TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Hjälptråden
Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »

Posted by Aendy on Mar-05-2005 15:47:

Leta upp alla filer som heter något i stil med *.mbx De är de enda jag brukar spara.

Posted by Aendy on Mar-29-2005 15:43:

Den här frågan har kommit upp tidigare men jag hittar inte hjälp med sökfunktionen. Om man ska spela av något man streamar från nätet (radioprogram från Sveriges Radio) hur går man tillväga då?

Posted by reveal on Mar-29-2005 16:52:

^^^ Stream Down för att rippa real-media-skit

Fråga: Hur ställer man in i Firefox så man kan ladda hem fler än 2 filer från samma host samtidigt?

Posted by jofawe on Mar-29-2005 17:46:

quote:
Originally posted by reveal
Fråga: Hur ställer man in i Firefox så man kan ladda hem fler än 2 filer från samma host samtidigt?

SVAR: Man använder en downloadhjälp typ FlashGet .. Superbra!

NÄSTA!!

Posted by cviper on Mar-29-2005 18:17:

quote:

Gå till "about :config" och leta efter

- "network.http.max-connections"
- "network.http.max-connections-per-server"

Finns också några andra (persistant connections), men antagligen räcker det om du ändrar de två ovan. Jag har 24 resp. 8. (vilket visade sig vara default )

Fast det är en hel del http-servare som inte tillåter mer än 2 anslutningar per klient i alla fall.

Posted by Christian Ö. on Apr-09-2005 14:17:

Ena displayen i min dubbel cd har lagt av, först glappa den lite men då va det bara att slå lite lätt på displayen så kom den igång igen men nu är den helt död.
Kan man fixa det själv eller måsta man lämna in den?

Posted by Christian Ö. on May-15-2005 09:40:

hmm, när jag köpte datorn skulle "Norman antivirus" följa med och vara uppdaterat i 1 år, det va förinstalerat på datorn och nu när jag formaterade den och slängde in norman skivan så är det bara en DEMO! Har skickat ett mail för att få en key för att kunna uppdatera och den har jag fått nu men det funkar ändå inte.. fan vad jag är trött på norman, det är ju bara rent skit! Samma är det med dreas brandvägg som redan va instalerat men som jag inte fick en skiva till(!?) Men den va ännu värre, bara massa popups och strul hela tiden så nu undrar jag om någon som kan tipsa om ett bra och ett gratis antivirusskydd, gärna även en brandvägg!

Posted by NbR on May-15-2005 09:57:

AVG e gratis o funkar smutt. Enda negativa e att man får en spam-rad i slutet av alla email om att de är scannade av AVG :/

http://www.grisoft.com/doc/71/lng/us/tpl/tpl01

Ok .. jag såg just att de har en ny version med firewall oxo.

http://www.grisoft.com/doc/AvgPlusFw/lng/us/tpl/tpl01

Posted by jofawe on May-15-2005 10:00:

quote:
Originally posted by Christian Ö.
hmm, när jag köpte datorn skulle "Norman antivirus" följa med och vara uppdaterat i 1 år, det va förinstalerat på datorn och nu när jag formaterade den och slängde in norman skivan så är det bara en DEMO! Har skickat ett mail för att få en key för att kunna uppdatera och den har jag fått nu men det funkar ändå inte.. fan vad jag är trött på norman, det är ju bara rent skit! Samma är det med dreas brandvägg som redan va instalerat men som jag inte fick en skiva till(!?) Men den va ännu värre, bara massa popups och strul hela tiden så nu undrar jag om någon som kan tipsa om ett bra och ett gratis antivirusskydd, gärna även en brandvägg!

Norton Personal Firewall och Norton Antivirus ..

Posted by SteveTranz4ever on Jun-11-2005 12:15:

Efter att ha kopplat ur ett par diskar och satt in andra så kan jag inte längre använda min CD-rom... ser den under management med korrekt namn osv. men ja sen tar de stopp... hur löser jag detta...
Kanske avinstallera den helt och tom. koppla ur den, starta om och sen stänga ner och installera igen ?

Posted by Laszlo on Jun-11-2005 12:20:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Efter att ha kopplat ur ett par diskar och satt in andra så kan jag inte längre använda min CD-rom... ser den under management med korrekt namn osv. men ja sen tar de stopp... hur löser jag detta...
Kanske avinstallera den helt och tom. koppla ur den, starta om och sen stänga ner och installera igen ?

Hur sitter byglarna på baksidan och vad har du för inställningar i BIOS? Sätt bygeln på CD-ROMen på antingen CS (Cable select) eller Slave och testa att boota om...

