TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Eurovision 2007
Pages (3): « 1 2 [3]
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Oekra�ne |
Versta me niet verkeerd, ik vond het geniaal 
Ah ok
Pay attention now 
Holy fuck, kom juist thuis en ik zie ze voor het eerst allemaal.
Wat een degoutante klucht is dat tegenwoordig toch????
*kuch ijzeren gordijn* ![]()
Het winnende nummer is zeer geslaagd eigenlijk. Nog maar 's het bewijs dat je met een sterk refrein en lichte etnische invloeden de politiek getinte stemmen kunt overstijgen.
Anderzijds verbaast het succes van Oekra�ne me wel. Misschien moeten we toch 's Eddy Wally uitproberen volgend jaar. 
*edit* De inzending van Servi� doet me wat denken aan het Bosnische nummer van vorig jaar, dat helaas slechts derde is ge�indigd toen:
http://www.youtube.com/watch?v=Qr9dalOJs5k
En Nederland en Belgie gaven elk 12 punten Turkije, zal de reden hiervoor maar niet aanhalen zeker 
Zehra heeft de hele avond zitten sms'en.
Dit is gewoon een nationalistisch en politiek festival, als ze voor volgend jaar geen andere manier van beoordeling zoeken dan zouden de West-Europese landen zich beter ��n voor ��n terugtrekken.
uiteindelijk wint meestal wel het beste nummer hoor.
Wat mij vooral verbaasde was dat Belgi� en Nederland beiden 10 punten gaven aan Armeni�. Dat Turkije bij de Belgen en Nederlands hoog zou scoren was al geweten. Ook van Duitsland, Frankrijk, Groot Brittani� en dacht ook Oostenrijk kregen ze 12 punten. Misschien nog opvallender dat Turkije 0 punten kreeg van Griekenland 
Servie vond ik de verdiende winnaar. Ze waren van int begin mijn favoriet. Natuurlijk krijgen ze wel allemaal 12 punten van de landen waarmee ze oorlogje hebben gevoerd. Maar das bij de ex-Sovjet landen juist hetzelfde.
| Net als de vorige jaren viel op dat er opnieuw "politiek" gestemd werd. Bevriende buurlanden, vooral in Scandinavi�, de oude Sovjet-Unie en de Balkan gaven elkaar vaak de hoogste scores. Even opvallend is de coup van de niet-West-Europese landen. In de toptien staat geen enkel van de vier vaste deelnemers aan de liedjeswedstrijd. Het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Duitsland zijn de grote financiers van het Songfestival, maar moesten genoegen nemen met een plaats in de achterhoede. |

Het votingsysteem aanpassen zou al een eerste stap in de goeie richting zijn. Ik denk verder dat er ook een onderscheid gemaakt moet worden tussen West- en Oost-Europa. Men moet zorgen dat het aantal landen beter verdeeld is (bijvoorbeeld in de finale 5 West en 5 Oost-Europese landen laten doorgaan). 1 gezamenlijk Songfestival moet wel steeds het uitgangspunt blijven. Of Belgi� dan meer kans zal maken blijft de vraag.
Voor Belgi� zelf zie ik twee mogelijkheden: ofwel schaffen ze de hele boel hier af en doen ze niet meer mee. Met de huidige selectiemethode garandeer je namelijk alles behalve succes. Momenteel wordt een nummer gekozen door een Belgische jury en/of Belgisch publiek. Men gaat dus uit van Westerse 'cultuur' (smaak) terwijl men voor een Songfestival beter gericht kan inzenden en moet uitgaan van een meer internationaal gerichtte inzending. Dat zou dan ook de andere mogelijkheid zijn nl. dat men een nummer 'ontwerpt' speciaal gericht op het Songfestival met verschillende invloeden. Die invloeden zouden dan best 'de grootste gemene deler' vertegenwoordigen in Europa.
Je zou het eigenlijk kunnen vergelijken met een nieuw product dat moet aanslaan. Men gaat geen product lanceren waarvan men weet dat het niet aanslaat bij de consument. Daarvoor gaat men eerst voldoende onderzoek doen naar consumentenbehoeften. Vervolgens ontwerpt men dan het product naar die consumentenbehoeften.
Nen troep zigeuners sturen volgend jaar dus.
| Originally posted by FCB_Fanatic Ik denk verder dat er ook een onderscheid gemaakt moet worden tussen West- en Oost-Europa. Men moet zorgen dat het aantal landen beter verdeeld is (bijvoorbeeld in de finale 5 West en 5 Oost-Europese landen laten doorgaan). 1 gezamenlijk Songfestival moet wel steeds het uitgangspunt blijven. |
| Originally posted by FCB_Fanatic Voor Belgi� zelf zie ik twee mogelijkheden: ofwel schaffen ze de hele boel hier af en doen ze niet meer mee. Met de huidige selectiemethode garandeer je namelijk alles behalve succes. |
Och laat die Oostbloklandjes ook eens iets winnen, ze hebben int verleden al genoeg tegenslag gehad.

| Originally posted by Real Zehra heeft de hele avond zitten sms'en. |
En ik heb Jasper ook aangespoord om 'n sms te sturen voor Turkije, maar hij heeft 't jammer genoeg niet gedaan
| Originally posted by Devilex Nen troep zigeuners sturen volgend jaar dus. |