TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- TA fest?
Pages (12): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »

Posted by Vizay on May-17-2002 22:30:

quote:
Originally posted by Beamish
bara det �r slutet s�llskap s� f�r man ju servera alkohol...

s� l�nge alkoholen s�ljs (f�r jag antar att den inte kommer va gratis) s� f�r vi under 18 inte k�pa den �ven om det �r ett slutet s�llskap

Posted by SteveTranz4ever on May-18-2002 08:30:

F�r man verkligen s�lja alkohol d� man �r s� kallad "slutet s�llskap" ? Var p� en fest f�rl�nge sen som var slutet s�llskap, d� hade dom ett par killar som skulle kuta i v�g � g�mma spriten � dyl i fall att snuten skulle komma � kolla...

Nu �r det ju s� iaf. att det �r ju fullt lagligt att ha en fest inom slutet s�llskap. Bara man h�r med �garen av lokalen och ber�ttar vad man ska ha f�r sig...

Att hyra ett st�lle l�ter imo alldeles f�r dyrt. Jag menar kolla bara dom som tar studenten nu, dom m�ste ju bli ett ganska stort antal d� med f�rk�pta billjetter f�r att det ska bli n�t och d� s�ljs det ocks� alkohol och i och med det s� �r det 18 �rs gr�ns...

F�r ett par �r sen var det ett par kompisar som hittade en �vergiven lada h�r i V�sby, dom drog dit PA som en kille hade, DJsen som hade tog med sig sina DJ CDspelare/Vinyl spelare.
En kille hade en sl�pa som dom k�rde dit ett disel aggregat f�r str�m p�. N�n hadeljus, n�n hader�k maskin.
Sen l�t dom ryktet g� inom sina v�nners kretsar f�r att det bara skulle komma s�nna som man visste typ gilla musiken...
Alkohol hade dom att s�lja men dom flesta som ville dricka hade med sig sj�lv, vilket jag tror jag �r b�st f�r d� slipper man ans�kaom tillst�nd. Det fanns n�gra som var tv�rh�ga, jag tycker det vore bra om vi kunde slippa s�nt p� denna eventuella fest, kommer snuten om �n bara f�r en rutin koll s� kan det pajja allt.

Hur det var med tillst�nd f�r sj�lva st�llet vet jag inte, det kanske var en "break fest" men s�nt �r ju r�tt riskabelt...
Hur som helst var det kul, kanske mest f�r jag fick lira en halv timme
Jag har kontakt med en kille �n som k�r sllt ft�n prog. till trance. Kan h�ra vilka resurser han har och hur dom gjort i andra fall d� dom arangerat. Kanske har bra kontakter...

Posted by mindshooter on May-18-2002 09:18:

Mm kan juh funka....det �r juh bara all utrustning som beh�vs d�....el blir nog det sv�raste kanske?

Posted by SteveTranz4ever on May-18-2002 09:43:

quote:
Originally posted by mindshooter
Mm kan juh funka....det �r juh bara all utrustning som beh�vs d�....el blir nog det sv�raste kanske?
Hyra disel aggregat

Posted by mindshooter on May-19-2002 23:44:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Hyra disel aggregat

Hur mkt kostar det d�? Skulle du kunna r�kna ut kostnaderna?

Posted by Beamish on May-20-2002 19:00:

h�r p� campus har vi en del "pubar" som inte har tillst�nd och dom g�nger tillsynsmyndigheten kommer st�nger man bara d�rren till dom. D� r�knas det tydligen som slutna s�llskap eftersom vem somhelst inte f�r komma in. hehe

Posted by fruktsoppa on May-20-2002 19:03:

jag menar, det kommer inte g� att hyra en klubb f�r en natt o r�kna med att alla kan f� g�.
vi som �r under 18 �r kommer inte f� komma in. tror helt �rligt inte n�gon h�r vill att man INTE serverar �l inne p� st�llet barta f�r att kanske 3 personerska f� festa..

Posted by Beamish on May-20-2002 19:17:

ska ni hyra en krog m�ste ni nog locka ett par hundra pers f�r att det ska g� runt och d� g�r det nog inte att undvika 18 �rs gr�ns,,,

Posted by reveal on May-20-2002 19:47:

de som ordnar amnesia h�r nere t�nkte k�ra privata fester i sommar, de s�ger att det r�cker med 30 pers som betalar 30 kr...
fast det kanske beror p� att de har lokalen i princip f�rdig, vilket nog blir v�rt st�rsta problem (eller?)

Posted by mindshooter on May-20-2002 21:06:

f�rst�r inte...varf�r skulle det vara ett problem att dom har lokalen f�rdig?

30 pers borde inte vara ngt problem

Posted by reveal on May-21-2002 00:07:

nej, det var ju det jag sa eller iaf menade
just att dom har lokal f�rdig g�r att dom inte beh�ver f� s� m�nga g�ster
ifall vi skulle ordna en lokal s� kommer den ju kosta massor, och s�ledes m�ste vi dra in mycket pengar (d�rav �r det det st�rsta problemet f�r oss)

Posted by mindshooter on May-21-2002 05:21:

Aha s� med andra ord l�t det som en bra id�?
Vad tycker alla andra? Vi skulle iof beh�va n�n kollektiv sovplats om det hela skedde nere i lund...

