TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Trance och Svarje
Pages (3): « 1 2 [3]

Posted by Aendy on Aug-23-2002 23:13:

quote:
Originally posted by Xplorer76

Vill vi att techno ska bli kommersiellt??

Ja och nej. Ja f�r att musiken f�rtj�nar cred, artisterna f�rtj�nar fet cred och fem timmar mellan Malm� och Stockholm hade k�nnts s� j�la mycket b�ttre om man kunnit ratta in annat p� radion �n skvalet och upprepningarna p� NRJ m.m.
Nej f�r med kommersialisering kommer exploatering. Jag vill ha danskulturen s� �kta som den �r nu. N�r folk verkligen g�r p� fester f�r dansen och musiken och inte f�r att det �r inne (oki, vissa som enbart tycker det �r hippt att ha varit p� ett "rejv" finns nu ox� men de �r inga direkta stammisar och blir de stammisar �r det f�r att musiken n�tt dem) utan f�r att den finnns d�r. Jag �lskar att st� och dansa p� Dockan och bara gl�mma alla bekymmer som finns utanf�r. Att bara r�ra mig, svettas s�nder och k�nna den behagliga rysningsk�nslan som musiken och atmosf�ren ger.

quote:
Originally posted by Xplorer76

Vill vi att droger ska legaliseras??

N�! Beh�ver faen inte motiveras, alla vet var jag st�r ang�ende detta k�nslom�ssigt och �vertygelsem�ssigt och vet man inte det finns det lite att l�sa om det p� forumet.

Posted by mindshooter on Aug-24-2002 08:34:

quote:
Originally posted by Aendy

Ja och nej. Ja f�r att musiken f�rtj�nar cred, artisterna f�rtj�nar fet cred och fem timmar mellan Malm� och Stockholm hade k�nnts s� j�la mycket b�ttre om man kunnit ratta in annat p� radion �n skvalet och upprepningarna p� NRJ m.m.
Nej f�r med kommersialisering kommer exploatering. Jag vill ha danskulturen s� �kta som den �r nu. N�r folk verkligen g�r p� fester f�r dansen och musiken och inte f�r att det �r inne (oki, vissa som enbart tycker det �r hippt att ha varit p� ett "rejv" finns nu ox� men de �r inga direkta stammisar och blir de stammisar �r det f�r att musiken n�tt dem) utan f�r att den finnns d�r. Jag �lskar att st� och dansa p� Dockan och bara gl�mma alla bekymmer som finns utanf�r. Att bara r�ra mig, svettas s�nder och k�nna den behagliga rysningsk�nslan som musiken och atmosf�ren ger.

Precis! Det �r ungegf�r detta jag velat s�ga... Vill ox� till�gga/omformulera. N�r musik blir kommersiell d� h�nder ofta den saken som jag tycker �r det v�rsta inom musikbranchen, musik slutar bli musik och blir ist�llet en vara som bara produceras f�r att h�va in cash. Finns s�kert Trance producenter som bara g�r det f�r pengarna. Men jag vet att T.ex Tiesto �r F�R Mp3 utdelning via internet d� han vill att hans musik ska n� ut till s� m�nga som m�jligt. Han tj�nar �nd� grovt mycket p� sina turneer. Tycker verkligen att man ska st�tta dom genom att k�pa deras skivor i och f�r sig men l�t oss s�ga att Trance skulle bli J�TTE poppis i hela sverige. Folk lyssnar p� trance som dom lyssnar p� Pop idag.
Vad skulle h�nda?

Jo man skulle skrika efter trance. Efterfr�gan skulle bli stor och d�rmed skulle det s�ttas �nnu mer tryck p� producenterna. H�r ges inga 7 �r �t Sasha att g�ra klart sitt album.
"Skit i att det ska vara PERFEKT, sl�ng p� 2 bra l�tar som folk k�nner igen och fyll ut med resten bara, s� l�nge folk k�per!"
Folk kommer k�pa och k�pa. Man kommer s�tta �nnu mer tryck p� att f� bort alla Trance Mp3 filer p� internet d� man vill att folk ska k�pa ist�llet. Det kommer finnas m�nga fester, otroligt m�nga fester s�kert. P� dessa fester finns det inte alls lika mycket folks som �r entusiastiska l�ngre. Dom flesta bara �r d�r f�r att det �r "inne" att lyssna p� detta nu och det blite inte alls lika sk�n st�mning.
Vi som lyssnar nu kommer f�rmodligen dra oss undan och ha v�ra egna fester iallafall men n�r vi s�ger till folk att vi lyssnar p� trance blir vi bara en i m�ngden. Jag vet att det mesta h�r kanske �r lite �verdriver med det �r bara f�r att ge en liten insikt i hur jag t�nker.

Pages (3): « 1 2 [3]