TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Holland
-- Het grote progressive topic deel 3
Pages (41): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 »

Posted by SnuggLe on May-03-2005 07:21:

quote:
Originally posted by magrec
euhhhh het is geen trance nee waar je elke 5 minuten weer een break hebt (stilstaan )

Het gaat om de drive die in progressive zit. Je laten meeslepen door de muziek en goede dj's weten op het juiste moment te pieken en inderdaad zo'n piek is anders dan dat je op trance feestjes hoort.
Het is allemaal niet zo voorgekauwd.

Klopt, het is denk ik minder met pieken en dalen. Progressive VIND IK meer een trip, een langdurende trip. Bij Trance kan je er meestal wat sneller invallen omdat er meer pieken en dalen in een set zitten. Een (goede) progressive DJ maakt er wat meer een verhaal van. Maar maybe overdrijf ik , omdat ik tijden geen langdurige Trance sets heb gehoord.

Maar Harmen heeft wel een punt, vooral dat stilstaan met langdurige breaks is een groot, zo niet het grootste, verschil tussen Progressive en Trance. Ik haat stilstaan, ik haat die breaks.

Posted by sndh on May-03-2005 07:55:

ik hoor nu ook bij het clubje van gePMde

om de draad van 'weleer' maar weer eens op te pakken, hierbij de guestmix van Pole Folder gisteren in Dedicated op Proton:

http://s40.yousendit.com/
d.aspx?id=37EZTQAL9M11E37PDA9LPIG4AK

ID's zijn welkom evenals andere sets

Posted by Stephan B on May-03-2005 09:33:

OK, nou bedankt voor de vragen. Ik weet dat 't een redelijk debiele vraag was maar was gewoon ff benieuwd
Dus het is meer kwesite van smaak zoals ik al had verwacht. Zal ook maar eens een Sander K. setje gaan beluisteren dan voor de verandering muhehehe

Posted by Partyhardy! on May-03-2005 13:16:

quote:
Originally posted by Stephan B
OK, nou bedankt voor de vragen. Ik weet dat 't een redelijk debiele vraag was maar was gewoon ff benieuwd
Dus het is meer kwesite van smaak zoals ik al had verwacht. Zal ook maar eens een Sander K. setje gaan beluisteren dan voor de verandering muhehehe

Nou wat je meer zou overtuigen is om een keer naar een progressive feest te gaan i.p.v. van zo'n saaie Sander K set te beluisteren op je computer. Het gaat juist los in een zaal, niet op je kamer...

Posted by moogwai on May-03-2005 13:35:

Op het forum van Markusschulz.nu kun je iedere week de nieuwste Global DJ Broadcast shows downloaden. De 28-04 show met een Tilt guestmix staat nu online btw

Posted by magrec on May-03-2005 13:56:

Desyn Masiello draait op mysteryland dit jaar
King unique ook

vast de everybody tent

Posted by Tim81 on May-03-2005 14:01:

Kijk es aan! Da's goed nieuws... Hoorde van emre dat Masiello ook op 11 juni in Belgie (La Rocca, dacht ik) draait.

Posted by SnuggLe on May-03-2005 14:23:

quote:
Originally posted by Partyhardy!
Nou wat je meer zou overtuigen is om een keer naar een progressive feest te gaan i.p.v. van zo'n saaie Sander K set te beluisteren op je computer. Het gaat juist los in een zaal, niet op je kamer...

