TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- Voetbalseizoen 2009 - 2010
Pages (10): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 »
| quote: |
| Originally posted by Jasperovitsj Hoewel ik het niemand toewens, en Witsel voor mijn part ook een maandje of twee aan de kant mag staan, bekroop er mij onwillekeurig toch een zeker voldaan gevoel om nu net Wasyl zo overhoop getrapt te zien worden. |
| "Witsel staat voor een moeilijke periode. Wij moeten hem met zijn allen steunen. Hopelijk toont het Sportcomit� begrip, want dat doe je niet met opzet", noteerde Het Laatste Nieuws tot slot. |
| Originally posted by Jasperovitsj Waarom zegt iedereen dat toch? Eduardo staat toch ook gewoon terug op het veld? |
De sympathie voor Standard zal bij de meeste gelegenheidssupporters toch een flinke deuk gekregen hebben.
Van Standard-kant vond ik enkel de reactie van Jova menselijk, maar ja, dat is dan ook de enige standard-speler die zich tussen de anderlecht supporters kan begeven.
Arme wasyl 
och wat een gezeik. Hij vroeg er gewoon om, om hard aangepakt te worden, zeker na zijn interview van afgelopen zaterdag in HLN,
2 basisspelers van A'lecht vele maanden out, 1 basisspeler van standard die een lange schorsing gaat krijgen. Bij club lachen in hun vuistje. 

Let even op het been net voor Wasilewski uit beeld verdwijnt, het plooit helemaal naar de verkeerde kant. 
had de beelden nog niet gezien, pretty nasty
| Originally posted by Real Let even op het been net voor Wasilewski uit beeld verdwijnt, het plooit helemaal naar de verkeerde kant. |
), inclusief de misselijkmakende krak
Zijn been draaide toen ook in allesbehalve anatomisch correcte hoeken en bochten.
En Witsel maar blijten. De janet.
Roy Keane kwam er tenminste voor uit dat hij nog een rekening te vereffenen had. "I'd waited long enough. I fucking hit him hard", aldus Keane. "The ball was there (I think). Take that you ****. And don't ever stand over me sneering about fake injuries. Even in the dressing room afterwards, I had no remorse. My attitude was, fuck him. What goes around, comes around. He got his just rewards. He fucks me over and my attitude is an eye for an eye."
Let vooral op Keane's laatste woorden richting Haaland vooraleer hij de kleedkamer opzoekt. Haaland heeft bij mijn weten nooit meer een voetbalwedstrijd gespeeld.
| Originally posted by Devilex De sympathie voor Standard zal bij de meeste gelegenheidssupporters toch een flinke deuk gekregen hebben. |
| Originally posted by Progrez En Witsel maar blijten. De janet. Roy Keane |
| Originally posted by Progrez En Witsel maar blijten. De janet. |
| WITSEL STAAT TOT 23/11/2009 AAN DE KANT De KBVB heeft Axel Witsel voor zijn tackle op Marcin Wasilewski tot en met 23 november geschorst. Dat komt overeen met 10 competitieduels en 1 bekermatch. Dat is een week meer dan het bondspar- ket had gevraagd. De KBVB zal Witsels dossier overmaken aan de UEFA en FIFA. Witsel was samen met Standard-directeur Fran�ois naar de KBVB gegaan om zich te verdedigen. Witsel: "Ik aanvaard de mo- gelijke sancties, maar wie me kent weet dat ik dit niet met opzet heb gedaan." "Ik wil mijn medeleven betuigen aan Wa- silewski en zijn familie en me snel bij hem persoonlijk gaan verontschuldigen." |
Ik vind het precies toch wel wat lang. Je ziet bijna wekelijks zulke aanslagen op de Belgische velden, het enige verschil is dat er daar geen botten breken. Maar dat zou toch in principe niet mogen uitmaken?
Vind ik in principe ook maar op gebied van sancties is gans het voetbalgebeuren gewoon enorm wazig.
Nu beginnen ze ineens sancties toe te passen zoals het strafrecht, waar de straf ook afhangt van de gevolgen van je misdaad en niet de misdaad zelf (bv dronken rijden en al of niet iets veroorzaken).
| Originally posted by Jasperovitsj Ik vind het precies toch wel wat lang. Je ziet bijna wekelijks zulke aanslagen op de Belgische velden, het enige verschil is dat er daar geen botten breken. Maar dat zou toch in principe niet mogen uitmaken? |
Ik zeg het, dan kunnen ze elke week iemand voor 10 speeldagen schorsen.
Inderdaad, Witsel heeft gewoon pech. Khad 6 weken verwacht, 10 lijkt me zwaar overdreven.
En dan die 2500 euro boete , evenveel of Dirar's fluim 
't is veel, mss zelfs teveel ... maar in mijn ogen niet slecht voor Witsel. De komende weken voetballen zou voor hem zowiezo niet mogelijk zijn. Hopelijk milderen de reacties na verloop van tijd en kan hij na zijn schorsing het incident achter zich laten. Dat zal na een schorsing tot 23/11 makkelijker zijn dan wanneer hij over een aantal weken al terug mocht spelen.
In mijn ogen zijn er drie belangrijke redenen waarom de bond voor zo'n lange sanctie kiest:
- Ze oordelen dat Witsel niet de intentie had de bal te spelen, maar wel om Wasyl te raken
- De ernst van de opgelopen blessure
- Om hun eigen incompetentie te verdoezelen: de bond heeft het gewoon te ver laten komen en had al veel langer geleden strenger moeten optreden tegen zware overtredingen (Wasyl zijn elleboogaanslagen in de testmatchen werden bijvoorbeeld volledig onbestraft gelaten). Daarom gebruiken ze Witsel nu als voorbeeld om toekomstige incidenten te vermijden
edit: ondertussen trouwens het rapport van de bond gevonden waarin ze hun motivatie geven voor de sanctie: LINK
Standard - Lierse voor de BVB. Voor de rest een strontloting.
1 Virton - Kortrijk
2 Westerlo - Aalst
3 Club Brugge - Hamme
4 Wetteren - Charleroi
5 Antwerp - Dender
6 Anderlecht - Verviers
7 Lokeren - Tubeke
8 STVV - Genk
9 Bergen - Moeskroen
10 Roeselare - Beveren
11 KV Mechelen - Spouwen Mopertingen
12 Woluwe Zaventem - AA Gent
13 Standard - Lierse Sk
14 Zulte Waregem - Sk Ronse
15 Germinal - Deinze SK
16 Cercle Brugge - OHL
Aargh wat een domme verplaatsing voor Aalst 
Het verslag van de memorabele Nederland - Belgi� uit 1999 (eindstand 5-5) staat op Sporza Retro: http://www.sporza.be/permalink/1.576583
Strupar ![]()
| Originally posted by Real Het verslag van de memorabele Nederland - Belgi� uit 1999 (eindstand 5-5) staat op Sporza Retro: http://www.sporza.be/permalink/1.576583 Strupar |
We zijn nog altijd mathematisch niet uitgeschakeld 
mijn pronostiek was verkeerd: ik had op 1-5 gegokt