TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »
har gjort detta förut, men kommer inte ihåg vart man gör det nu bara... men vart e det man kan ändra bland programen som autostartar när man sätter på datorn????
och självklart menar jag inte autostart mappen i startmenyn 
hehe
Start -> Kör -> Skriv 'msconfig' -> Tryck enter
kopa mp3-spelare
| quote: |
| Originally posted by jeremy1984 Nu är det så att jag helt plötsligt inte kommer åt min hotmail.. Varje gång jag försöker logga in så hänger sig iexplorer Funkar dock att logga in på morsans hotmailkonto tex.. Vad kan ha hänt? |
| Originally posted by ScuL Start -> Kör -> Skriv 'msconfig' -> Tryck enter |
Re: kopa mp3-spelare
| Originally posted by Smeagol min hotmail har funkat i massor av ar. Utan problem! Jag har inte ens fatt ett enda erbjudande om penisforstoring, ekonomiska supererbjudanden eller sexiga tonaringar!!! OCH jag har skrutit med det det senaste aret typ. Vad pysslar Murphy med?? Varlden ar inte som jag trodde att den var. Na, vad jag ville fraga: (jag HAR sokt, sa om det finns en trad om den beror det pa att jag ar dalig pa att soka och inte att jag har struntat i det.) Jag vill kopa mp-3 spelare. pa dessa premisser. 1. Inte alltfor otymplig, vill kunna ha den om jag ar ute och springer eller cyklar eller sa. stottalig med for den delen. 2. behover inte vara enormt minne, men skulle nog vilja ha ett par timmar iaf. 2,5. Hyfsat ljud. Behover inte vara megadunderbas (se 4) men hyfsat. 3. Jag vill inte att den ska ga sonder efter ett halvar. 4. Inte for dyr. Var kan man kopa (pa natet eller IRL) och var kan man se olika modeller? Ar det nagot mer man behover tanka pa? nagra bra tips pa modeller? |
när jag ska föra över en fil på ca 700mb från cd till Hd så laddar den ett tag sen får jag upp ett fel meddelande "det går ej att föra över XXXXX til XXXX , fel i I/O enhet" vad är fel.. det funkar med andra filer..
vid överföring av en annan fil så för jag upp "fel i MS-DOS enhet" vad är felet då???
| Originally posted by GyLLe när jag ska föra över en fil på ca 700mb från cd till Hd så laddar den ett tag sen får jag upp ett fel meddelande "det går ej att föra över XXXXX til XXXX , fel i I/O enhet" vad är fel.. det funkar med andra filer.. vid överföring av en annan fil så för jag upp "fel i MS-DOS enhet" vad är felet då??? |
Nån här som har en Creative Zen Micro 5GB (2 495 kr) eller en Jens Of Sweden MP-110 512MB (2 595 kr)? Funderar på att köpa någon av dessa mp3 spelare och söker lite åsikter från olika ställen. Något annat förslag på spelare kankse t.o.m.? 
EDIT1: Jag är INTE intresserad av en Ipod.
EDIT2: Några nya förslag:
Sony MZ-N910 - En minidisc med sjuk batteritid.
SONY NW-HD1 - 20 GB mp3-spelare. men väl dyr, över 3000 :-
EDIT3: Sony NW-E99 1GB - Den här ser inte helt fel ut heller!!
| Originally posted by SWE_TRANCE Operativsystem? Låter som att filen är korrupt (trasig). Någon repa eller annat som stör vid filöverföringen. |
| Originally posted by Cloudburst Nån här som har en Creative Zen Micro 5GB (2 495 kr) eller en Jens Of Sweden MP-110 512MB (2 595 kr)? Funderar på att köpa någon av dessa mp3 spelare och söker lite åsikter från olika ställen. Något annat förslag på spelare kankse t.o.m.? |
SKrev fel JOS-modell. Menade Jens Of Sweden MP-400 512MB, den nyare.
| Originally posted by Cloudburst Nån här som har en Creative Zen Micro 5GB (2 495 kr) eller en Jens Of Sweden MP-110 512MB (2 595 kr)? Funderar på att köpa någon av dessa mp3 spelare och söker lite åsikter från olika ställen. Något annat förslag på spelare kankse t.o.m.? ![]() EDIT1: Jag är INTE intresserad av en Ipod. EDIT2: Några nya förslag: Sony MZ-N910 - En minidisc med sjuk batteritid. SONY NW-HD1 - 20 GB mp3-spelare. men väl dyr, över 3000 :- EDIT3: Sony NW-E99 1GB - Den här ser inte helt fel ut heller!! |
kostar ca 2500 kr.
| Originally posted by Cloudburst Nån här som har en Creative Zen Micro 5GB (2 495 kr) eller en Jens Of Sweden MP-110 512MB (2 595 kr)? Funderar på att köpa någon av dessa mp3 spelare och söker lite åsikter från olika ställen. Något annat förslag på spelare kankse t.o.m.? ![]() EDIT1: Jag är INTE intresserad av en Ipod. EDIT2: Några nya förslag: Sony MZ-N910 - En minidisc med sjuk batteritid. SONY NW-HD1 - 20 GB mp3-spelare. men väl dyr, över 3000 :- EDIT3: Sony NW-E99 1GB - Den här ser inte helt fel ut heller!! |
har en fråga som jag har funderat på ett tag.... hur startar man upp en ftp på sin dator???
jag har alltså inte tänkt ha nått stort... mest bara ifall nån kompis vill ha nått så slipper man sitta o rabbla upp vad man har o sen skicka fil för fil typ över msn eller så.. e ju bara jobbigt.. hehe 
då kan dem ju likaväl kolla det själva liksom och ta det dem vill ha...
alla fattar ju liksom inte hur man använder DC och så liksom 
Hade ett program som var väldigt enkelt att fixa. Ska se om jag kommer på vad det heter.. 
edit: Serv U 4 FTP eller liknande tror jag det hette..
Har testat med ett antal FTP-program genom åren, men inget slår det program som en kille vann Datormagazin's årliga programeringstävling med förra året, zFTPServer heter det...skitsmidigt, pissenkelt, och bäst av allt - det är gratis...(inte för att det spelar någon roll för de flesta, men ändå) 
Uppar på Stiivs FTP...
edit: Servern är nere ....skickar upp det imon om jag inte glömmer - hojta till annars.....
edit2: länken till webbsidan: http://zftpserver.serveftp.com/
verkar vara ett trevligt litet program 
Min favorit är helt klart "FLASH FXP"... enkelt, smidigt och så kan man FXPa...
Ska fan se till att slänga i en 40Gb i min 24/7 server så kan Äff Tää Pään va ånlajjn jämt 
btw. Äff Tää Pään e ånlajjn nu...
| Originally posted by SteveTranz4ever Min favorit är helt klart "FLASH FXP"... enkelt, smidigt och så kan man FXPa... |
(eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattat att det går att köra server med Flash FXP osså?)
| Originally posted by Laszlo Flash FXP är osså mitt favoritprogram, men det är ju bara en vanlig FTP-klient...dbl efterlyste en FTP-server.. (eller är det bara jag som är dum i huvudet och inte fattat att det går att köra server med Flash FXP osså?) |
protokollet ftp
det är läskigt och trasigt.. mina vänner bli moderna, bli rebelliska, använd sftp
kram! ... närrå.. ska du nu köra ftp så är väl Serv U enkelt att komma igång med.. har du brandvägg så se till och öppna lite portar med mera så löser det sig.
| Originally posted by Kamelen protokollet ftp det är läskigt och trasigt.. mina vänner bli moderna, bli rebelliska, använd sftp kram! ... närrå.. ska du nu köra ftp så är väl Serv U enkelt att komma igång med.. har du brandvägg så se till och öppna lite portar med mera så löser det sig. |
Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt.
Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen.
Jag använder Outlook Express
Jag lyckas inget vidare med detta...
| Originally posted by SteveTranz4ever Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt. Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen. Jag använder Outlook Express Jag lyckas inget vidare med detta... |
| Originally posted by SteveTranz4ever Tänkte jag skulle göra en ominstallation av WinXP och sparar undan allt viktigt. Nu vill jag spara allt i mailen. Alltså adresser, allt i inboxen & allt i utboxen. Jag använder Outlook Express Jag lyckas inget vidare med detta... |