TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- DJ Talk
Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 »

Posted by Endless_Trance on Jul-02-2005 08:22:

Talking

Nou verdomd zeg!!!

Je heb gelijk. Daarom stond er ook dat ik geen zin had om al die replies te lezen.

En ik heb toch ff terug gekeken. Vmx-300 was jou advies.

Iemand nog ervaring met de dxm-01 van numark? (met of zonder USB maak nie uit)

Posted by michie on Jul-02-2005 21:08:

quote:
Originally posted by Endless_Trance

Iemand nog ervaring met de dxm-01 van numark? (met of zonder USB maak nie uit)

hey een vriend van me heeft deze mixer zonder usb aansluiting. Ik vind het best een fijne mixer lekkere grote knoppen enzo. Maar ik vind mijn gemini ps626i eigenlijk net zo lekker draaien en die is nog goedkoper ook....
Ik zou persoonlijk voor de gemini gaan als ik nu zou moeten kiezen.

Posted by Roger on Jul-03-2005 04:26:

hehe ik blijf bij mn advies eigelijk, rond deze prijsklasse zou ik voor de vmx-300 gaan, lekker losse faders enzo.. vind dat ze bij de gemini nogal schuren opzich

Posted by Lynxx on Jul-18-2005 15:51:

Eind van de zomer wil ik cd spelers kopen.

1 van de functies die erop moet zitten is een loopfunctie.

Zit zelf te denken aan een CDJ200, CDJ800 of een tweedehandse CDJ1000.

Nu heb ik een vraagje over deze loopfunctie.

Ik wil, dat als de track gewoon speelt, ik op een knop druk, hij steeds dezelfde 4 beats (of 8 of 2...) herhaalt, dus vanaf het punt dat ik op die knop druk.
Ik wil dus niet handmatig het loop in en loop uit punt instellen.

Kan dat met bijv. een cdj200?
Van het lezen van de handleiding (van een cdj1000) ben ik niet echt wijzer geworden.

Posted by Siesta on Jul-18-2005 16:17:

ja, beat cutter is dat, maja das kut, want als de speler het aantal bpms niet goed herkent, werkt het voor geen tiet

Posted by Little Theseus on Aug-04-2005 09:39:

De Pioneer 800 heeft precies wat je zoekt Lynxx, een beat cutter waarmee je met 1 druk op de knop een 1beatsloop, 2beats, 4beats of 8beatsloop maakt.
De nieuwe generatie cd spelers zit er niet meer zo vaak naast met de bpm count. Soms pakt ie de helft bpm of juist het dubbele, een enkele keer zit ie er helemaal naast maar dat kan altijd gebeuren.

Maar Lynxx, dat beat cutten is eventjes leuk echter de lol is er snel vanaf.
Op de plek waar op de cdj 800 de beat cutter heeft zit op de cdj1000 een veel geilere functie; hot cue.
Waar vroegah dj's hun eigen naalden meenamen nemen nu steeds meer pro dj's hun eigen memorycards mee voor de hotcue. Werkt fantastisch!

Ik vind trouwens wel ( en ik denk dat Gerrit er ook zo over dent ) dat als je gaat leren draaien je niet naar de bpmcount moet kijken. Hoe wil je bijvoorbeeld ooit met vinyl kunnen draaien, met de bpmcount op je 900? Dacht het niet!!

Posted by Lynxx on Aug-07-2005 17:56:

quote:
Originally posted by Little Theseus
De Pioneer 800 heeft precies wat je zoekt Lynxx, een beat cutter waarmee je met 1 druk op de knop een 1beatsloop, 2beats, 4beats of 8beatsloop maakt.

Thnx voor je verhaal. Kvind dat loopen wel handig, sommige platen hebben een hele catchy maar korte intro, als je dan met 1 druk op de knop een mooi loopje krijgt vind ik het eigenlijk al wel prima.

Ben het wel met je eens dat een cdj1000 helemaal perfect is met die hotcue functie, maar daar heb ik voorlopig nog effe geen geld voor.
Ik heb in duitsland al cdj800�s gezien voor 550 euro, en 2e hands gaan ze er op ebay nog veel goedkoper uit. Dus ik denk dat het gewoon 800�s worden.

