TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Glasstråden
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »

Posted by Glorie on Dec-11-2002 07:25:

Party Hat

dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee

mumma, då kan vi äta det. haha

Posted by Aendy on Dec-11-2002 07:38:

quote:
Originally posted by King of Clubs
Bizarre! Varför får man då göra reklam för leksaker? Dom verkar ju jätteroliga och reklaminslagen sänds i pauser för barnprogram..

TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen.

Posted by dbl on Dec-11-2002 15:29:

quote:
Originally posted by Glorie
dbl, jaaaaaaa......texasglassarna e fasen d godaste som finns... weeee

mumma, då kan vi äta det. haha

ja visst e dem...

får ta och dela på ett (eller många) paket nån gång

Posted by Virus on Dec-11-2002 15:34:

quote:
Originally posted by Aendy
TV3 och Z-TV har sin hemmabas i England vilket gör att de går under annan annan lag än den som gäller i Sverige. Därför tror jag att notisen som Reveal klistrat in gäller för reklam sänd i fyran. Den svenska lagen säger att man inte får sända reklam riktat till barn men endast Sverigebaserade kanaler faller in under den lagen.

Ja det förklarar ju saken. Men varför gör dom inte reklam för alkohol och tobak? Jag är ganska säker på att det är lagligt i Storbrittanien.

Posted by Glorie on Dec-11-2002 17:49:

Party Hat

quote:
Originally posted by dbl
ja visst e dem...

får ta och dela på ett (eller många) paket nån gång

mmmm nåt som ja stör mig på e dock att GB bytt förpackningar nu e dom lite mer designsnygga liksom.. innan var ju texas pecan - orange förpackning å den chokladglassen me marsmallows var ju en brun förpackning...

åsså har de nu tagit bort chokladglassen helt så bara texas pecan finns kvar.. men d e sant.. köper ja kulglass eller lösglass som ja brukar säga...tar ja alltid MINST en kula pecannöt

mummmaaa

d får bli när ja kommer förbi me födelsedagspresent till dig vi får käka sån tillsammans hehe.. eller inte.. kommer inte åka till mölndal nu på ett tag. min kompis har ju flyttat därifrån

Posted by reveal on Dec-11-2002 19:06:

quote:
Ja det förklarar ju saken. Men varför gör dom inte reklam för alkohol och tobak? Jag är ganska säker på att det är lagligt i Storbrittanien.

tror att EU förbjudit, eller håller på att förbjuda, all reklam flr tobak

tv3 kör redan reklam för alkohol

Posted by Trance Christer on Dec-11-2002 20:01:

min favorit får bli gammeldags vanilj en riktig klassiker som alltid går hem

Posted by Virus on Dec-11-2002 22:05:

quote:
Originally posted by reveal
tror att EU förbjudit, eller håller på att förbjuda, all reklam flr tobak

tv3 kör redan reklam för alkohol

Man får ju göra reklam för lättöl i Sverige.

Men säg att du slår upp en engelsk tidning så finns ju tobaksreklam på varannan sida. Och på vissa internationella tvkanaler görs det ju reklam för sprit. Därför så borde ju Viasatkanalerna också kunna det tycker man.

Posted by Nyx on Dec-17-2002 22:11:

glömde att nämna...

Carte d'Or glass från gb.. Finns det nån godare paketglass?!

läs mer om Carte d'Or här

Posted by dbl on Dec-18-2002 16:28:

quote:
mmmm nåt som ja stör mig på e dock att GB bytt förpackningar nu e dom lite mer designsnygga liksom.. innan var ju texas pecan - orange förpackning å den chokladglassen me marsmallows var ju en brun förpackning...

åsså har de nu tagit bort chokladglassen helt så bara texas pecan finns kvar.. men d e sant.. köper ja kulglass eller lösglass som ja brukar säga...tar ja alltid MINST en kula pecannöt

mummmaaa

d får bli när ja kommer förbi me födelsedagspresent till dig vi får käka sån tillsammans hehe.. eller inte.. kommer inte åka till mölndal nu på ett tag. min kompis har ju flyttat därifrån

har dem bytt förpackning..det var det jävlaste.. har jag inte sett.. skall stämma dem
tagit bort chockladglassen...

du med.. tar också minst en kula med pacannöt

har din kompis flyttat... vilken dålig stil..
nu kommer jag ju aldrig att få nån födelsedags present
och jag som längtat så

Posted by Virus on Dec-18-2002 17:19:

Om man snackar "förpackningsglass" så knäcker Haägen Dasz. Om ni inte tycker det kan ni ju iaf hålla med om att det är den mest svårstavade. Tror inte jag fick det rätt.

Posted by Vizay on Dec-18-2002 17:22:

snackar vi förpackad så e ju alltid vienetta finfin

btw. klassas marängsviss som en sorts glass?

