TranceAddict Forums

TranceAddict Forums (www.tranceaddict.com/forums)
- Europe - Sweden
-- Devotion [Mauro Picotto & Above & Beyond + more]
Pages (4): « 1 2 3 [4]

Posted by impulze on Sep-26-2003 10:31:

quote:
Originally posted by zamson
Jag m�ste tyv�rr ocks� l�gga mig den h�r g�ngen... Det hade varit skitkul o se picotto, gtr o above & beyond. Nu �r h�lsan skit och ekonomin �nnu v�rre. Det k�nns inte s� jobbigt nu men p� l�rdag kommer �ngesten...d vet jag. Kenny, whiterussian, steve, lonne och alla som stod p� dansgolvet kl 4:45 p� Berns i tisdags.. Hade g�rna dansat med er igen - men det kommer fler tillf�llen!

det var nice �nd� mannen, har vart en skitnice vecka jag l�gger mig inte iaf, har redan biljett o s�, men vi ses iaf p� andra fester

Posted by Laszlo on Sep-26-2003 12:39:

Allright...det �r ni som �r bossarna... Till h�ger om DJ:n allts�...f�r er som inte k�nner igen mig s� �r detta jag (till v�nster):

Posted by JayBee on Sep-26-2003 15:00:

hej hej alla barn,
Jag heter doktor fredde frisk och t�nkte ber�tta om n�gra tipps s� att ni inte blir f�rkylda till devotion.

1) l�gg er tidigt
2) drick C-vitamin brus eller juice osv
3) ta en kort jogging runda (s� l�nge du inte �veranstr�nger dig s� frig�rs massa vita blodkroppar f�r att hj�lpa dig bek�mpa bakterierna )
4) drick mycket v�tska (nej nej barn... inte l�sk och saft jag menar typ vatten, mj�lk och juice)

Lycka till och missa inte devotion

MvH//Frisk

Posted by mindshooter on Sep-26-2003 15:39:

Tack doktor Frisk!

Jag har f�ljt dina r�d och m�r nu alldeles prima i bollen ska du veta. �r s� in i norden taggad till den dubbel-bubbel-roliga devotion festen.

Posted by hustler on Sep-26-2003 15:42:

Satan vad jag �r taggad!

Posted by SteveTranz4ever on Sep-26-2003 15:44:

Fan va ni e k�cka

M�r just nu som en ko som blivit slagen med en smuttsig spade...

Men att ta en lite motionstur... kan de verkligen vara bra, st�mmer det d�r med dom vita blodkropparna som frig�rs ??

[edit] Enda f�rdelen med att vara f�rkyld �r att de e sk�nt att nysa

Posted by JayBee on Sep-26-2003 16:45:

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Men att ta en lite motionstur... kan de verkligen vara bra, st�mmer det d�r med dom vita blodkropparna som frig�rs ??

Vad kul att h�ra kenny ponken, du ser det �r l�tt som 1,2,3

Bra stefan, fr�ga p� du bara, var inte r�dd f�r att fr�ga.
h�r kommer svaret p� din fr�ga:

svar: ja

t�nk dig i lumpen.. folk blir v�ldigt s�llan sjuka i lumpen, svaret: f�r att de st�ndigt h�ller ig�ng.

Om du dessutom varit i v�ldigt bra form en g�ng i livet och sen slutar motionera s� kommer du kanske f�rlora peaken liksom men ditt imunf�rsvar har �nd� blivit permanent f�rb�ttrat.

men som sagt s� ska man ju inte springa tills man spyr, det r�cker med en kilometer kanske, det beror ju p� hur bra kondis man har, jag k�rde 2 kilometer idag bara en l�tt runda f�r att f� ig�ng de sm� rackarna.

men om du redan har blivit rej�lt sjuk s� �r det inget bra alts�, man ska nog bara jogga om man k�nner att man har en f�rkylning p� G inte n�r du �r pladask p� soffan liksom... du kanske k�nner att du �r lite snorig och ont i huvudet kanske.. k�nner dig lite sm� seg, tecken p� f�rkylning, d� ska man g�rna ta en liten runda, dricka mycket och sova tidigt s� l�r din f�rkylning vara borta n�sta dag. Men f�rmodligen s� b�r man g�ra s� n�gra dagar f�r bakterierna kan ligga kvar i din kropp i flera dagar.. de j�vlarna ligger och g�mmer sig d�r dina sm�ttingar inte hittar dem och s� kommer de ut och testar att anfalla dig lited� och d� men om du f�ljer mina tipps i ett par dagar s� kommer bakterie j�vlarna att f� slut p� sina resurser och tillslut d� ut.

men om du vill veta de allra 2 starkaste motgiften till f�rkylning s� �r det C-vitamin och S�MN!!! du m�ste l�gga dig tidigt.