Heb ook nog zitten kijken naar cdj500�s, ga daar vandeweek eens even mee spelen bij iemand, die dingen kan je ook bijna gratis afhalen.
Iemand daar ervaring mee? En is die pitch naukeurigheid van 0.1% niet een beetje onnauwkeurig (al heeft een cdj100 dat ook)

Ik heb het ook geleerd met vinyl, dus een beatcounter lijkt me een beetje overbodig.

Posted by Siesta on Aug-07-2005 18:39:

beatcutter is nooit 100% mooie loop! je kunt beter uurtje oefenen op een goede loop maken. Als je kunt mixen, kun je ook loopen, als je het ff paar x gaat oefenen

Posted by raoel on Aug-22-2005 17:01:

Eerder in deze topic hebben MennoB en ik al verteld dat wij samen gaan draaien in het Kasteel van Oranje in Bergeijk.

Een update omtrent dit gebeuren en de aankondiging van de volgende editie:

Op vrijdag 1 juli vond voor het eerst het door ons verzonnen concept transmission plaats. In overleg met de eigenaar werd besloten om in de rest van 2005 elke 1e vrijdag van de maand te gaan organiseren. Vrijdag 1 juli was wat kort dag, maar er zou ook promotie materiaal komen en later werd besloten om het ook live uit te zenden via www.radiohitec.nl.

De internet verbinding die daarvoor nodig was kon niet op tijd gerealiseerd worden. Het live uitzenden ging dus niet door en ook de promotie is er helaas niet gekomen. Het was allemaal wat kort dag volgens de eigenaar, wat ook wel zo was, maar... sommige mensen...
Lang verhaal
Hoe dan ook, het "feest" ging wel door en vol goede moed hebben Menno en ik er wat van proberen te maken. Via vrienden en her er der op internet nog wat reclame gemaakt in de hoop dat er toch nog wat volk zou komen.

Helaas was de opkomst erg laag. Dit hadden we ook wel verwacht. Er was immers geen promotie geweest en het viel bovendien in een weekend waarin veel te doen was in en om Bergeijk. 6-kamp in de Bergeijk zelf (wat veel jeugd trekt) en in eersel was het kermis.
Uiteindelijk zijn er, schat ik, zo'n 50 mensen binnen geweest. Een uur lang waren er zo'n 35 tot 40 binnen. 30 van deze mensen kennen Menno en ik persoonlijk. Deze mensen waren "speciaal" voor ons gekomen.

In overleg met de eigenaar werd afgesproken om in de maand augustus geen transmission te organiseren vanwege de vakantietijd. In september zou vervolgens de 2e editie plaatsvinden. Ditmaal met promotie en in de hoop dat er nu wel wat volk komt.

Zo gezegd, zo gedaan.
Via msn hebben we met de poster ontwerper overleg gehad overleg gehad over het design van de poster. We hadden namelijk enkele wensen. Hij heeft een, vinden we, erg mooie poster ontworpen waarvan er inmiddels 500 zijn gedrukt.
Deze week gaan we deze ophangen/plakken hier in de omgeving en de komende 2 weken gaan we nog redelijk wat spammen op het internet.

Of dat het live uitzenden via internet ditmaal doorgaat?
Ik ben benieuwd, het staat zelfs op de poster. Ik verwacht eigenlijk dat het niet door zal gaan Heb niet zoveel vertrouwen in de eigenaar
De draadloze verbinding die er moet komen vanaf een woning naar daar zal wel niet van te voren getest worden en er uiteindelijk niet "liggen".

Dus voor de weinige TA-ers in het zuiden (al is iedereen natuurlijk welkom):

Transmission sunset edition
Vrijdag 2 september 2005 (iedere 1e vrijdag van de maand)
Kasteel van Oranje
Bergeijk
Vrij entree!
Dj's: Oelek en MennoB

Posted by TranceFool on Aug-22-2005 18:32:

Leuk!
Denk je alleen niet dat die tijd een probleem gaat worden? Het begint en eindigt nogal erg vroeg.....of is dat normaal daar?

