TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Dana is hot!
Pages (4): « 1 2 [3] 4 »

Posted by Siesta on Oct-15-2002 14:59:

afternative de newe ISAAC, gheghe

Posted by Pjotr G on Oct-15-2002 14:59:

heh

Dit is toch wel een stuk beter als wat ik verwacht had hoor. Maar ik laat dit niet kritiekloos over me heen gaan

Je gebruikt 3 verschillende basslines ofzo...hou t bij eentje....en dan wel diegene die begint bij 0:27 want die rost wel lekker. Deze staat wel iets te hard in de mix.

De melodie had voor mij simpeler gemogen (hehe JA NOG SIMPELER), met dat leuke slipgeluidje ofzo

Heb je de bass-sounds zelf gemaakt of zijn ze in hun geheel gesampled?

Posted by Subsonik on Oct-15-2002 15:02:

quote:
Originally posted by Pjotr G
heh

Dit is toch wel een stuk beter als wat ik verwacht had hoor. Maar ik laat dit niet kritiekloos over me heen gaan

Je gebruikt 3 verschillende basslines ofzo...hou t bij eentje....en dan wel diegene die begint bij 0:27 want die rost wel lekker. Deze staat wel iets te hard in de mix.

De melodie had voor mij simpeler gemogen (hehe JA NOG SIMPELER), met dat leuke slipgeluidje ofzo

Heb je de bass-sounds zelf gemaakt of zijn ze in hun geheel gesampled?

Ik heb gewoon eerst een berg sample's van internet geplukt, sommigen bewerkt in soundforce , en die bass die er bij 27 sec inkomt hebbik uit n nummer gesampled , daarna in fruity et in elkaar gezet en toen wat filters erop in reason, jaja

Posted by Opti on Oct-15-2002 15:23:

Wat ie er niet bij verteld is dat ie er dag en nacht mee bezig is geweest

Posted by Pjotr G on Oct-15-2002 15:24:

ok....wel jammer

veel hardstyle mensen zullen hun basslines wel niet van internet plukken

maar goed boeie. Ik vond t gewoon niet leuk dat hardstyle als minderwaardig wordt beschouwd. Ok dan, kennelijk is t niet bijzonder moeilijk te maken. Neemt niet weg dat ik er goed op los kan gaan

Posted by Subsonik on Oct-15-2002 15:29:

quote:
ok....wel jammer

veel hardstyle mensen zullen hun basslines wel niet van internet plukken

maar goed boeie. Ik vond t gewoon niet leuk dat hardstyle als minderwaardig wordt beschouwd. Ok dan, kennelijk is t niet bijzonder moeilijk te maken. Neemt niet weg dat ik er goed op los kan gaan

hmm denk jij dattik me complete bassline gesampled heb?? dat is dus eg nietzo kick etc hebk niet gesampled , aleen de bass hebk gesampled uit technboy - kick bass

Posted by mantisnl on Oct-15-2002 15:29:

klinkt lekker

luv die basslijn

Posted by Pjotr G on Oct-15-2002 15:32:

de kick hoort niet bij de bassline alleen de bass

maar goed mensen ik kan er mee leven...zolang u maar niet aan mijn dierbare techno komt!

Posted by Subsonik on Oct-15-2002 15:35:

quote:
zolang u maar niet aan mijn dierbare techno komt!

hebben we toch nog n beetje dezelfde smaak

Posted by Teknikol on Oct-15-2002 15:55:

Thumbs up

naja ik zal me proberen in te leven in de hardstyle lovers:

- die bas is echt vet (op 27 sec)
- de kicks, snares enzow zijn goed uitgezocht, zijn echt zwaar rammen man
- en die melodie is ook wel vet, vooral bij die filter overgang (op 1 min 4 sec)

dus goed gedaan

Posted by raoel on Oct-15-2002 16:20:

Damn, jij hebt al veel met die programma's zitten kloten of niet?
Je hebt in korte tijd toch wel iets aardigs gemaakt.

Ik vindt het serieus best aardig klinken al is dit absoluut nog geen kwaliteit omdat het al geheel niet op elkaar aansluit, vooral als die vette bass erin komt bij 27 seconde gaat het een beetje van de hak op de tak.

HardStyle leek mij al (en jij hebt het bewezen) vrij makkelijk te maken, toch denk ik dat je een trance liedje ook zo in elkaar hebt geflanst alleen doe je dan langer over om de melodie te maken.

Wat heb je hiervoor gebruikt?
Soundforge, Fruity Loops en Reason?

Posted by ScuL on Oct-15-2002 17:13:

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
het is veel te happy. Maw de trance invloed is veel te groot...

Die bass & snare klinken idd wel lekker maar da's ook wel logisch met geripte samples (doe ik zelf ook altijd).
dat scratch achtige sampletje is ook nogal licht, mag wel wat meer distortion op.

