaardig aan de Rector (niet 't crayeken in aalst ) Die dan nog gelegen is in een stad vlot bereikbaar met het openbaar vervoer.

Ondertussen is al gebleken dat dergelijke voorwaarden moeilijk zijn te vervullen

Musicaf� valt sowieso af, dus het is nog kiezen tussen opties 1 & 3. Kennelijk ligt het precentage voor het drankverbruik nog steeds op 10% in de Rector (als ik afga op je post). Ik had ergens vernomen dat het gezakt was, maar blijkbaar is dat niet het geval. Door het wegvallen van de onkosten voor grotere DJ's is er dan idd meer kans op wat extra geld.

De hamvraag wordt dus: een traditioneel feest met goede muziek (Rector) of een gezellige zomerbijeenkomst (met randactiviteiten )?

Posted by Devilex on Apr-10-2007 09:40:

Een gezellige zomeractiviteit is tof, maar ik denk dat er dan minder mensen zullen op afkomen die los staan van het forum (tenzij dat natuurlijk de bedoeling is).

Iemand sprak hier over het feit dat de organisatie geen vereniging is, dit is toch perfect mogelijk om zoiets op papier te krijgen?

http://www.vsdc.be/content/algemeen/feitverofvzw.htm

Er zijn jammer genoeg weinig zaaltjes zoals de Rector, maar ik denk dat daar ook het feit speelt dat door de gratis entree veel studenten eens binnensprongen. Voor mijn part mag je daar 5 euro entree vragen en een iets grotere naam boeken, maar ik denk dat je dan de studenten zal missen die te pas en te onpas eens binnenspringen.

Een outdoor partie voor deze zomer lijkt me ook wel realiseerbaar, en ka perfect op het terrein van een sportclub.

Posted by Push2005 on Apr-10-2007 10:05:

quote:
Originally posted by Devilex
Een outdoor partie voor deze zomer lijkt me ook wel realiseerbaar, en ka perfect op het terrein van een sportclub.

Dit zie ik even goed zitten als de rector bvb; maar de vraag is hoe makkelijk en tegen welke prijs je zo'n veld kunt verkrijgen en of er elektriciteit af te tappen valt. Als je dit laatste zelf moet voorzien zit je met enorme kosten. Ook moet je hier een vergunning voor aanvragen.
Een tentje huren voor een BBQ is niet zo heel duur, dat heb ik al bekeken.

Posted by Devilex on Apr-10-2007 10:18:

Het is niet de bedoeling dat daar een geluids- en lichtinstallatie van paar duizend watt wordt ge�nstalleerd. Hier in de streek is er elke zomer zo een festival op een voetbalterrein (Forestfestival) en die doen een deel van het feestje gewoon in de kantine van de voetbalclub. Indien de buren (overlast) het toelaten kan je eventueel enkele boxen buiten zetten voor de mensen die liever onder de blote hemel feesten. Zoiets kan perfect ingekleed worden.

Posted by TOR on Apr-10-2007 10:59:

quote:
Een gezellige zomeractiviteit is tof, maar ik denk dat er dan minder mensen zullen op afkomen die los staan van het forum (tenzij dat natuurlijk de bedoeling is).

Het spreekt voor zich dat BeTA met een dergelijke activiteit niet kan uitpakken op andere fora. Mensen die met ons geen affiniteit hebben, zullen zich nooit vertonen op zo'n namiddag/avond, laat staan tegen een prijs. Bij optie 1 gaat het echt om een feest van BeTA's voor BeTA's.

Wat de Rector betreft, die gratis toegang heeft inderdaad wel een belangrijke rol gespeeld in het bezoekersaantal, denk ik. In de zomer zullen we natuurlijk niet op die studenten kunnen rekenen en ik weet dat ik zelf ook minder mensen zou meekrijgen als de toegang betalend wordt.

Posted by Devilex on Apr-10-2007 11:25:

Daarom zou ik beiden proberen combineren, 's middags kan je een BBQ houden. En 's avonds kan je dan een party organiseren. Je kan het dan op de fora een beetje afschilderen als een soort mini festivalletje. Volgens mij zit hier wel potentieel in. Organisatie kan ook deels in handen genomen worden door lokale beta's zodat het niet altijd dezelfden zijn die al het hooi op hun vork hoeven te nemen.