Posted by Glorie on Dec-18-2002 23:01:

Love Poundin' Sensation

quote:
Om man snackar "förpackningsglass" så knäcker Haägen Dasz. Om ni inte tycker det kan ni ju iaf hålla med om att det är den mest svårstavade. Tror inte jag fick det rätt.

hahahhahah, Hägen-Dazs tror ja??? har inte ätit den dock

Vizay, ja klart marängsviss klassas som en dessert ju.. eller d e ju glass ju skitgott....d kan man nästan äta ihjäl sig på

dbl...mjoo ja vet.. min kompis som bodde i mölndal flytta nu i dec så nu blire inge mer Mölndal för flikkan på ett tag.. var faktiskt på en ful grill i Åby alldeles vid travet

åååh, se så...inte va lessen....vi får skjuta upp ditt födelsedagskalas me mig litegranna bara

Posted by muffgreven on Dec-19-2002 10:05:

Nu får ni inte mobba mig när jag säger att jag inte gillar glass och inte godis för den delen heller.. det är för sött för mig ända sen jag var liten har jag inte kunnat äta godis o glass blev illa mående av allt sånt tårta också för den delen .. neä tar mig hellre en påse chips lr chili nötter istället

Nu får ni inte mobba mig när jag säger att jag inte gillar glass och inte godis för den delen heller.. det är för sött för mig ända sen jag var liten har jag inte kunnat äta godis o glass blev illa mående av allt sånt tårta också för den delen .. neä tar mig hellre en påse chips lr chili nötter istället

http://www.olw.se/bilder/peanuts_chili.jpg

Posted by ExOn on Dec-21-2002 01:48:

quote:
Originally posted by Vizay
nae min favoritglass alltime måste jag nog säga är Calippo.....satt å pressade calippo med ne polare en hel sommar nere på landet....fyyfan de va tider det

satt å glassaade på en bänk med calippon i ena handen å en cola i andra å sen spanade vi alla fina flickor som traskade förbi (finns gott om dom på västkusten kan jag medela)

Fy fan! Mysfaktor 1000 på det asså!!

Posted by Vizay on Dec-21-2002 01:53:

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Fy fan! Mysfaktor 1000 på det asså!!

jeeep

känner att nästa sommar inte kommer bli sämre den....känns som om tjejerna blir vackrare å vackrare för varje år där

Posted by Glorie on Feb-03-2003 19:29:

Lightbulb kolla va ja upptäckte ida

ny! seven deadly sins, cooolt
allas vår gb har skaffat ny hemsida

Posted by mindshooter on Feb-03-2003 21:08:

asjyssta spel på den sidan

Posted by dbl on Feb-04-2003 07:52:

quote:
dbl...mjoo ja vet.. min kompis som bodde i mölndal flytta nu i dec så nu blire inge mer Mölndal för flikkan på ett tag.. var faktiskt på en ful grill i Åby alldeles vid travet

åååh, se så...inte va lessen....vi får skjuta upp ditt födelsedagskalas me mig litegranna bara

ehmm.. lite sent att svara kanske, men bättre sent än aldrig

Du menar Franks gautkök... dem e ju hel bra.. där har man ju.. ehmm.. typ ätit en hel del
riktigt bra ställe... så va mena du med en ful grill i Åby??
vet inte om du åkte förbi där, men om du står mot franks och så åker du åt höger.. alltså ifrån shell macken och mot travet så finns det gula lägenheter längst ner vid motorvägen.. jag bor på första gården där

och vad har hänt med födelsedags kalaset.. har fortfarande inte haft något

Posted by Glorie on Feb-04-2003 09:27:

Confused

quote:
Originally posted by dbl
så finns det gula lägenheter längst ner vid motorvägen.. jag bor på första gården där

hehe..okej ja kommeeeeer... ne du behöver inte va orolig.. kommer inte ihåg så mycket utav hur d såg ut där

quote:

och vad har hänt med födelsedags kalaset.. har fortfarande inte haft något

mycket att ta igen du hehe

Posted by dbl on Feb-04-2003 12:05:

quote:
hehe..okej ja kommeeeeer... ne du behöver inte va orolig.. kommer inte ihåg så mycket utav hur d såg ut där

mycket att ta igen du hehe

vadå orolig för att du skall komma ihåg hur det såg ut??
skulle jag vara rädd för dig???

himla mycket att ta igen du.. va ju längesen jag fyllde år nu

Posted by AC. on Feb-04-2003 19:58:

45% av GB sortiment kommer bestå av Magnum

Posted by reveal on Feb-04-2003 20:22:

quote:
Originally posted by AC.
45% av GB sortiment kommer bestå av Magnum

fan rätt löjligt alltså...

Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »