TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Olympische spelen
Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »

Posted by FCB_Fanatic on Aug-11-2008 09:42:

quote:
Originally posted by E-motion_error
Het is maar al te belachelijk om alles op een foute organisatie te steken. Het kan altijd beter op dat vlak maar het is niet zo dat het hier zo slecht georganiseerd is allemaal. Maarjah voor sommigen blijft het zo dat al wat Belgisch is, slecht is.

nochtans, qua organisatie staat Belgi� absoluut nergens, puur amateurisme troef hier. In de eerste plaats heeft dat natuurlijk te maken met investeringen, in Belgi� wordt namelijk nauwelijks in sport ge�nvesteerd waardoor er ook geen (voldoende) afgestemd sportbeleid is.

Waarom haalt NL zoveel medailles? in de eerste plaats omdat er geld ter beschikking wordt gesteld. Het budget dat in NL wordt gebruikt is makkelijk het 10-voudige van in Belgi� ... waarschijnlijk zelfs nog stukken meer. Het is pas wanneer de overheid dat inziet en echt meer geld toestopt aan de bonden en overkoepelende sportorganisatie dat er ruimte en mogelijkheden gaan komen voor meer profesionaliteit en �chte kenners aan de top. Op dit moment is dat nog niet, of te weinig het geval.

quote:
FCB>> Ik doelde meer op de zware omstandigheden door de vochtigheid en warmte + de roekeloze overtredingen van de Chinezen dan ga je als het niet hoeft eerder een balletje vanachter rondspelen dan op zoek te gaan naar extra goals die toch geen nut hebben.

dat ze het na de 2-0 doen (die pas rond de 80ste minuut viel) kan ik nog begrijpen, maar ik denk dat niemand gerust kan zijn bij een 1-0 stand ... ook al is het tegen 9 man. Een kleine aarzeling kan voldoende zijn voor een 1-1. Daarom hoopte ik vooral dat die 2-0 vlug ging vallen. Een kleine tempoversnelling zou daar toch voldoende voor moeten zijn ... maar goed, ik zal Belgi� mss teveel aan "grote" voetballanden spiegelen.

Posted by Push2005 on Aug-11-2008 11:57:

quote:
Prestaties hangen minstens voor 30% af van mentaliteit.

Dat spreek ik niet tegen hoor
Toch doen we dikwijls onder qua organisatie. Herinner je je de fameuze 'school voor topsporters' naar aanleiding van vorige spelen, met het oog op het halen van meer medailles ? Dat project is weer helemaal naar de verdoemenis door de politisering van alle instellingen.

Leg mij maar eens uit hoe een land met 40% teveel ambtenarij en 6 parlementen organisatorisch ooit sterker uit de hoek kan komen dan bvb Nederland.

De Belgische mentaliteit mag dan misschien niet altijd even top zijn; de organisatie is het nog minder. Het ene is wellicht verbonden met het andere, maar om even op je eerste uitspraak terug te komen blijf ik het moeilijk vinden om te geloven dat wij zo onderdoen tov Nederland louter op basis van mentaliteit.

(En ze zijn toch met 6 miljoen meer; misschien mag dat ook niet vergeten worden)

Posted by Devilex on Aug-11-2008 12:21:

Heel die communautaire bullshit straalt af op alles wat ook maar iets met eergevoel naar dit land toe te maken heeft. Enkel het wielrennen kan zich hier nog bovenuit tillen aangezien dit toch bijna een volledig Vlaamse aangelegenheid is.

Het is toch duidelijk dat de mindere prestaties van Belgen op internationale tornooien en wedstrijden door de jaren heen gelijklopen met de politieke versnippering in dit land.

Posted by Antony on Aug-11-2008 12:31:

Tzijn spelen en tga hier 95% over voetbal, komaan eh jongens

Wat een 4x 100m vrije slag finale !! Kreeg er ne krop van in men keel. Wat moet dat voor een gevoel geven als je in die Amerikaanse ploeg zit. Laatste 50m lig je een lichaamslengte achter op Alain Bernard, 1 van de snelste zwemmers dit ogenblik op de 100m. Ongelooflijk.

Elise knap 13de, Fonteyn net de 200 vlinder afgewerkt maar zit net niet in de halve finales. Mocht wel mee in de reeks bij Phelps, das zoals tegen Michael Jordan mogen gebasket hebben. Moet nogal een ervaring zijn daar.

