TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Klassiekers (& de toekomst van House?)
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »
wat dacht je dan van:
faithless - insomnia
sasha - scorshio
BBE - seven days one week
chicane - saltwater
push - universal nation ( niet heel oud, maar absoluut een klassieker)
| quote: |
Originally posted by Funk Einsatz Ik heb gelijk nog een vraag: er is een super cool nummer waarbij in de clip een zwarte man gekleed als een monnik met een kruis rondloopt. Hoe heet dit nummer!!!?? |
ice mc - its a rainy day vond ik 1994 extreem goed
maar ik zat in groep 7 ofzo, dus vraag me niet naar underground dinge... rotterdam termination source - poing 
ixxel - drop that beat is ook wel leuk en grooveyard - mary go wild, maar kweetnie of die erg oud zijn. de rest = allemaal al genoemd denk ik zo
| Originally posted by Smirnoff Is dat niet een nummer van enigma ?? Sadness ofzo ? |
| Originally posted by John ... en grooveyard - mary go wild, maar kweetnie of die erg oud zijn. de rest = allemaal al genoemd denk ik zo |
inner city - big fun
theme from s'express
die ene track met jack (waarop die man zingt hoe house was ontstaan (and from this groove...))
dat zijn ook klassiekertjes. (toen was ik zelf nog geen 10
)
het ging in deze thread niet alleen over het verleden maar ook over de toekomst van house.
Je weet nooit wat de toekomst gaat brengen, 10 jaar geleden had ik er ook geen idee van dat de hele house-scene zo groot ging worden.
Een feest met 1000 man was GROOT en toen ging je voor dj paul enz..
Het moet toch ergens een keer weer ophouden, mischien komt er wel iemand met een nieuwe soort trance/house-muziek.
We zullen zien !!
iemand?... hoe heet het nummertje met de vocals: all aboard, the nighttrain!
btw ik zoek een beetje oudere cds na! (ja vanaf 92 heb ik dance cdtjes etc..
)
the course - ain't nobody
de bos - on the run
da hool - meet her at the loveparade
red 5 - da beat goes...
| Originally posted by Optimus ghehehe, er komen steeds m��r tracks van n� 1994 ![]() ![]() ![]() de meesten zijn 15/16, dus Bram, ze weten niet eens waar je t over hebt man ![]() |

| Originally posted by Funk Einsatz En wat dachten jullie van: chicane - salt water faithless - insomnia sasha - scorchio push - universal nation BBE - seven days one week toch ook wel redelijke klassiekers dacht ik zo |

Kick & Ban
| Originally posted by TimeportE iemand?... hoe heet het nummertje met de vocals: all aboard, the nighttrain! |
En nu hebben we ff Houseparty IV aan 1992, dus oud genoeg neem ik aan
The ultimate seduction - the ultimate seduction
The ultimate seduction - Housenation
NUKE - NANA (beetje commercieel, maar wel goed)
World Party II - Forget-it
The Shamen - LSI
Weird Science - Hole in one
LDV - Climb the wall
Ramirez & Pizarro - Hablando
The age of love - the age of love
SL2 - On a ragga Tip (whoaaaaaaaa wat een hilarische plaat was dit)
Waxxattack - Yesss !!!
Charly Lownoise - Speedcity
Poing - poing (
)
Houseparty V gaat nu net aan, 1993 dus ook nog oud genoeg
Soup - New York-London (werd laatst nog in de Eau gedraaid)
Vicious Delious - Hocus Pocus
The golden girls - Kenetic (chille plaat)
Format 1 -Sollid Session (een chillere plaat)
The Good men - Give it up
Intergroove - Bodyflow (totall chillness)
Usha - I want you (you want me)
Jonny L. - Hurt you so (break-beat cool)
Wordt vervolgt kinders 
| Originally posted by SnuggLe ps. diegene die gaat zeggen dat "De Klubbheads" ook klassiekers hebben schiet ik persoonlijk af Kick & Ban |
| Originally posted by Blik nee de Klubbheads niet, maar DJ Boozywoozy wel toch?? |
| Originally posted by MaGiK54 SL2 - On a ragga Tip (whoaaaaaaaa wat een hilarische plaat was dit) Poing - poing ( ) |