K�ka tomater �r oxo fruktansv�rt bra. det �r kanske inte en snabb l�sning p� en existerande f�rkylning men om du tar n�gra tomater i veckan s� h�ller du kroppen i god form ifall det skulle komma en trupp bakterier

Jag hoppas att jag har varit till n�gon hj�lp idag mina sm� barn. var nu sn�lla mot era kroppar s� �r eran kropp sn�ll mot er
MvH//doktor Frisk

Posted by Amnezia on Sep-26-2003 17:05:

dammit...kommit in i en gryym d�lig trend h�r..missat allt i�r � missar �ven morgondagen me lekebush � picotto
pengarna d�k ju inte upp i tid
m�ste �ndra p� detta ass�...sukka

ha kul � spela g�rna in seten:P

Posted by staz on Sep-26-2003 21:20:

jaybee, it makes sense.. men har l�st att C vitamin mot f�rkylning inte hj�lper ett dugg, att det bara �r en myt..

om du har n�gon k�lla d�r det finns bel�gg f�r att c vitamin p� n�got s�tt skulle hj�lpa s� kollar jag g�rna in den

det �r en antioxidant, kan inte se hur det skulle hj�lpa mot virus p� n�got s�tt..

Posted by St_Andrew on Sep-26-2003 21:51:

�r det inte s� att h�ga doser inte har n�gon betydelse men att ett visst dagligt intag f�rkortar sjukdomstiden? och att det har en stor f�rebyggande effekt? har l�st det n�nstanns

Posted by JayBee on Sep-27-2003 05:31:

quote:
Originally posted by staz
jaybee, it makes sense.. men har l�st att C vitamin mot f�rkylning inte hj�lper ett dugg, att det bara �r en myt..

om du har n�gon k�lla d�r det finns bel�gg f�r att c vitamin p� n�got s�tt skulle hj�lpa s� kollar jag g�rna in den

det �r en antioxidant, kan inte se hur det skulle hj�lpa mot virus p� n�got s�tt..

Ja du staz det var en bra fr�ga men kom ih�g, om man inte tror p� Vitamin-C s� kommer Vitamin monstret p� kv�llen att �ta upp n�gra utav dina t�r!

alts� jag kan inte direkt dra fram kemi labbet och f� en genomskinlig v�tska att bli r�d som bevis p� att det hj�lper men jag har l�st 2 eller 3 g�nger att C-vitamin och s�mn �r de 2 starkast kickarna f�r att bli kvitt en f�rkylning. jag har oxo f�r mig att C-vitamin brus tabletter och liknande inneh�ller olika saker som kroppen beh�ver dagligen f�r att kunna producera flera anti kroppar och s� vidare.

visst det kan vara en myt men liksom.... det kan ju oxo vara en myt att man blir bajsn�dig av ett helt paket halstabletter.

men en sak vet jag s�kert, jag f�ljer mina egna r�d och jag har inte varit sjuk p�... ja sen innan sommaren i alla fall.

men en anledning till att m�nga blir sjuka just nu beror p� att v�dret har just gjort en kraftig sv�ng. det har blivit kallt v�ldigt fort s� man b�r kl� sig v�l och t�nka p� att en stor del utav kropps v�rmen kutar ut genom huvudet. s� om du fryser om fingrarna s� �r det bara att l�gga h�nderna p� huvudet s� v�rms de fort upp igen

MvH//Doktor Frisk

Posted by staz on Sep-27-2003 12:15:

de d�r me n�dig st�mmer, s�tningsmedlet sorbitol som anv�nds i de flesta sockerfria tabletterna har en laxerande verkan i stora doser

Posted by zamson on Sep-27-2003 13:22:

Monkey Dancer 2

HA det s� j�vla kul ikv�ll mina v�nner Dansa lite f�r mig ocks�

Posted by hustler on Sep-27-2003 16:00:

Tider?

�r det n�gon som vet vilka tider alla ska spela?

Posted by staz on Sep-27-2003 16:16:

stod n�nstans p� tranceclubber.com forumet

jag kommer iaf, min f�rkylning har lagt sig bara lite t�ppt i n�san nu.. ska �ta nu och sen sova lite.. sen ses vi ikv�ll.. jag kommer ha vita byxor och f�rmodligen en vit skjorta..kort h�r,., s� om n�n smo ser ut s� h�lsar o musiken �r f�r h�g f�r att h�ra vad som s�gs s� ere jag :> h�ger om dj b�set aight

Posted by Cryptic on Sep-27-2003 17:55:

Helvete, det �r juh idag!

Skulle har reggat mig p� TA f�r l�nge sen :P

Posted by mindshooter on Sep-27-2003 17:57:

k�nner nu i denna stund att jag �r sjuk....fyfan..m�r inte bra alls...och det kommer bli v�rre..men jag t�nker givetvis g� �nd�

Posted by Unis on Sep-27-2003 18:33:

Ahh, nu �r det �ntligen dags, fan va jag har l�ngtat. Nu b�rjar f�rfesten, see you there

Posted by Glorie on Sep-27-2003 19:24:

samma h�r... e p� f����rfest softish snart ska vi dra kommer bli naaaaaaaaaaaaaaaaaaaajz

seeees HOPPAS jag.. hey nobben, jag har k�pt s�nt band �t dig

Posted by St_Andrew on Sep-27-2003 19:33:

yttligare en g�ng f�r jag sitta hemma ensam o gr�ta f�r att jag:
1. Bor i fel stad.
2. Enbart �r 17 �r.

Ha det GRYMMT kul nu TAs

Posted by Vizay on Sep-27-2003 20:21:

andrew de e chill, jag e ocks� bara 17 men endast i en m�nad till

Posted by staz on Sep-28-2003 03:46:

hemma

grym natt.

mindshooter ska g�ra en report.. fyller i lite d�r sen.

Pages (4): « 1 2 3 [4]