TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Vart har ni fått era nicknames från? :)
Pages (6): « 1 2 [3] 4 5 6 »
men den bebisen va ju inte så svår att urskilja i antennen (nej, inte schampoflaskan utan antennen) 
blått mot vitt lixom 
| quote: |
| Originally posted by Glorie Även om ja försöker få en tvantenn av det så ser ja det inte.. |
aendy, ja (hoho) nu ser ja! Tack vare ditt inlägg....
ok, tack,.. nu känns de bättre 
den lilla ploppen i kontakten, hanen.. ja trodde den var själva (vad heter det nu?) på en shampflaskas lock, finns alltid en liten grej... som håller fast själva locket.. hmm, vad det nu kallas? ni vet vad ja menar kanske? 
Re: hmmm
| Originally posted by Glorie ja ser inte att d e en tvantenn trodde d var en shampoflaska ja |
| Originally posted by Aendy Det är nog för att det i själva verket är en hankontakt till en koaxialkabel. Kan bland annat användas till att sticka in i tv-uttag. |

| Originally posted by Vizay för att vara exakt så är det faktiskt en tunn koaxialkabel (finns både tunn och tjock koaxial) som precis som du nämde går att använda som tv-antenn....funkar även att använda i nätverk mellan datorer som har en sådan kontakt på nätverkskortet.....har för mig att den betecknas T-base10 om jag inte minns helt fel, kabeltypen alltså ![]() håller på å läser datakomunikation i skolan just nu |
RG59 används till tv
nej RJ45 är för det första kontakten man använder längst ut på dagens tp-kablar men koaxialkabel användes innan tp-kabeln kom.....man använder fortfarande tjock koaxialkabel backbones till stora nätverk etc.
den tunna koaxialkabeln är exakt samma kabel som den tunna koaxialkabeln man använde i nätverk förut.....eller det stod så i boken vi hade till kursen iaf....och den där t-base10 betäckningen är ju självklart bara använd inom nätverk 
[edit]
men om de inte va Tbase-10 vafan vare dårå...jag miunns att den hade någon sådan betöäckning också.....gahhhh.....var einte nån av dom som hade Tbase-2?
den betecknas iaf inte 10-BaseT, se mitt tidigare inlägg 
edit: efter att du editerade, får jag ju med göra det
japp 10Base2 är det du tänker på
edit2: på tal då om var vi fått våra nicknames ifrån 
jag såg ditt tidigare....se mitt tidigare så ser du att jag såg ditt tidigare 
men jag har för mig att den har beteckningen med 2 istället för 10 
2 för tunn koax å 5 för tjock...ere inte så? 
även om mitt minne inte är det bästa just nu så måste jag säga att datorkomunikation är en av dom bästa kurserna jag läst faktiskt...så jäkla givande (har bara läst halva kursen so far)
fast jag har lyckats sumpa bort min bok
där stod allt de här som vi just snackat om 
Här har iaf Vizay fått sitt namn ifrån:

amen vadå plz jag är ju skönhet personifierad 
ne men seriöst....jag pusslade bara med bokstäver...jag svär......det är sant.....lovar!!!!! 
ok, bättre sent än aldrig...
Jag kallas för Gaby helt enkelt
Smeknamnet jag har haft sen jag var en söt liten flicka...
heter Gylen (nastan gielen =) i efternamn sa min polare borjade kalla mej for gylle... trance vet jag inte varfor jag la till....
// GyLLe
ps i morron sa ar d full moon party.... ds
| Originally posted by Gaby Smeknamnet jag har haft sen jag var en söt liten flicka... |
Vevay, de var riktigt bra alltså
hahaha
tyst nu glorie...annars blir jag tvingad att ta upp det här med din avatar igen 
hade sen länge länge sen..ja nästan 10 år sen namnet Cygnus X-1 fick det från en bok jag läste om stjärnor och svarta hål Cygnus X-1 är nämligen ett vad vi tror svart hål
..tror det är samma "källa" Cygnus X har tagit sitt alias från (han som gjorde orange theme mm)...sen blev det OracaZ som är från ett tärningspel (drakborgen 2) vi köpte för hmm 6-7 år sen..men det kunde man inte spela om man inte redan hade ettan...(bra spel??)
så för närvarande gäller OracaZ a.k.a Kamelen ..kamelen är en lång historia som vi tar upp nån annan gång ...föresten många polare säger "fixa lunar det är skoj" de har nog aldrig vart inne på Tranceaddict forumet 
| Originally posted by Vizay tyst nu glorie...annars blir jag tvingad att ta upp det här med din avatar igen |
he he
| Originally posted by OracaZ ..kamelen är en lång historia som vi tar upp nån annan gång |
gräva gräva (fysikprov..)
Tror jag skulle hitta på ett nick till Lunar för några år sen och tänkte o tänkte o så såg jag regelboken för golfen ligga där så stod det nått i stil med "the royal and anicent golf club of st andrews". är ju en grymm bana samt att det lät lite coolt så sen dess har jag kört på st_andrew 
jag blev först kallad för crash och sen efter det har det suttit, typ 3år sedan.
haha, andrew din spjuver... jag funderade precis 
| Originally posted by Glorie haha, andrew din spjuver... jag funderade precis |

| Originally posted by St_Andrew Spjuver! hahahahah! årets ord! aldrig hört förut! ![]() Vad betyder det? :P |
en spjuver sitter väll på kossan?