..en dan naast PartyHardy gaan staan, dan zie je pas the true meaning of los gaan op Progressive

Posted by SnuggLe on May-03-2005 17:04:

Op Clubcharts stond dat dit de goede tracklist van Fundacion was btw:

Badger - Rise Of The Machine
Adam Johnson - Four Squares
Swayzak - Another Way (Richard Davies Mix)
Beanfield - Tides feat. Bajka (C�s Movement #1) (Carl Craig Remix)
Kosmas Epsilon - Innocent Thoughts
Funk Da Void - All That Matters
Closer Musik - One, Two, Three
Phonique --99 & A Half featuring Alexander East (I:Cube Remix)
Holden & Thompson - Come To Me (Last Version)
Holden & Thompson - Come To Me (Club Mix)
M.A.N.D.Y. - Jah
Playgroup -Behind The Wheel (DJ-Kicks Electroca$h Mix)
Freeform Five - Electromagnetic (Tiefschwarz Dub)
Closer Musik - One, Two, Three
Andre Kraml - Safari - (James Holden Remix)
Freaky Chakra - Blacklight Fantasy
Goldfrapp - Strict Machine

Dus Come to Me ipv Nothing...

Posted by Roger on May-03-2005 19:12:

quote:
Originally posted by SnuggLe
..en dan naast PartyHardy gaan staan, dan zie je pas the true meaning of los gaan op Progressive

oke eens kijken wat voor tafferelen dit opbrengt vanavond

Posted by Partyhardy! on May-03-2005 19:49:

quote:
Originally posted by Roger
oke eens kijken wat voor tafferelen dit opbrengt vanavond

In een lounge bar hou ik me in!

Posted by dj_spare on May-03-2005 21:19:

ik hoor net dat ik naar Panama ga morgen (woensdag) met Remy, Nic Fanciulli, Jonas Braun, Chane en Albert... klinkt wel goed dacht ik!

gaan er nog meer TA'ers ? ik zag op PF dat Snuggle gaat??

Posted by TranceFool on May-04-2005 10:21:

Ik heb wat tips nodig van onze progressive kenners, volgens mij kan dit het beste in deze thread

Ik zoek eigenlijk wat lekkere progressive tracks die goed tot zn recht komen in de zon met een strandstoel erbij zeg maar. Niet te diep spul, lekker melodisch met een zomers gevoel. Tracks in de stijl van Leama & Moor, Michael Burns, Luke Chable, Sultan & Tone Depth kon ik altijd wel goed waarderen. Verder ben ik er niet echt in thuis, dus wie heeft wat tips voor me?

Posted by SnuggLe on May-04-2005 11:10:

quote:
Originally posted by dj_spare
ik hoor net dat ik naar Panama ga morgen (woensdag) met Remy, Nic Fanciulli, Jonas Braun, Chane en Albert... klinkt wel goed dacht ik!

gaan er nog meer TA'ers ? ik zag op PF dat Snuggle gaat??

Was de planning, ligt eraan hoe brak ik vanavond nog ben. Dacht gisteren niet te gaan, maar maybe ga ik toch en blijf ik ergens daar pitten! Dont know for sure.

Oh, en de agenda op PF klopt niet altijd bij mij, ik zet er altijd alles in wat mij interessant lijkt / waaar ik eventueel wel heen zou willen.

Trancefool:
Je bedoeld een beetje clubby progressive, van die zonnige muziek? Je kunt de laatste EM van Sillicon Soul proberen, of die van Eric Prydz. Ook die mix van Roger Sanchez (niet echt progressive) die hier eens stond (dacht dat DJeebie hem had) moet aardig zijn.....!

Posted by Roger on May-04-2005 13:41:

quote:
Originally posted by TranceFool
Ik heb wat tips nodig van onze progressive kenners, volgens mij kan dit het beste in deze thread

Ik zoek eigenlijk wat lekkere progressive tracks die goed tot zn recht komen in de zon met een strandstoel erbij zeg maar. Niet te diep spul, lekker melodisch met een zomers gevoel. Tracks in de stijl van Leama & Moor, Michael Burns, Luke Chable, Sultan & Tone Depth kon ik altijd wel goed waarderen. Verder ben ik er niet echt in thuis, dus wie heeft wat tips voor me?

4Mal - Twilight (Intro Mix)
Amber - Anyway (Steve Porter's Mix 2)
Arenok - Free Yourself
Cassino And Laben - Leaving Panic Behind
Damien Heck ft. Michelle Chivers - Morning After (Vocal Mix)
Dark Raver - Komt ie dan
Everything But The Girl - Five Fathoms (Steve Porter & John Debo Mix)
Heller Vs Inkfish and Sven - Mr Drugabuser (Ian Ossia & Marc Mitchell Remix)
Kylie Minogue - I Believe In You (Skylark Mix)
Lustral - Solace (Benz And MD Remix)
Son Kite - Focus (Shiloh Remix)
Tremendo - Bang (Original Mix)

Posted by basd on May-04-2005 13:51:

quote:

Volgens mij maakt Steve Porter toch juist diepere, beetje tribal prog? Of is dat iets van vroeger en is ie ook in dat oeverloze gejengel en gepingel verzand?

Posted by SnuggLe on May-04-2005 14:04:

quote:
4Mal - Twilight (Intro Mix)
Arenok - Free Yourself
Cassino And Laben - Leaving Panic Behind
Damien Heck ft. Michelle Chivers - Morning After (Vocal Mix)
Dark Raver - Komt ie dan
Heller Vs Inkfish and Sven - Mr Drugabuser (Ian Ossia & Marc Mitchell Remix)
Kylie Minogue - I Believe In You (Skylark Mix)
Lustral - Solace (Benz And MD Remix)
Son Kite - Focus (Shiloh Remix)
Tremendo - Bang (Original Mix)

LoL, dat zomers?

Posted by sndh on May-04-2005 14:40:

die steve porter is wel wat minder diep en tribal dan normaal ja, misschien door de invloed van John Debo... Osamu M heeft de andere remix op de vinyl gemaakt, die is ook super, zelfs wat zomerser

Posted by Roger on May-04-2005 15:47:

quote:
Originally posted by SnuggLe
LoL, dat zomers?

Ja..! toch?

quote:
Originally posted by basd
Volgens mij maakt Steve Porter toch juist diepere, beetje tribal prog? Of is dat iets van vroeger en is ie ook in dat oeverloze gejengel en gepingel verzand?

ja is denk ik ook iets te diep die Everything But The Girl
maar die andere kan nog wel vind ik!

Posted by Djeebie on May-04-2005 16:12:

quote:
Originally posted by TranceFool

Je zou de essential mix van Mylo kunnen luisteren. Past niet echt in de stijl van de producers die je zoekt, maar het is wel echt een hele goeie en lekkere zomerse set, pm als je 'm wil maar niet kan vinden

En qua tracks kun je in ieder geval deze proberen:

Mimosa - End of Me (Original Mix)
Walsh & Coutre feat. Holly - Burn (Original & Van Bellen Remix)
Roel - Designate

Ik ben niet thuis nu, dus ik zal morgen wel even wat aanvullends posten.

Posted by Bouma-Bros on May-05-2005 08:47:

Posted by magrec on May-05-2005 08:50:

die v6 mixer

Posted by Djeebie on May-05-2005 08:52:

Dus als ik het goed begrijp neemt Sasha zelf een aantal spullen mee (Maven controller, Mac) en moet de promoter/club voor die andere spullen zorgen?

Posted by Ding Chavez on May-05-2005 09:45:

quote:
Originally posted by magrec
die v6 mixer

Er zal ongetwijfeld een heel dik geluid uit die V6 komen, maar als huis-tuin-en-keuken dj zonder ableton en dikke controller doe mij maar die xone:92.

Posted by magrec on May-05-2005 10:18:

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Er zal ongetwijfeld een heel dik geluid uit die V6 komen, maar als huis-tuin-en-keuken dj zonder ableton en dikke controller doe mij maar die xone:92.

jah ik hoef hem ook niet thuis te hebben staan maar ik vind hem er wel stoer uitzien..oldschool

Pages (41): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 »