TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Hoe is iedereen een tranceaddict geworden?
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by LightForce on Jan-18-2002 12:31:

quote:

Original posted by New Wave

Wil ik wel eens weten, ik draag nog bijna elke dag maxxies......(nu met extra verwarmende nieuwe zooltjes ).....ZIJN DER NOG MEER......of ben ik de enige met nog een beetje gabber syntomen?......kop gaat ook nog altijd voor de helft kaal....

Maxjes draag ik niet meer. Maar draag zomers nog wel me zomer aussie, lekker jasje blijft het. En het staat nog leuk ook nog . tja zeg nou zelf een trainingspak van 350 piekies en dan maar 5 keer dragen is natuurlijk zonde. Dus het jasje draag ik nog. De broek niet meer die is kaduuk (Foutje met vuur)

Posted by HaZZa on Jan-18-2002 14:34:

Ik kan me inleven met een groot deel van de TA's hier. 2 Unlimited en DJ Paul waren tog wel de eerste die ik hoorde. Voor mijn gevoel valt dat niet echt onder trance, maar hetgene wat er het dichtst bij in de buurt komt.
Tis niet dat ik er later mee ben, maar mijn eerste nummer kan ik me nog goed herinneren : Dumonde - See The Light.
Volgens mij was het de readio rip, en iets van 128 K, aar dat was het eerste trance nummer waar ik helemaal van uit mn plaat ging. Had wel eerder trance nummers gehoord, maar meestal als we ergens gingen stappen, en dat werd dan gedraaid in de auto (in de discotheek zelf niet ,dat konden we alleen dromen.) Het probleem was dan altijd dat ik nooit wist welke cd's dat waren. Meestal was ik dan gewoon te zat of te stoned om het te vragen.
Ik kan me nog wel de Hypnotrance cd's herinneren. En uiteraard de Trance Top 100 cd's waar inmiddels al deel 238230098715 van uit is geloof ik.
En kent iemand Serious Beats nog? Ik heb nu een nummer op de nieuwste Gary D, dat een remake is van een nummer van een van de Serious Beats CD's (k geloof nmr 12).

Ik weet ook nog goed toen ik mn eerste mp3 downloade. Ik chatte toen veel op de TMF chat, en ik hoorde er wel lui over praten, maar het interesseerde me niet. Toen heb ik me er een middag in verdiept, en aan het eind van die middag hoorde ik mn eerste mp3 van het internet: DJ Jean - The Launch. Ik heb 3 dagen rondgelopen met de gedachte "Huh? WTF? Hoe is dat mogelijk?"

Sinds mijn eerste Innercity in 2000, ben ik wat meer naar de zware trance gegaan, de hardtrance en techno spraken me vanaf die tijd erg aan. Maar niettemin vind ik een goeie synth door een nummer onwijs goed...als het maar goed past, en als het maar goed wordt opgebouwd, dan krijgt een nummer mij meestal wel uit mn plaat.

Dat was ongeveer mijn ervaring met trance voor het eerst

Posted by Marco Harleman on Jan-18-2002 15:21:

Bij mij is het eigenlijk begonnen met de MTV cd's. Dus ook 2unlimitid DJ Bobo etc etc. Als je die zooi nu hoort dan weet je niet meer wat je meemaakt. Terwijl een hoop vrienden eigenlijk nog een beetje bij guns en roses waren en de toenmalige top 40 hits begon ik al een beetje trance achtige cd's te kopen. Het begon pas goed met de cd van tiesto van IC. Dat is inderdaad nog steeds een wereld cd
Nu zit ik op mijn werk hele dagen achter de computer en da kan de baas vind ik toch wel betalen dat ik dan bijna dag en nacht muziek aan het downloaden ben. Toen ik eenmaal napster had ontdekt was het hek van de dam. later kwamen daar AG en deze site bij en sinds een half jaar ook djmixes2k. Ik heb nu regelmatig dat mijn harde schijf = 20 gig vol zit met muziek. gelukkig heb ik een tapestreamer waar 30 gig op kan dus voorlopig kan ik nog wel even. De eerste houseparty was TE in de Statenhal in Den Haag, met daarna een after in de Eau. Toen IC99. Daar mijn eerste kennismaking gehad met XTC. Stond werkelijk de hele dag erna nog strak. En sindsdien gaan we bijna 1 keer per maand naar een leuk feestje 2feb is de volgende alleen weten we nog niet welke Of naar qontact of naar antwerpen of naar de amsterdam studio's. Mijn voorkeuren gaan nu toch wel uit naar stevige club, trance een beetje hardtrance en progressive.

Posted by Valhalla on Jan-18-2002 19:54:

Het verhaaltje begon met de hardcore, vanaf Thunderdome 5 ofzo was ik helemaal verkocht. Aussitje erbij en lekker trippuh . Nooit aan pilletje gedaan toen en nu nog steeds niet, iets wat ik ook nooit zal doen. Een jointje is wel lekker maar je weet wat er met je gebeurt, per pil verschilt het effect.
Na die periode ging ik een beetje top40 crap luisteren totdat........ DJ Tiesto een meesterlijke set draaide op Innercity, we all remember .
Dit was echt zo'n geweldige set. ik kocht de compilatie en was helemaal verkocht. Vanaf toen ben ik trance gaan luisteren. eerst de soft trance wat nu de commerciele rotzooi is. Maar nu ik naar feesten aan het gaan ben komt het oude hardcore gevoel toch weer en mijn favo muziek zijn toch techno met al zijn spacy geluidjes en hardhouse/hardtrance met de lekkere bass .