| Originally posted by magrec die ene track met jack (waarop die man zingt hoe house was ontstaan (and from this groove...)) |
en daar gaan we weeeeeer.
Rave Parade I gaat nu net aan is uit 1994, dus nog net op het randje volgens Snuggle
Marusha - Raveland (Marusha was echt goe)
Sequential One - Dance
Obsessive - Tune in-Turn out (mix van Charly en Theo) (aaaaanrader)
Ravers nature - Hands Up ravers (
)
Westbam - Wizards of the sonic (westbam rmx)
Overige nummers die errug goed zijn:
Rene et Gaston - Conte de fees
Club 22 - Open your mind
Ik weet er niet meer, dus deze keer geen vervolg. Maar terug te komen over de toekomst van de House/trance muziek. Ik verwacht dat er wel weer een stroming housemuziek gaat komen, maar wat, de tijd zal het ons leren. Maar housemuziek in het algemeer zal binnen nu en 10 jaar nog lang niet verdwenen zijn verwacht ik.
| Originally posted by SnuggLe ps. diegene die gaat zeggen dat "De Klubbheads" ook klassiekers hebben schiet ik persoonlijk af Kick & Ban |
misschien dan he..
| Originally posted by magrec Dat durf ik niet met 100% te zeggen maar ze produceren dus al echt heel lang onder zoveel verschillende namen..dusse...ik ga op zoek en ik vind de klubbheads klassieker misschien dan he.. |
| Originally posted by SnuggLe .....Echt relaxte muziek....allemaal klassiekers, die niet iedereen van het forum kennen denk ik. Een tijd geleden verbaasde ik me over de kennis van enkelen van jullie. Oke, sommigen hier zijn te jong om deze nummers te kennen, maar toch...het is HET begin van de house. Welke klassiekers vinden jullie echt gaaf? (En kom niet met Univeral Nation...das geen klassieker). |

| Originally posted by SnuggLe Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. Waarom zouden we later naar andere muziek luisteren? Ik ben met house opgegroeid... Ik denk toch echt wel dat het blijvend is. Hoe zie jij 'house' (en ik zegt expliciet geen TRANCE) over 20 jaar? |
| Originally posted by Spinnin Jack Van wie?? - Open Sesame |
Re: Klassiekers (& de toekomst van House?)
| Originally posted by SnuggLe Ik zat net met Basd hier lekker op de bank een Ouzotje (en Tequilla) te drinken |

| Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. |
Sjiiit, kweenie zeker of dit de goede titel is:
pinnochio - pinnochio

| Originally posted by junis Sjiiit, kweenie zeker of dit de goede titel is: pinnochio - pinnochio |
Wie dacht je dat er bijv. achter The Ultimate Seduction (het project) zaten? Right, Klubbheads!
Deze tijd was een BEREstrakke uitgaansperiode "mijmer"
Ik bleef ondanks alles toch wel diehard U2-fan maar de feestjes met deze knallers waren toch echt mijn weekenden
En sja ik ben er een paar jaar tussen uit geweest ergens maar ga nu weer vrolijk verder,mijn mams vindt trancemeuk ernstig lekker in tegenstelling tot die van blik dus ik denk toch echt dat dat per persoon zeer verschillend is
Er zullen altijd mensen blijven die aan hun nostalgie van een mooie tijd blijven hangen en niet meer open staan voor nieuwe klanken,ik heb aan de lijve ondervonden dat dat de grootste fout is die je maken kan.
Dussss zolang er mensen zijn die vernieuwingen trekken blijft deze stroming wel bestaan hoor,net zoals de rock nooit zal verdwijnen imo.