Posted by jofawe on Jun-11-2005 12:34:

nån som har reservdelar till en Ixus 500?

Posted by Laszlo on Jun-11-2005 12:55:

quote:
Originally posted by jofawe
nån som har reservdelar till en Ixus 500?

Wafalls? Har ditt fish-eye-moddande spårat ur?

Posted by jofawe on Jun-11-2005 13:04:

quote:
Originally posted by Laszlo
Wafalls? Har ditt fish-eye-moddande spårat ur?

nja.. inte därför

Men linsskyddet har ballat ur, tappade bort en av de två saker som åker fram å skyddar linsen när man stänger av kameran...
Lite svårt att förklara.. kollade vad ett nytt linshus skulle kosta.. 150€ .. billit

Posted by Laszlo on Jun-11-2005 13:09:

quote:
Originally posted by jofawe
nja.. inte därför

Men linsskyddet har ballat ur, tappade bort en av de två saker som åker fram å skyddar linsen när man stänger av kameran...
Lite svårt att förklara.. kollade vad ett nytt linshus skulle kosta.. 150€ .. billit

mmm...läste precis detta på klotterplanket...surt sa räven. Köp en kamera som håller nästa gång...(du kan få köpa min EOS 300D för 15 papp (kompispris ) så jag kan köpa en 20D iställte )

Posted by jofawe on Jun-11-2005 13:14:

quote:
Originally posted by Laszlo
mmm...läste precis detta på klotterplanket...surt sa räven. Köp en kamera som håller nästa gång...(du kan få köpa min EOS 300D för 15 papp (kompispris ) så jag kan köpa en 20D iställte )

Erhm .. jag tycker att en kamera som hållt i nästan ett år i mina händer är en bra kamera

Oj, 15 papp .. så snäll du är.. vad är det nu man brukar säga:
Även en blåst kompis är en kompis

hahahaha

.. suck.

nä det får nog bli en ny kamera..

Posted by dbl on Jun-25-2005 19:36:

nån som vet hur det funkar om man har 2skärmar till datorn om man kan köra olika upplösningar på dem????
skulle tro att det inte går.. men man vet ju aldrig liksom...

kanske kan fixa en till skärm nämligen.. men den klarar bara 1024*768.. och jag har 1600*1200 på skärmen jag har nu och tänker ju knappast gå ner till 1024*768 bara för att kunna använda 2 skärmar

Posted by reveal on Jun-25-2005 20:10:

quote:
Originally posted by dbl
nån som vet hur det funkar om man har 2skärmar till datorn om man kan köra olika upplösningar på dem????
skulle tro att det inte går.. men man vet ju aldrig liksom...

Det går hur bra som helst

Posted by dbl on Jun-26-2005 12:02:

quote:
Det går hur bra som helst

danke.. funka som sagt hur bra som helst

fast hade ju varit något skönare med 2 skärmar som klarar 1600*1200.. men aja.. kan ju inte få allt kanske

Posted by SteveTranz4ever on Jun-27-2005 15:08:

quote:
Originally posted by dbl
danke.. funka som sagt hur bra som helst

fast hade ju varit något skönare med 2 skärmar som klarar 1600*1200.. men aja.. kan ju inte få allt kanske
Fixar du med transport så får du köpa min 21 tummare billigt

Posted by Laszlo on Jun-27-2005 15:37:

quote:

specifikationer, pris?

Posted by dbl on Jun-27-2005 16:37:

quote:

som sagt.. lite mer info så kanske jag kan fixa transport.. pappa åker ju till sthlm lite då och då i jobbet

Posted by reveal on Jun-27-2005 21:20:

quote:

Jasså du kränger ännu fler skärmar nu? (Jag har köpot en 21-tummare av Steve, måste varit ett par år sen. Han är en seriös säljare )

Posted by Aendy on Jun-27-2005 21:34:

Hur boostar man upp hastigheten på datorn utan att köpa nya komponenter? Köpte precis GTA: San Andreas och trots att min dator väl uppfyller kraven laggar spelet fett... Några tips?

Posted by Rikard on Jun-27-2005 22:08:

quote:
Originally posted by Aendy
Hur boostar man upp hastigheten på datorn utan att köpa nya komponenter? Köpte precis GTA: San Andreas och trots att min dator väl uppfyller kraven laggar spelet fett... Några tips?

defragmenterat hårddisken? rensa den först på allt onödigt, sen defragmentera den för att den inte ska få jobba mer än nödvändigt

tune xp heter ett annat program man kan göra för att kunna göra datorn lite snabbare...

sen är väl drivrutiner och liknande kanske bra att ha koll på också

Pages (47): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 [36] 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 »