Aldus een trance-addict in training ROFL ! Hardcore will never die

Posted by New Wave on Jan-18-2002 20:50:

quote:
Originally posted by Valhalla

Hardcore will never die

Tieten, heeeeeeeerlijk dat zinnetje........heb je al nieuwe verwarmde schoenzooltjes voor je maxxies? ik wel, ze gaan nu NOG langer mee dan der normale maxxies......

Posted by John on Jan-18-2002 22:18:

Ik ging altijd plate luistere na school bij midtown, lekker hakken daaro =) en toen pakte ik een keer een trance plaat, maar ik denk dat commerciele nummertjes als carlos - silmarillia en dj jurgen - better off alone (zeker NIET the launch) voor de grote intresse hebbn gezorgd. hardcore liep toch een beetje op zn end en toen midtown dordt geen hardcore platen meer verkocht, ging ik steeds meer trance luisteren.. in 1999 zelfs aardig wat van die trance complatie cds gekocht (mystery land, en nog een paar die ik ni meer weet)
naja dis we een beetje een korte story...(dat hele (happy) hardcore, 2unlimited, james brown is dead, mc hammer gebeuren ervoor skip ik maar ff voor et gemak )

ik heb trouwens ook nog maxen liggen=)
en nog andere nike dinges voor naar school heheh

Posted by John on Jan-18-2002 22:23:

ik vind et trouwens rot dat mn ausbroek gejat is....per ongeluk mn gymspullen op school gelaten.. kutconcierges

Posted by Opti on Jan-18-2002 22:56:

quote:
Originally posted by John
mc hammer

volgens mij is dat geen trance hoor...

Posted by Dj Alpha on Jan-19-2002 08:36:

quote:
Originally posted by Optimus

dance

dat is een ruime opvatting, je bent begonnen met een stijl en in de loop der tijd verschuift je stijl en in ons geval zijn wij bij trance uitgekomen. Denk nie dat ik t beter kan zeggen hehe. maar tis ook half 10 sochtends

Posted by moogwai on Jan-19-2002 11:01:

haha.. er heeft weer iemand liggen graven... altijd leuk om die verhaaltjes te horen

Ben al 5 jaar addicted nu

Posted by Jukx on Jan-19-2002 12:10:

quote:

quote:
Originally posted by Dj Alpha

dance

Volgens mij is dat gewoon hip-hop hoor? Of hiphouse ofzo.

Posted by John on Jan-19-2002 13:04:

quote:

2 unlimited, dj paul enz enz enz ook niet
maar et is wel de aanloop ernaar toe
en tis maar net wat voor stickertje je op iedere muzieksoort plakt:P

Posted by Opti on Jan-19-2002 13:45:

"Cant Touch Thisssssssssssssssss"

Posted by Opti on Jan-19-2002 13:46:

quote:
Originally posted by John

2 unlimited, dj paul enz enz enz ook niet
maar et is wel de aanloop ernaar toe
en tis maar net wat voor stickertje je op iedere muzieksoort plakt:P

Ik vind jantje Smit ook trance dan....

Posted by Valhalla on Jan-19-2002 20:41:

quote:

Ik vind jantje Smit ook trance dan....

Bassje eronder en je hebt de enige echt Smitcore

ps : misschien wel ideetje als zijn muziek nog minder verkoopt.

Posted by kolkiewolkie on Jan-19-2002 21:20:

quote:
Originally posted by Valhalla

Bassje eronder en je hebt de enige echt Smitcore

LOL

BRILJANT

greetz kolkiewolkie

Posted by New Wave on Jan-19-2002 22:59:

"zeg oma, ik hou steeds meer van jouw" BOOM BOOM BOOM BOOM BOOM BOOM "zeg oma, ik hou steeds meer van jouw" BOOM BOOM BOOM BOOM

Mido vs J Smit - Oma

Posted by Apoptosis on Jan-20-2002 12:42:

Mijn muziek-liefhebberij-geschiedenis :

Synthesizer (jaren 80) -> House (I Am The God Of Hell Fire etc, eind jaren 80/begin 90) -> Mellow (Dj Bobo etc, begin 90) -> Happy Hardcore (midden 90)-> Hip-Hop (midden 90) -> Cheesy Trance (midden/eind 90) -> ECHTE TRANCE (eind 90 tot nu & forever!! )

Ja k weet t... Hip-Hop past eigenlyk NIET in het rijtje thuis, maar dat kwam door invloeden van buitenaf

ltr

Posted by Opti on Jan-20-2002 12:52:

quote:
Originally posted by Apoptosis

Ja k weet t... Hip-Hop past eigenlyk NIET in het rijtje thuis, maar dat kwam door invloeden van buitenaf

Wiet?

Posted by Apoptosis on Jan-20-2002 15:01:

quote:

Wiet?

LOL !! Ja, of weed-smokin-friends die zo nodig altijd hun Wu-Tangs moeten opzetten in de auto

Vette Optimus Prime pak trouwens!! Ik was altijd Fan van Bruticus, Superion en de Dinobots !!

Pages (3): « 1 2 [3]