Posted by raoel on Aug-22-2005 20:19:

Nee, dat is harstikke normaal hier.

Tis geen stad heh.
21:00 is wel vroeg, maar het hele horeca leven hier in de buurt stopt om 2 uur. Alleen in eindhoven is dat anders. Maar in de dorpen is 2 uur volgens mij overal de max op vrijdag.

Gelukkig wel, ik moet 's morgens om 6:30 weer uit mun nest en weer werken!

Posted by MennoB on Aug-22-2005 20:20:

quote:
Originally posted by TranceFool
Leuk!
Denk je alleen niet dat die tijd een probleem gaat worden? Het begint en eindigt nogal erg vroeg.....of is dat normaal daar?

Elke disco en kroeg in een dorp hier in de buurt sluit om 2 uur op vrijdag avond. Alleen in Eindhoven gaat het feest door tot 4 uur ofzo. Dus het is normaal hier

Posted by Endless_Trance on Aug-26-2005 15:33:

(Ik plaats ehm hier ok ff)

Nou ik heb wat in elkaar gekregen

Tis dus gemaakt met Ableton. Ik snap er alleen nog steeds niet veel van met die BPM verschillen. Als er nog meer mensen zijn die ervaring hebben met Ableton en die mij wat meer kunnen vertellen over Ableton etc. Stuur maar een Pm.

http://home.planet.nl/~rij00170/Index.html

Het is trouwens Ghost & eighties

Laat maar horen wat u allen er van vindt. Zeg dan ook wat er beter moet enzo.

Posted by Djeebie on Aug-28-2005 11:23:

Ik ben alvast hard aan het beginnen met het kopen van tracks voor ik m'n cdj800's ga kopen, maar ik heb vooralsnog alleen mp3 gekocht. Wat zijn (online) goeie plekken voor het kopen van CDS en CD?

Posted by Lynxx on Aug-28-2005 16:37:

quote:
Originally posted by Djeebie
Ik ben alvast hard aan het beginnen met het kopen van tracks voor ik m'n cdj800's ga kopen, maar ik heb vooralsnog alleen mp3 gekocht. Wat zijn (online) goeie plekken voor het kopen van CDS en CD?

Yow, vet!
Vanaf woensdag heb ik ook 2 CDJ800's naast mn mixer staan!!!
Ben nu ook al flink mp3's aan het kopen. (dacht dat vinyl duur was, maar dit loopt ook nog wel aardig op...)
Maar zijn er gewoon cd's te koop met losse nummers dan, bijv. "ouwe" promo cdr's ofzo?

Posted by Chicane on Aug-28-2005 19:16:

Voor CDS: www.city16.com
Voor MP3: www.beatport.com (tevens ook als wave formaat te koop als je daar prijs op stelt)

andere mp3 toko's:
www.3beat.co.uk/digital
www.audiojelly.com
www.trax2burn.com

Posted by DJ Bazz on Aug-28-2005 22:52:

Heeft er iemand ervaring met de SynQ XTRM-1? Ik heb al enkele reviews gelezen bij New-Line en AboutDJ.nl, maar graag zou ik jullie mening ook willen horen...

Posted by magrec on Aug-29-2005 09:05:

www.edmdigital.com is ook goed voor mp3's.

Posted by Bailey on Sep-01-2005 14:18:

Ik wil mijn mixjes recorden op mijn laptop, maar deze heeft helaas geen Line-In. Ik heb van iemand gehoord dat er een soort van Line-In apparaatje bestaat die je via de USB kan aansluiten. Weet iemand hier meer van?

Posted by basd on Sep-01-2005 16:37:

quote:
Originally posted by Bailey
Ik wil mijn mixjes recorden op mijn laptop, maar deze heeft helaas geen Line-In. Ik heb van iemand gehoord dat er een soort van Line-In apparaatje bestaat die je via de USB kan aansluiten. Weet iemand hier meer van?