Posted by E-motion_error on Aug-11-2008 12:33:

Ik zeg ook niet dat het hier organisatorisch beter is dan in Nederland, dat is ook niet zo en dat heeft zeker zijn invloed op de hoeveelheid sporters die we sturen. Dat ze in Nederland met enkele miljoenen mensen meer zijn speelt mee maar het verschil is toch veel groter dan dat.
Toch denk ik dat het gevoel gesteund te zijn door een massaal publiek in je thuisland veel belangrijker is dan het organisatorische, vooral dan in de individuele sporten.

De politieke situatie helpt ook niet, we moeten zo snel mogelijk af van die gewestregeringen en terug naar 1 Belgische regering die beslissingen neemt voor heel het land over alle thema's waaronder dus ook sport.

Posted by Push2005 on Aug-11-2008 12:45:

quote:
De politieke situatie helpt ook niet, we moeten zo snel mogelijk af van die gewestregeringen en terug naar 1 Belgische regering die beslissingen neemt voor heel het land over alle thema's waaronder dus ook sport.

Dat is jouw overtuiging... Ik zie het anders. Unionisme zou de sport alleszins wel terug ten goede komen, haha.

Posted by Devilex on Aug-11-2008 12:49:

Goh ja, unionisme op welk vlak dan? Zolang Belgie bestaat uit Vlaanderen en Wallonie moeten sporters uit beide delen support kunnen krijgen vind ik.

Posted by Xilver on Aug-11-2008 13:25:

Jonges, maakt een dramaqueen-threadje aan ofzo, maar hou die politieke zever hieruit. De Olympische Spelen zijn geen plaats voor politiek! (tiens waar heb ik da nog gehoord)

Posted by Antony on Aug-11-2008 13:26:

+ 1, zijn er precies niveel die ook werkelijk naar ons Belgen kijken. Dirk Van Tichelt grijpt maar net naast het Brons

Posted by Push2005 on Aug-11-2008 13:54:

Ik keek een tijd terug naar het roeien op nederland

Posted by Jasperovitsj on Aug-11-2008 13:55:

De hockeyers maakten ook niet echt een goeie beurt. Ollie en Darcis kloppen w�l het duo Canas/Nabaldian in de eerste ronde van het dubbelspel. Heel mooie prestatie

Posted by The_G0dfather on Aug-11-2008 14:01:

van hockey gesproken, groene kaarten ?!

Posted by Gladius on Aug-11-2008 14:52:

quote:
Originally posted by Antony
+ 1, zijn er precies niveel die ook werkelijk naar ons Belgen kijken. Dirk Van Tichelt grijpt maar net naast het Brons

spijtig, maar hij had eigenlijk geen schijn van kans tegen die tadjiek (?), net iets t� vermoeid.
damn waar gaan we onze medailles halen dit jaar? =(

Posted by Real on Aug-11-2008 14:55:

Zeilen?

Posted by Gladius on Aug-11-2008 16:18:

gvd nu gaat Kompany toch terug?

"Ik ben zwaar teleurgesteld, omdat ik geen steun van de bond voel", zegt Kompany maandagavond laat in een communiqu� vanuit China.

"Ik vind het ook heel jammer dat ik mijn land in de steek moet laten", ging het nog voort in het korte persbericht.

Eerder op de dag had de Hamburg-speler nog in een interview gezegd dat hij op de Spelen wilde blijven en dat hij de steun van de bond genoot.

bende amateurs

Posted by Push2005 on Aug-11-2008 16:23:

Wanneer is het Kleiduifschieten ?

Posted by Config on Aug-11-2008 17:27:

De kleiduiven werden vervaardigd in Georgi� maar zijn ondertussen blijkbaar reeds kapotgeschoten voor ze naar Peking zijn getransporteerd De gouden medaille gaat naar Rusland.