Posted by AC. on May-21-2002 11:18:

Finns det d� ingen som har tillg�ng till n�gon lokal? 30 : - tror jag knappast skulle hindra n�gon fr�n att komma om vi skulle ha ett intr�de... (lokalen b�r ligga s� man l�tt kan ta sig dit fr�n hela landet med dvs transportmedel som finns tillg�nliga)

Posted by mindshooter on May-21-2002 12:17:

Lund b�r inte vara n�got problem v�l? Det g�r att bila fr�n sthlm juhe...eller vad tror du Steve? sen finns det juh t�g ox�.....

Om det funkar att vara 30 pers med 30:- var s� �r det juh coolungt...det fixar vi...... Men hur �r det med �ldersgr�nsen? Om man �r d�r innan �ppning kanske det inte �r n�got problem eller?

Posted by SteveTranz4ever on May-21-2002 17:05:

quote:
Lund b�r inte vara n�got problem v�l? Det g�r att bila fr�n sthlm juhe...eller vad tror du Steve? sen finns det juh t�g ox�.....

Om det funkar att vara 30 pers med 30:- var s� �r det juh coolungt...det fixar vi...... Men hur �r det med �ldersgr�nsen? Om man �r d�r innan �ppning kanske det inte �r n�got problem eller?
Hmm ja det kanske inte �r helt om�jligt...
Jag f�rst�r situationen att vi har problem med lokal � s� men medtanke p� att dom flesta finns runt sthlm (�r jag r�tt s�ker p�) s� �r det nog m�nga som inte kan komma, klart det �r lika f�r er som inte bor h�r uppe, d� blir det ett helt projekt fr� er att ta er hit.

Jag har k�rt str�ckan n�gra g�nger och de e fan drygt, iof k�rde jag p� 5,15 senaste julen... (66mil sthlm - malm�)

Skulle det nu bli s� att festen sker d�r nere s� vill jag passa p� och tr�ffa familj medans jag d�r, jag t�nkte bara � om man bilar med min bil.

Ni som e under 26 (vilket inte jag e ) flyger ju billigt med standby p� SAS ocks�.

Vi f�r se hur det blir allt eftersom...

Posted by mindshooter on May-21-2002 20:26:

Jag tror att dom flesta tycker det �r v�rt det? Fetaste festen och bara trevligt folk...det finns juh t�g och buss ox�.... Men sovplatser?

Posted by dbl on May-21-2002 20:28:

det finns ju ett till problem f�rutom att ta sig dit.
var sover man?

e ju kanske lite jobbigt att �ka t�g/flyg etc... efter att man partajat (hatar det ordet)

Posted by SteveTranz4ever on May-22-2002 05:22:

Blir festen av under sommar m�naderna s� kan man alltid fri kampa eller kampa helt enkelt, t�lta...

Posted by mindshooter on May-22-2002 07:35:

T�lt joo...om det finns n�got smidigt st�lle d�r nere att sl� upp det p�.... Vem bor i lund?

Posted by reveal on May-22-2002 13:45:

quote:
T�lt joo...om det finns n�got smidigt st�lle d�r nere att sl� upp det p�.... Vem bor i lund?

jag bor i lund

Posted by Vizay on May-23-2002 08:46:

quote:
Originally posted by reveal
jag bor i lund

mycket intressant... (intresseklubben anteckanr)

ne men seri�st...va finns de f�r st�llen som kan va bra f�r eventuell �vernattning d�r d�?

Posted by reveal on May-23-2002 13:42:

quote:
Originally posted by Vizay

mycket intressant... (intresseklubben anteckanr)

hahahah mind som fr�gade ju

Posted by mindshooter on May-23-2002 17:08:

quote:
Originally posted by reveal

hahahah mind som fr�gade ju

haha ja....
antar att det s�g konstigt ut bara

"Jag bor i lund"

jaja..men du kan inte komma p� n�gon l�sning p� v�ra problem?

Kollektiv �vernattning hos reveal!

Posted by reveal on May-23-2002 17:20:

Allts�:

N�r jag ber�ttade om Amnesia-g�nget och hur de planerar, s� menade jag faktiskt inte att vi skulle ha v�r fest d�r. Det var mest menat att om man bara har lokal s� kan man fixa det r�tt billigt (s� som Amnesia-g�nget g�r).

Eftersom de allra flesta bor i Stockholm s� �r det kanske det b�sta st�llet att ha festen p�, jag tror att det hade blivit st�rst uppslutning d�, �ven om det �r m�nga (inkl jagsj�lv) som inte hade tagit mig dit "hur l�tt som helst".

Men eftersom det har kommit upp p� tal, s� har jag ingenting emot att l�gga festen p� Amnesia. Det �r bara att h�ra med dem, s� tror jag det �r lungt att vi kommer. De blir bara glada om jag kan meddela att "jag och 20 trancediggare skulle vilja komma" I s� fall �r det ju bara att avvakta deras planerade fest(er) och boka in oss p� den.

De har ju som sagt lokal etc, och de fixar �ven dj. 50 % TA och 50 % lundabor Men som sagt, problemet blir ju d� dels f�r folk att ta sig hit (vilket ju iofs kanske alltid �r ett problem oavsett ort), dels �vernattning (vilken f�rmodligen hade blivit l�ttare i Stockholm, eftersom d�r finns m�nga TA som kanske kan ha n�gra inneboende).

Kommentarer?

Posted by WhiteRussian on May-23-2002 17:52:

Ass�, verkar juh helt absurt att �ka ner till Lund och festa n�r man bor i Stockholm... d� ska det allt vara n�t speciellt i typ med Club Gorgeous, och det l�r juh inte direkt h�nda i en h�la som Lund, no offence,

Pages (12): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »