TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Dutch Online Tranceaddict.com DJ Contest
Pages (11): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 »

Posted by eieregooie on Nov-21-2002 01:38:

Mja... 40 minuten lijkt me ook wat kort... Maar eerlijk gezegd maakt het me persoonlijk nie zoveel uit...

Posted by Siesta on Nov-21-2002 13:09:

laten we er dan MIN. 40 min van maken em MAX 70 min

goed?

Posted by magrec on Nov-21-2002 13:17:

hehe ik wil wel jureren hoor. (haha ook een hardstyle mix zal ik eerlijk beoordelen op opbouw(dus platen keuze) en techniek
40 minuten is wel kort vind ik.

Posted by New Wave on Nov-21-2002 13:45:

quote:
Originally posted by magrec
hehe ik wil wel jureren hoor. (haha ook een hardstyle mix zal ik eerlijk beoordelen op opbouw(dus platen keuze) en techniek

Dat trek jij echt niet.
Na 40 minuten pis je in je broek van het lachen.
Die gedachte al dat jij een hardstyle set gaat jureren

Posted by Siesta on Nov-21-2002 14:33:

quote:
Originally posted by magrec

serieus?

Posted by magrec on Nov-21-2002 14:36:

Tsja bij dit soort serieuze zaken ben ik altijd heeeeel serieus

Posted by TimeportE on Nov-21-2002 14:54:

me too, jury (lijkt me leuk)

Posted by Siesta on Nov-21-2002 15:24:

okay, ik count jullie in

Posted by Ding Chavez on Nov-21-2002 15:35:

quote:
Originally posted by DJ_Siesta
laten we er dan MIN. 40 min van maken em MAX 70 min

goed?

als we een min en max doen lijkt het me beter die wat te verkleinen, dan min 40 max 50 ofzo, of min 50 max 60. Anders heeft een ander meer tijd om opbouw te maken etc. Ik vind een vaste tijd beter, gewoon 60 min ofzo, give or take 5 min. Is het voor iedereen gelijk.

GreetZ, DC

Posted by mantisnl on Nov-21-2002 15:46:

ik vin gewoon rond de 60 minuten.. en uploaden.. meer eis ik niet

Posted by Siesta on Nov-21-2002 16:08:

ja, 60 min is ook wel prima

Posted by Dj Lex on Nov-21-2002 17:35:

Wil best jureren, maar heb weinig verstand van techniek. Hoor alleen grove fouten

Posted by Spinnin Jack on Nov-21-2002 17:47:

Hoe zal de jury eigenlijk te werk gaan?

Wat mij het handigste lijkt is dat ze een puntentelling maken van elke mix die ze luisteren en dan diegene met de hoogste score heeft gewonnen.
Alleen moet er wel een puntentelling bedacht worden. En misschien een aantal regels waar de mix aan moet voldoen.

Dit is het volgende wat ik heb bedacht:

Regels:
* Maximaal een mix van 59 minuten en 59 seconden.
* Encoded naar een mp3tje van 128 kbps.
* Muziekstyle maakt NIET uit.

Puntentelling:

Pluspunten
* Voor elke overgang die je maakt krijg je 5 punten
* voor 9 overgangen die langer dan 2 minuten duren krijg je 10 bonuspunten.
* Voor het gebruik van 3 duidelijk verschillende muziekstylen ten
gehoren gebracht doormiddel van 3 platen krijg je 8 bonuspunten.
* Voor goed opgeboud mix krijg je 5 bonuspunten. Dus met intro(kleintje), af en toe kleine break en climaxplaat op einde.

Strafpunten
* Als je een Trainwreck maakt van langer dan 8 seconden, gaan er 8 punten af van je totaal af.
* Als er na een overgang het volume duidelijk een stuk lager is dan voor/tijdens de overgang gaan er 2 punten van je totaal af.
* Als je tijdens een overgang 1 of meerde tellen naast zit, gaan er 6 punten van je totaalscore af.
* Als 2 vocalen hebt die elkaar in de weg zitten dan gaan er 4 punten van je totaalscore af.
* Als je even hoorbaar een plaat afremd(aantikken) of laat versnellen (een zetje geven) dan gaan er 3 punten van je totaalscore af.
* Als je te veel lange breaks gebruikt waardoor de set niet lekker doorgaat dan gaat er 5 punten van je totaalscore af.
* Als je erg van-de-hak-op-de-tak mixt dan gaan er 5 punten van je totaal score af. Dus beginnen met 1 technoplaat, daarachter een groovy plaat gevolgd door een stampende tranzer, daarachter een 2step plaat envervolgens weer drum n bass plaat, enzo verder. Wat leuk voor een schoolfeest is maar erg slechte mix opleverd.
* Als je scratchs/moves maakt die niet op de tel zitten dan gaan 3 punten van je totaalscore af(per keer dat het hoorbaar is).

Dit is alleen een voorzetje dus commentaar is welkom!!

En nu maar eens naar Den Haag, platen halen

Posted by TimeportE on Nov-21-2002 18:03:

ja maar sinds het niet live is (of wel) dan zullen veel mensen hun mixes doorblijven mixen tot ze een redelijk resultaat hebben.. kunnen we ook nie misschien met addiction crew iets regelen: winnaar, vaste deelname addiction 2 ??? misschien een idee..

Posted by AlFerox on Nov-21-2002 18:16:

nouja,

ik vind die puntentelling echt helemaal niks!!

elke muziekstijl vergt zijn eigen manier van mixen en dat is niet in zo een puntentellinkje te vangen.
bovendien vindt iedereen weer wat anders mooi en is daar geen vaste regel voor te verzinnen.

quote:
* voor 9 overgangen die langer dan 2 minuten duren krijg je 10 bonuspunten.

een hele korte overgang kan net zo mooi zijn als een lange.

quote:
* Als je even hoorbaar een plaat afremd(aantikken) of laat versnellen (een zetje geven) dan gaan er 3 punten van je totaalscore af.

de een hoort dit beter dan de ander.

quote:
* Als je erg van-de-hak-op-de-tak mixt dan gaan er 5 punten van je totaal score af. Dus beginnen met 1 technoplaat, daarachter een groovy plaat gevolgd door een stampende tranzer, daarachter een 2step plaat envervolgens weer drum n bass plaat, enzo verder. Wat leuk voor een schoolfeest is maar erg slechte mix opleverd.

van de hak op de tak mixen kan anders �rg leuk zijn! en is juist een stuk moeilijker dan dehele tijd dezelfde soort platen aan elkaar mixen

quote:

* Voor elke overgang die je maakt krijg je 5 punten

mensen die trance/prog draaien zijn dan behoorlijk in het nadeel t.o.v. techno

quote:

* Als je tijdens een overgang 1 of meerde tellen naast zit, gaan er 6 punten van je totaalscore af.

ook dit zal niet ieder jurylid even goed horen

quote:
* Als je te veel lange breaks gebruikt waardoor de set niet lekker doorgaat dan gaat er 5 punten van je totaalscore af.

er kunnen ook mensen zijn die op lange breaks kicken, terwijl andere juist een beetje vaart in een set willen.

Posted by AlFerox on Nov-21-2002 18:31:

hoe je het dan zou moeten beoordelen?

geen idee

Posted by New Wave on Nov-21-2002 18:55:

quote:
Originally posted by Spinnin Jack

Strafpunten

Zupahh.....doe mij maar straf geven op het bruine puntje van me borsten

quote:

* Als je een Trainwreck maakt van langer dan 8 seconden, gaan er 8 punten af van je totaal af.

Techno is 1 grote Trainwreck snotneus

quote:
* Als 2 vocalen hebt die elkaar in de weg zitten dan gaan er 4 punten van je totaalscore af.

Das mooi, heb ik geen last van

quote:

Dus ik begrijp.....als je overgang der naast zit....krijg je -6...hmmzzz, als je dus hoorbaar je plaat corigeert...dannuh gaan der dus ook 3 punten af.....heb je al snel -9 in je bropekzak...LEKKER IS DAT

quote:

Wat is teveel?

quote:

Neem aan dat iedereen wel een style kiest.
En als ik nu een Stigmata (boozy woozy 2002 remix) der in gooi? leg dat maar eens uit!!

quote:
* Als je scratchs/moves maakt die niet op de tel zitten dan gaan 3 punten van je totaalscore af(per keer dat het hoorbaar is).

Ejh, laat mij even weten op welke maat de back-spin moet okee, dan houw ik daar rekening mee
quote:
Dit is alleen een voorzetje dus commentaar is welkom!!

WHOEEHOEEEE gewoon mixen, en gewoon met het oor luisteren welke het beste is...is gewoon het meest logisch.

Posted by magrec on Nov-21-2002 19:10:

quote:

Euhm ja eclectische mixen zijn de mixen van de toekomst. en 2 step en drum & bass achter elkaar is heel goed mogelijk. (kwijl wie zo'n mix maakt die krijgt al 100 punten voor het maken van zo'n mix)

Tsja en dat van die breaks, in mijn ogen moet een mix gewoon kloppen, technisch en opbouwend (en dat verschilt gewoon per muziek stijl die je draait)

______
(ps tim sms me ff tijd en plaats over morgen door)

Posted by DJ Bazz on Nov-21-2002 21:25:

niet zo zeiken met punten, gewoon kijken welke mix het lekkerst is!

klaar

Posted by basd on Nov-21-2002 23:28:

quote:
* Voor het gebruik van 3 duidelijk verschillende muziekstylen ten
gehoren gebracht doormiddel van 3 platen krijg je 8 bonuspunten.

Leuk bedacht hoor Jack.. helaas geven posts hiervoor al aan dat het hele puntensysteem waarschijnlijk niet gaat werken.

Bovenstaande vind ik nog wel de meest jammere... Dan moet ik (en met mij nog meer ongetwijfeld) van mijn stijl afstappen om die punten te pakken ?