Posted by djcresto on Apr-10-2007 13:18:

quote:
Iemand sprak hier over het feit dat de organisatie geen vereniging is, dit is toch perfect mogelijk om zoiets op papier te krijgen?

http://www.vsdc.be/content/algemeen/feitverofvzw.htm

Een feitelijke vereniging opstarten zou nog gaan. Een vzw opstarten is veel te veel werk en te duur.

Posted by djcresto on Apr-10-2007 13:20:

quote:
Originally posted by TOR

Kennelijk ligt het precentage voor het drankverbruik nog steeds op 10% in de Rector (als ik afga op je post). Ik had ergens vernomen dat het gezakt was, maar blijkbaar is dat niet het geval. Door het wegvallen van de onkosten voor grotere DJ's is er dan idd meer kans op wat extra geld.

Veel is dat ook niet he. Op de vorige beta party's hadden we ongeveer 2000 euro omzet. En iedereen weet wel nog hoe warm het was op de party in juli. Dus veel meer zal je daar niet kunnen realiseren met een beta party.

Posted by Vishnu on Apr-10-2007 13:24:

quote:
Originally posted by TOR
Wat de Rector betreft, die gratis toegang heeft inderdaad wel een belangrijke rol gespeeld in het bezoekersaantal, denk ik.

Een rol wel, maar een belangrijke? Jammer dat er geen registratie is van wie er is komen opdagen, ik had het interessant gevonden om eens te zien hoeveel volk er nog zou overschieten als je de Beta's en hun vrienden zou weglaten. Nogmaals, dat belang wordt iets overschat imo.

Wat het ook wordt, BBQ/feest/indoor/outdoor/forumDJs/topjocks, als de datum goed uitkomt voor mij zal ik er zijn.

Posted by Push2005 on Apr-10-2007 13:40:

Nuja, een inkomprijs moeten we alleszins niet vragen als er geen bekende namen komen opdagen
Ik kan ook de rol van de gratis entree niet inschatten dus geen idee daarover.

Het eerste waarover beslist moet worden is ofwel feestje in de Rector ofwel iets met randactiviteiten.
Rector is het eenvoudigst lijkt me en kan sowieso gratis blijven; bij een feestje op een veld komt er meer van praktische aard bij kijken.

Ik zie beiden zitten maar bvb een feestje in de Rector op zaterdag 7 juli zou ook niet misstaan

Posted by DJ Zetski on Apr-10-2007 14:10:

Ik heb gekozen voor de Rector. Vind dat het een ideale zaal is om zo'n feestje te organiseren. Als je een grotere zaal wil huren zal je toch onmiddellijk veel meer betalen. Je hebt er misschien minder aan over, maar je zal er ook niet moeten aan toesteken.
Het enige nadeel in de Rector is het geluid :s

Posted by Real on Apr-10-2007 16:33:

quote:
Ik zie beiden zitten maar bvb een feestje in de Rector op zaterdag 7 juli zou ook niet misstaan

Iedereen akkoord? Boeken maar!

Posted by Devilex on Apr-10-2007 16:35:

Dan mag je qua lineup wel niet onderdoen voor de 2 vorige, want dit zijn wel altijd extra argumenten om mensen te overtuigen.

Posted by Push2005 on Apr-10-2007 16:44:

quote:
Dan mag je qua lineup wel niet onderdoen voor de 2 vorige, want dit zijn wel altijd extra argumenten om mensen te overtuigen.

Mja, die grote namen vorige keer kwamen uit vriendelijkheid dat eens gratis doen; maar je kan daar geen misbruik van beginnen maken h�... Dat was volgens mij hoogst uitzonderlijk. In de vorige pagina's staat dat het normaal met forumdj's zou zijn.
De kwaliteit van de muziek lijdt daar toch niet onder?

Posted by Devilex on Apr-10-2007 16:47:

quote:
Mja, die grote namen vorige keer kwamen uit vriendelijkheid dat eens gratis doen; maar je kan daar geen misbruik van beginnen maken h�... Dat was volgens mij hoogst uitzonderlijk. In de vorige pagina's staat dat het normaal met forumdj's zou zijn.
De kwaliteit van de muziek lijdt daar toch niet onder?