Zal voor de gein ook mijn laatste probeersel beschikbaar stellen, gemaakt in Modplug + veel nabewerking met CoolEdit Pro v2.
Ik ga binnenkort toch nog eens aan de fruityloops (kan er niet aan wennen), kijken of ik het wat voller kan laten klinken.

http://www.xs4all.nl/~wmbakker/scul/mp3/new.mp3

Posted by Subsonik on Oct-15-2002 17:41:

quote:
Originally posted by ScuL
Die bass & snare klinken idd wel lekker maar da's ook wel logisch met geripte samples (doe ik zelf ook altijd).

1 geript sampletje en meneer heeftet gelijk over geripte samples

Posted by ScuL on Oct-15-2002 18:00:

quote:
Originally posted by AFTERNATIVE
1 geript sampletje en meneer heeftet gelijk over geripte samples

Ja die subbass is geript of niet dan. Dan is het dus een geript sample. Ik zei sample(s) in meervoud omdat ik zelf ook meerdere subbassen rip. Simpelweg omdat een goeie hardstyle bas niet of nauwelijks uit een softwarepakket te persen is. Je moet niet zo letterlijk lezen.

Posted by Pjotr G on Oct-15-2002 18:18:

quote:
Originally posted by ScuL
Simpelweg omdat een goeie hardstyle bas niet of nauwelijks uit een softwarepakket te persen is.

HOEST HOEST

ga er maar redelijk van uit dat je vrijwel alles dat je uit hardware kan persen (tegenwoordig), ook uit software kan persen. T is vooral een andere manier van werken, wat je maar fijner vindt.
Dit schreeuw ik niet omdat ik een software voorstander ben, werk zelf met hardware.

You just gotta know how

Posted by ScuL on Oct-15-2002 19:59:

quote:
HOEST HOEST

ga er maar redelijk van uit dat je vrijwel alles dat je uit hardware kan persen (tegenwoordig), ook uit software kan persen. T is vooral een andere manier van werken, wat je maar fijner vindt.
Dit schreeuw ik niet omdat ik een software voorstander ben, werk zelf met hardware.

You just gotta know how

Je zegt hetzelfde wat ik zei.
Ik zei niet of nauwelijks, dat wil dus zeggen dat het niet onmogelijk is maar wel heel lastig. Je moet maar net weten hoe, inderdaad.

Posted by Pjotr G on Oct-15-2002 20:06:

toch bedoelde ik t iets anders. Denk je dat je uit hardware automatisch de vetste geluidjes krijgt omdat t hardware is? Nee zo werkt t niet, daar moet je net zo goed weten hoe...

Posted by John on Oct-15-2002 20:15:

klinkt best vet afternative beetje warrelig alleen..van de hak op de tak, maar dat boeide ook niet gezien et doel van die track begin van et melodietje lijkt op 'follow me' w00t
en scul: misschien ligt et aan mn koptelefoon, maar ik vind de kick en de bassline niet helemaal lekker lopen samen.. kick in et begin heeft wel een lekkere oldschool feeling
maar ik hou mn mond weer want ik kan helemaal geen hardstyle maken

Posted by Dr. Kuipers on Oct-15-2002 20:25:

Ik wil hem ook downen......

Maar krijg error

Unexpected server respons :S :S :S

Posted by ScuL on Oct-15-2002 20:30:

quote:
Originally posted by John
en scul: misschien ligt et aan mn koptelefoon, maar ik vind de kick en de bassline niet helemaal lekker lopen samen.. kick in et begin heeft wel een lekkere oldschool feeling
maar ik hou mn mond weer want ik kan helemaal geen hardstyle maken

da klopt. ik vind het zelf ook. ik ga d'r een andere kick voor pakken. ben nu bezig om mijn song over te zetten van modplug naar fruityloops, kijken hoe het gaat klinken als ik daar wat meer FX overheen gooi.

Posted by Subsonik on Oct-15-2002 20:33:

quote:
Originally posted by Dr. Kuipers
Ik wil hem ook downen......

Maar krijg error

Unexpected server respons :S :S :S

Link werkt bij mij nog horr, en alsset egtniet lukt moetje ff je msn adres pm'en ofzo, stuur ik em ff

Posted by Dr. Kuipers on Oct-15-2002 20:42:

Wazig, via FlashFXP werkt ie wel.

Dus ben hem nu aan binnen hengelen

Posted by Dr. Kuipers on Oct-15-2002 20:58:

OK my opinion:

Klinkt wel lekker, maar veels te soft en te eentonig

Noem dit eerder (hard)trance dan hardstyle hoor

Maar wel lekker nummertje om te luisteren

Posted by mastah jc on Oct-16-2002 18:19:

voor degene die het niet gezien hebben vandaag was Dana bij tmf chat.... niet egt iets boeiends gebeurd ofzo maar toch wel leuk om te zien dat ze dus egt wel groot is!!!

Posted by LowRider on Oct-16-2002 18:58:

hehe lol je bent groot als je bij tmf live vraagjes mag beantwoorden...
maarja je hebt wel gelijk idd het grote publiek vind het mooi... maar daar waren we al uit

zo van: wat is je favoriete huisdier?

Pages (4): « 1 2 [3] 4 »