Posted by Opti on Nov-21-2002 23:38:

gewoon de mooiste, geen punten toekennen aan dat soort dingen

Posted by eieregooie on Nov-22-2002 02:58:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik vind een vaste tijd beter, gewoon 60 min ofzo, give or take 5 min. Is het voor iedereen gelijk.

Is dat niet gewoon hetzelfde als min 55min, max 65 min?

Ik ben het ermee eens dat je niet te strenge regels moet hanteren wat betreft de mixen, maarja, je zal toch iets van een houvast moeten hebben... 100% waterdicht wordt het nooit... als een jurylid iemand een hogere score wil geven omdat hij die persoon toevallig aardig vind doet hij/zij dat toch wel... Dat weet je als deelnemer van te voren, en dan moet je ook achteraf niet gaan zeuren... doe dan gewoon niet mee... Evengoed weet je van te voren dat een aantal deelnemers hun mix niet op tijd, of gewoon helemaal niet inleveren... En, dat een jurylid opeens de tijd niet meer heeft om z'n werk te doen / af te maken... Als je daar mee kan leven, dan gaat ut allemaal wel lukken...

Whehehe... daar kom ik op omdat dat in het verleden bij de TA Battle Of The Mixx0rz eigenlijk de enige noemenswaardige problemen zijn geweest... Het volgende stukje is de regelgeving van de huidige TABOTM en sind de 2 Battle zijn er slechts een paar minimale aanpassingen aan geweest... Misschien hebben we hier wat aan...

quote:
Originally posted by Project T
Here are the rules for this comp, which have a major change since the last comp because of the poll about Mp3s:

NEW RULE: Mixes must be 60 to 80 minutes in length
NEW RULE II: Only acceptable formats used to mix with are CDs and Vinyls - NO Mp3 Mixes

Closing date for DJs: 1st September 2oo2
Closing date for mixes: 1st October 2oo2
Closing date for results: 1st November 2oo2

There will be no exceptions for DJ entry, however exceptions will be made if people are having problems uploading with slower connections. My suggestion is to send your mix to somebody with a fast connection for them to upload.

Mixes must be submitted in 160kbps Mp3 quality, CBR or VBR, no Mp3-Pro files are allowed.

You may mix with:
1. 12" Vinyl
2. CDs
Mp3s are NOT allowed

All DJs must state how they have made their set, ie which formats used.

All mixes must be recorded live, no using multiple mixes and sticking the best transitions together.
You may plan and practise your mix, but not to the point that it becomes robotic.

All mixes must be uploaded with a tracklist, a cue sheet would also help. You may combine both into the cue sheet, but remember not all CD writers support that type of cue sheet so be careful when burning.

Contestants may not also be a judge, you have the choice to be either, not both.

You may not download other contestants mixes.

You must mix trance, this rule bends as far as progressive and hard trance. Contestants will be disqualified for extended use of non-trance music.

Mixes will be marked on the following categories:
a) Track selection and play order
b) Beat-matching
c) Transition harmonics
All sections contain 25 marks, no section is worth more than another.
A percentage will then be calculated from these three areas to give a better comparison.

You must actually mix to gain marks, snapping together of tunes is not allowed. That is not really DJing.

All judges will have to be appoved by me and will only be accepted as long as nobody else has any problems. Judges must take this duty to mix seriously. All mixes must be marked on skill and the way the contestant progresses their mix, NOT ON PERSONAL OPIONION OF THE CONTESTANT OR THE SONGS HE WISHES TO MIX. Although contestants must abide by the tracklist rules.

Judges and Administrators have the right to reserve and change/ammend these rules.

Competitors:
01 Wicked Neo
02 LiquidXXD
03 Cable
04 DJRavemonkey
05 DJSoundWave
06 Gibbo
07 DaveC
08 Kuffdam
09 mr_sick
10 eLe_vAtE
11 xKaoSx
12 stanymi
13 dj_spare
14 Haak
15 mantisnl
16 eieregooie
17 DJ Mikey Mike
18 dj Zevan
19 JohnSmith
20 DJ Libor
xx t0ast
xx R-Yeah

Judges:
01 Project T
02 DuMonde TrAnCeR
03 Cyrax
04 JdDark
05 JayD

Please sign up if you can compete, and only if you can compete

Luke

Grtz!

Posted by New Wave on Nov-22-2002 09:14:

Leuke regels van die engelsen/amerikanen.
Nemen we die?
Moio dan val ik al af want techno wordt blijkbaar niet thuis in het rijtje

Maar serieus, deze regels zijn denk ik wel het beste hanteerbaar.
Succes mensen!!

Posted by M_Peror on Nov-22-2002 10:56:

Regels klinken idd wel ok zo.

Wil ook best jureren, maar sluit me helemaal aan bij Lex.
quote:
Originally posted by Dj Lex
Wil best jureren, maar heb weinig verstand van techniek. Hoor alleen grove fouten

Posted by Siesta on Nov-23-2002 11:30:

ik vind wel dat alle style moeten mogen

Pages (11): « 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 »