TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Belgium
-- BETA Dj Contest
Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »

Posted by Bl@ckOut on Mar-19-2006 17:28:

hehe, zie ze stressen

Posted by Tiger777 on Mar-19-2006 17:34:

quote:
Originally posted by MikeVee
Moet ik anders al een afvaller vrijgeven, die mix heeft zo een lage score dat de 2 ontbrekende resultaten die toch niet kunnen helpen

Lol, hoe gen�nt is da nu ni

Posted by Dj LPG on Mar-19-2006 17:36:

quote:
Moet ik anders al een afvaller vrijgeven, die mix heeft zo een lage score dat de 2 ontbrekende resultaten die toch niet kunnen helpen

En anders nog 1,5u wachten en nog wat langer tot Belgian Bonzai komt

Damn, wast zo slecht?

Posted by Push2005 on Mar-19-2006 17:40:

Haha, ai... nuja, shit happens �

Laat Mike Vee maar doen, hij kan nog wa wachten op resultaten als hij wil.

En wellicht zullen de afgevallen dj's jureren als ze da willen ja...

Posted by MikeVee on Mar-19-2006 19:03:

Poule B sluit af, binnen een paar minuutjes de nummers en commentaar op de mixen

Posted by MikeVee on Mar-19-2006 19:10:

Ok, punten zijn geteld. Wel maar van 3 van de 5 juryleden iets ontvangen, nl. TOR, domineesje en mezelf.

Gaan door naar de volgende ronde, in alfabetische volgorde:

mix b

mix d

mix e

Vallen af:

mix f ; gemiddeld 38,166/50

mix c ; gemiddeld 38/50

mix a ; gemiddeld 32,333/50

Commentaar van de afvallende mixen komt er meteen aan; niet iedereen heeft op elke mix commentaar gegeven.

Posted by MikeVee on Mar-19-2006 19:14:

Het zal wel duidelijk zijn van wie de commentaar komt

mix f:

mixtechniek/25 : 24 ; 20 ; 16.5
flow/15 : 9 ; 11 ; 10.5
tracklist/10 : 9 ; 7 ; 8.5

- Qua techniek goed, de trackkeuze was wel ok, maar de samenhang kon beter.

- Op zich geen slechte set, maar de onderlinge volgorde van de tracks kan wel wat wijzigingen gebruiken.

Concept: Idem als set e. Ideale opwarmingsset voor een grote naam met een gevarieerde selectie aan platen waarmee je alle aanwezigen
��n voor ��n op de dansvloer zou krijgen.

Techniek: Het mixen is doorgaans ok. Als er een fout dreigt op te treden, corrigeer je telkens vrij goed. Je weet ook goed welke platen bij
elkaar passen, waardoor er niet vanalles door elkaar gaat klinken. Op dit vlak ��n van de betere mixes uit de poule.

Structuur: Het merendeel van de platen is vrij toegankelijk en upbeat, maar af en toe gooi je er een donkere plaat in die de sfeer eigenlijk
compleet omgooit en waardoor je als luisteraar uit trance wordt gehaald. Ik denk hier bijvoorbeeld aan platen 7 en 10. Hier kun
je spreken van een stijlbreuk en een breuk in de opbouw. In dat opzicht zijn de eerste twee platen eveneens vrij ongepast.

=====================================================================

mix c:

mixtechniek/25 : 20 ; 23 ; 15
flow/15 : 11 ; 14 ; 7.5
tracklist/10 : 9 ; 8.5 ; 6

- Scratchen en een plaat omgekeerd spelen is leuk zolang het niet overdreven is, het is immers geen hiphopcontest.
De Overgangen zijn globaal wel OK. Trackkeuze is goed, de volgorde spijtiggenoeg niet.
En dat is geen graptjen h� pol.

- WIL ZELF MEER GEVEN.

- De bedoeling en structuur van de set niet genoeg overdacht en de platen werden doorgaans te snel ingemixt.

Concept: Uit het beoordelen van de vorige mixes heb ik geleerd dat ik concrete beelden voor me krijg als het concept goed is uitgewerkt.
Hier was dat spijtig genoeg niet helemaal het geval. Deze set kan eventueel dienen in een Belgische club tussen twee en drie,
maar over het algemeen kan ik er niet met volle overtuiging een specifieke belevingswereld op plakken.