De kwaliteit van de muziek lijdt daar inderdaad ni onder, ik weet da, gij weet da, iedereen hier weet da. Maar de mensen die ik normaal meeneem zullen daarop afknappen.

Posted by Push2005 on Apr-10-2007 16:50:

quote:
De kwaliteit van de muziek lijdt daar inderdaad ni onder, ik weet da, gij weet da, iedereen hier weet da. Maar de mensen die ik normaal meeneem zullen daarop afknappen.

Jep, das logisch natuurlijk en idd een probleemke

Maar wat moeten we anders doen? Miss toch nog eens proberen bij Laurent?

Posted by TOR on Apr-10-2007 17:31:

quote:
Originally posted by Vishnu
Een rol wel, maar een belangrijke? Jammer dat er geen registratie is van wie er is komen opdagen, ik had het interessant gevonden om eens te zien hoeveel volk er nog zou overschieten als je de Beta's en hun vrienden zou weglaten. Nogmaals, dat belang wordt iets overschat imo.

De laatste editie heb ik toch veel toeristen opgemerkt. Ik heb toen het grootste gedeelte van de avond achteraan doorgebracht en er is wel wat onbekend volk gepasseerd, al was het maar voor ��n of twee rondjes. Als je alle toeristen weglaat, zal het verschil toch merkbaar zijn, denk ik. Nu ja, het blijft gissen aangezien we niet over concrete cijfers beschikken.

Ik zie een vierde editie in de Rector wel niet zo succesvol worden als de eerste, omdat de community hier al een tijdje aan het slabakken is om ��n of andere reden.

quote:
Jep, das logisch natuurlijk en idd een probleemke

De vraag is hoeveel mensen zo kieskeurig zijn op dat vlak. De personen die ik doorgaans meebreng komen louter als steun en de line-up is van secundair belang.

Posted by The_G0dfather on Apr-10-2007 17:32:

Hoe dan ook, deze feesten geven trance een betere naam in Belgi� en maken 't wat bekender, ongetwijfeld is 't mede daardoor dat ze gratis even willen komen draaien.

Wat natuurlijk hoe dan ook zeer lovenswaardig blijft.

't Zou toch goed zijn voor de naam, 't concept en trance in 't algemeen als er opnieuw een mooie naam op de affiche kan staan.

Voor mij hoeft dit niet per s� maar ik vrees dat de opkomst anders toch wat minder zou kunnen zijn en als we hierna iets groters willen zullen we wat drank moeten verkopen h�

Posted by Config on Apr-10-2007 17:39:

De Rector trekt imo een groot deel van het 'Overpoort-volk' aan hoor.. van die mensen die gewoon alle caf�'s eens doen en dan blijven hangen waar de muziek het beste is op dat moment. Die komen heus niet voor de namen denk ik, maar als ze zullen moeten betalen gaan die volgens mij gewoon wegblijven, er zijn immers caf�s genoeg in de overpoort. Vorige editie sprong er opeens een maat van mij binnen die in Gent op kot zat , die wist ook niet dat er een party aan de gang was.. tis vooral van zo'n mensen dat ge het in de Rector zal moeten hebben denk ik (exclusief een heel deel beta's dan).

Posted by The_G0dfather on Apr-10-2007 17:43:

Eens een edite zonder sfeer dan en alle beta's buiten mensen ah ronselen in de overpoort

Posted by Config on Apr-10-2007 17:45:

argh kbedoel gewoon dat het vooral dat volk is dat we 'extra' hebben op zo'n party, want het zijn niet alleen beta's die binnenspringen
the point is: gewoon geen toegangsprijs, en ja, misschien allemaal beta-dj's ofzo, tenzij er nog iemand gratis wil komen draaien of aan een klein prijske Het volk dat binnenwipt wil gewoon wat deftige muziek horen, mensen als Airwave kennen ze heus niet (redelijk erg eigenlijk). Dus zolang ze met een pint in hun handen kunnen staan en de muziek is deftig blijven ze imo gewoon hangen.
ik ben dus pro-rector, als het geluid in orde zit tenminste (is er iemand al op de hoogte van de huidige situatie daar?)

Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »