TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »
nån som vet hur man spelar in en livesteamvideo från internet?
| quote: |
| Originally posted by mjz vet tyvärr inget om dlinks grejer heller... men det brukar lösa sig om man läser den torftiga manualen, fast det gör man ju förstås bara när man inte har något annat val... hade lite problem med min trådlösa accesspoint tills jag bet i det sura äpplet och läste iaf delar av manualen... min tur att be om hjälp, tänkte bränna lite svcd film på en dvd, men när jag lägger till dom i det brännarprogram jag använt hittils (sonic mydvd) så gör det om det till dvd video så att det tar upp 18 gig, vilket då inte får plats på skivan... frågan är alltså om någon kan rekommendera ett bra program för ändamålet... |
bränner nero dvd med? hur som helst vill inte nero identifiera min brännare så det spelar ingen roll...
| Originally posted by mjz bränner nero dvd med? hur som helst vill inte nero identifiera min brännare så det spelar ingen roll... |
| Originally posted by Try ja. ladda hem / köp senaste nero (5.3) så identifierar den nog din dvdbrännare =) |
| Originally posted by ShyTrance lr 6.0 ultra edition |
jo jag tänkte flytta till uppsala och borja plugga och bo i studentstadens bostäder till hösten, ska välja bostad senast kl 24 idag =)
någon sweta som bor i uppsala som vill hjälpa mig? kanske smidigast att PMa men annars så får ni skriva här om ni vet nått eller har tips ;-)
har lite gator att välja på
rackarbergsgatan
i Kungsgärdet
sernanders väg
i flogsta
kantorsgatan
i kvarngärdet
och
studentstaden
den gatan finns dock inte på eniro/mappoint men finns enligt studentstaden =)
http://studentstaden.devainvision.s...jID=40111-24211
vilken av dessa gator/områden är bäst att bo i?
MVH Tryggve
| Originally posted by Try jo jag tänkte flytta till uppsala och borja plugga och bo i studentstadens bostäder till hösten, ska välja bostad senast kl 24 idag =) någon sweta som bor i uppsala som vill hjälpa mig? kanske smidigast att PMa men annars så får ni skriva här om ni vet nått eller har tips ;-) har lite gator att välja på rackarbergsgatan i Kungsgärdet sernanders väg i flogsta kantorsgatan i kvarngärdet och studentstaden den gatan finns dock inte på eniro/mappoint men finns enligt studentstaden =) http://studentstaden.devainvision.s...jID=40111-24211 vilken av dessa gator/områden är bäst att bo i? MVH Tryggve |
| Originally posted by SteveTranz4ever Hör efter med Toka som bor i Uppsala, han finns under det nicket både på TA och TC |
vet nån hur man kollar på en DVD-R på datorn???
| Originally posted by GyLLe vet nån hur man kollar på en DVD-R på datorn??? |
eller menar du uppackade filerna bin/cue??
| Originally posted by GyLLe vet nån hur man kollar på en DVD-R på datorn??? |
just nu är de massa RAR. men jag ska packa upp dom så att d blir en IMG fil...
bara bränna image filen i typ nero eller nåt nåt sen.. eller "mounta" den i daemon tools ifall man inte vill bränna den.. men dvdr brukar oftast hamna i hyllan
Nån som vet ett bra program för att ladda över info. från NOKIA telefoner till datorn och även göra logor till den... Har ett program som man fick med telefonen men jag är inte helt nöjd med den + man kan inte göra stor loga som operatörsloga... Jag har en NOKIA 6510...
På måndag ska jag fan fixa en ny telefonjävel... kan välja vad jag vill upp till 1800 spänn... vad kan va bäst då måntro
| Originally posted by SteveTranz4ever På måndag ska jag fan fixa en ny telefonjävel... kan välja vad jag vill upp till 1800 spänn... vad kan va bäst då måntro |
| Originally posted by reveal 3G |
funderar på att köpa ny dator innan jul nu när man fått sin sommarjobbslön
Vet att en del folk på forumet är mycket kunniga i allt vad datorer heter.. skulle vilja veta om det är värt å vänta tills vintern eller gåre lika bra å köpa nu? (så man inte köper en dator för mycket pengar helt i onödan)
vill iaf att den ska hålla några år (2ungefär), ska spela lite spel på den när jag inte proddar musik.. så ett gansak hett grafikkort och ett ganska standard typ creative ljudkort 
minst 1gb ram-minne hade varit kul och en massa utrymme på hdd'n 
har en budget på typ 18000 exkl moms (betalar halva själv, farsan andra halvan
)
så, några bra tips på butiker å sen processor val? jag gillar inte å mecka speciellt mkt med datorn och är inte någon överklockare :/ så skippa alla mods å sånt
vill ha en fungerande stabil sak man kan arbeta och koppla av med 
tacksam i förhand
(ps. valde att skriva här för jag gillar stämmningen bättre här än på sweclockers t.ex. där allt bara blir OT efter 3poster och alla bara klagar på allas val (alla ska veta bäst)ds.)
funderar på att köpa ny dator innan jul nu när man fått sin sommarjobbslön
Vet att en del folk på forumet är mycket kunniga i allt vad datorer heter.. skulle vilja veta om det är värt å vänta tills vintern eller gåre lika bra å köpa nu? (så man inte köper en dator för mycket pengar helt i onödan)
vill iaf att den ska hålla några år (2ungefär, kan vara schysst om den är uppgraderingsbar i framtiden också), ska spela lite spel på den när jag inte proddar musik.. så ett gansak hett grafikkort och ett ganska standard typ creative ljudkort 
minst 1gb ram-minne hade varit kul och en massa utrymme på hdd'n 
har en budget på typ 18000 exkl moms (betalar halva själv, farsan andra halvan
)
så, några bra tips på butiker å sen processor val? jag gillar inte å mecka speciellt mkt med datorn och är inte någon överklockare :/ så skippa alla mods å sånt
vill ha en fungerande stabil sak man kan arbeta och koppla av med 
tacksam i förhand
(ps. valde att skriva här för jag gillar stämmningen bättre här än på sweclockers t.ex. där allt bara blir OT efter 3poster och alla bara klagar på allas val (alla ska veta bäst)ds.)
Du ska altså bygga själv? 
AMD 64 processor skulle jag rekomendera iaf, inte sååå dyra men bra med tanke på framtiden 
Datorbutiken.com har funkat bra för mig, även komplett.se
litar inte riktigt på mina egna fingrar så jag låter väl någon annan sätta ihop den 
men tänkte få råd med hårdvara 
om man har en mp3-spelare och två datorhögtalare.. visst borde man rimligtvis kunna koppla ihop dem med mp3spelaren så man kan spela musik och höra i högtalarna? de borde väl gå väl..
?
| Originally posted by Glorie om man har en mp3-spelare och två datorhögtalare.. visst borde man rimligtvis kunna koppla ihop dem med mp3spelaren så man kan spela musik och höra i högtalarna? de borde väl gå väl.. ? |
| Originally posted by Glorie om man har en mp3-spelare och två datorhögtalare.. visst borde man rimligtvis kunna koppla ihop dem med mp3spelaren så man kan spela musik och höra i högtalarna? de borde väl gå väl.. ? |

| Originally posted by St_Andrew just for the record: Det där var din 4000e post!!! ![]() ![]() ![]() ![]() grattis ![]() ![]() |
du använder profileknappen för mkt Andrew,
men tack som gratulerar mig
hade själv inge koll.
då skulle ja bli jättegla iaf
(måste kunna lägga upp det i ID-forumet, så ni måste nog hålla er till den maxstorleken, tror den är på 500 k )