Techniek: Beat matching en phrase matching zitten goed. Er is echter ��n probleem dat telkens terugkomt: je probeert die aspecten
zoveel mogelijk te belichten met lange overgangen, waardoor je veel platen te vroeg inbrengt en waardoor er vanalles door elkaar
gaat klinken. Een tracklist zoals de jouwe vraagt daarenboven voor snelle overgangen zodat de energie bewaard wordt.
Ten slotte ook meer letten op EQ: af en toe werden de kicks behoorlijk vervormd tijdens de overgangen.

Structuur:Tjah, hoe beoordeel je structuur als er geen structuur inzit? Leuke afwisseling van stijlen en zeer interessante playlist, maar
als geheel klopt het gewoon niet, er zit geen richting in. Is ook de reden waarom ik je set niet met een concrete situatie kon
associ�ren. Het lijkt alsof je willekeurig een plaat neemt uit de bak en je op het moment zelf wel zal zien waar je uitkomt.
Improvisatie is leuk, maar werkt hier helaas niet.

=====================================================================

mix a:

mixtechniek/25 : 18 ; 15 ; 14
flow/15 : 9 ; 8 ; 12
tracklist/10 : 6 ; 6 ; 9

- Teveel minder goede overgangen overschaduwen de goede overgangen, spijtig.
De opbouw ontbrak grotendeels; de tracklist bestaat voornamelijk uit nummers die je op zowel chirofuiven, radio als clubs hoort
en daar scoor je niet mee op een BeTA contest.

- Pfff wat moet ik daarop zeggen, die is niet gelijk die moet zijn he... Overhangen kloppen niet, platenkeuze was niet echt mijn gedacht.

- Leuk concept en goede structuur. Jammer genoeg behoorlijk stroef op mixtechnisch vlak.

Concept:Eerste set die ik review en het gaat er al meteen stevig aan toe.
Gedurende de hele set kreeg ik beelden van Sensation voor me, dus ik vermoed dat je dat als uitgangspunt genomen hebt.
In ieder geval een vrij uniek concept voor een dj contest, omdat de deelnemers meestal voor een opbouwende structuur kiezen.
Tenslotte zitten zowel de deelnemers als de juryleden thuis voor het scherm.
Het concept is zeer goed uitgewerkt, zowel op het gebied van trackkeuze als mixsnelheid.
Dikke plus op dit punt!

Techniek:Tjah, een kleine dertig platen op tachtig minuten tijd: dat betekent snel mixen en houdt dus ook een groter risico op fouten in.
Sommige overgangen vond ik zeer geslaagd (mooi hoe je bijvoorbeeld nummer 6 er meteen vol ingooit, houdt het energiegehalte
hoog), maar die geslaagde overgangen wisselden spijtig genoeg vaak af met ruwe mixes.
Zware trainwrecks heb ik niet gehoord, maar af en toe doken toch dubbele kicks, phrase-problemen en harmonische clashes op.
Matige score dus hier.

Structuur:Aangezien het Sensation-concept werd gehanteerd is een structuur niet bepaald nodig, hehe.
Je vliegt er meteen in en houdt het zo tot op het eind. Op dit punt niets aan te merken dus. Behalve dan dat
het trancier stuk in het midden in het geheel wel paste maar dat de individuele nummers niet goed in elkaar overgingen.

Posted by Push2005 on Mar-19-2006 19:18:

Ok, ziet er keurig uit... bedankt MikeVee en de juryleden die hier aan meegewerkt hebben

Nu wachten op de anderen

Posted by Tiger777 on Mar-19-2006 19:31:

wow, der is werk van gemaakt... respect

Posted by Dj LPG on Mar-19-2006 19:44:

misschien een domme vraag, maar komen wij ook te weten welke letter we hadden? want anders weet ik dus totaal ni of ik nu doorga of ni eh

Posted by Bertn on Mar-19-2006 19:45:

ik heb results binnen van mezelf (uiteraard), aur�lie en shadowkid... tis dus nog ff wachten op de rest vooraleer alles samengeteld wordt en zo.

Posted by MikeVee on Mar-19-2006 19:50:

quote:
Originally posted by Dj LPG
misschien een domme vraag, maar komen wij ook te weten welke letter we hadden? want anders weet ik dus totaal ni of ik nu doorga of ni eh

Belgian Bonzai zal de namen aan de nummers koppelen, maar telkens enkel van de afvallers.

Posted by Bertn on Mar-19-2006 20:07:

quote:
Originally posted by Bertn
ik heb results binnen van mezelf (uiteraard), aur�lie en shadowkid... tis dus nog ff wachten op de rest vooraleer alles samengeteld wordt en zo.

die van BZRK is ook binnen, ik wacht enkel nog op Bunz

Posted by The Freezzz on Mar-19-2006 20:09:

quote:
...een kleine dertig platen op tachtig minuten tijd:...