Zoiets?

http://www.usbgear.com/USBG-X4S.html

Anders kun je altijd gewoon een externe soundcard met USB-aansluiting pakken (voor zover dit dat nog niet is, kon ik er even niet uit opmaken)

Posted by Bailey on Sep-01-2005 16:54:

Yep, precies waar ik naar op zoek ben.

Tnx Bassie

Posted by Roger on Sep-01-2005 21:51:

quote:
Originally posted by DJ Bazz
Heeft er iemand ervaring met de SynQ XTRM-1? Ik heb al enkele reviews gelezen bij New-Line en AboutDJ.nl, maar graag zou ik jullie mening ook willen horen...

esrem hier op TA heeft er 2 staan, vind ze zelf echt fijn werken! lekker sterke motor zit erin. Sterker als die van de technics.
Hoe sterker de motor, hoe preciezer je kan corrigeren

Posted by raoel on Sep-02-2005 17:00:

Vanavond staan MennoB en ik weer achter de decks op Transmission.
Het live uitzenden gaat niet door. althans, wij hebben er niks over gehoord...
Verder blijft het hopen op een hoop gezellige party minded people. Of die komen? Jullie horen het morgen van ons.

Het is in ieder geval mooi weer. Misschien wel te mooi en gaan de mensen op een terras zitten...
Het is niet snel goed heh

quote:
Originally posted by Roger
Hoe sterker de motor, hoe preciezer je kan corrigeren

Dat is niet geheel waar.
Tijdens het cue-en van een plaat vertraag je ook de plaater. Hoe sterker de motor, hoe minder die vertraagt. Het verschil tussen cue snelheid en de gewenste snelheid is kleiner en dus sneller te corrigeren. De motor is zo sterk dat ie ook nog eens sneller accelereert en dus nog sneller die snelheid haalt.
dus wat dat betreft is de kracht van de motor belangrijk.

Waar het sterke punt van deze draaitafel vooral zit is het corrigeren van de snelheid van de platter.

Wanneer je de platter bijvoorbeeld vertraagt wil de motor de platter weer op de oude snelheid terug brengen. De platter wordt geaccelereerd door de motor. Maar dat gaat vrij snel waardoor die "doorschiet" tot boven de gewenste snelheid. Pas wanneer de electronica dat merkt gaat die weer vertragen. Dan vertraagt de motor die platter weer iets. Zelfs tot een klein beetje onder de snelheid. En weer sneller en weer langzamer.

Dit effect merk je nauwelijks, maar het treedt weldegelijk op. De "OEM"draaitafels waaronder de SynQ XTRM-1 heeft veel meetpunten om de snelheid van de platter te meten waardoor het "doorschieten" minder optreedt vergeleken met bijvoorbeeld de technics.

Het is dus een combinatie van kracht en electronica.

Voor degene die denken, wat zwetst deze kerel. Zet je technics maar eens aan. Raak de platter aan en kijk naar de strobes. Hieraan kun je het effect zien.

Posted by DJ Bazz on Sep-02-2005 22:16:

Ik ben van plan 2 van zulkse Super OEM bakken te kopen. Het enige nadeel wat ik kon vinden was de interne demping, dmv de resonantie van de bass (tik bv maar eens met je vinger op je draaitafel). Maar aangezien ze op mijn kamer komen te staan zal dat wel meevallen. Hij wordt geleverd met wat speling op de arm, dit kun je verwijderen uiteraard.
Uiteindelijk schijnen ze de technics te kunnen evenaren en op sommige punten nog wel beter te zijn, zoals de motor. En, de levensduur is natuurlijk nog een vraag...

Ook ben ik van plan een Ecler NUO 4 te kopen. Heeft daar iemand toevallig ervarig mee?

Posted by New Wave on Sep-03-2005 11:03:

quote:
Originally posted by DJ Bazz

Ook ben ik van plan een Ecler NUO 4 te kopen. Heeft daar iemand toevallig ervarig mee?

Ik zou eerst maar eem voelen aan de draaiknoppen, die zijn gigantische groot.

Pages (36): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 »