Posted by FCB_Fanatic on Aug-11-2008 19:06:

quote:
Originally posted by Antony

ik probeer zoveel mogelijk naar de Belgen te kijken als ik kan, maar ik heb ook maar twee weken vakantie nu, dus ik ga die tijd ook niet continu voor mijne televisie hangen als ik eens andere zaken gepland heb

ik heb de match van Van Tichelt wel live in de auto via radio 1 gevolgd. Verder blijkbaar ook een goeie prestatie van de hockey ploeg tegen Spanje (een match die match ik graag gevolgd had) en een knappe winst van Rochus / Darcis. Maar eerlijk gezegd zie ik zelf niet in waar Belgi� een medaille gaat halen. Ik denk dat we er een aantal keer wel dicht bij kunnen zijn maar telkens net tekort gaan komen.

en verder klote nieuws ivm Kompany

Posted by Config on Aug-11-2008 19:09:

Ik vind zo'n dingen toch niet kunnen. Ze hadden Kompany daar gewoon moeten houden, maar de Bond zwicht telkens voor het minste. Het gaat hier wel om Olympische Spelen, geen stom vriendenmatchke. Als Kompany dan in die competitiematch op de bank gaat zitten dan gaat het pas echt stuiven denk ik. Dan mag de Bond ook eens 'een zeer boze fax' sturen.

Posted by The_G0dfather on Aug-11-2008 19:12:

Who gives a flying fvck wat de belgen doen
edit: hopelijk halen we geen enkele medaille of is 't al te laat daar voor ?

Posted by Jasperovitsj on Aug-11-2008 19:15:

quote:
Originally posted by Config
Ik vind zo'n dingen toch niet kunnen. Ze hadden Kompany daar gewoon moeten houden, maar de Bond zwicht telkens voor het minste. Het gaat hier wel om Olympische Spelen, geen stom vriendenmatchke. Als Kompany dan in die competitiematch op de bank gaat zitten dan gaat het pas echt stuiven denk ik. Dan mag de Bond ook eens 'een zeer boze fax' sturen.

Hamburg zit momenteel blijkbaar met maar 13 fitte kernspelers, inclusief Kompany. Dus ze gaan hem echt wel nodig hebben, zeker omdat ze dan ook nog eens tegen Bayern spelen.

Posted by FCB_Fanatic on Aug-11-2008 19:16:

quote:

probleem is die uitspraak van het TAS. Die hebben vorige week geoordeeld dat voetbalclubs niet verplicht zijn hun spelers af te staan. Aangezien dit het hoogste sporttribunaal is kan hier eigenlijk niet tegenin gegaan worden, hoewel de FIFA eerder andersom geoordeeld had.

Het komt erop neer dat wanneer Kompany zou beslissen toch te blijven in Peking, hij eigenlijk contractbreuk zou plegen. Daar zullen in de eerste plaats voor hem bepaalde gevolgen aan verbonden zijn. Wie weet zijn er zelfs gevolgen voor de beloftenploeg indien Kompany in de volgende matchen zou meespelen.

Posted by Config on Aug-11-2008 19:20:

quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Hamburg zit momenteel blijkbaar met maar 13 fitte kernspelers, inclusief Kompany. Dus ze gaan hem echt wel nodig hebben, zeker omdat ze dan ook nog eens tegen Bayern spelen.

Ok ja, in dat opzicht is hun vraag dan zeker wel te begrijpen. Maar dat een ploeg als Hamburg maar 13 fitte kernspelers zou hebben daar moet ik toch ogen van trekken. Kortrijk heeft toevallig ook maar 13 fitte kernspelers, en zelfs dat kon ik maar amper begrijpen.

Posted by FCB_Fanatic on Aug-11-2008 19:25:

quote:
Ok ja, in dat opzicht is hun vraag dan zeker wel te begrijpen. Maar dat een ploeg als Hamburg maar 13 fitte kernspelers zou hebben daar moet ik toch ogen van trekken. Kortrijk heeft toevallig ook maar 13 fitte kernspelers, en zelfs dat kon ik maar amper begrijpen.

Brugge heeft toch ook een ruime selectie, en toch kwamen ze afgelopen seizoen niet altijd aan 18 fitte spelers o.w.v. kwetsuren waardoor ze de kern moesten aanvullen met enkele beloften

Posted by Config on Aug-11-2008 19:28:

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
Brugge heeft toch ook een ruime selectie, en toch kwamen ze afgelopen seizoen niet altijd aan 18 fitte spelers o.w.v. kwetsuren waardoor ze de kern moesten aanvullen met enkele beloften

wel juist ja , da bedoel ik nu, dat ze er gewoon wat beloften bijgooien dan? Trouwens, maar 13 fitte kernspelers hebben is toch nog altijd iets anders dan niet aan 18 fitte A-spelers geraken. Hamburg heeft dan zogezegd maar 2 spelers op de bank zitten.

Pages (7): « 1 2 [3] 4 5 6 7 »