Hoe doe je dat met beatmatchen...

Posted by Real on Mar-19-2006 20:10:

Beatmatchen lukt normaal wel, het probleem zit 'em in de talloze breaks.

Posted by The Freezzz on Mar-19-2006 20:17:

Je moet iig wel meer dan 2 decks hebben en korte overgangen maken dan...

Posted by Moondust on Mar-19-2006 20:26:

quote:
Het zal wel duidelijk zijn van wie de commentaar komt

mix c:

- Scratchen en een plaat omgekeerd spelen is leuk zolang het niet overdreven is, het is immers geen hiphopcontest.
De Overgangen zijn globaal wel OK. Trackkeuze is goed, de volgorde spijtiggenoeg niet.
En dat is geen graptjen h� pol.

- WIL ZELF MEER GEVEN.

- De bedoeling en structuur van de set niet genoeg overdacht en de platen werden doorgaans te snel ingemixt.

Concept: Uit het beoordelen van de vorige mixes heb ik geleerd dat ik concrete beelden voor me krijg als het concept goed is uitgewerkt.
Hier was dat spijtig genoeg niet helemaal het geval. Deze set kan eventueel dienen in een Belgische club tussen twee en drie,
maar over het algemeen kan ik er niet met volle overtuiging een specifieke belevingswereld op plakken.

Techniek: Beat matching en phrase matching zitten goed. Er is echter ��n probleem dat telkens terugkomt: je probeert die aspecten
zoveel mogelijk te belichten met lange overgangen, waardoor je veel platen te vroeg inbrengt en waardoor er vanalles door elkaar
gaat klinken. Een tracklist zoals de jouwe vraagt daarenboven voor snelle overgangen zodat de energie bewaard wordt.
Ten slotte ook meer letten op EQ: af en toe werden de kicks behoorlijk vervormd tijdens de overgangen.

Structuur:Tjah, hoe beoordeel je structuur als er geen structuur inzit? Leuke afwisseling van stijlen en zeer interessante playlist, maar
als geheel klopt het gewoon niet, er zit geen richting in. Is ook de reden waarom ik je set niet met een concrete situatie kon
associ�ren. Het lijkt alsof je willekeurig een plaat neemt uit de bak en je op het moment zelf wel zal zien waar je uitkomt.
Improvisatie is leuk, maar werkt hier helaas niet.

DAS DE MIJNEN
ja ik heb idd niet op voorhand gekeken welke platen ik ging nemen, doe dat nooit 't is een ingeving van het moment, ge gaat toch ook nooit gaan draaien met op voorhand in u kopken welke platen ge in welke volgorde speelt, ik improviseer steeds
wa bedoelde met "WIL ZELF MEER GEVEN" ?

Posted by MikeVee on Mar-19-2006 20:37:

Dat domineesje uw mix de beste vond en nog meer punten wou geven.

Hmm, zag BB bovenaan staan bij usres browsing maar hij heeft geen namen gepost .

Posted by Bunz on Mar-19-2006 20:38:

quote:
Originally posted by Bertn
die van BZRK is ook binnen, ik wacht enkel nog op Bunz

mijne excuses
ma khad graag die laatste nog een keer gehoord (watk nu aant doen ben)

Posted by Real on Mar-19-2006 20:39:

quote:
Hmm, zag BB bovenaan staan bij usres browsing maar hij heeft geen namen gepost .

Geduld.

Posted by Jasperovitsj on Mar-19-2006 20:39:

quote:

Zou wel leuk zijn om te weten wie er in deze poule afgevallen is. Want voor hetzelfde geld zit ik daarbij

Posted by Bertn on Mar-19-2006 20:41:

quote:
Originally posted by Bunz
mijne excuses
ma khad graag die laatste nog een keer gehoord (watk nu aant doen ben)

wanneer denkt ge de results te ehbben?

Posted by djcresto on Mar-19-2006 20:41:

uit welke poule gaan er nu maar 2 mixen door? Uit poule 3 of uit de poule met maar 5 mixen?

Posted by MikeVee on Mar-19-2006 20:42:

Poule met 5 mixen.

Posted by Push2005 on Mar-19-2006 20:43:

quote:
Dat domineesje uw mix de beste vond en nog meer punten wou geven.

Ij gaat wachten tot de andere poules gedaan hebben

Pages (52): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 »